Gå til innhold

BV hentet barn på hotell


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

hei

uæææ

jeg svarer alle under en her

1. jeg har som sakt ikke lest hele artikkelen, det bare henger seg på pcn skal få legget inn ny windows i morra så da får vi håpe det virker

jeg ser fra di andre her at moren var og sjekket barnet innimellom da mener jeg di kunne huket tak i henne og sagt hør her bør du ikke ta deg av barnet ditt eller få greie på vor hun var

2. til det med barevernet sås syns jeg det var rart, jeg trodde di mer brukte beredskapshjem i dag det burde vere mye bedre eller di kunne hatt noen til og vere hos det til di fant moren og sett an situasjonen

3. når barnevernet må ta hand om et barn lsik bør di har rutiner for og finne ut hvem barnet er og om det har slektninger det kunne jo ha hendt moren noe alvorlig :overrasket: da må man tenke det

jeg ser ikke problemet med og sjekke slektninger om natta, det er og vanlig, jeg leste om en far som fikk telefon midt på natta om at moren til barna hans pluss to av barna hadde brent inne og at den minste hadde overlevd og at han måtte komme og hente den, jeg tror ikke at di ventet til dagen etter, men det kan hende hun var utenbysfra og ikke hadde noen der

ja jeg sa det var greit at di ringte barnevernet men derfra.

og til evelenia: trener du til vm i kverrulering eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er imot mange lover, og er vel ikke for et offentlig barnevern når det kommer til stykket, men min verden blir nok aldri realisert. Har mye familie som jobber i barnevernet, og har satt opp barnevernspedagog på 2 valg til høstens studier, så jeg er ikke imot barnevernet slik verden er i dag, nei.

:overrasket::overrasket::overrasket:

Virker vel litt rart på meg å vurdere og bli barnevernspedagog når du er imot et offentlig barnevern. Blir litt som om en anarkist skal søke politiskolen.

Jeg får helt vondt inni meg når jeg ser for meg min 4-åring alene på et hotellrom i en fremmed by storgråtende etter mamma.

Det som ble gjort av mor i dette tilfellet er vel ikke helt vanlig kanskje i og med at man velger å bruke spalteplass på det i en riksdekkende avis.

Hva tenker du om dette frysepulver?:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tule.

Du skriver at "de" kunne ha huket tak i moren og bedt henne ta seg av barnet sitt eller spurt hvor hun var, men det ville jo være de i resepsjonen som så henne, og hvordan kunne de vite at hun hadde et barn på tre år liggende på rommet? Og på et hotell er det jo vanligvis ikke flere enn nattevakta som er på jobb, og han/hun kunne jo ikke bare forlate resepsjonen for å sitte på rommet til den lille jenta.

Jeg skjønner heller ikke at det kunne ha noe å si om hun ble tatt med til et barnehjem, hovedsaken var jo at hun ble tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt inni meg når jeg ser for meg min 4-åring alene på et hotellrom i en fremmed by storgråtende etter mamma.

Enig. Dette er ubegripelig for meg.

Jeg er på trening 2 ganger i uka, og da er bestemor og bestefar barnevakt for Lille på 8 mnd. Minst hvert femte minutt lurer jeg på om han har det bra.

Èn eneste gang har han vært unådig, grått, og savnet mamma. Og jeg hadde skyldfølelse mange dager etterpå, enda han var i helt trygge hender som jeg stoler 100% på, folk han ser hver dag og er glad i.

Jeg har all forståelse for at en mor trenger tid for seg selv, trenger å komme seg ut, men jeg ville aldri etterlatt barnet alene på et hotellrom mens jeg var ute på bar. SÅ viktig er det ikke å ha alene-tid, iallefall ikke for meg. Og hvis jeg fant på å dra fra barnet, så ville jeg ikke klare å slappe av, jeg ville bare bekymret meg for hvordan det sto til med Lille..

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt med meg en fjortenåring til syden som ikke var interessert i å bade eller være ute i utgangspunktet

Han var interessert i å bade året før. De forandrer seg mye i den alderen, skjønner du. Vi visste ikke at han ville komme til å sitte på rommet, da hadde vi ikke tatt ham med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.  Dette er ubegripelig for meg.

Jeg er på trening 2 ganger i uka, og da er bestemor og bestefar barnevakt for Lille på 8 mnd.  Minst hvert femte minutt lurer jeg på om han har det bra.

Èn eneste gang har han vært unådig, grått, og savnet mamma.  Og jeg hadde skyldfølelse mange dager etterpå, enda han var i helt trygge hender som jeg stoler 100% på, folk han ser hver dag og er glad i. 

Jeg har all forståelse for at en mor trenger tid for seg selv, trenger å komme seg ut, men jeg ville aldri etterlatt barnet alene på et hotellrom mens jeg var ute på bar.  SÅ viktig er det ikke å ha alene-tid, iallefall ikke for meg.  Og hvis jeg fant på å dra fra barnet, så ville jeg ikke klare å slappe av, jeg ville bare bekymret meg for hvordan det sto til med Lille..

Man kan jo fint ta med babyene sine til treningssenteret da, det er lekerom der og egne folk som kan se etter barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er blitt en tråd der KG-kvinnene skal fortelle omverdenen hvor flinke de selv er med sine barn, og nevner dem til og med ved fornavn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo fint ta med babyene sine til treningssenteret da, det er lekerom der og egne folk som kan se etter barna!

Kanskje det er det der du bor, men jeg bor på et lite tettsted, og vi har ikke noe treningssenter i det hele tatt. Vi trener på plassens samfunnshus, da det er så mange aktiviteter på idrettshallen at det ikke finnes ledig tid til den treningen jeg går på. Og om det hadde fantes lekerom og ansatte som kunne passe på han, så kommer vi likevel ikke utenom at treningen er fra 19.00 til 21.00 - midt i Lille sin leggetid.

Endret av Lemming
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, hva er egentlig problemet?Jeg skulle ønske jeg var på nett når debatten gikk som hetest.

Man forlater ikke barna sine uten tilfredsstillende tilsyn - bastabom. Det er ikke avstanden som er problemet, men hvor raskt man kan komme til barnet når det trenger deg. Jeg har selv opplevd å komme til ungene mine - dyvåt av svette og illskrekende - og jeg hadde ikke hørt ungen skrike for jeg tok ikke med babycallen med på vaskerommet - og da var jeg jo ikke langt unna, spesielt uansvarlig synes jeg heller ikke at det var, men godt for mors hjerte var det definitivt ikke.

Når det gjelder om man kan forlate barn på hotellrom - så er jeg ikke i tvil, det gjør man bare ikke uten at man en babycall eller barnevakt på rommet. Jeg har selv smertelig erfart at vanlige babycaller ikke virker på hoteller - ikke veldig artig å finne ut at det ikke er rekkevidde på babycallen når man står der pyntet og klar for en hyggelig middag med kjærsten sin. Jeg ble overlykkelig :klappe: når jeg fant en babycall som virket via mobilen - den heter bébételmobile og kjøpte den via nettet. Vi har brukt den masse og er superfornøyd og har hatt fine kjæresteturer uten at vi drikker oss snydens av den grunn.

Jeg så dessuten at noen nevnte med risiko for brann; da kan jeg bare opplyse om at det tryggeste stedet på et hotell i tilfelle brann er faktisk hotellrommet. I Norge er det slik at hvert enkelt hotellrom er en branncelle, dvs at brannen spres ikke mellom rommene, derimot spres branner eksplosivt i ganger og korridorer- det er også der det aller fleste som omkommer i hotellbranner blir funnet - så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...