Gå til innhold

Finnes det smarte kvinner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner du ingen kvinner?

Anonymkode: 922b9...b41

Joda, jeg kjenner mange flotte kvinner, både venner og familie. Men det å finne en partner i 40 årene hvor kjemien stemmer, verdiene sammenfaller og man er på samme bølgelengde når det gjelder livsstil (som fravær av SoMe), er noe helt annet enn å ha kvinnelige bekjentskaper.

Anonymkode: a821c...89c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

Finnes det slike kvinner, eller tenker dere det er best å bli værende singel?

Sorry, men smarte kvinner, det er jo en myte! De driver jo bare å blør, hekler og babler på KG. Finn deg en mann du, mye bedre!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

Hvis du som mann i en alder av noen og førti faktisk ikke vet det men må SPØRRE om det finnes smarte kvinner, så tyder det sterkt på at du ikke er blant de smarteste selv, når du vet så lite om det motsatte kjønn. Kvinner er halvparten av verdens befolkning og du har levd blant dem i over 40 år uten å oppdage noe. Det tegner ikke godt for deg, dessverre.

Vi kan jo slenge inn en liten opplysning hentet fra Wikipedia om kvinners intelligens:

Marilyn vos Savant is widely recognized for having the highest recorded IQ (228), featured in the Guinness Book of World Records. Other top geniuses include Edith Stern (IQ over 200) and historical figures like Marie Curie, a pioneering Nobel laureate. These women are celebrated for exceptional intellect and groundbreaking contributions to science and society.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Vi kan jo slenge inn en liten opplysning hentet fra Wikipedia om kvinners intelligens:

Marilyn vos Savant is widely recognized for having the highest recorded IQ (228), featured in the Guinness Book of World Records. Other top geniuses include Edith Stern (IQ over 200) and historical figures like Marie Curie, a pioneering Nobel laureate. These women are celebrated for exceptional intellect and groundbreaking contributions to science and society.

Marilyn vos Savant er 79 år

Edith Stern er 74 år

Marie Curie er død

Anonymkode: 747a5...213

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Marilyn vos Savant er 79 år

Edith Stern er 74 år

Marie Curie er død

Anonymkode: 747a5...213

Og så? Rekorden til Vos Savant står ennå, og hun er kvinne. Ingen mann har slått den rekorden. TS spurte om det finnes smarte kvinner. Svaret er jo ja. For eksempel er personen med den høyeste IQ'en i verden en kvinne.

Endret av Million
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Merkelig at du aldri møter "smarte kvinner", det er ikke det at de er smarte nok til å holde avstand til deg da?

Anonymkode: 1fadd...9d2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Joda, jeg kjenner mange flotte kvinner, både venner og familie. Men det å finne en partner i 40 årene hvor kjemien stemmer, verdiene sammenfaller og man er på samme bølgelengde når det gjelder livsstil (som fravær av SoMe), er noe helt annet enn å ha kvinnelige bekjentskaper.

Da kunne du jo begynt med å spørre om det finnes noen kvinner der ute som ikke lever for sosiale medier. Men isteden spør du om kvinner har noe mellom øra og forteller at du må ha noen på ditt eget opphøyde nivå 😆

Hvis du opptrer på samme måte ute blant kvinner, er det kanskje ikke så rart om du er 40 og singel.

Anonymkode: fb82b...c85

• Liker 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Her gikk det visst litt fort i svingene for mange. Det var kanskje klønete formulert av meg, men poenget mitt handler ikke om kvinneforakt – det handler om en frustrasjon over en overfladisk samtid.

Når jeg spør om det finnes kvinner med "noe mellom ørene", så mener jeg kvinner som verdsetter substans over fasade. Jeg lever et liv hvor jeg foretrekker håndfaste hobbyer, dype samtaler og ekte tilstedeværelse fremfor å dokumentere livet sitt for bekreftelse på nett.

Hvor ser du etter disse kvinnene? På nett? Rart du ikke finner kvinner, som ikke er på nett, på nett... ?!

Og hvor er du? Hjemme i garasjen med håndarbeidet ditt? Ikke rart du ikke treffer kvinner der? Kanskje kvinnene som har et liv og trives med håndfaste hobbyer, er hjemme de og med hobbyene sine. Hvorfor tenker du at de ikke finnes bare fordi du ikke ser de?

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. De er for drevet av hormoner, og det får man aldri endret.

Og menn er griser. 

Anonymkode: b15ea...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Er du intelligent selv ts så skjønner du kanskje også psykologien og maskinene bak de ulike sosiale mediene. At enkelte bruker fasade er ofte for en grunn, det er ikke så enkelt som du fremstiller det. Folk flest er ikke så aktive med å legge ut livet sitt, så kanskje du må revurdere kretsen din. 

Se litt grundigere så kommer du til å møte den rette, men ikke døm andre så fort.

Anonymkode: a94ef...b98

AnonymBruker
Skrevet

Definisjonen av smart varierer veldig, så bruker ikke det ordet om meg selv. Anser meg selv som ei dame som står støtt, tenker selv og ikke lar meg styre eller imponere av overfladiske ting. Trives  godt alene, så det skal litt kvalitet til før jeg vurderer noe mer.

Erfaringen så langt er en overvekt av mannfolk på 40+, som ikke helt er ferdig med å være unge. Flere av de har også behov for ei mammafigur. Har blitt litt selektiv for å si det slik! For meg handler smarthet om modenhet, selvinnsikt og evne til å stå i ting. Begge må like det man ser også, kjemi er jo halve greia.😊

Anonymkode: fd490...e61

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk til deg som faktisk svarer på innholdet i det jeg skriver. Det du kaller "galskap" i form av dypdykk i kunnskap og mellommenneskelige relasjoner, er jo akkurat den typen substans jeg etterlyser. For meg er det langt mer interessant med et komplekst menneske enn noen som bare følger strømmen. Det at folk vil ha "halve pakka" er vel nettopp et tegn på den overfladiskheten jeg prøver å beskrive.

Til dere andre: Jeg ser at formuleringen min i første innlegg traff helt feil. Det var ikke meningen å antyde at kvinner generelt er idioter, det ville vært absurd. Poenget var et hjertesukk over hvor vanskelig det føles å finne de som prioriterer ekte verdier i en verden som ofte føles besatt av digital fasade.

Det er ikke dypdykkene som er "galskapen". Det er et ekstremt behov for alenetid, det er arfid (mat-problemer), det er rigid atferd ift endringer, det er impulser som er vanskelige å styre - men som kan ende i meltdown, det er stimming, det er perioder (dager, uker, måneder) hvor nærkontakt er frastøtende. 

Det er mye ved autisme/adhd som er veldig vanskelig i hverdagen. Men for de som tåler det, er jeg verdens mest lojale, varme, omtenksomme og morsomme partner. Alle kompisene mine sier det, men de har også kjent meg i 20+ år. 

Anonymkode: 66a29...7c6

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg lurer fremdeles på hvor du ser etter disse kvinnene. Hvor tenker du at du kan treffe de og gjør du en innsats for å bli kjent med andre du møter?

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det visst litt fort i svingene for mange. Det var kanskje klønete formulert av meg, men poenget mitt handler ikke om kvinneforakt – det handler om en frustrasjon over en overfladisk samtid.

Når jeg spør om det finnes kvinner med "noe mellom ørene", så mener jeg kvinner som verdsetter substans over fasade. Jeg lever et liv hvor jeg foretrekker håndfaste hobbyer, dype samtaler og ekte tilstedeværelse fremfor å dokumentere livet sitt for bekreftelse på nett.

Jeg skjønte med en gang, som mann, hva du prøvde å si. Forstår godt hva du mente.

Det du spurte om er om det finnes noen andre kvinner enn ovefladiske, feminist-konservativ luksus-bitches som har sniffet reality TV siden 2000-tallet, etterfulgt av Facebook, Instagram, Snapchat, cock-karuseller på Tinder, TikTok reels mens de studerer til bachelor og master i noen diverse humanistiske fag, så tror de at de er "Thaaa Queen" som synes at alle menn som ikke er hot og har penger er "gris og creepy". 

Svaret på det er, kanskje 5% er normale, men det store flertallet er det bare å glemme her i landet. Du må nok se til utlandet, hvis du har mulighet til det. 

Anonymkode: 94ac2...855

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønte med en gang, som mann, hva du prøvde å si. Forstår godt hva du mente.

Det du spurte om er om det finnes noen andre kvinner enn ovefladiske, feminist-konservativ luksus-bitches som har sniffet reality TV siden 2000-tallet, etterfulgt av Facebook, Instagram, Snapchat, cock-karuseller på Tinder, TikTok reels mens de studerer til bachelor og master i noen diverse humanistiske fag, så tror de at de er "Thaaa Queen" som synes at alle menn som ikke er hot og har penger er "gris og creepy". 

Svaret på det er, kanskje 5% er normale, men det store flertallet er det bare å glemme her i landet. Du må nok se til utlandet, hvis du har mulighet til det. 

Tenk at vi skulle være så heldige å bli mogga, av selveste alpha man of the group, wow... 🤮

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en sjarmerende type du er 😆

Anonymkode: 73e5c...f5f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja du har sikkert datet nok damer til å kunne anslå korrekt prosentandel av de som matcher dine eksklusjonskriterier.

Hvor mange ord trenger du for å uttrykke "buhu ingen liker meg"? 

Anonymkode: 34af1...278

• Liker 3
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Klart det finnes smarte kvinner,så absolutt.  Det finner du jo fort ut,rart du i det heletatt spør.

Men kan jo tyde på at du kun har vært borti litt dumme damer blottet for logikk.

En "smart" eller intelligent kvinne kjenner du igjen på at hun ikke gjør deg oppgitt,sint eller får deg til å klikke forde hun ikke har hjerne å tenke rasjonelt med.

For det første må du selv ha litt mellom ørene for å skjønne hvem som har noe mellom ørene.

Tar du 10 tilfeldige kvinner så er 2 intelligente, 3 som er oppegående og 5 som er totalt blåst.  Akkurat samme er det med menn om ikke værre. 

Det er tross alt noen som drar ned da Iq er satt til 100.

Skal man ha et normalt og godt forhold,må man finne noen på samme nivå som en selv.   Ingen orker å være mamma eller pappa til sin voksne partner.

Anonymkode: faf85...321

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Gøy å se at 3 stykker trykket liker på dette og sikkert deg selv inkludert. Er det ikke gøy å få oppmerksomhet?

Ganske hyklersk.

Anonymkode: a94ef...b98

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, 5% tror jeg er optimistisk men mer realistisk enn folk aner og kanskje til og med tørr å innrømme.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...