Knurr Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #121 Del Skrevet 16. mai 2006 Da ble det legevakta på meg, og nå sitter jeg hjemme i senga med masse brus og sjokolade og får betalt for det. Egentlig har jeg kveldsvakt. Smertestillende funker ikke og det blør like mye, men sjokolade kurerer sikkert det. Legen fant ingenting og det var ganske heftig mange prøver han tok, så jeg er ihvertfall ikke vettskremt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #122 Del Skrevet 17. mai 2006 Jippi, det er 17.mai! Det regner, er pisskaldt og jeg er fortsatt veldig lite i stand til å gjøre stort. Fikk spist frokost hos ei venninne og sett to av søstrene i toget, men så dro jeg hjem og sov. Sitter i senga fortsatt og koser meg med punsjboller fra 7-11, eplejuice og amerikanske Lucky Strike. Når røykpakkene ikke har advarsel på seg smaker de faktisk litt bedre - er det fordi de er sunne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #123 Del Skrevet 17. mai 2006 Snufs. Jeg har verdens beste mamma, og jeg får masse kjærlighet og omsorg derfra. So far, so good. Men så er det disse vennene da... som vet at jeg er uttafor og sjuk og greier. Og som ikke synes det minste synd på meg. Ikke svares det på meldinger, ikke spørres det hvorfor jeg ikke skal være med på byen i kveld... Alle er så egoistiske, det er bare jeg i hele verden som tenker på meg! Jeg vil ha omsorg jeg og. Jeg gir det i bøtter og spann hele tida... og jeg veit at dette er dumt. Men noen kunne kommet og klemt meg synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #124 Del Skrevet 17. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #125 Del Skrevet 17. mai 2006 til deg. Takk skal du ha! Så prøver vi ny avatar... kanskje det hjelper på humøret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 18. mai 2006 #126 Del Skrevet 18. mai 2006 Stakkars deg, Knurr! Jeg synes i alle fall synd på deg, får helt noia av sånne blødninger. Håper det går bedre med deg. Syk på 17. mai og allting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #127 Del Skrevet 18. mai 2006 Takk Lois! Hvordan var din 17.mai da? Regn og greier? Følte meg litt sytende og krevende nå, men... det var skummelt. Første dag uten bind i dag, bare truseinnlegg, og jeg regner med at det går bra. Skal holde meg langt unna sex frem til jeg ikke har vondt mer, og krysser fingrene for at ferien ikke blir ødelagt av sånt. Minnet meg selvsagt på at jeg må fikse reiseforsikring. Mer kaffe, mer røyk, og så må jeg dra på jobb. Selv om jeg egentlig ikke burde løfte så lenge jeg har vondt (hilsen legen på legevakta), men jeg kan ikke være borte fra jobb fordi jeg har litt vondt. Det er tross alt ikke så mye verre smerter enn ved en vanlig menstruasjon. Fri i morgen, så jeg får hvile da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 18. mai 2006 #128 Del Skrevet 18. mai 2006 Pass på deg selv! Har legen sagt du ikke skal løfte, så SKAL du ikke det. Det er lov å synes synd på seg selv når man blør og har vondt, det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Min 17. mai: Regn, kleshelvete, tog og vel overstått tale. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 18. mai 2006 #129 Del Skrevet 18. mai 2006 Hallå Knurr, jeg inviterer meg selv inn i din bok. Er du sikker på at du og FP ikke er samme person? *mistenksom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #130 Del Skrevet 19. mai 2006 Velkommen, svingedama! Hvis jeg og Pulver er samme person, har jeg såpass spaltet personlighet at Knurrdelen ikke aner noe om det.. og jeg tviler sterkt! Noen spesiell grunn til mistanken? Det ble litt løfting i går, ja. Er en lojal kommunearbeider, og det gikk for så vidt greit. Litt vondt, men ikke noe blod, så da regner jeg meg som frisk. Jobba sammen med ei som har ti års arbeid på gynekologisk avdeling bak seg, og hun sa det var greit. Jeg stolte på henne, og fikk gleden av å bli tråkket på, kjørt ned av en elektrisk rullestol, kjeftet i stykker og høre den flotte beskjeden "Du er for ung til å kunne noe som helst, det er ikke rart du gjør en dårlig jobb stakkars liten". Men i tillegg god klem og "Takk for at du er til" og både latter og smil fra ei som aldri smiler... og en terminalpasient som ikke roet seg ned før hun fikk lov til å ligge med hodet på armen min. Så til sammen er det greit. Fri i dag! Jeg har ferdig kyllingsalat i kjøleskapet, så jeg tenkte egentlig at jeg skulle hentet den og kost meg. Men så fikk jeg melding fra A, på den telefonen hun VET jeg ikke kan lese eller skrive meldinger med, så jeg prøver å finne ut hva hun vil. Været er unektelig bedre i dag, så kanskje en gåtur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #131 Del Skrevet 19. mai 2006 A ville spise lunsj på Coco Chalet. Og det var kjempegodt! Så da ble kyllingsalaten glemt. Hun måtte på jobb rett etterpå, så da dro jeg hjem. Og ble fullstendig sjokkert over hvor lett det er å få seg noe - jeg trengte bare å sende en melding så kom det en velkjent kjekkas på døra etter et kvarter Nå er det Idol - godt jobba Alexander! - og lørdagspizza. Som jeg og naboen kjørte de 400 meterene til butikken for å kjøpe etter å ha sett reklamen for ente gang. Så rødvin, lørdagspizza, rømmedressing, Idol og pysj. Oppskriften på en god fredagskveld når man ikke har penger til å dra ut, og uansett skal på jobb i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 19. mai 2006 #132 Del Skrevet 19. mai 2006 God helg, Knurr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #133 Del Skrevet 20. mai 2006 Noen mennesker er bare så forbanna ubrukelige! Jobba sammen med en av dem i dag, og det var han som hadde ansvarsvakta for gruppa, det vil si at han hadde overoppsynet og skulle fordele oppdagever. Hvilket han ikke klarte - da jeg kom hadde han fordelt en tredjedel av oppgavene på seg, og en tredjedel på meg (veldig skjevt), og utelatt den siste tredjedelen - til tross for at det kom ei til. Som betyr at jeg måtte jobbe gratis for Oslo kommune og fordele helt på nytt for at vi skulle komme oss i gang. Han nektet å gi rapport, gikk etter meg og var spydig hele dagen uten å gjøre en dritt annet... det er greit å glemme ting, men hvordan i en viss plass klarer du, etter to år i på samme sykehjemsavdeling, å GLEMME en terminalpasient?! På slutten av dagen var jeg så sinna at jeg holdt på å hyle til han. Og han skjønte ikke hvorfor jeg var så sinna. Og dette er en voksen fyr som er utdannet sosialantropolog og blir regelrett fornærmet hvis han blir tilsnakket av kvinner. Spesielt sinna, 20 år gamle pleieassistenter. Sånn generelt sett lurer jeg på om det bare er min arbeidsplass som er full av idioter (både på ansatt- og beboersiden), og hvor hauggammel jeg må bli før mine forsøk på å oppnå respekt lykkes? Sinnasinnasinnasinna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #134 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk kongemelding på spraydate! Fyr på rundt 30 et sted som sendte følgende: "heisann,jeg har ferskt morrabrød til deg,missy. Håper du er sulten:)" Det er sjelden jeg ler alene! Skal jeg skrive og takke for latteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #135 Del Skrevet 20. mai 2006 Finland vant! De var selskapets favoritt, sånn rent bortsett fra at tradisjonen vår med Grand Prix-fest - som vel har 20-årsjubileum neste år - får seg en utfordring: Vi pleier å spise mat fra vertslandet. I år var det simpelt, med moussaka og ouzo og slikt, men hva blir det neste år? Bare vodka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 20. mai 2006 #136 Del Skrevet 20. mai 2006 Piroger er finsk og faktisk godt - i motsetning til vodka, spørru meg. Ble det noe morrabrød på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #137 Del Skrevet 20. mai 2006 Er du sikker på at du og FP ikke er samme person? *mistenksom* ← :klø: Noen spesiell grunn til mistanken? ← Lurer jeg også på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 20. mai 2006 #138 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk kongemelding på spraydate! Fyr på rundt 30 et sted som sendte følgende: "heisann,jeg har ferskt morrabrød til deg,missy. Håper du er sulten:)" Det er sjelden jeg ler alene! Skal jeg skrive og takke for latteren? ← Ja. Jeg er en snikleser. :innrømmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knurr Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #139 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har en snikleser! Det ble i grunn ikke noe morrabrød på meg, nei, også greide jeg å slette hele meldingen så jeg får ikke sendt tilbake. Husker ikke nicket. Men dette gjør opp for det: Etter GP-festen i går kjørte stefaren min meg hjem, og vi måtte gjennom horestrøket på veien. Han er jo en godt voksen mann, og jeg satt ved siden av han i forsetet... og fikk tusen stygge blikk og fingertegn fra de afrikanske horene ute på gata! Det var gøy! Pulver - vi ER ikke samme person, vel? Og Lois! Det husket jeg faktisk overhodet ikke. Piroger, selvsagt. Da er menyen satt. Dekor da? Tenker bare bjørkeris jeg, men det kan ha noe med tidspunktet å gjøre. Jobbetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #140 Del Skrevet 21. mai 2006 Syns han skal få være med og at dere betaler for han på turen. Så får dere prøve å overtale han til å få en jobb. Men ikke mas, prøv å lure han til å ha lyst selv. Nå skal det sies at det ikke alltid er enkelt å få en jobb selv om man er over 18 og kan jobbe i kasse på butikk så om han ikke får seg noe i sommer til tross for at han prøver, må ikke du bli oppgitt ovenfor han. De fleste sommerjobber bør man søke tidligere enn nå, det er jo mange om beinet. Push han litt men vinkle det til å bli for hans egen del, "mer lommepenger og arbeidserfaring, nå som du er så og si voksen", framfor at dere er lei av å forsørge han. Så får dere la være å gi penger til konserter og slikt om han maser. Hvis dere ikke gir penger, så blir det ikke penger til fornøyelser heller, ikke sant? Da har han jo et valg, jobbe eller være med på mindre. Jeg syns forøvrig ikke dere skal kutte ALLE penger han evnt har fått tidligere, det kan oppfattes veldig feil. (han= en plikt, ikke en glede) Jeg hadde følt meg veldig uvelkommen om jeg hadde fått følelsen av at foreldrene mine ikke ville ha meg med på ferie første sommeren etter jeg ble myndig. En ferie skal være hyggelig for familien, ikke bare for "mor, far og barn de har forsørgeransvar for". ← Skjønner ikke åssen vi skal kunne være samme person? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå