Gå til innhold

Tid for serox' sitt fjas igjen! :D

Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Så kos å se deg igjen. Har savnet deg her. Synd at det ikke er så bra med hesten din. Men det skal du ha at du virkelig prøver å hjelpe ham.

Det er godt å lese at du har det bra, for det fortjener du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

BØ alle sammen :) takk for hilsner, og gode råd :) sjekket ut May lis #spidergirl#, virket veldig bra!! tror det er noe lignende som kommer til oss i morra, men finner vel fort ut av det ;)

håper på det beste!!

Har vært hos bonden i helga... Nei øh, ikke helga, men.. torsdag til lørdag!

nemlig. har vært kjempekos!! Bare kost oss og slappet av, og så har jeg diltet rundt etter han ute i fjøset :sjarmor:

falt jo totalt for alle kalvene, særlig en av de! åklart var det den lille syke stakkaren, jeg får alltid så vondt av de som ikke har så gode odds. :roll:

Har funnet ut at jeg liker kuer godt iallefall :)

uuuuh, hoho!! gjett om jeg fikk behandling av søten da :sjarmor:

Satt litt tusseluskete i sofaen og så på tv, da han sniker seg opp og ned på loftet med en drøss håndklær og slikt.. :ler:

Så hadde han jammen gjort klart boblebadet med levende lys, vin og masse skum :)

Er han god, eller er han god? hehe

:hjerter_rundt:

I dag har jeg fått vært ute med Fantasy og Walkover og..

Kjørte Fantasy, LJ og K var med meg og satt på, ungene synes det er så utrolig gøy å sitte på med fantasy, for ho løper så fort :ler:

Da jeg skulle ut og prøve å ri walkover, var det tre andre ute i banen og kjørte, så ble litt stressa da hesten går og blåser med nesa og småhopper bortover. føltes som jeg satt på en tikkende bombe, hele han var klar til å skyte avgårde!

Med andre ord, så har han overskudd! haha!

Jalig! jeg har aua i hodet :(

Must... find...... ibuuuuuux!!

Sitter og laster ned sanger i kveld jeg!

gammel rock og diverse artige 80-talls hits, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fy f***. Bonden er et varp! Boblebad og vin. Fader, blir helt kåt bare av tanken jeg altså. :hoho:

Nei, du får kose deg med ibuxen og 80-talls hitsene dine du. (Sikkert pga. musikken du har hodepine.)

:kyss:

Endret av Hope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BØ alle sammen :) takk for hilsner, og gode råd :) sjekket ut May lis #spidergirl#, virket veldig bra!! tror det er noe lignende som kommer til oss i morra, men finner vel fort ut av det ;)

håper på det beste!!

Har vært hos bonden i helga... Nei øh, ikke helga, men.. torsdag til lørdag!

nemlig. har vært kjempekos!! Bare kost oss og slappet av, og så har jeg diltet rundt etter han ute i fjøset :sjarmor:

falt jo totalt for alle kalvene, særlig en av de! åklart var det den lille syke stakkaren, jeg får alltid så vondt av de som ikke har så gode odds. :roll:

Har funnet ut at jeg liker kuer godt iallefall :)

uuuuh, hoho!! gjett om jeg fikk behandling av søten da :sjarmor:

Satt litt tusseluskete i sofaen og så på tv, da han sniker seg opp og ned på loftet med en drøss håndklær og slikt.. :ler:

Så hadde han jammen gjort klart boblebadet med levende lys, vin og masse skum :)

Er han god, eller er han god? hehe

:hjerter_rundt:

I dag har jeg fått vært ute med Fantasy og Walkover og..

Kjørte Fantasy, LJ og K var med meg og satt på, ungene synes det er så utrolig gøy å sitte på med fantasy, for ho løper så fort :ler:

Da jeg skulle ut og prøve å ri walkover, var det tre andre ute i banen og kjørte, så ble litt stressa da hesten går og blåser med nesa og småhopper bortover. føltes som jeg satt på en tikkende bombe, hele han var klar til å skyte avgårde!

Med andre ord, så  har han overskudd! haha!

Jalig! jeg har aua i hodet :(

Must... find...... ibuuuuuux!!

Sitter og laster ned sanger i kveld jeg!

gammel rock og diverse artige 80-talls hits, hehe....

Heisann hopp! :)

Høres ut som du har hatt en veldig fin langhelg da, heldiggrisen!! Misunner deg nok litt der ja ;)

Har kjæresten din boblebad? Åhh, det vil jeg også ha... har ikke engang badekar :grine:

Utrolig romantisk av han da! Du er heldig som har en slik romantisk kjæreste, holdt godt fast på han;)

Dyr er koselig, og kalver er kjempesøte. Husker da jeg var liten og vi var på gård og koste med kalvene, og kalvene var så ivrig på å sutte på noe at de tok hele hånda inn i munnen, deilig ;)

Favoritten min er nok geiter, helst geitekillinger (kje). Men alle (gårds)dyr er jo koselig!

Kos deg med 80talls-hitene, og håper hodepinen din blir bedre! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

å du er så heldig serox tenk å ha ein sånn mann.... Det er sånt man berre drømmer om det. Eg håper du får hjelp med walkover iallefall.... Krysser fingrer og tær!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonderomantikken blomstrer altså. Herlig! :tommelsmil: Du fortjener det virkelig!

*blåse bort hodepinen*

Borte nå?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmmmm...boblebad og vin.......

*drømme meg bort*

Så herlig da!!!!

Håper du har en fin kveld snubis! Og at den dumme hodepinen forsvinner!

Love ju! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heiii, så supert at du er tilbake :-D

(jadda, det er vel ei lita stund siden nå, men så er jeg litt treg av meg.. :sjenert:)

Har tenkt masse på deg, men det høres jo ut som du har det riktig så bra? Veldig trist med Walkover da.. Skal krysse fingrene for den der terapien virker :)

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblebad, vin og lys - jeg hadde smeltet totalt. Jeg er glad for at du har funnet en slik type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Hei, og tusen takk for kjempekoselige hilsner!! :hoppe:

Er egentlig strålende lykkelig hoohoo!! For Walkover blir bra igjen!!

Han hestefyren var nede i dag, for å behandle halve stallen :ler: friske raske hester, dere ;)

Fantasy var blitt mye bedre, men har fremdeles mange vonde punkter, så ho ble nålepute i dag... har visst antydning til magesår og, men fikk noe navn på no produkt som skal være supereffektivt mot dette!

Gruet meg veldig da han skulle gå over walkover! Hele stallen stod jo i halvsirkel rundt oss :overrasket:

han gikk over, sa "hmm" og "jaaaha"...

før jeg fikk skvisa ut noe kom det : " det sitter i høyre bakben, ikke sant? Han får det ikke helt med seg, sleper det på en måte. og traver absolutt ikke bra. stemmer det?"

Jeg bare "jaaa.... :overrasket::overrasket: "

Nemlig.

var visst noe trykk over isjasnerven, som antagelig har ligget der siden lenge før jeg kjøpte han, som gjør at han har vondt når han tar benet både fram og tilbake. Og gjør benet "dødt" på en måte, slik at han ikke klarer få det med seg. stakkar hest, ikke rart han ikke har klart å trave!

Og ikke rart ikke dyreklinikken finner ut slikt, det satt jo oppe på høyre hofte, og ingen har sjekka det før :frustrert:

Men var lett å behandle, må muligens en behandling til, men så skulle det løse seg opp!! Gjett om jeg var lettet!!!!

Skithappy!! :D

Og tenk alle de pengene som kunne vært spart om jeg bare hadde tenkt på dette før!

:sur:

Han fant endel på Tor og, med framkneet og lave verdier, og E ble jo helt satt ut, for ho har lenge ment det var der det satt på han! og fikk resultater fra en test fra dyrlegen, om akkurat.. lave verdier :)

smart han her altså!

Så i dag har vi fått renset opp i en del av hestene, hehe...

Eneste problem er nå:

jeg må ha pulver til fantasy, mot magesåret.

jeg må ha sko til begge hestene.

jeg må ha penger til å betale hovslageren for å slå de på.

jeg har dyrlegeregniner på noen tusen å betale.

og det drar jo ned gleden i noen minus-hakk.

Jeje.

Mulig meg og LJ skal begynne å ta private ridetimer ute på det nye ridesenteret her og nå, for å friske opp litt :) og ta med hestene for å lære de litt og..

Og så er det mulig jeg drar til tønsberg på torsdagen, med en gjeng fra stallen.. Monty roberts, en veldig kjent flink hestefyr, skal ha kurs der, hvor han skal temme tre helt umulige hester, ved hjelp av en metode som kalles join up.

kunne jo blitt morro :D

Mye hesteprat her nå gitt!

jaja. vært i stallen hele dagen så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så bra å høre om pånnisen! :hoppe: Og du bør vel få med deg Monty hvis du kan, det må være drit gøy å se på ham!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn, Serox :)

Savna deg. Du er ei godjente. Og jada, prøver meg IKKE på opptatte damer.

Men du veit, jeg er jo bare en vulgær, simpel og rocka fyr :ler:

Godt du er tilbake, Serox!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Spidergirl#

ååååååååååååååååååååååååh no blei eg gla sånne folk (han hørest ut som ein equiterapaut) e knallflinke altså!Monty er er ikkje det han hesteviskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei, og tusen takk for kjempekoselige hilsner!! :hoppe:

Er egentlig strålende lykkelig hoohoo!! For Walkover blir bra igjen!!

Han hestefyren var nede i dag, for å behandle halve stallen :ler: friske raske hester, dere ;)

Fantasy var blitt mye bedre, men har fremdeles mange vonde punkter, så ho ble nålepute i dag... har visst antydning til magesår og, men fikk noe navn på no produkt som skal være supereffektivt mot dette!

Gruet meg veldig da han skulle gå over walkover! Hele stallen stod jo i halvsirkel rundt oss :overrasket:

han gikk over, sa "hmm" og "jaaaha"...

før jeg fikk skvisa ut noe kom det : " det sitter i høyre bakben, ikke sant? Han får det ikke helt med seg, sleper det på en måte. og traver absolutt ikke bra. stemmer det?"

Jeg bare "jaaa....  :overrasket:  :overrasket: "

Nemlig.

var visst noe trykk over isjasnerven, som antagelig har ligget der siden lenge før jeg kjøpte han, som gjør at han har vondt når han tar benet både fram og tilbake. Og gjør benet "dødt" på en måte, slik at han ikke klarer få det med seg. stakkar hest, ikke rart han ikke har klart å trave!

Og ikke rart ikke dyreklinikken finner ut slikt, det satt jo oppe på høyre hofte, og ingen har sjekka det før  :frustrert:

Men var lett å behandle, må muligens en behandling til, men så skulle det løse seg opp!! Gjett om jeg var lettet!!!!

Skithappy!! :D

Og tenk alle de pengene som kunne vært spart om jeg bare hadde tenkt på dette før!

:sur:

Han fant endel på Tor og, med framkneet og lave verdier, og E ble jo helt satt ut, for ho har lenge ment det var der det satt på han! og fikk resultater fra en test fra dyrlegen, om akkurat.. lave verdier :)

smart han her altså!

Så i dag har vi fått renset opp i en del av hestene, hehe...

Eneste problem er nå:

jeg må ha pulver til fantasy, mot magesåret.

jeg må ha sko til begge hestene.

jeg må ha penger til å betale hovslageren for å slå de på.

jeg har dyrlegeregniner på noen tusen å betale.

og det drar jo ned gleden i noen minus-hakk.

Jeje.

Mulig meg og LJ skal begynne å ta private ridetimer ute på det nye ridesenteret her og nå, for å friske opp litt :) og ta med hestene for å lære de litt og..

Og så er det mulig jeg drar til tønsberg på torsdagen, med en gjeng fra stallen.. Monty roberts, en veldig kjent flink hestefyr, skal ha kurs der, hvor han skal temme tre helt umulige hester, ved hjelp av en metode som kalles join up.

kunne jo blitt morro :D

Mye hesteprat her nå gitt!

jaja. vært i stallen hele dagen så ;)

Hei!

Så utrolig bra å høre at Walkover og alle de andre hesten blir bra! :)

Kjipt at du har så mye som må ordnes, og regninger på flere tusen kroner ... Men det ordner seg nok, og det viktigste er at hesten blir bra igjen :)

Jeg vil også ha hest og ri!! :sur: hihi, bare litt frustrasjon.

Ha en fortsatt super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hihi, hei alle sammen :) godt å se det er liv i dere! Forresten, smygel, hahah! likte du "sex dwarf" ja?? hoho, den er så utrolig morsom! de har noen innertier, de der ;)

litt øm og mørbanka i dag kan man si, høhøh... men. oppdatering ja.

tirsdag:

enda en dag tilbragt i stallen! "Mon" kom og hentet meg klokka kvart på ni til morgenen, og effektive som aldri før, så selte vi opp kompa (hesten hennes, blir bare kalt for kompe, fordi ho er litt tjukk :) )

Mon hadde nemlig ikke trent ho på over en måned, så jeg skulle være med som moralsk støtte! Klokka fem over ni var vi ute av stallen! :overrasket:

Gikk over all forventning dette her, så halv ti fraste vi inn, og rett ned på butikken etter frokost. fikk plukket opp C og på veien :)

Vi tre dro deretter ut på sulky og sadel, for å handle inn sko til hovslageren kommer i morra.

På vei hjem igjen holdt vi på å kræsje med en diger lastebil midt i ei undergang, den lå i vårt kjørefelt. smarte Mon, ho bare sier "ooooii faen" og tar hånda over øyene.trygg trafikk :ler:

gikk jo fint... høhø.

Siden hestene ble behandlet i går, så skulle de ha fri i dag.. så jeg har sittet på med P da ho var ute med sin hest, og deretter ble jeg med A, for han spurte meg bare om jeg ville være med en tur og lære meg trykkvogna.

Så klokka ble vel godt og vel halv ni da vi kom inn, og da jeg gikk, kom hans frue kjørende, og ho hilste ikke på meg, så nå har jeg en følelse av at jeg ikke skulle blitt med A ut og kjøre, for hun er ganske sjalu, og har vært litt skeptisk ovenfor meg og a før..

Gøy det ja!

Jaja...

Tror ikke jeg drar for å se monty heller nå, for da må jeg kjøre et stykke alene med en gammel gris fra stallen, og etter i dag fant jeg ut at jeg gjør best i å holde meg unna!

Han har vært etter meg før og, og det endte i masse krangling og utpsyking for meg, så han kan bare våge å begynne igjen!! :frustrert:

I dag kom han nærmest løpende inn mens jeg møkket, snubla i greipa og slang seg rundt halsen min! JAAhaa liksom!!???!?!?

Og så begynte han å legge ut, og slike ting som at han ikke så poeng i å leve mer og slikt!!? hva er jeg da? psykolog?

Og så begynte han å snakke om sex og slikt, så jeg ble plutselig opptatt med å ta inn hester. (fyren er et stykke opp i 60 årene)

Snufs. kommer hjem, sliten og trøtt, og så har mamma vært og lagt presang på senga mi :) wehey, ho har kjøpt cd med MArk Knopfler til meg! søta! :hjerter_rundt:

Ble faktisk veldig glad, for kom helt uventet, og så har jeg ønsket meg den i flere måneder..

søte snille mamma...

Som fortjener så mye bedre et liv enn det hun har hatt... har ekstra vondt av ho nå for tida, pga familiekrise her nå... orker ikke gå innpå det her og nå, men er iallefall ikke noe bra greier...

onsdag:

Var ufattelig lite liv i meg til morgenen i dag, måtte dra meg opp av senga, før mon kom og hentet meg, for vi hadde lyst på is! :)

Så satt vi i noen timer og fikk skodd hestene våre, jensemann hadde hele 6 hester i dag, så han fikk brukt hammeren en del, hehe...

Siden walkover var nyskodd, og "friskmeldt", så tok jeg en kjøretur med han jeg.. Anne kjørte victor, og Lj red etter på della.. og Lill humpet rundt på ole tom :)

hadde det kjempekoselig, satt og trallet og fniste, og walkover virka mye bedre allerede, og storkoste seg ute på banen!

Problemet skjedde da jeg skulle inn! rett utenfor porten lå det en ganske stor snøklump, og jeg fikk ropt ut "ooops, stor snøklump jo" før det kom et durabelig hopp, og jeg seilte ut av vogna :roll:

stakkar walkover fikk jo panikk, for jeg dro jo i tøylene da jeg ramlet, så han hoppet til, slik at jeg ble slengt litt ekstra, og så fikk jeg med meg at han galopperte inn i stallen, og hørte et høyt brak.

jeg ligger enda på bakken, og roper "faen helvete satan faen faen faen, død hest, død hest, kan ikke bevege meg sava!"

Prøvde reise meg, men det gikk jo ikke, for hele meg var vridd og vond.

Plutselig var jeg omringet av småunger, a og lj, og sikkert et par til.. De fikk halt meg inn, og dro i meg, nå måtte jeg fikse meg, jeg silblødde jo fra ryggen haaalooo!

men hadde jo ikke tid til det, for walkover stod jo helt vraka i stallen. Kjell hadde fått tak i han før han seilte ned i gjødselkjelleren med vogna på slep, heldigvis!

Han mente jeg burde være riktig så glad for at det gikk som det gikk, for kunne fort blitt stygt.

stakkar walkover fikk seg noen sår, han skled jo på golvet i vill panikk.. så han ble bandasjert, plastra og limt, og fikk masse høy..

tror han overlever, men var jo typisk...

Så prøvde jeg å spyle av meg det verste, hele ryggen ser jo ut som ei kjøttkvern, doh! Alle insisterte på at jeg måtte hjem og hvile, blablbla, men istedet forbanna jeg meg over at den nye jakka mi til nesten 2000 var revnet i fallet :frustrert:

Og så møkka jeg likegodt ferdig, før jeg salte opp neste hest! trim skal de jo ha!

"Ar" kom og, og selte opp, så jeg red sammen med han jeg.. alle prøvde stanse meg, men. et lite skrubbsår, haloooo!

Han satt og skrøt av fantasy, for ho hadde så fine lange steg :) jajamensan, kvalitet her i gården vet dere! ;)

Fantasy gikk likegodt på trynet og en tur, for all del, en ulykke må ikke skje alene :roll:

men gikk bra, så fikk løpt om kapp litt på banen. herremin, ho har et gigantisk raskt trav! tror jeg stiller ho i monteløp når vi skal ha lokalkjøring i mai! woho!

Haha, jeg satt ut AR i dag! da vi var ute med hestene, så sa jeg at jeg ikke ville løpe for mye med så lange stigbøyler, for jeg satt som en sekk.

så sier han mumlende at "jaa, du har dine rare fantasier du gitt.."

hvorpå jeg sa at han ante overhodet ikke noe om mine fantasier..

men det hadde han visst ei viss peiling på mente han..

Så jeg innrømmet at jeg fantaserer om sex mellom dverger :D:D

haha, ramla nesten av hesten av det uttrykket gitt!

bableblablabaable..

Og nei, jeg fantaserer egentlig ikke om det altså, har bare dilla på soft cell sin sang, "sex dwarf"

Ble jo såklart en lang dag i stallen i dag og.. bombe.

Den gamle grisen kom jo og, og prøvde å dra meg med seg, men jeg ble sinna og stakk ut.

idiot!! :frustrert:

Skulle komme to hester til i kveld, den andre hesten til P, samt ei venninne av ho sin..

så mora og søstera kom opp med utstyret i kveld, og for å si det slik: det var ikke lite..

så jeg var hjemme.. tja.. halv ni? samme tid som i går gitt.

kan jeg snart bare få en boks???

hørt lite fra bonden i dag, han starter opp nyfjøset i dag, så han er vel antagelig ganske stressa og spent nå, hehe...

håper alt går bra, og at han snart får seg litt søvn!! redd han skal krepere jeg.. tar ikke nok vare på seg selv alltid, fy fy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Heeeeeeeeei snuppa :vinke: Hadde ikke fått med meg den nye dagboka di jeg :sjenert:

Så koselig at du er tilbake og at du har det bra. Godt å høre at Walkover blir bra igjen også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeey!

Sorry hvis jeg var litt for frampå på MSN. Hadde fått i meg liiittt mye pils.

So, anyways, sorry. Still like me? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...