Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle til Syden med min bestevenninne og 6 venninner av henne igjen, som jeg også kjente ganske godt.

Min venninne måtte melde avbud i siste liten på grunn av jobb, men jeg ønsket å dra likevel.

Fikk kommentar fra en av de andre jentene, Kari, som var forbauset over at jeg skulle bli med.

Da vi kom til Kreta leide vi bil for å kjøre til en flott strand, og den dagen sa Kari at vi ikke skulle drikke, fordi vi alle var litt fyllesyke etter kvelden før.

Da vi kom til stranden løp jeg ut i vannet med kjole på og tullet litt, og tok for gitt at vi skulle tilbringe dagen der, siden vi hadde kjørt et par timer.

Da gikk Kari opp til parkeringsplassen og låste seg inn i bilen, og de andre sa at hun gjorde det fordi hun ikke ønsket å være på denne stranden likevel siden det ikke var andre folk der, og når hun så at jeg gikk ut i vannet for å bløte meg, så var det dumt for da kunne vi ikke kunne kjøre videre til neste strand, fordi jeg hadde våte klær.

Jeg satte meg på plastpose i bilen og vi kjørte til den neste stranden, men der var det smekkfullt og ikke plass til å sitte eller ligge, så vi kjørte hjem igjen.

På vei hjem stoppet vi ved en bar for å gå på do, og jeg og en annen kjøpte oss et par øl, og da ble Kari veldig skuffet på meg, for vi skulle vi jo ikke drikke.

Da vi kom tilbake til hotellet skulle vi dusje og ut å spise middag.

Jeg var den som dusjet sist, og når jeg kom ut av dusjen var Kari og den andre jeg delte rom med, borte uten å legge igjen beskjed.

Jeg gikk ut for å se etter de andre, og fant de på en bar.

Jeg spurte hvorfor de hadde gått uten å gi meg beskjed og hvorfor de drakk alkohol når Kari hadde bestemt at vi ikke skulle drikke, men de bare lo det bort.

Middag skulle de heller ikke ha, fordi Kari hadde sagt at de heller kunne kjøpe noe junk på veien hjem igjen til hotellet.

Jeg har aldri hatt noe styr med Kari, men hun er en slags leder som styrer de andre, og må trolig ha noe imot meg🤨

Anonymkode: 8119a...745

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobbing er det jo ikke, det er omfattende og alvorlig. 

Dårlig oppførsel er det riktignok, jeg hadde nok spurt Kari om hva problemet er.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet

Dette er ikke mobbing, nei.

Dette er oppførsel som burde ramme Kari, mer enn dere andre. Dere tillater dette.

• Liker 14
Skrevet

Mobbing er systematisk og langvarig.

Virker ikke som om de har lyst å ha deg med dessverre. Jeg hadde funnet på egne ting

Anonymkode: d5b7c...7c4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Mobbing er det jo ikke, det er omfattende og alvorlig. 

Dårlig oppførsel er det riktignok, jeg hadde nok spurt Kari om hva problemet er.

Jeg gjorde det en stund etterpå, og hun latet som hun ikke forstod hva jeg mente. Jeg fortalte om Kari sin oppførsel til min bestevenninne som ikke ble med, og hun sa at dette er jo litt typisk Kari, som er hyggelig og omsorgsfull til sin alle nærmeste, men ikke til de hun ikke liker.

Jeg har aldri hatt noe utestående med Kari, men hun hadde vel en dårlig periode og skulle ta det ut på meg som hun ikke kjente så godt som de andre.

Vi er 30 år og da bør man kunne oppføre seg

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mobbing er systematisk og langvarig.

Virker ikke som om de har lyst å ha deg med dessverre. Jeg hadde funnet på egne ting

Anonymkode: d5b7c...7c4

Alle var hyggelig til meg hele tiden, unntatt Kari, men tror hun bare får med seg de andre og så tør ikke de å si henne imot

Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun høres ut som en maktsyk og barnslig kjerring ut fra det du skriver. En dramaqueen jeg hadde unngått.

Anonymkode: 20377...ea0

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow, Kari har seriøse problemer. Hun ville jeg holdt meg unna.

Anonymkode: 30ad1...b2c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun høres ut som en maktsyk og barnslig kjerring ut fra det du skriver. En dramaqueen jeg hadde unngått.

Anonymkode: 20377...ea0

Har også opplevd henne ved en annen anledning som helt merkelig.

Vi var naboer og skulle arrangere en stor nyttårsaftenfest, og hun skulle hjelpe til å skrelle poteter og satt på kjøkkenet sammen med min fraværende kjæreste. Putselig hører jeg noen som løper ut av leiligheten og smeller døren, og jeg går inn på kjøkkenet og spør min daværende kjæreste hvorfor Kari løp ut.

Han skjønte ikke hvorfor, men det skjedde etter at han sa en blondine vits. Hun er blondine og tålte kanskje ikke at han vitset om blondiner.

Kvelden etter på nyttårsaften, dukket hun opp smilende fra øre til øre som om ingenting hadde skjedd

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Det merkelige er at hun er veldig populær og har et stort kontaktnett, så det er tydeligvis ikke alle som opplever henne slik som jeg har gjort

Skrevet

Wow, hadde holdt meg laaaagt unna den dama der. Virker ikke helt stabil. 

Men nei, mobbing er det ikke. Hun har bare en sånn type oppførsel og personlighet. Møtt på de selv. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

Det merkelige er at hun er veldig populær og har et stort kontaktnett, så det er tydeligvis ikke alle som opplever henne slik som jeg har gjort

Hadde en sånn venninne gjennom barndommen og inn i ungt voksenliv. Kjempepopulær og snill og grei der hun såg det nyttig, direkte slem mot de hun fant det for godt for. Varm/kald. Hun hevet seg selv ved å sverte andre. Er ikke venner og har ikke kontakt idag. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det virker som at denne Kari er en løs kanon man bør unngå for alt i verden. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du løp ut i vannet med klærne på uten å ha avklart på forhånd at dere skulle være der lenge. Det er sånn som unger gjør. Jeg skjønne heller ikke hvorfor du ble med denne gjengen når det opprinnelig er din venninne som er venn med dem. 

Alt i alt mener jeg det er Kari som er den vanskelige her, hun kan ikke bestemme over deg. Men tenk så lett det er for deg å bare bestemme deg for å aldri ha noe med det gale kvinnemennesket å gjøre… 

Anonymkode: cd2ff...dcc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ufin oppførsel , jeg ville kjørt mitt eget løp der.

Anonymkode: 98709...015

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har også opplevd henne ved en annen anledning som helt merkelig.

Vi var naboer og skulle arrangere en stor nyttårsaftenfest, og hun skulle hjelpe til å skrelle poteter og satt på kjøkkenet sammen med min fraværende kjæreste. Putselig hører jeg noen som løper ut av leiligheten og smeller døren, og jeg går inn på kjøkkenet og spør min daværende kjæreste hvorfor Kari løp ut.

Han skjønte ikke hvorfor, men det skjedde etter at han sa en blondine vits. Hun er blondine og tålte kanskje ikke at han vitset om blondiner.

Kvelden etter på nyttårsaften, dukket hun opp smilende fra øre til øre som om ingenting hadde skjedd

Ts

Sykt!

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her

Mennesker med storhetstanker og narsissisme har ofte det, det betyr ikke at de er godt likt. Det kan bety at folk ikke tør annet enn å jatte med og late som alt er helt topp. De smisker for å unngå å bli offer for tendensene hennes. Og hun soler seg i glansen og tror hun er populær og godt likt. En ond sirkel det der… Og meget krevende for dem som må spille med!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker som at denne Kari er en løs kanon man bør unngå for alt i verden. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du løp ut i vannet med klærne på uten å ha avklart på forhånd at dere skulle være der lenge. Det er sånn som unger gjør. Jeg skjønne heller ikke hvorfor du ble med denne gjengen når det opprinnelig er din venninne som er venn med dem. 

Alt i alt mener jeg det er Kari som er den vanskelige her, hun kan ikke bestemme over deg. Men tenk så lett det er for deg å bare bestemme deg for å aldri ha noe med det gale kvinnemennesket å gjøre… 

Jeg løp ut i vannet med kjole på fordi Kari var en av de som hadde bestemt at det var denne stranden vi skulle besøke, og siden vi hadde brukt halve dagen på å kjøre til denne stranden,  tok jeg det for gitt at vi skulle i gang med bading og soling og være der hele dagen.

Disse seks jentene som jeg reiste med var alle med i min venneflokk som jeg var på byen med omtrent hver eneste helg, men hun som meldte avbud var min beste venninne av de.

Ts

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du pen og er hun stygg ? Det kan også være grunnen, sjalusi 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er skjult mobbing. Og utfrysing av deg. 

Hun høres veldig herskesyk ut, og kanskje insett at  du ikke er en hun kan kontrollere som de andre. Også er du morsom og stjeler fokuset hun vil ha på seg.

Anonymkode: 9d11d...fe9

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Litt vanskelig å kalle det mobbing, siden det er så kortvarig. 

Men det er slik adferd som er mobbing når det blir langvarig. 

Hun har åpenbart en usunn personlighet. 

I den grad det er mulig, er det best å skygge banen.

• Liker 6
Skrevet

Overhodet ikke mobbing. 

Dårlig kommunikasjon og ei tøtta som vil bestemme. Du sku nok tatt hintet når Kari kommentere din deltakelse på turen. 

Anonymkode: bfb7b...0eb

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...