Rucula Skrevet 1. juni #41 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Vi har regelmessig tvungen avspasering der vi forventes å legge inn planlagte helseavtaler. Om jeg skal til legen i arbeidstida må det være for sykemelding fordi jeg er akutt syk. Jaja, ikke vet jeg Får håpe du ikke skal søke jobb med det første da 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #42 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 22.17): Hei, når man har fulltidsjobb 100% og jobber 8 til 4 feks, men så søker man andre jobber man ønsker, og får et intervju, hva er vanlig gjøre da med tanke på at de fleste intervju er i den ornale arbeidstiden. som kjræsjer med den. Tips til hva gjøre og hva som er vanlig? Anonymkode: 968ad...2e0 Bruk egenmelding Anonymkode: 995f6...650
AnonymBruker Skrevet 1. juni #43 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2026 den 18.23): Hvis du uans skal bruke leder som referanse så går det jo an å forklare årsaken til at du trenger fri? Anonymkode: 4d577...253 Aldri bruk nåværende leder som referanse Anonymkode: 995f6...650 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #44 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (På 31.5.2026 den 19.22): Det skjønner jeg aldri hvordan folk får til, med mindre de har veldig fleksible jobber. Skal snart på intervju, et satt av 1,5 timer til intervjuet, pluss reisetid. Vel, lunsjen min er normalt på 35 minutter. Og intervjuet er i en annen bydel... Heldigvis er jeg ikke på jobb den dagen (jobber deltid). Men skjønner ikke hvordan folk som jobber fullt har tid til å gå på jobb- intervjuer. Ofte får man jo vite tidspunktet kort tid før, også. Bruk egenmelding Anonymkode: 995f6...650
Virrevirrevapp Skrevet 1. juni #45 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruk egenmelding Anonymkode: 995f6...650 Det er misbruk av egenmelding, og veldig lett å avsløre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #46 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Det er misbruk av egenmelding, og veldig lett å avsløre. Nei det er det ikke Anonymkode: 995f6...650
AnonymBruker Skrevet 1. juni #47 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er det ikke Anonymkode: 995f6...650 Altså lett å avsløre Anonymkode: 995f6...650
Virrevirrevapp Skrevet 1. juni #48 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei det er det ikke Anonymkode: 995f6...650 Konkurrentens arbeidsplass der alle kan se meg reise til midt på dagen, ligger neppe kjempenær en behandlingsinstitusjon for sykdommen jeg liksom skal feile 😄 Nesten enhver annen løgn hadde fungert bedre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #49 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Konkurrentens arbeidsplass der alle kan se meg reise til midt på dagen, ligger neppe kjempenær en behandlingsinstitusjon for sykdommen jeg liksom skal feile 😄 Nesten enhver annen løgn hadde fungert bedre. Hvem ser at du drar dit? Og du har jo lov til å dra ut selv om du har brukt egenmelding. Anonymkode: 995f6...650
AnonymBruker Skrevet 1. juni #50 Skrevet 1. juni Rucula skrev (25 minutter siden): Jaja, ikke vet jeg Får håpe du ikke skal søke jobb med det første da Enig, hvis man ikke klarer å få til et jobbintervju så ha man nok ikke så lyst på jobben eller å skifte jobb Anonymkode: 995f6...650
AnonymBruker Skrevet 1. juni #51 Skrevet 1. juni Rucula skrev (4 timer siden): Nei, det er jo trist. Men jeg som har 100 intervjuer i året har ikke mulighet til å ta alle disse på kveldstid. Intervjuene hos oss foregår på dagtid. Du går ikke til legen eller tannlegen på kveldstid heller? Kommentaren din er ikke til meg, men jeg er enig med de som har gitt deg tilbakemelding om at de ikke kunne tenke seg å jobbe ved din arbeidsplass. Det handler jo ikke om at du må ta ALLE intervjuene på kveldstid. Nå gjør du deg bare vrang. Jeg ville heller ikke ha jobbet for dere om dere viser så liten forståelse at den som høflig spør om muligheten til å ta intervjuet etter arbeidstid blir ansett som uinteressert, havner nederst i bunken, og så videre. Veldig arrogant og nedlatende. Anonymkode: 4f527...5c9 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #52 Skrevet 1. juni Rucula skrev (5 timer siden): Nei, det er jo trist. Men jeg som har 100 intervjuer i året har ikke mulighet til å ta alle disse på kveldstid. Intervjuene hos oss foregår på dagtid. Du går ikke til legen eller tannlegen på kveldstid heller? Du er rekrutterer og ikke arbeidsgiver tydeligvis, men mener du at det er innafor å lyve til arbeidsgiver om lege/ tannlegetimer for å gå på jobbintervju? Jeg har betalt når jeg er til legetjenester. Vi har fast arbeidstid, så jeg kan ikke ta igjen en time verken om morgenen eller kvelden. Anonymkode: 12695...880 2
Rucula Skrevet 2. juni #53 Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kommentaren din er ikke til meg, men jeg er enig med de som har gitt deg tilbakemelding om at de ikke kunne tenke seg å jobbe ved din arbeidsplass. Det handler jo ikke om at du må ta ALLE intervjuene på kveldstid. Nå gjør du deg bare vrang. Jeg ville heller ikke ha jobbet for dere om dere viser så liten forståelse at den som høflig spør om muligheten til å ta intervjuet etter arbeidstid blir ansett som uinteressert, havner nederst i bunken, og så videre. Veldig arrogant og nedlatende. Anonymkode: 4f527...5c9 Lite forståelse? Jeg hadde bare sagt at det ikke går. Men som sagt jeg har aldri opplevd det som noe problem. Alle dukker opp. Heldigvis så har vi gjerne flere hundre kandidater å velge fra 😊 Endret 2. juni av Rucula
Rucula Skrevet 2. juni #54 Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er rekrutterer og ikke arbeidsgiver tydeligvis, men mener du at det er innafor å lyve til arbeidsgiver om lege/ tannlegetimer for å gå på jobbintervju? Jeg har betalt når jeg er til legetjenester. Vi har fast arbeidstid, så jeg kan ikke ta igjen en time verken om morgenen eller kvelden. Anonymkode: 12695...880 Jeg jobber ikke som rekrutterer nei. Jeg er arbeidsgiver Endret 2. juni av Rucula
Virrevirrevapp Skrevet 2. juni #55 Skrevet 2. juni Rucula skrev (8 timer siden): Jaja, ikke vet jeg Får håpe du ikke skal søke jobb med det første da Jeg søker jobb nå, og skal tom på intervju i morgen. På min fridag, jeg jobber deltid.
Virrevirrevapp Skrevet 2. juni #56 Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig, hvis man ikke klarer å få til et jobbintervju så ha man nok ikke så lyst på jobben eller å skifte jobb Anonymkode: 995f6...650 Jeg klarer å få til å gå på et jobbintervju nå, fordi jeg jobber deltid. I full stilling hadde det kanskje vært mulighet akkurat i disse dager å få fri til å gå på intervju (siden det er rolig på jobb), men jeg måtte vært ærlig med sjefen om hvorfor jeg ba om fri midt på dagen (vår kjernetid), og det kunne ikke ha medført jeg måtte hatt vikar. Endret 2. juni av Virrevirrevapp
Virrevirrevapp Skrevet 2. juni #57 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvem ser at du drar dit? Og du har jo lov til å dra ut selv om du har brukt egenmelding. Anonymkode: 995f6...650 Word gets around. Folk i bransjen snakker med hverandre - og alle andre. Og sjefen ville garantert ha bestridt egenmelding om jeg "tilfeldigvis" hadde fått jobb 2 uker etterpå. Men enda viktigere er jo moral. Man kan gjøre feil ved unnlatelse, men her snyter man aktivt gamle arbeidsplassen for å finne en ny, det er ikke særlig bra måte å løse ting på. Og kanskje må en på en del intervju før en blir tilbudt en jobb. Det går jo ikke an å ta ørti egenmeldinger. Hadde heller vært ærlig og spurt hvordan vi kan løse dette. Feks intervju over Skype i lunsjen, før/etter arbeidstid, på en fridag vi begge hadde, eller om jeg kunne ha jobba inn tid på noe vis. Erfarne ledere setter nok pris på en ryddig prosess.
Rucula Skrevet 2. juni #58 Skrevet 2. juni Virrevirrevapp skrev (5 timer siden): Jeg søker jobb nå, og skal tom på intervju i morgen. På min fridag, jeg jobber deltid. Så bra, da løser det seg lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #59 Skrevet 2. juni Virrevirrevapp skrev (5 timer siden): Word gets around. Folk i bransjen snakker med hverandre - og alle andre. Og sjefen ville garantert ha bestridt egenmelding om jeg "tilfeldigvis" hadde fått jobb 2 uker etterpå. Men enda viktigere er jo moral. Man kan gjøre feil ved unnlatelse, men her snyter man aktivt gamle arbeidsplassen for å finne en ny, det er ikke særlig bra måte å løse ting på. Og kanskje må en på en del intervju før en blir tilbudt en jobb. Det går jo ikke an å ta ørti egenmeldinger. Hadde heller vært ærlig og spurt hvordan vi kan løse dette. Feks intervju over Skype i lunsjen, før/etter arbeidstid, på en fridag vi begge hadde, eller om jeg kunne ha jobba inn tid på noe vis. Erfarne ledere setter nok pris på en ryddig prosess. Så man kan ikke være syk i forkant av å få ny jobb? Merkelig leder må jeg si Anonymkode: 1dc91...cda 1
Virrevirrevapp Skrevet 2. juni #60 Skrevet 2. juni Rucula skrev (1 time siden): Så bra, da løser det seg lykke til Ja, for meg går det fint i morgen, men spørsmålet i tråden handler om hvordan man diskret søker på jobb når man jobber 100 % og ikke har full flexitid. Mye uærlighet og snusk er foreslått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå