Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pussig spørsmål. Hvis jeg føler meg dårlig behandlet så holder jeg meg unna dem.

Voksne kan mobbes på arbeidsplassen, men ikke på en frivillig ferie. Der kunne du skygget banen.

Dette er ikke dine venner.

Anonymkode: d5b7c...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke ts som oppfører seg sosialt upassende.

Anonymkode: 23f97...16a

Jo, absolutt. Hun beskriver seg selv som klassens klovn, løper ut i vannet med klær, synger og beskriver humoren sin som intern, enda hun er den helt åpenbare outsideren.

Tenk bare på hvor sannsynlig det er at de andre er ferdig å stelle seg i løpet av en dusj? Enten har HI brukt usannsynlig lang tid, eller så har de andre løpt ut med vått hår og uten sminke, for å komme seg vekk. 

Anonymkode: a1bcb...ac2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pussig spørsmål. Hvis jeg føler meg dårlig behandlet så holder jeg meg unna dem.

Voksne kan mobbes på arbeidsplassen, men ikke på en frivillig ferie. Der kunne du skygget banen.

Bingo!

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ts her

Jeg har skrevet her inne at jeg har konfrontert Kari, og det gjorde jeg dagen etter at vi kom tilbake fra ferien, for da dro jeg hjem til henne.

Hun ble litt stille når jeg spurte hvorfor hun oppførte seg som hun gjorde mot meg, og sa at hun ikke skjønte hva jeg snakket om.

Anonymkode: 8119a...745

Kutt henne ut for godt. Eneste måten å bli kvitt problemet på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man ikke har oppdaget "kari-trekkene" før man drar er det faktisk ikke så lett når de kommer frem etter man har kommet frem og pakket ut. 

Jeg oppdaget de selv forsent engang og de tingene eskalerte. Aldri mer Kari-tur på meg. Kun i bittesmå samvær noen timer med mulighet for å dra hjem når det passer meg. 

Anonymkode: 40d29...1f4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 15.24):

:laugh: akkurat…

Ser for meg både HI-typen og Kari-typen fra mitt eget liv. HI-typen som sitter dryppende vår på en pose i bilen fordi hun ikke evner å styre seg når hun ser vann, og løper uti med klærne på. Kari-typen som stormer og smeller med dørene og er psykisk ustabil og manipulerende. 

Og nå fikk du meg til å se for meg Kari og HI kvinnene i mitt liv 😅 men da med meg som regulerer begge i midten :P

Anonymkode: cb579...c44

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv mener jeg at det er MITT problem når jeg misliker en person og at det ikke gir meg fripass til å behandle personen dårlig.

Så bra sagt. 👏👏👏

• Nyttig 2
Skrevet

Det stemmer ikke nødvendigvis.

På skole og jobb, hvor man er plassert sammen, og flertallet utestenger mindretallet, vil dette kunne gjelde. 

I en vennegjeng er reglene helt annerledes. Det er helt innafor for en vennegjeng å si at vi vil bare være oss.

Hvorfor? Jo, fordi mennesker er flokkdyr, vi overlever ved å operere i flokk. Hvis den ene da ødelegger for resten, så blir vedkommende støtt ut. 

Her er det snakk om en gjeng med damer hvor HI er venn med ett av medlemmene, har gått sammen med gjengen, og likevel ikke er del av gjengen etter 10 år.

Legg merke til at hun påstår at Kari kom med kommentar i starten, Kari stormet opp til bilen, Kari lo ikke av den interne humoren, og dermed er det Kari som får skylden når alle er borte. Men det kan ikke stemme, det er 100% feil. Voksne kvinner forsvinner ikke fordi én person vil det, de forsvinner fordi de selv vil det.

Dermed kan man like gjerne anta at de lo av ren høflighet og holdt munn av ren høflighet, der Kari ikke gjorde det.
Det er helt innafor å ikke like mennesker som hele tiden skal ha all oppmerksomhet og være «klassens klovn» og løpe påkledd i vannet og synge om stjerner. De fleste vil da fange opp at dette ikke er populært, dempe seg, jenke seg, og bli mer som de andre. Noen vil ikke det, de vil skråle i vei om at «man har ikke mer morro enn man lager selv» og «ikke vær så prippen, da!»

På skole og jobb er man pålagt å ivareta de svakeste. Det er man ikke på fritiden. Vil HI ha venner, så er hun faktisk pukka nødt til å skaffe seg litt selvinnsikt, bli litt mer ydmyk og dempe seg. 

🤣

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Psykopat. De kan skrike og hyle i ett øyeblikk og smile i det neste. Hvis ikke den dramatiske exiten fungerte så kom hun smilende tilbake senere. Det som enn fungerer på hva hun enn vil oppnå.

Nei. Dette er ikke typisk oppførsel for psykopater. Det er ikke mulig å antyde en diagnose basert på så få opplysninger, og utwn av vi vet noe om samnenhengen. 

Anonymkode: 5f3d4...19a

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei. Dette er ikke typisk oppførsel for psykopater. Det er ikke mulig å antyde en diagnose basert på så få opplysninger, og utwn av vi vet noe om samnenhengen. 

Jeg vokste opp med en psykopat også. Og dette er nøyaktig slik de er. 

Det virkelige liv er ikke som på film.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vokste opp med en psykopat også. Og dette er nøyaktig slik de er. 

Det virkelige liv er ikke som på film.

Kommer an på hva du mener med psykopat. I dag bruker man vel helst "antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse", og den kjennetegnes ved likegyldighet for andres følelser, ansvarsløs holdning, manglende evne til å ha varige forhold, manglende evne til å føle skyld, legger lett skylden på andre, blir lett sint. 

Drama, smelle med dørene, for så å være smørblid, kan selvsagt være tegn på dyssosial personlighet, men det er ikke særlig typisk. Mer sannsynlig dramatisk, borderline - eller bare sånn personen er, uten noen diagnose. Eller et resultat av situasjonen rundt, de andre som var tilstede, tidligere erfaringer eller ett  eller annet. Og det er jo poenget mitt - det er skummelt å lire av seg diagnoser og diagnostisere "Kari" når vi ikke vet noe som helst om sammenhengen! Hvis "Kari" hadde skrevet sin versjon her inne, ville den nok blitt helt annerledes, og det er greit, men nettopp derfor bør man la være å hobbydiagnostisere. Hva om "Kari" leser tråden (den er nokså lett gjenkjennelig)? Er det da greit at folk her kaster rundt seg med diagnoser? Og hva hjelper det TS egentlig, at en fremmed på KG setter en "diagnose" på en hun sier hun har vært venner med i 10 år?

For det er også litt rart, TS, hvis dere har vært nære så lenge, og vært sammen nesten hver helg, er dette første gang Kari oppfører seg sånn? Hvis du kjenner henne så godt, visste du ikke dette? Hvordan har relasjonen og vennskapet deres vært tidligere?

Skrevet

Hun likte ikke at du fikk oppmerksomhet og var midtpunkt.

Bare en gjetning.

Dette! Det var helt garantert dette som skjedde på stranden. 

Jeg begriper heller ikke hvorfor voksne folk synes det er greit at én person bare kan avlyse en tur som er planlagt sammen, og snu og løpe inn i bilen. TS forteller jo at de andre holdt på å skifte til badetøy og gjorde seg klar for å være der. Men klart, Kari har nå ombestemt seg og da må alle de 5 andre lystre. 

Tidligere hadde Kari bestemt at de ikke skulle drikke, så da blir hun sur når andre voksne mennesker tar seg en øl. 

Altså, jeg hadde aldri akseptert det. Hun må konfronteres når dette skjer. Hvorfor tror hun at hun skal få bestemme over andre? Tydeligvis fordi de andre lar henne få lov. 

Jeg hadde ikke giddet det der, og jeg hadde bare vært åpen og ærlig med alle om hvorfor jeg ikke gidder. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på hva du mener med psykopat. I dag bruker man vel helst "antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse", og den kjennetegnes ved likegyldighet for andres følelser, ansvarsløs holdning, manglende evne til å ha varige forhold, manglende evne til å føle skyld, legger lett skylden på andre, blir lett sint. 

Drama, smelle med dørene, for så å være smørblid, kan selvsagt være tegn på dyssosial personlighet, men det er ikke særlig typisk. Mer sannsynlig dramatisk, borderline - eller bare sånn personen er, uten noen diagnose. Eller et resultat av situasjonen rundt, de andre som var tilstede, tidligere erfaringer eller ett  eller annet. Og det er jo poenget mitt - det er skummelt å lire av seg diagnoser og diagnostisere "Kari" når vi ikke vet noe som helst om sammenhengen! Hvis "Kari" hadde skrevet sin versjon her inne, ville den nok blitt helt annerledes, og det er greit, men nettopp derfor bør man la være å hobbydiagnostisere. Hva om "Kari" leser tråden (den er nokså lett gjenkjennelig)? Er det da greit at folk her kaster rundt seg med diagnoser? Og hva hjelper det TS egentlig, at en fremmed på KG setter en "diagnose" på en hun sier hun har vært venner med i 10 år?

For det er også litt rart, TS, hvis dere har vært nære så lenge, og vært sammen nesten hver helg, er dette første gang Kari oppfører seg sånn? Hvis du kjenner henne så godt, visste du ikke dette? Hvordan har relasjonen og vennskapet deres vært tidligere?

Ts her

Kari har vært i min vennekrets i mange år, men jeg har aldri vært på tomannshånd med henne, men alltid sammen med andre.

Jeg delte leilighet med hennes bestevenninne en periode, og da var hun mye på besök.

Vi har vært på utallige vorspiel/ nachspiel sammen og middagsbesøk med venner.

Dette er første gangen Kari har vært kjip mot meg, utenom episoden i forbindelse med nyttårsaften som jeg også har nevnt, med den var ikke spesifikt mot meg, men hun tålte trolig ikke blondinevitsen som min kjæreste fortalte henne:

"Hvorfor danser mange blondiner under trafikklyset? Jo fordi de tror de er på diskotek"

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 9.53):

Mobbing er systematisk og langvarig.

Virker ikke som om de har lyst å ha deg med dessverre. Jeg hadde funnet på egne ting

Det kan være mobbing dette og. Er jo forsøk på utfrysning. Du kan ikke bare putte mobbing i en boks slik. Hun reiser på tur med de for første gang og mobbing begynner jo et sted. Det er ikke slik at de behandla ts dårlig en hel dag og så er det ikke mobbing fordi det har ikke vart lenge nok 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

"Hvorfor danser mange blondiner under trafikklyset? Jo fordi de tror de er på diskotek"

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hilsen blondine.

Rart å bli sur for det. 

Hun er en dramaqueen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hilsen blondine.

Rart å bli sur for det. 

Hun er en dramaqueen. 

Det er slett ikke rart.

Vi er mange blondiner som har vett i hodet også altså. Er ikke alle av oss som «synes det er gøy å le».

Blir fed up av menn som tror de kan si hva som helst og så skal vi ta av. Desto verre at disse mennene alltid er opptatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slett ikke rart.

Vi er mange blondiner som har vett i hodet også altså. Er ikke alle av oss som «synes det er gøy å le».

Blir fed up av menn som tror de kan si hva som helst og så skal vi ta av. Desto verre at disse mennene alltid er opptatt. 

Kjæresten min var ikke helt edru og det var nok grunnen til at han sa vitsen, men jeg mener at hvis man blir sur for en tullevits, må man gå i seg selv.

Hun er ikke født blond engang, men har bleket det, så da er det enda mindre grunn til å ta seg seg nær av en blondinevits

Ts

Skrevet

Synes verken Kari eller de andre høres ut som venninner. Klem til deg, TS! 

Anonymkode: ecc70...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...