Snok1 Skrevet 3. mai #21 Skrevet 3. mai Seff skrev (9 minutter siden): Sitte på hos en kollega. Sitte på MED en kollega. 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #22 Skrevet 3. mai Nei, ikke spør, men vent til hun evt spør selv. Om du eller hun spør, så må du tilby deg å betale. Annet er snylting Anonymkode: cb0d5...868 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #23 Skrevet 3. mai Jeg hadde hatet det, sorry 😅 Jeg elsker å synge i bilen for meg selv, og elsker alenetiden. Jeg hentet daglig en kollega som spurte om det for noen år tilbake. Hun var helt sykt irriterende og ble sur hvis jeg feks kom litt sent. Jeg kunne ikke komme på slaget hver dag, for jeg hadde en smårollinger jeg måtte levere i barnehagen først. En dag hun var ekstra gretten bare klikket jeg på henne og kjeftet henne huden full😅😅 Synd egentlig, da jeg likte henne som kollega. Anonymkode: 79c17...245 10 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #24 Skrevet 3. mai Kan du ikke spørre om du av og til kan sitte på hjem? Det er jo da det er diggest. Når jeg bodde ikke så langt fra ei jeg jobbet med så samkjørte vi ofte. Men altså, hun betalte for seg, og når hun fikk seg bil så byttet vi på. Anonymkode: 0c7bd...808 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #25 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er selvfølgelig du som må spørre henne. Og du må tilby henne en fleksibilitet slik at hun ikke føler at hun er pliktig til å kjøre deg når hun har andre planer. Anonymkode: 8c348...a34 Nei herlighet, sånt spør man da ikke om. Dersom kollegaen er interessert i å la TS sitte på tilbyr hun seg. Gjør hun ikke det så har TS allerede svaret. Anonymkode: c06e2...aff 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai #26 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har flyttet i samme gate som en kollega. Vi begynner samtidig på jobb og hun har bil. Jeg må ta buss. Blir dumt av meg å håpe på at hun tilbyr meg å sitte på? Hadde du tilbydd en kollega å sitte på? Anonymkode: 2d25d...b33 Hadde ikke gjort det, hadde ikke jeg hadde takket ja ved tilbud heller. Å legge beslag på 90+ timer i året av en kollegas fritid ville jeg ikke følt meg komfortabel med. Hadde takket for tilbudet og sagt at om det var noen dager som ble litt prekær med bussproblemer så var det fint å ha et alternativ 😊 Anonymkode: 59f89...90f 8
Summeer Skrevet 3. mai #27 Skrevet 3. mai Nei. For meg er reisetiden en "bytte modus" tid som brukes til å ta igjen meldinger, gjøre litt småting og kope. Orker ikke forholde meg til folk da. Mannen har en kollega som bor rett borti veien. De kjører hver sin bil. Ofte må han stoppe på butikken for meg, han trener på vei hjem, må skynde seg hjem pga ettermiddagslogistikk. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #28 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har flyttet i samme gate som en kollega. Vi begynner samtidig på jobb og hun har bil. Jeg må ta buss. Blir dumt av meg å håpe på at hun tilbyr meg å sitte på? Hadde du tilbydd en kollega å sitte på? Anonymkode: 2d25d...b33 Ts, velkommen til Norge anno 2026 (når man leser tankene folk har om samkjøring her..) 😔 Anonymkode: b3c9c...fba 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #29 Skrevet 3. mai Ikke dumt å håpe, men ikke forvent det. Jeg hadde ikke kjørt deg, og det hadde blitt super kleint hvis du spurte 😅 en gang i blandt på spesielle anledninger selvsagt, men ikke til vanlig. Var dum nok til at jeg hadde en sånn ordning med en kollega som ville sitte på. Han var alltid (!!) Sen. Til slutt måtte jeg bare si at jeg reiser presis den tiden, og hvis du ikke er her så må du ta bussen. Han snakket alt for mye også. Ble fort slutt på samkjøring 😂 Elsker de minuttene jeg har alene i bilen 🥰 Anonymkode: 888da...f23 5 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 3. mai #30 Skrevet 3. mai Jeg har samkjørt i mange år, men da gikk det på omgang. En uke hver på oss 4. Men jeg hadde ikke tilbydd en kollega å sitte på med meg fast. Jeg har fleksitid og reiser når jeg er klar til det om morgenen. Orker ikke å forholde meg til fast tid. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #31 Skrevet 3. mai Jeg hadde aldri spurt om du ville sitte på, og hadde håpet at du aldri spurte heller. Jeg lader best opp batteriene mine i stillhet, hører sjelden på musikk/radio i bilen og vil derfor ikke høre på at du skravler heller. Anonymkode: fef47...9bd 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #32 Skrevet 3. mai Hadde kunne tilbudt å sitte på hjem om jeg ikke skulle noen ærender på veien, men ikke til. Anonymkode: 367ce...052 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #33 Skrevet 3. mai Ikke spør. Hun spør deg om hun tenker det er en løsning som er ok. Men det er lov å en sjelden gang spørre om å sitte på til eller fra feks hvis hun må rekke noe en ettermiddag og bussen bruker vesentlig lengre tid. Men ikke noe press eller mas. Være ydmyk. Anonymkode: fc492...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #34 Skrevet 3. mai Jeg hadde aldri spurt selv eller forventet å få tilbudet. I studietiden satt jeg på med en venninne en period (etter hennes forslag), men var ikke helt stressfritt det heller da man måtte melde fra tidsnok hvis man ble syk, og hvis venninnen ringte og sa hun var syk, rakk man kanskje ikke timen. Jeg ser forresten et par stk si at hvis det er 10 minutter med bil kan det ikke ta lang tid med buss heller. Den måtte jeg smile av, for jeg bruker selv nesten en time på jobb med to ulike busser, mens med bil kunne jeg kjørt på et kvarter. Men det er jeg som har valgt å ikke ha bil, så det er mitt problem og ikke andres. Prioriterer heller å ha råd til hyppige utenlandsreiser. Det er noe å tenke på og drømme om mens man skumper avgårde på bussen. Anonymkode: 31c30...b25 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #35 Skrevet 3. mai Off, jeg er skeptisk. Jeg har opplevd flere ganger at folk uten bil/sertifikat skal sitte på siden jeg nå likevel skal samme vei. Har aldri fått noen form for betaling eller takk, og de kan jo heller ikke tilby seg å kjøre av og til så jeg kan sitte på. Det er vanskelig å si nei også, for man vil jo ikke være den kjipe. TS; hva med å kun spørre om å få sitte på i spesielle tilfeller, når bussen ikke går eller noe? De som kjører bil betaler for både drivstoff og vedlikehold, så det er litt kjipt å bli noens faste sjåfør bare fordi man skal samme vei. Og som andre nevner; det kan være deilig å ha alenetid i bilen. Pass på at dersom du spør, så tilby bussbillett-pris hver gang du sitter på. Det er faktisk rett og rimelig, siden du sparer penger og tid. Og understrek at det er lov å si nei. Anonymkode: 741d6...a62 4 1
Mollie Skrevet 3. mai #36 Skrevet 3. mai I såfall må du tilby noe tilbake. Siden det ikke er snakk om samkjøring som i å bytte på å kjøre, men at du skal sitte på med henne, så må du tilby deg å betale en del av drivstoffutgiftene. Det sagt, jeg hadde kvidd meg for å spørre om noe slikt. 2 1
Ardwinna Skrevet 3. mai #37 Skrevet 3. mai (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts, velkommen til Norge anno 2026 (når man leser tankene folk har om samkjøring her..) 😔 Anonymkode: b3c9c...fba Så du synes det er helt greit å sitte på med noen hver dag på jobb, for å spare penger og tid? Hvis man synes det er så kjekt med bil, bør man skaffe seg bil selv og heller foreslå at man bytter på å kjøre. Jeg synes det er dårlig samkjøring at den ene hele tiden skal være den som kjører, mens den andre kan sitte på og spare både penger og tid (og slippe alt av vedlikehold av bil). Endret 3. mai av Ardwinna Skrivefeil 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai #38 Skrevet 3. mai Nå har ikke jeg bil,men hadde det vært meg som hadde kjørt hadde jeg selvfølgelig tatt deg meg, spesielt i dårlig vær og på vinteren. Men med forventning om at du sto klar på utsiden til gitt klokkeslett. Jeg har sittet mye på med kollegaer fra jobb til busstoppet nærmest jobb, for så å ta buss derfra. Nesten alle kjørte forbi stoppet og hvis jeg satt på rakk jeg en tidligere buss hjem i stedefor å måtte vente lenge på neste 😃 Anonymkode: 869e0...a21 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #39 Skrevet 3. mai Jeg husker at der jeg jobbet før var det ei som satt på med min kollega til jobb. Etter ei stund så forandret min kollega seg. Hun virket lei og sliten. Jeg spurte hva som hadde skjedd. Hun sa at hun som satt på er ei som sutrer om morgenen når hun er trøtt og min kollega ble påvirket Anonymkode: 2d25d...b33 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #40 Skrevet 3. mai Kjøreturen til og fra jobb er hellig, så skulle klikket enormt bra med en kollega for å gi fra meg den friheten. Anonymkode: 7620b...aed 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå