AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #81 Skrevet lørdag kl. 18:20 NAV har gjeldsrådgiver, det er gratis og familien din trenger den hjelpen. Anonymkode: 1af40...22b 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:11 #82 Skrevet lørdag kl. 22:11 Oblivion skrev (9 timer siden): De var sekunder fra tvangssalg. De har nok gjort alt de kan for å beholde huset. Om jeg skal arve? Nja. Tvilsomt. Men det er praktiske grunner at jeg vil huset skal forbli i familien. Alt jeg arver er nok gjeld.. Hvis ikke du skal arve, hvem skal da arve? Er det ikke bedre at de som skal arve huset også betaler nå? Eller skal du betale mer for at de skal få arve? Hva skjer egentlig når foreldrene dine blir pensjonister? Skal du fortsette betale for at de skal kunne bo i huset som noen andre skal overta? Oblivion skrev (8 timer siden): Er arbeidsledighetstrygd de venter på. 60-90 dagers behandlings tid. Null inntekt til da. NAV skylder dem fordi nav er ansvarlig for å hjelpe de som faller utenfor arbeidslivet i å balansere økonomien slik at man ikke går sulten eller uten husrom Hvilket grunnlag har de for å klage? Har de fått bistand til å klage? Siden du sier det er 2-3 måneders behandlingstid, så har de altså fått avslag, og venter på svar på klagen. Anonymkode: 404c0...f34
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:27 #83 Skrevet lørdag kl. 23:27 Kjære deg, du kan ikke låne vekk penger. Du har faktisk dårlig økonomi selv. Dine foreldre kan ødelegge for deg økonomisk. Ingen gode foreldre ville ønsket det! Du må passe på deg selv, for dine foreldre gjør ikke det. Anonymkode: 4edac...498 1 1
Lorieen Skrevet lørdag kl. 23:34 #84 Skrevet lørdag kl. 23:34 Du skal da ikke sette deg i gjeld for å hjelpe dine foreldre, det er jo helt sykt. De har ansvaret for sin egen økonomi! 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:43 #85 Skrevet lørdag kl. 23:43 Fattigfolk burde ikke eie hus. Anonymkode: 37d69...342
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:46 #86 Skrevet lørdag kl. 23:46 Oblivion skrev (10 timer siden): "Mulig å få seg" tror du ikke jeg har prøvd i 29 år?.. Sa aldri jeg er alene pga jeg er autistisk. Jeg er alene fordi jeg rett å slett ikke er en god nok venn for folk flest. Så jeg blir glemt å etterlat unsett hvor mye jeg prøver. Nevnt søsken har såvidt råd til å betale regningene sine selv. Jeg er den ansvarlige desverre.. Ikke jeg heller. Jeg klarer ikke dulle å holde meg inne med folk. Og de tapper meg for energi. Anonymkode: 37d69...342
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:47 #87 Skrevet lørdag kl. 23:47 Det er et skuespill de normale får holde seg til. Anonymkode: 37d69...342
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:47 #88 Skrevet søndag kl. 09:47 Når du står i den situasjonen at du må låne penger for å kunne hjelpe dem, har du dessverre ikke mulighet til å hjelpe. Jeg synes det er helt sprøtt at foreldrene dine i det hele tatt kan spørre om noe slikt. I min verden så ville alle oppegående foreldre snudd hver en stein før det i det hele tatt var et alternativ å be barna ta opp lån for å berge dem. Når de nylig har vært nær ved å miste huset, så tyder det på at de ikke har en bærekraftig økonomi. Om du låner de penger nå, vil det med all sannsynlighet bare forskyve problemene deres. De må selv ta tak i situasjonen sin, om det er å selge boligen, eller gjøre andre grep må de selv finne ut av. Anonymkode: ee29f...190 2
NoaideBiehtar Skrevet søndag kl. 11:28 #89 Skrevet søndag kl. 11:28 Oblivion skrev (21 timer siden): Ja tenk at to mennesker betaler skatt i 40 år og plutselig trenger midlertidig økonomisk hjelp. Det er jo så grådig! Enn å be om resurser man har hjulpet bygge opp. Bare fordi noen har er hus betyr ikke det at det er en villa.. om du ser huset så er første tanket et lite familie hus. Så mange kvm er det faktisk ikke.. Plutselig? Du beskriver jo at de har tatt dårlige økonomiske valg i mange år. Det er ikke noe plutselig ved dette, dette er valg de aktivt har tatt og styrt mot, og nå vil de ha deg med i dragsuget. Du må vurdere om du vil det eller om du skal si stopp. NAV tilbyr økonomisk rådgiving, så de kan komme seg dit. Det er bare 7 år til den eldste forelderen er pensjonist og inntekten går ytterligere ned, hva har de tenkt å gjøre da? Selge leiligheten din så du kan betale for de? 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:33 #90 Skrevet søndag kl. 13:33 NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Plutselig? Du beskriver jo at de har tatt dårlige økonomiske valg i mange år. Det er ikke noe plutselig ved dette, dette er valg de aktivt har tatt og styrt mot, og nå vil de ha deg med i dragsuget. Du må vurdere om du vil det eller om du skal si stopp. NAV tilbyr økonomisk rådgiving, så de kan komme seg dit. Det er bare 7 år til den eldste forelderen er pensjonist og inntekten går ytterligere ned, hva har de tenkt å gjøre da? Selge leiligheten din så du kan betale for de? Helt enig. Med ett hus bygd på 2000-tallet, og selvbygget, burde dette være tilnærmet nedbetalt nå. Namsmannen dukker heller ikke opp med en gang det er en i husstanden som er arbeidsledig. Det virker også lite gjennomtenkt og si opp en jobb uten å tenke på hva det betyr for husstanden's inntekt. Sperrefrist i forhold til dagpenger har vært uendret i alle år, og bør ikke komme som noen overraskelse. Ei heller at ektefeller har gjensidig forsørgelsesplikt. Er foreldrene bare samboere, så stiller det seg annerledes. HI - for å sikre din egen økonomi, bør du ta kontakt med NAV og be om hjelp til frivillig forvaltning. Rett og slett fordi at du da sikrere din penger, og at det ikke er enkelt å gi etter. Og du må gi slipp på tanken om at det er viktig å beholde barndomshjemmet. Hva er det du oppbevarer der som du må ha og ikke kan oppbevare andre steder? Låner du ut penger, kan jeg aldri tenke meg at det er aktuelt og lage gjeldsbrev med pant (og kostnadene til tinglysing) - ergo er det usikret gjeld, som kommer bakerst i køen ved evt. inndekning. Du vil sannsynligvis få mer valuta for pengene ved å benytte dekkhotell for bildekkene dine og benytte ett bilverksted til service/rep av bilen. Anonymkode: deb18...dda
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:42 #91 Skrevet søndag kl. 13:42 Er du stokk dum? Du kan jo ikke låne penger til disse uansvarlige idiotene. Gjør du det så kan du jo bare ha det så godt. Anonymkode: dafc3...d4b 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå