AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Jeg har flyttet i samme gate som en kollega. Vi begynner samtidig på jobb og hun har bil. Jeg må ta buss. Blir dumt av meg å håpe på at hun tilbyr meg å sitte på? Hadde du tilbydd en kollega å sitte på? Anonymkode: 2d25d...b33 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Nei det hadde jeg ikke. En gang i blant hadde gått helt fint, men det blir fort forventninger om å få sitte på hver dag. Anonymkode: d08f1...5fb 31 1 6
visp Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Jeg hadde kjent på det at det sikkert var forventet og tilbydd meg, men hadde ikke likt å binde meg for evig angående det. Det vil jo si at hun hver dag må informere deg om hun har forsovet seg, blitt syk eller lignende og det samme tilbake. Er det en lang tur da? 11
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai visp skrev (Akkurat nå): Jeg hadde kjent på det at det sikkert var forventet og tilbydd meg, men hadde ikke likt å binde meg for evig angående det. Det vil jo si at hun hver dag må informere deg om hun har forsovet seg, blitt syk eller lignende og det samme tilbake. Er det en lang tur da? Tar 10 min å kjøre Men skjønner at det er dumt å binde seg. Anonymkode: 2d25d...b33
Seff Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Sitte på hos en kollega. Men nei, ikke til vanlig. Jeg synes det er så behagelig å slappe av alene i bilen til og fra jobb. Og så blir det så mye styr hvis man skal gjøre ærender, handle eller andre ting på vei til jobb, begynner/slutter tidligere eller senere osv. Og så kommer dette med betaling, hva skal man kreve i betaling? Eller mener du at du kan sitte på gratis siden hun likevel kjører? Men for all del. Kanskje hun er typen som blir glad for selskap i bilen, men da tar hun helt sikkert initiativ til å spørre deg selv. Hvis hun ikke nevner det, er hun nok som de fleste, som setter pris på alenetiden i bilen til og fra jobb. Og da blir det bare pinlig hvis du spør og hun egentlig ikke vil. 12 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har flyttet i samme gate som en kollega. Vi begynner samtidig på jobb og hun har bil. Jeg må ta buss. Blir dumt av meg å håpe på at hun tilbyr meg å sitte på? Hadde du tilbydd en kollega å sitte på? Anonymkode: 2d25d...b33 Ta bussen. Noen liker alenetiden sin. Anonymkode: 75717...c46 15
visp Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tar 10 min å kjøre Men skjønner at det er dumt å binde seg. Anonymkode: 2d25d...b33 10 minutter er jo helt greit da. Men da tror jeg egentlig hadde foretrukket å tatt bussen om jeg var deg. Det gir jo litt alenetid på morgenen for deg også. 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Er hun interessert i å ta deg med, så spør hun sikkert. Hadde vært nei fra meg. Er morgengretten, liker å styre min egen tid og ser ikke på det som mitt ansvar å hjelpe andre til jobb. Hvorfor kjører du ikke? Anonymkode: 5798a...b79 16
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Nei, hadde ikke det. Jeg trenger den tiden alene. Og ville heller ikke låst meg til å være avhengig av noen andre til og fra hver dag. Hadde bare blitt et ekstra stressmoment. Du må komme deg på jobb selv. Anonymkode: bd845...d82 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Hvis det tar 10 minutter å kjøre er det vel ikke noe stress for deg å ta bussen? Å ha andre som sitter på fast er stress. Hele poenget med å kjøre bil er jo at man kan sette seg i bilen når det passer en, gjøre ærend på veien eller ringe hjem til mor for å høre hvordan det går, i fred og ro. Anonymkode: c06e2...aff 13
visp Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Vil bare presisere at jeg aldri hadde spurt om dette om jeg var den som trengte å sitte på. Men dette er jo veldig typisk oss nordmenn egentlig. Vi er lite rause sånn. Vi gjør det fordi det er ubehagelig å si nei, men hater det 3
Mezzosoprena Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har flyttet i samme gate som en kollega. Vi begynner samtidig på jobb og hun har bil. Jeg må ta buss. Blir dumt av meg å håpe på at hun tilbyr meg å sitte på? Hadde du tilbydd en kollega å sitte på? Anonymkode: 2d25d...b33 Det er ikke dumt av deg å håpe, men personlig hadde jeg ikke tilbudt deg. Jeg elsker å kjøre bil - alene, med musikk eller podcast på 🙂 Seff skrev (4 minutter siden): Sitte på hos en kollega. Rette opp en feil med en feil ja - gratulerer! Det heter å sitte på med en kollega 😂 16 25
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Nei, jeg ønsker ikke å måtte rapportere til andre om forsinkelse eller sykdom. Og jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt utrolig gretten om jeg ble sittende og vente på deg. Anonymkode: dd9ae...4ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Ho jeg nå er bestevenn med, hentet jeg hjemme før vi dro på jobb. Syns selv det ble for dumt å kjøre forbi døra hennes og vi skulle samme plass og så inn i samme firma bil når vi kom på jobb. Men ja kan være tungvindt i forhold til sykdom eller overtid. Anonymkode: 2eaac...d38 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai 10 minutte med bil..akkurat passe sykkeltur. Jeg samkjører ikke, orker ikke å binde meg til noen på den måten. Anonymkode: d839f...8cf 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Spørs hvor godt forhold jeg hadde hatt til kollegaen. men som oftest nei. Som regel er det disse minuttene jeg har med alenetid gjennom hele dagen. De er hellige. Anonymkode: 24629...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Hadde vært null problem for meg å tatt med en kollega på vei til jobb. Jeg hadde ikke bunnet meg til noe hjemover, for da kan jeg fort ha andre ærend, men dager det passer så selvklart. Anonymkode: 7ddb3...252 4
Seff Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Det er ikke dumt av deg å håpe, men personlig hadde jeg ikke tilbudt deg. Jeg elsker å kjøre bil - alene, med musikk eller podcast på 🙂 Rette opp en feil med en feil ja - gratulerer! Det heter å sitte på med en kollega 😂 Begge kan brukes.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tar 10 min å kjøre Men skjønner at det er dumt å binde seg. Anonymkode: 2d25d...b33 Da er det ikke noe problem for deg å ta bussen da, siden det er så kort. Anonymkode: 4bad0...629 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai Det er selvfølgelig du som må spørre henne. Og du må tilby henne en fleksibilitet slik at hun ikke føler at hun er pliktig til å kjøre deg når hun har andre planer. Anonymkode: 8c348...a34 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå