Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber mye på hjemmekontor, hvilke rutiner har dere? Hvordan legger dere opp dagen? Hva gjør dere at dagene blir levelige og ikke ensomme?

Anonymkode: e97ab...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler aldri det er ensomt. Det er mas og ping på slack og videomøter konstant 🙈 Jeg har helt vanlige dager, som når jeg satt på kontor. Starter 08-tiden. Lunsj 11-12-tiden. Logger av rundt 16.

Anonymkode: f663d...d59

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Står opp tidlig, koker kaffe og logger på. Sørger for at barna kommer seg avgårde i rett tid. Det er alltid noen møter på teams eller samtaler av noe slag. Det er utrolig deilig å kunne jobbe uforstyrret med vanskelige problemstillinger. Tiden flyr og man må huske å smøre seg og spise litt lunsj. Ofte er det rester etter gårsdagens middag. Når ungene kommer fra skolen, så blir det mer mas og bråk, men da er heldigvis nesten hele arbeidsdagen gått. Etter korona, så er det mye mer forståelse i heimen for at jeg ikke tar noe særlig husarbeid i arbeidstiden også. Det tror jeg er viktig. Hjemmekontor er nydelig.! I alle fall et par ganger i uka. 

Det er fint å komme seg litt ut etter jobb, om enn bare på butikken. 

Anonymkode: 54090...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe annerledes enn om jeg drar på kontoret, bortsett fra at jeg kan starte tidligere å jobbe på hjemmekontor fordi jeg da nærmest kan gå rett fra frokostbordet og rett på til arbeidsoppgavene. Blir aldri ensomt fordi jeg stadig er på telefonen eller i møter på teams. 

Anonymkode: 2bdcb...645

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere som jobber mye på hjemmekontor, hvilke rutiner har dere? Hvordan legger dere opp dagen? Hva gjør dere at dagene blir levelige og ikke ensomme?

Anonymkode: e97ab...88d

Mange av oss på hjemmekontor har aldri tenkt over ordet «ensom» i forbindelse med å jobbe digitalt fra hjemmekontor.

Vi har mye å gjøre, har nok å gjøre og er ofte senior i «fri» stilling (mye ansvar under tillit), vi har høy ekspertise og vi jobber veldig selvstendig. 

Vi er effektive og kjører møter via Tesms og telefon - og vi leverer. 

Kjekt å kunne jobbe med egenlaget kaffelatte fra baristamaskin, det gir ekstra kvalitet til arbeidet! 

Anonymkode: 9fd4c...996

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er som å være på kontoret. Ensomt er det jo ikke, jeg snakker med mennesker både kolleger og kunder. Jeg logger meg inn på samme tidspunkt som jeg gjør om jeg drar til arbeidsplassen, og logger meg ut stort sett samme tidspunkt.

Har samme opplegg på hjemmekontoret som jeg har når jeg er på kontoret. 

Anonymkode: 538c3...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på det med ensomhet. Jeg jobber jo fra 8-16. Da sitter jeg mutters alene, har folk på digitale plattformer om nødvendig så klart, men jeg er så travel at jeg har ikke tid til noe voldsomme greier. Møter osv er digitale, med mindre jeg er på kontoret (en helt annen by langt borte, hender jeg er innom en gang hver andre måned). Jeg har liksom ikke tid til å være sosial fordi jeg må jobbe. Men i andre typer jobber der en må diskutere mer så har jeg alltid hatt kolleger og digitale møterom på ulike plattformer, skype og zoom ble mye brukt husker jeg.

Anonymkode: dafc0...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som de fleste her ikke verdsetter det sosiale aspektet ved å møte kolleger fysisk på arbeidsplassen. (Ikke at det nødvendigvis er noe galt i det, bare interessant å se). Jeg måtte ha hjemmekontor i koronatiden og syntes det var kjedelig å spise lunsj alene. Deler vanligvis kontor med flere andre, og synes det er hyggelig og sosialt.

Jeg synes det er godt å komme seg ut døra, gå til jobb og ha et tydelig skille mellom hvor jeg jobber og hvor jeg slapper av og har fritid. Og det å møte kollegaene mine fysisk, spise lunsj sammen, ta en liten kaffepause i halv 2-tiden er noe jeg setter pris på i hverdagen. Dessverre for min del har mange av mine kollegaer ofte hjemmekontor, så det er ofte få som er fysisk til stede på arbeidsplassen og det gjør noe med arbeidsmiljøet. Når det er sagt forstår jeg veldig godt at personer med lang reisevei til jobb velger hjemmekontor. Eller hvis det ikke er spesielt godt arbeidsmiljø, da frister det nok ikke å møte opp fysisk... 

Anonymkode: 633bc...2dc

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor. Det er jo nettopp det å være hjemme alene jeg elsker, som en introvert person. 

Har hjemmekontor tre dager i uka, og det gir meg overskudd til at det er kjekt å møte kollegaer på kontoret de andre to dagene.

Anonymkode: 9dc00...61e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Sciurus, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Virker som de fleste her ikke verdsetter det sosiale aspektet ved å møte kolleger fysisk på arbeidsplassen. (Ikke at det nødvendigvis er noe galt i det, bare interessant å se). Jeg måtte ha hjemmekontor i koronatiden og syntes det var kjedelig å spise lunsj alene. Deler vanligvis kontor med flere andre, og synes det er hyggelig og sosialt.

Jeg synes det er godt å komme seg ut døra, gå til jobb og ha et tydelig skille mellom hvor jeg jobber og hvor jeg slapper av og har fritid. Og det å møte kollegaene mine fysisk, spise lunsj sammen, ta en liten kaffepause i halv 2-tiden er noe jeg setter pris på i hverdagen. Dessverre for min del har mange av mine kollegaer ofte hjemmekontor, så det er ofte få som er fysisk til stede på arbeidsplassen og det gjør noe med arbeidsmiljøet. Når det er sagt forstår jeg veldig godt at personer med lang reisevei til jobb velger hjemmekontor. Eller hvis det ikke er spesielt godt arbeidsmiljø, da frister det nok ikke å møte opp fysisk... 

Bor du alene? 

For meg som småbarnsmor er det et konstant kjør med mas fra jeg våkner for tidlig om morgenen til jeg sovner om kvelden. Først er det en travel morgen med barn som skal avgårde, barnehagelevering, buss med masse folk til jobb, folk som prater konstant en hel arbeidsdag, hjem igjen til barn som man skal ha kvalitetstid sammen, og når de sovner har partner også et behov for å konstant prate med meg. Jeg er helt forbanna utslitt mentalt av å bli krevd noe av absolutt hele våkentiden min, så om jeg kunne tatt hjemmekontor et par dager i uka og jobbet (og spist!) i stillhet hadde jeg ELSKET det. 

Anonymkode: 052d9...56c

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor du alene? 

For meg som småbarnsmor er det et konstant kjør med mas fra jeg våkner for tidlig om morgenen til jeg sovner om kvelden. Først er det en travel morgen med barn som skal avgårde, barnehagelevering, buss med masse folk til jobb, folk som prater konstant en hel arbeidsdag, hjem igjen til barn som man skal ha kvalitetstid sammen, og når de sovner har partner også et behov for å konstant prate med meg. Jeg er helt forbanna utslitt mentalt av å bli krevd noe av absolutt hele våkentiden min, så om jeg kunne tatt hjemmekontor et par dager i uka og jobbet (og spist!) i stillhet hadde jeg ELSKET det. 

Nei, jeg har samboer. Men kan se for meg at det blir veldig annerledes med barn ja.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bor du alene? 

Signerer. 
Har barn i småskole og barnehage og livet er som du sier et konstant stimuli og ordet ensom klarer jeg rett og slett ikke å forholde meg til at eksisterer akkurat nå. 
Jeg har hjemmekontor 2-3 dager i uken og ELSKER det. Til tross for at jeg er en veldig ekstrovert person med stort sosialt behov. Et ekstra pluss er jo selvsagt at man kan preppe litt på middag, sette i gang en vaskemaskin eller 3 og gå tur med bikkja i lunsjpausen. Som forenkler ettermiddag med alt kjøret som kommer da. 

Anonymkode: 54419...a71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være alene i uker uten å bli ensom. Jeg jobber for å tjene penger, ikke for å sosialisere. De fineste og mest effektive arbeidsdagene er de uten kontakt med noen. 

Anonymkode: 1e3eb...9c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på kontoret minimum en dag i uka og da bruker jeg store deler av dagen på møter og "sosialisering". Ellers får jeg gjort det jeg skal ganske effektivt på hjemmekontoret. Jeg er introvert og blir sliten av å sosialisere og bli ikke ensom med å bare være hjemme alene. 

Anonymkode: 39702...c83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig aldri ensomt. To små barn, så det å bare få sittet uforstyrret alene i et stille hus å jobbe føles veldig deilig og gir meg mer overskudd.

Men jeg er glad i å møte kollegaer på kontoret også. Er stort sett 2 dager hjemme og 3 dager på kontoret pr uke.

Anonymkode: 98394...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert og sofadyr, men selv jeg syns hjemmekontor over tid kan bli fryktelig ensformig og ensomt. Jeg har desverre ingen familie som "plager meg".

Men jeg har blitt veldig flink til å ha lunsjavtale med meg selv i kalenderen, som innebærer en tur ut i frisk luft. Jeg sørger også for å delta på webinarer som er relevant for stillingen min så ofte som mulig. Bruker også å ringe folk jeg kjenner for å slå av en kort prat, gjerne pensjonister som jeg vet har god tid og setter pris på det. 

Variasjon på hvor jeg sitter i huset hjelper også på, samt mange skjermfrie pauser. Ensomheten kan jeg ikke gjøre så mye med, men det å gjøre noe med ensformigheten hjelper faktisk veldig mye.

Anonymkode: 9ae76...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 19.04):

Ikke noe annerledes enn om jeg drar på kontoret, bortsett fra at jeg kan starte tidligere å jobbe på hjemmekontor fordi jeg da nærmest kan gå rett fra frokostbordet og rett på til arbeidsoppgavene. Blir aldri ensomt fordi jeg stadig er på telefonen eller i møter på teams. 

Anonymkode: 2bdcb...645

Signerer på denne. 

Får faktisk også gjort mer, fordi på kontoret, kommer folk innom hele tiden og jeg blir avbrutt. 

Anonymkode: e66bb...ab6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kan være alene i uker uten å bli ensom. Jeg jobber for å tjene penger, ikke for å sosialisere. De fineste og mest effektive arbeidsdagene er de uten kontakt med noen. 

Anonymkode: 1e3eb...9c6

Jeg jobber jo også for pengene, men siden vi jobber så mange timer i løpet av et liv, så vil jeg ha mer input i disse timene enn kun å "jobber fordi jeg må". Noe så trist... Jeg har det gøy på jobb og fritid :) 

Anonymkode: e66bb...ab6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke typen til hjemmekontor. For det første, liker jeg å ha kollegaer rundt meg. For det andre, tror jeg at jeg ville ha lurt meg til å skulke unna fem minutt her og der 🫣.

Akkurat det, tror jeg ganske mange gjør. Kjenner et par stk som sender snap til meg mange ganger daglig, mens de egentlig skal jobbe 

Anonymkode: e37a8...771

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...