Gå til innhold

Finnes det smarte kvinner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

Finnes det slike kvinner, eller tenker dere det er best å bli værende singel?

Anonymkode: a821c...89c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en mann i 40 årene og lurer på om det finnes noen smarte kvinner der ute som har noe mellom ørene? 

Har aldri nettdatet eller vært opptatt av likes i sosiale media, og forventer selvsagt samme nivå som et lite utgangspunkt. 

De kvinnene som faktisk er smarte foretrekker ofte singellivet og vet at livet stort sett er bedre uten menn.

Anonymkode: 5735c...c82

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 22
AnonymBruker
Skrevet

Det at du stiller et slikt spørsmål indikerer at du er en type mann som (kvinner) skyr unna

Anonymkode: 34ea0...e01

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet

At du engang stiller et slikt spørsmål viser at du har ikke mye mellom ørene. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

At du er nødt til å stille det spørsmålet på et forum på nettet tilsier at det kanskje er litt irrelevant for deg om vi finnes eller ikke - vi kommer til å gå store omveier forbi deg uansett. 

Anonymkode: 80a0c...8b8

• Liker 16
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det smarte menn? Emosjonelt intelligente menn? 

Anonymkode: cb146...135

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enten troller du på en måte du er altfor gammel til, eller så er du så jævlig lite glup selv at du sluker incelvås.

Hold kjeft.

Hilsen annen mann. 

Anonymkode: b1131...b59

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg tenker det helt klart er fordelaktig å forbli singel heller enn å ta til takke med en mann på 40 som mener hans «renhet» hva angår SoMe sier noe (fordelaktig) om hans intelligens. Det gjelder for enhver kvinne. Også de mer dumme kvinner har bedre av en fornuftig partner enn av en som - deg.

Flere spørsmål?

Anonymkode: 79294...534

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som kvinne som leser innlegget ditt så er vi tydeligvis smarte nok til å unngå incels som deg 🤗

Anonymkode: 96fe4...2a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er nok best at du blir værende singel. 

Anonymkode: 08630...029

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det visst litt fort i svingene for mange. Det var kanskje klønete formulert av meg, men poenget mitt handler ikke om kvinneforakt – det handler om en frustrasjon over en overfladisk samtid.

Når jeg spør om det finnes kvinner med "noe mellom ørene", så mener jeg kvinner som verdsetter substans over fasade. Jeg lever et liv hvor jeg foretrekker håndfaste hobbyer, dype samtaler og ekte tilstedeværelse fremfor å dokumentere livet sitt for bekreftelse på nett.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser etter en partner som blant annet prioriterer den gode samtalen fremfor å scrolle på telefonen, har egne interesser og reflekterte meninger om verden, ikke definerer egenverdi gjennom "likes" på SoMe.

At det å ønske seg en partner med bakkekontakt og intellektuell nysgjerrighet skulle gjøre meg til en "incel", får stå for deres regning. Jeg er bare en mann som leter etter motstykket til det overfladiske jaget man ofte møter på i dagens datingkultur.

Finnes det noen her som faktisk kjenner seg igjen i savnet etter noe mer ekte, eller er det bare sinne å få?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her gikk det visst litt fort i svingene for mange. Det var kanskje klønete formulert av meg, men poenget mitt handler ikke om kvinneforakt – det handler om en frustrasjon over en overfladisk samtid.

Når jeg spør om det finnes kvinner med "noe mellom ørene", så mener jeg kvinner som verdsetter substans over fasade. Jeg lever et liv hvor jeg foretrekker håndfaste hobbyer, dype samtaler og ekte tilstedeværelse fremfor å dokumentere livet sitt for bekreftelse på nett.

Vi finnes, ja. 

Men jeg er også AuDHDer, så ispedd all substans, er det en del "galskap" også. 

To av mine interessefelt er å nettopp tilegne meg kunnskap og å studere mennesker, atferd, mellommenneskelige relasjoner, forstå sammenhenger. Det gir grobunn for veldig mange interessante samtaler, men har til gode å møte en mann som også tåler "galskapen" min. De vil gjerne ha halve meg, ikke hele. Og det funker dårlig for meg. 

Så da er jeg heller singel. 

Anonymkode: 66a29...7c6

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du spurte om det finnes kvinner der ute med noe mellom ørene, altså ser du for deg at det godt kan hende at alle kvinner er komplette idioter.

Forklaringen på at alle da synes du virker som et rasshøl er ikke at det «går for fort i svingene» fordi du er så uendelig mye mer intelligent enn oss andre. Du fremstår utrivelig og umoden, og du fremstår heller ikke merkbart bedre kognitivt utrustet enn folk flest. Da er det sikkert like greit at du forblir singel fremfor å velsigne verdens single kvinner med din tilstedeværelse på datingmarkedet. 

Anonymkode: b1131...b59

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er singel kvinne i 40 årene, og kjenner ingen kvinner på min alder, som bryr seg om sosiale medier, eller fasade. Men flertallet av oss, er og lykkelig single. 

Anonymkode: 98c2f...e3e

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart det gjør. Smarte kvinner skyr unna menn som tror det ikke finnes smarte damer.

Anonymkode: 73e5c...f5f

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om det fins smarte damer? Har du aldri snakket med en kvinne?

Anonymkode: f130a...f08

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi finnes, ja. 

Men jeg er også AuDHDer, så ispedd all substans, er det en del "galskap" også. 

To av mine interessefelt er å nettopp tilegne meg kunnskap og å studere mennesker, atferd, mellommenneskelige relasjoner, forstå sammenhenger. Det gir grobunn for veldig mange interessante samtaler, men har til gode å møte en mann som også tåler "galskapen" min. De vil gjerne ha halve meg, ikke hele. Og det funker dårlig for meg. 

Så da er jeg heller singel. 

Anonymkode: 66a29...7c6

Takk til deg som faktisk svarer på innholdet i det jeg skriver. Det du kaller "galskap" i form av dypdykk i kunnskap og mellommenneskelige relasjoner, er jo akkurat den typen substans jeg etterlyser. For meg er det langt mer interessant med et komplekst menneske enn noen som bare følger strømmen. Det at folk vil ha "halve pakka" er vel nettopp et tegn på den overfladiskheten jeg prøver å beskrive.

Til dere andre: Jeg ser at formuleringen min i første innlegg traff helt feil. Det var ikke meningen å antyde at kvinner generelt er idioter, det ville vært absurd. Poenget var et hjertesukk over hvor vanskelig det føles å finne de som prioriterer ekte verdier i en verden som ofte føles besatt av digital fasade.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du ingen kvinner?

Anonymkode: 922b9...b41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, det gikk litt fort i svingene for deg. Du klarte å formulere deg når du først prøvde, men siden du valgte å skrive som du gjorde er det åpenbart at du kun var ute etter å provosere. Enten det, eller du er ingen smart mann. 

Anonymkode: fb82b...c85

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...