AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:52 #81 Skrevet onsdag kl. 05:52 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Begge er rare. Sliter du sosialt, TS? Anonymkode: 56e6e...2cd Hva om ts slite sosialt? Er det innafor at SEKS voksne kvinner behandler en venninne slik, når de er på ferie sammen? Anonymkode: 4d1e8...13c 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:39 #82 Skrevet onsdag kl. 06:39 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Her var det mange "hva gjorde du for å fortjene dette?" kommentarer. Det er selvfølgelig ikke greit å gå ut på pub, mens du er i dusjen. At ikke en eneste av kvinnene ga deg beskjed, sier noe om hele gjengen, ikke bare Kari. Om dette var en straff fordi du vasset i vannet, eller noe annet, så er det uansett ondskapsfullt. Har en eller flere av disse kvinnene et problem med noe vedrørende deg, så skal de være voksne nok til å ha en samtale med deg om det. Utestengelse, baksnakking og gaslighting er ungdomskole-mobbing. Ikke reis på flere turer med disse kvinnene. Ikke vær der du ikke er velkommen. Det er ikke bra for sjelen. Bedre å være alene, enn med en slik gjeng som dette. Anonymkode: 4d1e8...13c Utfordringen her er at vi bare har en side av historien. Og når deler av TS sin beskrivelse ikke henger helt sammen, så er det mulig å tvile på hvor presist hun beskriver andre deler av historien også. Hun sier f.eks. at hun fant de andre ganske raskt på en bar - det kan tyde på at hun visste hvor de var, eller i alle fall at de svarte hvis hun kontaktet dem. Hadde de andre måtte vente mye på henne tidligere, drakk hun mer enn de andre, begynte de å bli litt slitne, og tenkte hun kun komme senere? De andre drakk når hun ikke var der, handler dette om at hun festet mye hardere enn de andre, og de opplevde at det påvirket ferien litt mye? Prøvde Kari å sette grenser for en som festet hardt og ikke helt passet inn i gruppen, eller var hun sjefete og trakasserende? Det vet vi ikke noe om, så dette er bare hypoteser. Problemet er at når vi bare har den ene siden av historien, og den beskrivelsen ikke henger helt sammen, så begynner man å lure på hvordan den andre siden av historien er. Anonymkode: 5f3d4...19a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:19 #83 Skrevet onsdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Utfordringen her er at vi bare har en side av historien. Og når deler av TS sin beskrivelse ikke henger helt sammen, så er det mulig å tvile på hvor presist hun beskriver andre deler av historien også. Hun sier f.eks. at hun fant de andre ganske raskt på en bar - det kan tyde på at hun visste hvor de var, eller i alle fall at de svarte hvis hun kontaktet dem. Hadde de andre måtte vente mye på henne tidligere, drakk hun mer enn de andre, begynte de å bli litt slitne, og tenkte hun kun komme senere? De andre drakk når hun ikke var der, handler dette om at hun festet mye hardere enn de andre, og de opplevde at det påvirket ferien litt mye? Prøvde Kari å sette grenser for en som festet hardt og ikke helt passet inn i gruppen, eller var hun sjefete og trakasserende? Det vet vi ikke noe om, så dette er bare hypoteser. Problemet er at når vi bare har den ene siden av historien, og den beskrivelsen ikke henger helt sammen, så begynner man å lure på hvordan den andre siden av historien er. Anonymkode: 5f3d4...19a Alle innleggene på kg er somregel en side av historien. Ts søker råd og bekreftelse på at oppførselen hun beskriver disse voksne damene har, er ondskap. Ja ts. Oppførselen du beskriver er utestengelse, latterliggjøring, som er lik mobbing. Denne oppførselen du beskriver er ikke verdig voksne kvinner. Anonymkode: 4d1e8...13c 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:21 #84 Skrevet onsdag kl. 07:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde dichet dem. Og dratt ut på turer lagt ut masse bilder av gøye ting og deilig mat. Og synliggjort at jeg var dichet. Har heldigvis 0 problem med å kose meg alene. Har masse problem med å henge med slike folk. Hadde noen gått fra meg mens jeg dusjet i utlandet, så hadde jeg lagt ut et innlegg om det på some. Om de hatet meg etterpå, versågod. Det er fortjent. Når reisefølget er forsvunnet mens jeg var i dusjen, så sitter jeg her og nyter solnedgangen med en paraplydrink. Hadde ikke giddet å begynne å lete. Jeg skjermer ikke mobbere . Det har jeg sluttet med Anonymkode: 9d11d...fe9 Heier. Anonymkode: 40d29...1f4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:22 #85 Skrevet onsdag kl. 07:22 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Utfordringen her er at vi bare har en side av historien. Og når deler av TS sin beskrivelse ikke henger helt sammen, så er det mulig å tvile på hvor presist hun beskriver andre deler av historien også. Hun sier f.eks. at hun fant de andre ganske raskt på en bar - det kan tyde på at hun visste hvor de var, eller i alle fall at de svarte hvis hun kontaktet dem. Hadde de andre måtte vente mye på henne tidligere, drakk hun mer enn de andre, begynte de å bli litt slitne, og tenkte hun kun komme senere? De andre drakk når hun ikke var der, handler dette om at hun festet mye hardere enn de andre, og de opplevde at det påvirket ferien litt mye? Prøvde Kari å sette grenser for en som festet hardt og ikke helt passet inn i gruppen, eller var hun sjefete og trakasserende? Det vet vi ikke noe om, så dette er bare hypoteser. Problemet er at når vi bare har den ene siden av historien, og den beskrivelsen ikke henger helt sammen, så begynner man å lure på hvordan den andre siden av historien er. Anonymkode: 5f3d4...19a At de satt på bar og nøt sydendrinker. Anonymkode: 40d29...1f4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:19 #86 Skrevet onsdag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du også en Kari? Anonymkode: 40d29...1f4 Du mener kanskje en Karen? Anonymkode: 08a06...44f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:26 #87 Skrevet onsdag kl. 10:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du mener kanskje en Karen? Anonymkode: 08a06...44f Nei. Les hi. Anonymkode: 40d29...1f4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:58 #88 Skrevet onsdag kl. 10:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva om ts slite sosialt? Er det innafor at SEKS voksne kvinner behandler en venninne slik, når de er på ferie sammen? Anonymkode: 4d1e8...13c Poenget er vel at om man sliter med det sosiale, så kan de ha sagt fra uten at man har fanget det opp. Det fremgår jo av tråden at HI ikke ser sin egen rolle i det hele tatt, krever å få være del av en gjeng som ikke er hennes, krever å bli sett på som en som ikke har gjort noe galt. Som tidligere nevnt i tråden kjenner jeg igjen begge typene fra mitt eget liv. Hun som HI minner om, er en jente jeg i min barndom ble bedt om å ta meg av. Da hun overnattet hos meg kunne hun finne på å si «Nå må jeg sove» og legge seg ned oppå brødskiven og sovne momentant. Hun ristet duken ut over hagen hvor det lekte barn «Ups, det var det en kniv!» Hun kunne definitivt vært typen til å gå i vannet med kjole og så forklare det som at hun «ville tulle litt» eller «tilfeldigvis hadde på kjole». Jeg var forpliktet til å ta meg av henne som barn, men da vi var voksne og hun begynte å invitere mine venner og ikke meg, fordi hun visstnok var sjalu på boligen min (i følge disse vennene), kuttet jeg henne omsider ut. Hun så rett og slett ikke hva som var passende og upassende oppførsel, hun så ikke frem i tid. Hun så kun sine egne ønsker og fulgte kun umiddelbare impulser. Anonymkode: a1bcb...ac2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:11 #89 Skrevet onsdag kl. 11:11 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget er vel at om man sliter med det sosiale, så kan de ha sagt fra uten at man har fanget det opp. Det fremgår jo av tråden at HI ikke ser sin egen rolle i det hele tatt, krever å få være del av en gjeng som ikke er hennes, krever å bli sett på som en som ikke har gjort noe galt. Som tidligere nevnt i tråden kjenner jeg igjen begge typene fra mitt eget liv. Hun som HI minner om, er en jente jeg i min barndom ble bedt om å ta meg av. Da hun overnattet hos meg kunne hun finne på å si «Nå må jeg sove» og legge seg ned oppå brødskiven og sovne momentant. Hun ristet duken ut over hagen hvor det lekte barn «Ups, det var det en kniv!» Hun kunne definitivt vært typen til å gå i vannet med kjole og så forklare det som at hun «ville tulle litt» eller «tilfeldigvis hadde på kjole». Jeg var forpliktet til å ta meg av henne som barn, men da vi var voksne og hun begynte å invitere mine venner og ikke meg, fordi hun visstnok var sjalu på boligen min (i følge disse vennene), kuttet jeg henne omsider ut. Hun så rett og slett ikke hva som var passende og upassende oppførsel, hun så ikke frem i tid. Hun så kun sine egne ønsker og fulgte kun umiddelbare impulser. Anonymkode: a1bcb...ac2 Nå overdramatiserer og finner du på ting. Sitat fra TS i #16: "Disse seks jentene som jeg reiste med var alle med i min venneflokk som jeg var på byen med omtrent hver eneste helg, men hun som meldte avbud var min beste venninne av de." Hun verken krever å få være med noen som ikke er hennes venner eller har gjort noe spesielt galt. Ja vi har bare en side, men oppførselen til denne Kari er mer realistisk, slike personer finnes det mange av og det er ingen grunn til å tro noe annet nå heller. Anonymkode: 725bc...f30 3 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:34 #90 Skrevet onsdag kl. 11:34 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du bare vasset litt for å kjenne på vannet, og hadde på deg minikjole, hvordan ble du så våt at du måtte sitte på pose fordi klærne dine var bløte? Høres ut som historien endrer seg litt underveis? Og det kjennes litt ut som vi ikke får hele historien her, som f.eks. hvor mye alkohol som var involvert. Det er mulig Kari var styrete når hun sa at dere "ikke skulle drikke i dag", men det er også mulig at hennes versjon av historien handler om å være på ferie med folk som drikker og fjoller alt for mye. Det vet vi ikke. Uansett, dere virker nokså umodne alle sammen. Og du får ikke endret Kari. Hva tenker du selv at du kan gjøre annerledes en annen gang? Anonymkode: 5f3d4...19a Jeg hadde en vid kjole som gikk midt på lårene, gikk ut i vannet som rakk til knærne, virvlet rundt så kjolen ble våt nederst og derfor satt jeg på en plastpose så setet ikke ble vått, siden det var leiebil. Kvelden før hadde vi vært ute og drukket og var moderat fulle, og Kari var en av de som drakk mest. Ts Anonymkode: 8119a...745 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:38 #91 Skrevet onsdag kl. 11:38 Kari er garantert en førstefødt vekt. Anonymkode: 0c1bf...250
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:38 #92 Skrevet onsdag kl. 11:38 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så dere er altså en gruppe på 7(!) 30-åringer men så dårlige sosiale antenner?? Du burde jo ha skjønt at det var unaturlig at du ble med denne venninnegjengen. Men når du likevel ikke skjønte det så burde de ha skjønt at du ikke hadde antennene til å skjønne, og derfor latt som ingenting. Merkelig gjeng. Anonymkode: 49f62...16e Hvorfor var det unaturlig at jeg ble med disse på tur? Dette er jenter som jeg har kjent i 10 år og vi tilhører den samme gjengen. Vi er på vorspiel hos hverandre og ute på byen omtrent hver helg og jeg har også bodd sammen med to av de et par år Jeg lot som ingenting, og det eneste jeg kommenterte var hvorfor de hadde gått uten å gi meg beskjed om hvor de gikk, og jeg spurte hvorfor de drakk når Kari hadde bestemt at ingen skulle drikke Ts Anonymkode: 8119a...745 1 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:41 #93 Skrevet onsdag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kari er garantert en førstefødt vekt. Anonymkode: 0c1bf...250 Hun har bursdag 10 september Ts Anonymkode: 8119a...745
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:08 #94 Skrevet onsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nå overdramatiserer og finner du på ting. Sitat fra TS i #16: "Disse seks jentene som jeg reiste med var alle med i min venneflokk som jeg var på byen med omtrent hver eneste helg, men hun som meldte avbud var min beste venninne av de." Hun verken krever å få være med noen som ikke er hennes venner eller har gjort noe spesielt galt. Ja vi har bare en side, men oppførselen til denne Kari er mer realistisk, slike personer finnes det mange av og det er ingen grunn til å tro noe annet nå heller. Anonymkode: 725bc...f30 Disse damene ble beskrevet som venninnene til HI sin venninne, som hun ble med på lasset sammen med. De reagere før de reiste, HI valgte å overse dette. Vi er mange som vet om slike venninner som ikke er med i gjengen, men som blir med via andre. Jeg sa jo at jeg vet om en Kari-type også. Det er ikke slik at jeg ikke tror Kari er sprø. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: a1bcb...ac2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:08 #95 Skrevet onsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 9.44): med min bestevenninne og 6 venninner av henne igjen, som jeg også kjente ganske godt. Min venninne måtte melde avbud i siste liten på grunn av jobb, men jeg ønsket å dra likevel. Fikk kommentar fra en av de andre jentene, Kari, som var forbauset over at jeg skulle bli med Siterer for å rekapitulere. Anonymkode: a1bcb...ac2
Sandie Skrevet onsdag kl. 12:18 #96 Skrevet onsdag kl. 12:18 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 9.56): Alle var hyggelig til meg hele tiden, unntatt Kari, men tror hun bare får med seg de andre og så tør ikke de å si henne imot Ts Anonymkode: 8119a...745 Tenker at Kari kanskje er misunnelig på deg eller ser på deg som en trussel? Dette er jo typisk bitchy oppførsel som mange jenter driver på med både privat og ute i arbeidslivet. Og det uansett om de er 30 eller 60 år. Jeg synes uansett det var bra at du ble med på turen slik du ville. Holdt fast i at de andre jentene var hyggelige og prøv å overse hun her. Hun høres ut som en idiot. Endret fredag kl. 09:43 av Sandie 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:22 #97 Skrevet onsdag kl. 12:22 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Disse damene ble beskrevet som venninnene til HI sin venninne, som hun ble med på lasset sammen med. De reagere før de reiste, HI valgte å overse dette. Vi er mange som vet om slike venninner som ikke er med i gjengen, men som blir med via andre. Jeg sa jo at jeg vet om en Kari-type også. Det er ikke slik at jeg ikke tror Kari er sprø. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: a1bcb...ac2 Ts her Kommentaren Kari kom med da jeg sa at jeg ble med på tur selv om min venninne måtte jobbe, trenger jo ikke være negativt ment, men at hun tok for gitt at jeg ikke ble med når min venninne ikke ble med. Anonymkode: 8119a...745
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:23 #98 Skrevet onsdag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Kommentaren Kari kom med da jeg sa at jeg ble med på tur selv om min venninne måtte jobbe, trenger jo ikke være negativt ment, men at hun tok for gitt at jeg ikke ble med når min venninne ikke ble med. Anonymkode: 8119a...745 Jeg har allerede svart deg, mitt innlegg var til noen andre. Du hører jo uansett ikke på meg så det er ingen vits at vi to snakker sammen, Anonymkode: a1bcb...ac2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:25 #99 Skrevet onsdag kl. 12:25 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Disse damene ble beskrevet som venninnene til HI sin venninne, som hun ble med på lasset sammen med. De reagere før de reiste, HI valgte å overse dette. Vi er mange som vet om slike venninner som ikke er med i gjengen, men som blir med via andre. Jeg sa jo at jeg vet om en Kari-type også. Det er ikke slik at jeg ikke tror Kari er sprø. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: a1bcb...ac2 Ts her Hvis du leser alle mine svar så skriver jeg at jeg er én av gjengen, men jeg er best venninne med hun som måtte melde avbud, fordi vi bor sammen. Omtrent alle disse jentene ser jeg hver helg, og vi er ofte på vorspiel og nachspiel hos hverandre og jeg har bodd med to av de for et par år siden. Anonymkode: 8119a...745
Påskelilja Skrevet onsdag kl. 12:26 #100 Skrevet onsdag kl. 12:26 Det er utestenging. Utrolig stygt av dem å dra uten å si ifra. 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå