Krinoline Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Tydelige rasistiske uttalelser dysses ned av FrP etter avsløringer av Tv2-journalister. Vedkommende er politisk rådgiver for fremtredende personer i partiet (nå Simen Velle), og har tydelige brune spor etter seg. Hva gjør FrP med dette? Hele det politiske Norge tar avstand fra uttalelsene. FrP prøver å være stuerene, men alle som har levd en stund og følger med vet jo hvordan det ser ut i kriker og kroker der når det gjelder rasisme og synet på innvandrere. At det likevel går an å være så ufattelig dum som denne personen er til tross for denne vissheten overraskende. Man kan ikke skylde på alkoholinntaket, det fjerner bare hemninger som ellers er litt mer på plass. Har FrP overhodet ikke folk med faktisk kunnskap og utdannelse, og dannelse, til å bekle disse rådgiver-rollene? https://www.tv2.no/nyheter/frp-radgiver-pakistanere-bor-helst-ikke-fa-flere-barn/18803136/ 14 7
Amarillo Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai (endret) Men sånn har det jo vært hele tiden? Endret 3. mai av Amarillo 6 2
Apis Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Ikke alle som stemmer Frp er rasister, men alle som er rasister, stemmer Frp. 26 1 19
Krinoline Skrevet 3. mai Forfatter #4 Skrevet 3. mai Amarillo skrev (2 minutter siden): Men sånn har det jo vært hele tiden? De har lenge forsøkt å fremstå som et parti med et mer balansert syn på innvandring, men her kommer det jo uttalelser som bekrefter det mange mener fortsatt bor i FrP, ja. 5 1
Amarillo Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai De som glemmer å lese det som står med liten skrift nederst stemmer ofte FRP 3 2
Gunstein123 Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Apis skrev (3 timer siden): Ikke alle som stemmer Frp er rasister, men alle som er rasister, stemmer Frp. Tviler vel på at de mørkhudede rasistene stemmer Frp. 6 5
Muskath Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Gunstein123 skrev (Akkurat nå): Tviler vel på at de mørkhudede rasistene stemmer Frp. Jepp, det finnes rasister begge veier. Men det lukker vi øynene for. 16 7
anonym482 Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Dette var et rasistisk utsagn såklart. Det representerer ikke hele partiet. Det er ikie rasisme å ønske en streng innvandringspolitikk. Faktisk er det veldig uansvarlig å føre en løs og naiv innvandringspolitikk, det er det som på sikt vil føre til store splittelser i samfunnet fordi vi ikke kan enes om styresett, religionsspørsmål o.l. Og det har venstresida (og de som stemmer på disse partiene) et stort ansvar for. 17 10
Apis Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai anonym482 skrev (27 minutter siden): Dette var et rasistisk utsagn såklart. Det representerer ikke hele partiet. Det er ikie rasisme å ønske en streng innvandringspolitikk. Faktisk er det veldig uansvarlig å føre en løs og naiv innvandringspolitikk, det er det som på sikt vil føre til store splittelser i samfunnet fordi vi ikke kan enes om styresett, religionsspørsmål o.l. Og det har venstresida (og de som stemmer på disse partiene) et stort ansvar for. En streng og rettferdig innvandringspolitikk, gjerne harmonisert med den Danske. Jeg som Rødt velger skal være den første til å innrømme at jeg har vært for naiv. Jeg tenker også at innvandrere som gjør volds og vinningskriminalitet bør miste oppholdstilatelsen. Så har vi mange flotte lovlydige og produktive innvandrere som gjerne kan få bli. 12 8
Mezzosoprena Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Jeg tror det finnes rasistiske meninger i alle lag av samfunnet, og i alle politiske partier. Når det kommer fra FrP tror jeg at media (og alle) sprinter til for å lage en stor sak om det - fordi FrP (forsøker) å jobbe hardt for å ikke fremstå som et rasistisk parti, og "vi" elsker å bevise at det bare er fasade. 4 4
Sonit Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Selvsagt er det rasisme. Det er faktisk verre; det er eugenikk. Rasisme satt i system, ikke en sleivet kommentar i fylla som Hårek Hansen og Sylvi Listhaug prøver å få det til å virke som. 13 2
Gratis Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai (endret) Kan ikke helt se problemet her? Hvite mennesker er jo i mindretall i verden, så det er vel ikke noe feil å ønske flere hvite mennesker i en hvit del av verden? Han uttrykker vel ikke hat mot andre folkegrupper? Endret 3. mai av Gratis 10 1 9
anonym482 Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Mezzosoprena skrev (3 minutter siden): Jeg tror det finnes rasistiske meninger i alle lag av samfunnet, og i alle politiske partier. Når det kommer fra FrP tror jeg at media (og alle) sprinter til for å lage en stor sak om det - fordi FrP (forsøker) å jobbe hardt for å ikke fremstå som et rasistisk parti, og "vi" elsker å bevise at det bare er fasade. FrP er ikke et rasistisk parti. Å dra rasiststempelet er en lettvind hersketeknikk. Alle som følger med vet at den ikke-vestlige innvandringen har vært for høy og at dette har fått konsekvenser. Oslo er f.eks. ikke det samme som for 30 år siden. Det er jo bare å se til Sverige også. Der kan det fort bli borgerkrig. Samme med UK. Heldigvis (eller dessverre) blir det mer og mer tydelig at høyresiden har fått rett i denne saken. 11 1 4
Mezzosoprena Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai anonym482 skrev (1 minutt siden): FrP er ikke et rasistisk parti. Å dra rasiststempelet er en lettvind hersketeknikk. Alle som følger med vet at den ikke-vestlige innvandringen har vært for høy og at dette har fått konsekvenser. Oslo er f.eks. ikke det samme som for 30 år siden. Det er jo bare å se til Sverige også. Der kan det fort bli borgerkrig. Samme med UK. Heldigvis (eller dessverre) blir det mer og mer tydelig at høyresiden har fått rett i denne saken. Det sa jeg da heller, jeg sa at "vi" sprinter til for å bevise våre fordommer mot partiet fortsatt gjelder! Når det er sagt tror jeg ikke vi skal se helt bort fra at mange faktiske rasister tiltrekkes av et innvandringskritisk parti. 2
Fru Uperfekt Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Apis skrev (4 timer siden): Ikke alle som stemmer Frp er rasister, men alle som er rasister, stemmer Frp. Jeg har en kompis som er selverklært nazist og han m.fl i sin gruppering stemmer selvfølgelig Senterpartiet 3 1
anonym482 Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Jeg har en kompis som er selverklært nazist og han m.fl i sin gruppering stemmer selvfølgelig Senterpartiet Seriøst? Senterpartiet?
Fru Uperfekt Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai anonym482 skrev (3 minutter siden): Seriøst? Senterpartiet? Jupp, det er ikke rart heller om du ser på partiets program+ historie 7
Gratis Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai anonym482 skrev (11 minutter siden): FrP er ikke et rasistisk parti. Å dra rasiststempelet er en lettvind hersketeknikk. Alle som følger med vet at den ikke-vestlige innvandringen har vært for høy og at dette har fått konsekvenser. Oslo er f.eks. ikke det samme som for 30 år siden. Det er jo bare å se til Sverige også. Der kan det fort bli borgerkrig. Samme med UK. Heldigvis (eller dessverre) blir det mer og mer tydelig at høyresiden har fått rett i denne saken. Det eneste stedet i verden det ikke er rasisme er i den hvite vestlige delen. Disse ordene er snart uten innhold fordi de brukes kun til å kansellere personer eller en eventuell videre diskusjon. 3 1
Gaia Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai Amarillo skrev (4 timer siden): De som glemmer å lese det som står med liten skrift nederst stemmer ofte FRP Det tror jeg faktisk du har rett i. 🤣 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Jeg har en kompis som er selverklært nazist og han m.fl i sin gruppering stemmer selvfølgelig Senterpartiet Senterpartiet hegner om det nasjonale, så det gir faktisk mening, Det som ikke gir mening er at du orker å være kompis med en nynazist. Hadde en av mine venner vist seg å være det, så hadde jeg kuttet ut vedkommende. 4 3
Fru Uperfekt Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai Gaia skrev (Akkurat nå): Det tror jeg faktisk du har rett i. 🤣 Senterpartiet hegner om det nasjonale, så det gir faktisk mening, Det som ikke gir mening er at du orker å være kompis med en nynazist. Hadde en av mine venner vist seg å være det, så hadde jeg kuttet ut vedkommende. Har ingen problemer med at han er nazi synes faktisk det er viktig å holde på vennskapet så han ikke faller helt inn i et ekkokammer. Husk er lurt å ikke kun ha venner som er lik en selv politisk da går en kun inn i en boble og ser ikke andre perspektiver 6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå