Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (9 timer siden):

Vel, både ja og nei. Jeg skjønner at det kan oppfattes som mobbing, samtidig som det er nok ikke den verste formen for mobbing. Men det var likevel latterliggjøring og nedsettende gjort. Men har du konfrontert venninnene dine om dette?

Ja. Har skrevet det her inne 

Ts

Anonymkode: 8119a...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si meg hvor gammel er dere? Høres jo ut som en gjeng 13-åringer.....

Hvis det du sier faktisk stemmer (her får vi jo bare din historie), så høres jo ikke denne "Kari" helt frisk ut.....

Anonymkode: ee044...8ec

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Si meg hvor gammel er dere? Høres jo ut som en gjeng 13-åringer.....

Hvis det du sier faktisk stemmer (her får vi jo bare din historie), så høres jo ikke denne "Kari" helt frisk ut.....

Anonymkode: ee044...8ec

Det er gruppedynamikk på sitt verste. Det kan skje uansett hvor gamle man er.

Trenger bare et råttent eple (som "Kari") så er dramaet igang. 

Anonymkode: 40d29...1f4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kari er psykopat/narsissist. Hun liker å være i kontroll/dominere. Hun liker å styre showet, lage drama og få mye oppmerksomhet. Hun oppfører seg som et barn som ikke får viljen sin. Ville funnet meg andre venner. Du blir ikke lykkelig med denne gjengen. Ikke med Kari ihvertfall.

Anonymkode: 23f97...16a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 9.56):

Alle var hyggelig til meg hele tiden, unntatt Kari, men tror hun bare får med seg de andre og så tør ikke de å si henne imot

Ts

Da er de ikke "dine folk".

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kari er psykopat/narsissist. Hun liker å være i kontroll/dominere. Hun liker å styre showet, lage drama og få mye oppmerksomhet. Hun oppfører seg som et barn som ikke får viljen sin. Ville funnet meg andre venner. Du blir ikke lykkelig med denne gjengen. Ikke med Kari ihvertfall.

Det vet vi ingenting om, og det er ganske drøyt å slenge ut av seg så alvorlige diagnoser uten at vi vet noe som helst om denne situasjonen, utover Ts sine beskrivelser. De kan være helt presise, de kan være veldig farget av hennes egen fungering, eller hva som helst mellom dette. Uansett kan vi ikke si at Kari, eller TS, har den ene eller den andre diagnosen basert på disse beskrivelsene. 

Anonymkode: 5f3d4...19a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Har skrevet det her inne 

Og hva sa venninnene dine om dette?

Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (34 minutter siden):

Og hva sa venninnene dine om dette?

Min bestevenninne som ikke ble med, sa at "dette høres ut som Kari på en dårlig dag".

Hun sa at Kari er veldig omtenksom og generøs til sine aller nærmeste...

De andre sa ingenting

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 10.07):

Har også opplevd henne ved en annen anledning som helt merkelig.

Vi var naboer og skulle arrangere en stor nyttårsaftenfest, og hun skulle hjelpe til å skrelle poteter og satt på kjøkkenet sammen med min fraværende kjæreste. Putselig hører jeg noen som løper ut av leiligheten og smeller døren, og jeg går inn på kjøkkenet og spør min daværende kjæreste hvorfor Kari løp ut.

Han skjønte ikke hvorfor, men det skjedde etter at han sa en blondine vits. Hun er blondine og tålte kanskje ikke at han vitset om blondiner.

Kvelden etter på nyttårsaften, dukket hun opp smilende fra øre til øre som om ingenting hadde skjedd

Ts

Psykopat. De kan skrike og hyle i ett øyeblikk og smile i det neste. Hvis ikke den dramatiske exiten fungerte så kom hun smilende tilbake senere. Det som enn fungerer på hva hun enn vil oppnå.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 10.08):

Ts her

Det merkelige er at hun er veldig populær og har et stort kontaktnett, så det er tydeligvis ikke alle som opplever henne slik som jeg har gjort

Jeg var sammen med en psykopat i flere år. Psykologen min har sagt at denne mannen er psykopat. Og han pleide å lage så mye drama at jeg syntes det var pinlig når det var folk til stede. Alle fikk det jo med seg. Han likte ikke noe som ble sagt eller han fikk ikke viljen sin. Og da trampet han avgårde, gjerne med hyling og skriking. Smeller en dør og går og legger seg hvis det skjedde hjemme hos han. Folk måtte godsnakke han ut av sengen igjen. Jeg så på dette og tenkte "hvorfor gidder de dette?". Hvorfor driter de ikke bare i fyren og går. "Og Gud så pinlig atferd av en voksen mann. 🫣"

Ingen av de sa hva de mente til meg ihvertfall. Så at de hevet noen øyebryn. Men de sluttet ikke å være med han.

Min eks høres litt ut som Kari. Min eks trodde også han kunne bestemme over andre. Om de skulle drikke eller ikke. Ble sur om de ikke føyet seg. Noe de selvfølgelig ikke gjorde. De var jo voksne menn.

• Hjerte 1
Skrevet
Anonym941 skrev (På 19.5.2026 den 10.37):

Men hvorfor skulle hun hatt noe i mot akkurat deg :) det er alltid en grunn 

Jeg har lært meg at enkelte, til og med folk jeg liker, ellers synes er greie folk, kan mislike folk for grunner jeg synes er små. For eksempel:

-Personen sa noe jeg ble litt fornærmet for for fire år siden

-Personen er "kjedelig"

-Personen snakker for mye 

-Har hørt "rykter" om personen

De kan da tillate seg å stenge denne personen ute, baktale dem og generelt være mindre hyggelige enn de bør. Selv mener jeg at det er MITT problem når jeg misliker en person og at det ikke gir meg fripass til å behandle personen dårlig.

Anonymkode: 74e2a...682

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 10.28):

Mobbing foregår over tid, ikke på en ukes sydentur.  

Anonymkode: bfb7b...0eb

Selvfølgelig kan det det. Kari er ute etter ts. Bare se på når de gikk ut mens ts var i dusjen. Det var skikkelig råttent gjort. Bare bøller oppfører seg sånn.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg var sammen med en psykopat i flere år. Psykologen min har sagt at denne mannen er psykopat. Og han pleide å lage så mye drama at jeg syntes det var pinlig når det var folk til stede. Alle fikk det jo med seg. Han likte ikke noe som ble sagt eller han fikk ikke viljen sin. Og da trampet han avgårde, gjerne med hyling og skriking. Smeller en dør og går og legger seg hvis det skjedde hjemme hos han. Folk måtte godsnakke han ut av sengen igjen. Jeg så på dette og tenkte "hvorfor gidder de dette?". Hvorfor driter de ikke bare i fyren og går. "Og Gud så pinlig atferd av en voksen mann. 🫣"

Ingen av de sa hva de mente til meg ihvertfall. Så at de hevet noen øyebryn. Men de sluttet ikke å være med han.

Min eks høres litt ut som Kari. Min eks trodde også han kunne bestemme over andre. Om de skulle drikke eller ikke. Ble sur om de ikke føyet seg. Noe de selvfølgelig ikke gjorde. De var jo voksne menn.

Det du beskriver her er slett ikke en psykopat og den psykologen må ha vært dårlig (eller du har misforstått). En psykopat er slett ikke emosjonelt ustabil og slenger med dørene, en psykopat er tvert i mot en som klarer å sjarmere de fleste og som likevel kan drepe uten samvittighet. Det du beskriver her er emosjonell ustabilitet, ikke psykopati. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig kan det det. Kari er ute etter ts. Bare se på når de gikk ut mens ts var i dusjen. Det var skikkelig råttent gjort. Bare bøller oppfører seg sånn.

Igjen, feil. Her var det ikke kun Kari som var gått ut, men hele gjengen. Uansett hvorfor dette skjedde, det å legge merke til kun Kari er å ha en stor blind flekk. 

Anonymkode: a1bcb...ac2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har lært meg at enkelte, til og med folk jeg liker, ellers synes er greie folk, kan mislike folk for grunner jeg synes er små. For eksempel:

-Personen sa noe jeg ble litt fornærmet for for fire år siden

-Personen er "kjedelig"

-Personen snakker for mye 

-Har hørt "rykter" om personen

De kan da tillate seg å stenge denne personen ute, baktale dem og generelt være mindre hyggelige enn de bør. Selv mener jeg at det er MITT problem når jeg misliker en person og at det ikke gir meg fripass til å behandle personen dårlig.

Anonymkode: 74e2a...682

Jepp!

Husker en person sa, i Gåten Orderud, noe a la at «Det er ingen vits å si at gårdstvisten er et for dårlig motiv for drap, de aller fleste motiver fremstår som for dårlige når man ettergår de. Det kan være noen som har parkert feil, noen som sa et skjevt ord». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 10.50):

Det er ikke mobbing, men kanskje et forsøk på å dra med alle på utestengning, noe som kan være like ille.

Anonymkode: 725bc...f30

Utestengning er mobbing.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utestengning er mobbing.

Det stemmer ikke nødvendigvis.

På skole og jobb, hvor man er plassert sammen, og flertallet utestenger mindretallet, vil dette kunne gjelde. 

I en vennegjeng er reglene helt annerledes. Det er helt innafor for en vennegjeng å si at vi vil bare være oss.

Hvorfor? Jo, fordi mennesker er flokkdyr, vi overlever ved å operere i flokk. Hvis den ene da ødelegger for resten, så blir vedkommende støtt ut. 

Her er det snakk om en gjeng med damer hvor HI er venn med ett av medlemmene, har gått sammen med gjengen, og likevel ikke er del av gjengen etter 10 år.

Legg merke til at hun påstår at Kari kom med kommentar i starten, Kari stormet opp til bilen, Kari lo ikke av den interne humoren, og dermed er det Kari som får skylden når alle er borte. Men det kan ikke stemme, det er 100% feil. Voksne kvinner forsvinner ikke fordi én person vil det, de forsvinner fordi de selv vil det.

Dermed kan man like gjerne anta at de lo av ren høflighet og holdt munn av ren høflighet, der Kari ikke gjorde det.
Det er helt innafor å ikke like mennesker som hele tiden skal ha all oppmerksomhet og være «klassens klovn» og løpe påkledd i vannet og synge om stjerner. De fleste vil da fange opp at dette ikke er populært, dempe seg, jenke seg, og bli mer som de andre. Noen vil ikke det, de vil skråle i vei om at «man har ikke mer morro enn man lager selv» og «ikke vær så prippen, da!»

På skole og jobb er man pålagt å ivareta de svakeste. Det er man ikke på fritiden. Vil HI ha venner, så er hun faktisk pukka nødt til å skaffe seg litt selvinnsikt, bli litt mer ydmyk og dempe seg. 

Skrevet

Det kan forekomme at en "glemmer" noen i en større gjeng. Men det er uansett syn på en viss dysfunksjonalitet: At en bare følger med sine besteveninner i flokken, og ikke har særlig blikk for resten. 

Dette skaper uansett utrygghet. Usikker på hvorvidt det er vits å ta en prat med "Kari" eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 1.31):

«Jeg skal ikke ta til meg noe som helst (enda jeg laget tråd og ba om svar)!»

«Det er vel ikke forbudt å …(oppføre seg sosialt upassende)?»

Igjen, du får bare styre på. 

Det er ikke ts som oppfører seg sosialt upassende.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 14.36):

Er det vanlig å fjase ut i vannet som voksen?

Anonymkode: 56e6e...2cd

Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 15.03):

Ja det er viktig å være leken selv om man er voksen, og jeg har et kreativt yrke der jeg er så heldig at jeg får leke hver dag på jobb.

Da vi kom ned til denne nydelige stranden som vi hadde nesten helt for oss selv, gikk jeg ut i vannet, snurret rundt og sang "Vil ni se en stjärna-se på mig" (intern humor) og alle lo, unntatt Kari, som gikk i full fart opp til bilen.

Ts

Hun likte ikke at du fikk oppmerksomhet og var midtpunkt.

Bare en gjetning.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...