Gå til innhold

Finnes det smarte kvinner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, 5% tror jeg er optimistisk men mer realistisk enn folk aner og kanskje til og med tørr å innrømme.

Anonymkode: a821c...89c

Ja ikkesant TS, det viser seg at du ikke "kom skjevt ut" i det opprinnelige innlegget likevel. Det var kvinnehat hele tiden egentlig.

Anonymkode: 1fadd...9d2

• Liker 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

kanskje 5% er normale, men det store flertallet er det bare å glemme her i landet. 

Anonymkode: 94ac2...855

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, 5% tror jeg er optimistisk men mer realistisk enn folk aner og kanskje til og med tørr å innrømme.

Her var gutta sine som forstår hva "normal" betyr :D

Anonymkode: fb82b...c85

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Interessant. Jeg kjenner hovedsaklig menn som er mer opptatt av sosiale medier (og forsåvidt slarv og sladder) enn kvinner. Vanlige kvinner leser bøker og skyr tekoligarker som pesten, så du må ha hatt uflaks (eller sendt ut gale signaler gjennom profilen din).

Anonymkode: 06658...98b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

Finnes det slike kvinner, eller tenker dere det er best å bli værende singel?

Skjønner ikke hva du mener er så voldsomt stimulerende med dette innlegget, da. 

Anonymkode: 5aa69...7ee

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

Finnes det slike kvinner, eller tenker dere det er best å bli værende singel?

Det er nok best å bli værende singel med slike holdninger

Anonymkode: 8db1a...43f

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enten troller du på en måte du er altfor gammel til, eller så er du så jævlig lite glup selv at du sluker incelvås.

Hold kjeft.

Hilsen annen mann. 

Anonymkode: b1131...b59

Oi!!!!!!!!!!!!!

Takk!!!!! 🥰

Har vært så mange tråder om hvor dumme, løse, urimelige, hjelpeløse, med mer vi kvinner er, og jeg har så mange ganger ønsket meg inderlig at bare minst en mann da kommer på banen og setter foten skikkelig ned. 

Og så skjedde det plutselig. 😲

Endelig! Tusen takk! 😘❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det eneste verre enn overflatiske folk som er hekta på alt tull på og utenfor nett, er folk som selv tror de er dype og intelligente uten å ha noe særlig å vise til annet enn grubling.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

2/10 på RageBait-O-Mereret.

Skrekkelig dårlig konsept med katastrofal utførelse.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De kvinnene som faktisk er smarte foretrekker ofte singellivet og vet at livet stort sett er bedre uten menn.

Anonymkode: 5735c...c82

For et smakløst svar...

Anonymkode: 7481b...e64

AnonymBruker
Skrevet

For å svare deg, TS, ja, vi kvinner som skyr sosiale medier og/eller ikke lever for likes i den digitale arenaen, finnes, men vi velges konstant bort til fordel for disse overfladiske kvinnene du misliker.

Da jeg fikk meg Facebook i en alder av 17 år, skjønte jeg ganske fort at dette ikke var noe for meg. Resultatet? Jeg ble utstøtt, både av kvinner og menn. Ingen ville bli kjent med meg, for jeg var den sære som ikke ville skryte av alt mulig rart på nettet, eller bli "venn" med alskens personer. Studietiden min var preget av depresjon og isolasjon.

Jeg har slettet snapchat og bruker nå kun Instagram og WhatsApp for å holde kontakt med de få personene jeg kjenner (bortsett fra kolleager, som jeg har på LinkedIn). På Instagram har jeg færre enn tretti følgere og lever godt med det - men jeg er ganske sikker på at de aller fleste menn på min alder ser på dette som et tegn på at jeg er en sosial taper. Ikke at jeg bryr meg særlig om det, jeg har det fint nå :) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ser etter en partner som blant annet prioriterer den gode samtalen fremfor å scrolle på telefonen, har egne interesser og reflekterte meninger om verden, ikke definerer egenverdi gjennom "likes" på SoMe.

Dette var da litt av en floskel😅

Det finnes ulike typer intelligens, kanskje du burde lete etter noen som utfyller deg da det ser ut til å skorte litt på sosial intelligens? 

Anonymkode: f773f...6e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo utmerket godt at det er like mange intelligente kvinner som ikke bryr seg om some og likes som menn. Du burde jo heller prøve å finne ut av hvorfor du tiltrekkes de som er overfladiske i så stor grad at du ikke ser alle oss andre. 

Anonymkode: 9df3d...dfb

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vet jo utmerket godt at det er like mange intelligente kvinner som ikke bryr seg om some og likes som menn. Du burde jo heller prøve å finne ut av hvorfor du tiltrekkes de som er overfladiske i så stor grad at du ikke ser alle oss andre. 

Anonymkode: 9df3d...dfb

👏👏👏

Anonymkode: d9031...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

For å svare deg, TS, ja, vi kvinner som skyr sosiale medier og/eller ikke lever for likes i den digitale arenaen, finnes, men vi velges konstant bort til fordel for disse overfladiske kvinnene du misliker.

Da jeg fikk meg Facebook i en alder av 17 år, skjønte jeg ganske fort at dette ikke var noe for meg. Resultatet? Jeg ble utstøtt, både av kvinner og menn. Ingen ville bli kjent med meg, for jeg var den sære som ikke ville skryte av alt mulig rart på nettet, eller bli "venn" med alskens personer. Studietiden min var preget av depresjon og isolasjon.

Jeg har slettet snapchat og bruker nå kun Instagram og WhatsApp for å holde kontakt med de få personene jeg kjenner (bortsett fra kolleager, som jeg har på LinkedIn). På Instagram har jeg færre enn tretti følgere og lever godt med det - men jeg er ganske sikker på at de aller fleste menn på min alder ser på dette som et tegn på at jeg er en sosial taper. Ikke at jeg bryr meg særlig om det, jeg har det fint nå :) 

Meg igjen. Det jeg mener med innlegget mitt, i tilfelle det ble litt uklart, er at jeg mistenker at uansett hvor mye dere menn påstår å verdsette "dype samtaler" og "substans fremfor fasade", gjelder dette egentlig bare et mindretall av menn. Alternativt veier det, når alt kommer til alt, ikke tyngre enn ønsket om en feminin og oppegående dame som er presentabel for mannens venner og godt likt i omgangskretsen sin. Oversatt til digital oppførsel betyr dette som regel en kvinne med mange følgere (eller i det minste et "godt nok" antall, gjerne over 200), som oppdaterer følgerne sine jevnlig og får en del likes. En kvinne som avviker for mye fra denne digitale, presentable malen, slik jeg gjør, havner fort på grensen til å bli oppfattet som en einstøing, og dermed ikke egentlig det menn er ute etter, selv om jeg kanskje i større grad kan by på dypere samtaler og verdsetter substans fremfor overfladiskhet.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en intelligent kvinne, og jeg er ikke opptatt av fasade eller sosiale medier. Uten at jeg mener det har noe sammenheng med intelligens. 

Men du avslører jo nesten ironisk nok med ditt første innlegg at du er mindre begavet selv, og hadde derfor vært uaktuell for meg.

Det ligger også en kvinneforakt under der og ulmer. Jeg kjenner ingen oppegående menn som kunne formulert et så dumt spørsmål, selv som vits, som klønete formulering, om de var fulle eller hadde fått drypp eller noe. Det er bare så langt ute å si, og sånne ord kommer ikke ut av munnen/pennen uten at det er noe bak det.

Anonymkode: c1fe4...bc2

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne i 30-årene og sikkert oppfyller de kravene du sikter til, men jeg er lykkelig gift, har barn og hele pakken. 

Anonymkode: 4c3d9...041

• Liker 2
Skrevet

Her var det mye å ta tak i 😂

For det første: Store metastudier viser ingen signifikant forskjell i generell intelligens mellom menn og kvinner.

Kvinner scorer ofte høyere på sosial og emosjonell intelligens, som er ekstremt relevant i relasjoner.
Kvinner er ofte mer kompetente på relasjonelle ferdigheter, og det gjør dem mindre villige til å bære en voksen mann emosjonelt.

Kvinner får utdanning raskere og i større grad enn menn. I Norge og resten av Vesten er kvinner nå klart overrepresentert i høyere utdanning.
Det betyr at mange kvinner opplever at menn på samme alder ikke matcher dem i modenhet, ambisjon eller selvinnsikt.

Kvinner har lavere toleranse for emosjonelt arbeid. Kvinner har i generasjoner blitt sosialisert til å «fikse» menn.
Dagens kvinner? Ikke interessert.
De vil ha en partner, ikke en elev.

Menn undervurderer hvor mye arbeid kvinner faktisk gjør i relasjoner. Når en mann sier:
«Finnes det smarte kvinner der ute?»
…så hører mange kvinner:
«Finnes det kvinner som kan bevise sin verdi for meg?»
Og det gidder de ikke.

Når du skriver: «Finnes det smarte kvinner som ikke er opptatt av likes?» …så avslører du to ting:

1. Du tror du selv representerer «grunnnivået» som kvinner må matche.
2. Du antar at kvinner flest er overfladiske, dumme eller sosiale medier–avhengige.

Det er ikke attraktivt.
Det er ikke smart.
Og det er ikke rart at smarte kvinner styrer unna menn som starter med en negativ antakelse om dem.

Så mitt poeng: Kvinner er bare ferdige med å være mødre for voksne menn. Det er derfor smarte kvinner heller er single enn å være i et forhold der de må gjøre dobbeltarbeid.

Kvinne, 47. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kvinner med "noe mellom ørene", vil ha menn som også har noe mellom ørene…..

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig søstera mi kunne passert denne testen din. Hun er ikke bare lite på sosiale medier, men følger også lite med i samfunnet unntatt på "store" tema og ting som relaterer seg til hennes jobb. Hun er heller ikke spesielt sosial med nye mennesker, og har ingen nære mannlige venner utenom mannen sin.

Jeg tar selv litt av æra for at hun nå er gift, for jeg pusha henne til å begynne å selv ta mer initiativ overfor menn. Det viste seg å være lurt da hun møtte en fin mann med litt knust hjerte som ikke helt torde å/gadd å prøve på å date. De møttes i en ikke-dating- setting via felles interesse (men ikke uvanlig arena for dating heller, noe lekent, tenk noe a la dansekurs). Og er begge smarte, introverte folk som kan være sjenerte. Men noen må ta det første steget og ikke være lukka i det møtet. Søstera mi var heldigvis klar som et egg, og omsorgen hennes vekka ham som nå er hennes mann. To sjenerte sjeler som fant hverandre og som begge synes alt i samfunnet er overflatisk. Men de glemte nesten at lek skaper bånd. Hilsen Kirsten Giftekniv 

Anonymkode: 3b58f...31f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok best at du holder deg singel, ja.

Anonymkode: ed4c3...318

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...