Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hele grunnlaget og sukksen er basert på rasistiske holdninger.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det største problemet i denne saken er vel egentlig "journalistene" hos tv2. 

Likte forøvrig betegnelsen minusvarianter, det bør bli årets nyord. Tar definitivt den med meg videre 😊

Endret av Baktusbror
  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Bigote skrev (2 timer siden):

Nå skal jeg ikke legge meg oppi verdiene til de du velger å omgås med, men jeg tror du misset litt av poenget.

Det er ikke en hemmelighet at Frp fører en politikk som er mest forenlig med de som er kritiske til innvandring.. Konsekvensen av dette er også at politikken vil appellere til de med rasistiske holdninger også.. Denne saken her beviser kun at de med ekstreme holdninger fortsatt slipper igjennom og påvirker partiet, og historien beviser at dette er et større problem for Frp enn Senterpartiet.. (uavhengig av at kompisgjengen din representerer et unntakstilfelle her)

Bare sier at min erfaring er at de mest ekstreme, naziene, fremdeles holder på Senterpartiet. Frp stemmene er primært på trygd, med argument som at høyere innvandring lavere ytelser osv

Skulle gjerne sett en skikkelig statistikk på hvilken grupperinger som stemmer hva men tviler på at det kan gjennomføres skikkelig pga ikke mange rasister som flagger det

• Nyttig 1
Skrevet
39 minutter siden, Bigote said:

Din personlige mening om Listhaugs "baller" gjør virkelig ikke kommentarene til Hansen noe mindre rasistiske..

For de som stemmer Frp utelukkende pga. deres innvandringspolitikk så gjør ikke disse kommentarene noe annet enn å skade deres sak.. Dette er en gave til den såkalte " venstresiden" ( Som stort sett består av de som ikke stemmer Frp)

Skader ikke vår sak, FRP står stødigere en noen gang. Ytringsfriheten kan ikke bare være en illusjon, den må kunne praktiseres også på høyresiden. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det var en rasistisk uttalelse, og det gir nå veldig mange politiske motstandere en mulighet til å ramme partiet som helhet. Og vi ser at mange lar ikke den sjansen gå fra seg, det er sånn politikk fungerer.

Men uttalelsen kom fra en enkeltperson, og det er først og fremst denne personen som har ansvaret for hva han har sagt. Ser at partiet som helhet tar sterk avstand fra uttalelsene, og Listhaug fikk stor applaus på landsmøtet da hun gjorde akkurat det.

At ett fullsatt landsmøte appluderer at det blir tatt avstand til slike uttalelser og holdninger, stemmer ikke overens med at partiet er rasistisk. Og det stemplet er det mange politiske motstandere som nå jobber intenst for å få til å henge på partiet, istedenfor på individet som er ansvarlig.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Jeg har en kompis som er selverklært nazist og han m.fl i sin gruppering stemmer selvfølgelig Senterpartiet

Alltid trodd Nazi/Nasjonalsosialister var lengre til venstre enn borgerlige SP...

Var mange bønder som var Nasjonalsosialister under krigen,men var vel helst for å beholde gården. Var mye av det på Hedmarken,husker at det fortsatt var noen gamlinger på 80-90 tallet med "anderledes" meninger i live der.

• Liker 1
Skrevet
Selkie skrev (9 minutter siden):

Skader ikke vår sak, FRP står stødigere en noen gang. Ytringsfriheten kan ikke bare være en illusjon, den må kunne praktiseres også på høyresiden. 

Skal man snakke rasistisk politisk riktig om noen grupper, så bør det vel være russere, polakker, jøder, Jehovas Vitner, Sigøynere, og mange andre grupper, der det er relevant å anta at en viss religiøs gruppe ikke er innblandet.

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (27 minutter siden):

Frp stemmene er primært på trygd

I så fall er det mange flere trygdede her i landet enn vi vet.

• Liker 4
Skrevet
Selkie skrev (På 3.5.2026 den 16.20):

Nå verner ikke ytringsfriheten hatefulle ytringer på noen av sidene.. Om Frp tjener politisk på uttalelser Listhaug selv må gå ut å forsvare sitt eget parti i fra er jeg i  tvil om.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ikke funnet noen uttalelse fra Simen Velle? Han burde jo virkelig kommentere uttalelsen sin rådgiveren sin.

• Liker 1
Skrevet
Apis skrev (2 timer siden):

Vil nå påstå at det er forskjell på en katolikk fra Filippinene, og en Mulla som ønsker sharia. 

Mange innvandrere fra muslimske land er enig her. De som rømte fra det islamske regimet,  ønsker ikke at Norge skal slippe inn fult av muslimer som er hjernevasket og ønsker sharia i alle land. Rart ingen hører på dem. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
20 minutter siden, Bigote said:

Nå verner ikke ytringsfriheten hatefulle ytringer på noen av sidene.. Om Frp tjener politisk på uttalelser Listhaug selv må gå ut å forsvare sitt eget parti i fra er jeg i  tvil om.

Det var ikke mye hat i den yttringen, den var enkel og tydelig. At Listhaug må ut å forsvare sier sitt om hvor lite det faktisk er lov å ytre seg på høyresiden i dag. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Har ingen problemer med at han er nazi synes faktisk det er viktig å holde på vennskapet så han ikke faller helt inn i et ekkokammer.

Husk er lurt å ikke kun ha venner som er lik en selv politisk da går en kun inn i en boble og ser ikke andre perspektiver 

Det tror jeg de fleste skjønner, men det er forskjell på å ha venner som er nazister og det å omgi seg med venner som stemmer H, SP, V, AP, R og SV.  I mitt hode i alle fall. Å være venn med et menneske som forfekter et nazistisk menneskesyn, hadde jeg ikke greid. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gaia skrev (4 minutter siden):

Å være venn med et menneske som forfekter et nazistisk menneskesyn, hadde jeg ikke greid. 

Ja, jødehatere bør en holde seg unna.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Gunstein123 skrev (3 minutter siden):

Ja, jødehatere bør en holde seg unna.

Ikke bare jøder, men homofile (og sikkert transpersoner), Rom-folk, Slavere, mennesker med funksjonsvariasjoner, Jehovas vitner, og kommunister også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gunstein123 skrev (4 timer siden):

I så fall er det mange flere trygdede her i landet enn vi vet.

Ser du hopper bukk over å sitere hele setningen 

Skrevet

Er ikke første gangen han sier sånt heller...

Screenshot_20260503_150800_Facebook.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Apis skrev (11 timer siden):

Ikke alle som stemmer Frp er rasister, men alle som er rasister, stemmer Frp.

Dette kan ikke stemme. Man har jo folk som stemmer Rødt og Ap som heller ikke liker jøder?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Apis skrev (12 timer siden):

Ikke alle som stemmer Frp er rasister, men alle som er rasister, stemmer Frp.

nja, jeg kjenner flere som jeg mener er rasister som stemmer på både AP og H så jeg tror mennesker med slke holdninger finnes i alle varianter uavhengig av hva de stemmer på.. Og så er det greit å ta med seg at uttalt rasisme ikke egentlig er verre enn mikrorasisme som mange mange mange utsettes for i hverdagen uten at det reageres på det. Jeg har selv møtt det i min hverdag fra mennesker jeg hadde tenkt bedre om. Og det som aldri slutter overraske meg er at disse forsvarer seg omtrent alltid med at "det var jo ikke slik ment" ..

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror FRP kommer til å gjøre det veldig bra til neste valg. Til syvende og sist er folk mer bekymret over henrettelser på gaten, hevnoppgjør, granat kasting og "svenske tilstander", enn de er hva som kommer ut av munnen til en FRP rådgiver i fylla.

Som følge av denne "kvalitetsjournalistikken" til TV2 har nå Simen Velle blitt Truet på livet (VG)

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...