Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett stemmer ikke tidslinjen med at denne Susan skulle være Daisys mor, for da er ikke Daisy født før kuppet, mens Agnes/Hannah var 5-6 år under kuppet. Og nå er de jevnaldrende. Regnestykket går ikke opp. 

Anonymkode: 2f334...831

Dette har jeg og satt spørsmål ved i tråden her. Så kuppet var slik at arrestasjonen av Lydia + susan og June var noenlunde samtidig? I så fall er jeg enig, gir ingen mening i at daisy er 10 år. 

Anonymkode: d8190...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker at endringen fra boken, der Daisy's identitet som June's datter er et helt sentralt poeng, til at hun ikke er June's datter, gjør at fokus ligger et annet sted i serien. Moren hennes er ikke June. Da er det ikke viktig hvem hun er istedet, for det er ingen karakterer i dette universet som er viktigere enn June.

Dvs at alle som fokuserer så veldig på hvem hennes foreldre er, står i stor fare for å avspore fullstendig/misse poenget/ikke se skogen for bare trær.

Jeg har ikke lest boken, men jeg tenkte at Agnes var Junes datter.

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Agnes er Junes datter. Hun er Hanna. Men i boken er også Daisy det. Men det er forandret i serien.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har jeg og satt spørsmål ved i tråden her. Så kuppet var slik at arrestasjonen av Lydia + susan og June var noenlunde samtidig? I så fall er jeg enig, gir ingen mening i at daisy er 10 år. 

Det vet vi ikke sikkert, pålitelige fortellere her er ikke nødvendigvis bekfreftet. 

Skrevet
Tabris skrev (1 minutt siden):

Ja, det er hun. 

i boken var daisy også Junes datter, men det er hun ikke i serien. Vi lurer på hvem daisy er i serien 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er hun. 

i boken var daisy også Junes datter, men det er hun ikke i serien. Vi lurer på hvem daisy er i serien 😊

Ja, og jeg digger å tenke høyt med dere. ❤️ 

Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Det vet vi ikke sikkert, pålitelige fortellere her er ikke nødvendigvis bekfreftet. 

Det var jo mitt spørsmål til din teori , som jeg egentlig ikke synes er så dum. Sto litt fast ved om hva vi egentlig vet om tidsperspektivet der. 
Aner ikke om den brukeren som ble med i debatten vet, eller bare antar. 

Skrevet

Det var jo mitt spørsmål til din teori , som jeg egentlig ikke synes er så dum. Sto litt fast ved om hva vi egentlig vet om tidsperspektivet der. 
Aner ikke om den brukeren som ble med i debatten vet, eller bare antar. 

Ah, takk, kan gå litt fort noen ganger fra min side. :)

Aner ikke jeg heller. Godt mulig vedkommende har rett og jeg er på jordet. Men det er litt morsomt og da. Å prøve seg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det må nødvendigvis ha vært en rask omveltning. Det er jo det helt sentrale budskapet i bøkene og serien - at vi er sløve og ikke ser varslene om demokratiets nært forestående død før det plutselig er for sent.

Skrevet
Tabris skrev (15 minutter siden):

Ja, hun er det. Om man var i tvil, så ble det jo bekreftet da Lydia uttalte seg om bakgrunnen hennes.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det må nødvendigvis ha vært en rask omveltning. Det er jo det helt sentrale budskapet i bøkene og serien - at vi er sløve og ikke ser varslene om demokratiets nært forestående død før det plutselig er for sent.

Ja, dette sier jo forfatteren i klartekst. Hun skriver om ting som har hendt i alt hun forfatter, og det er en advarsel i dette. 

Skrevet

Ja, hun er det. Om man var i tvil, så ble det jo bekreftet da Lydia uttalte seg om bakgrunnen hennes.

Nettopp: hun er barn av den handmaden. 

Skrevet

Jeg må se den igjen i helhet siden jeg gjerne vil vite hvem Gartsh handler er. :) Mistenker som sagt Agnes far, men det er ikke sikkert. Kan og være en tante. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Uansett stemmer ikke tidslinjen med at denne Susan skulle være Daisys mor, for da er ikke Daisy født før kuppet, mens Agnes/Hannah var 5-6 år under kuppet. Og nå er de jevnaldrende. Regnestykket går ikke opp. 

Vi vet ikke helt tidslinjen for kuppet eller Handmaid Tale-serien. Agnes får ikke ha en kalender, og det får ikke vi heller.

Aunt Lydia og The Stadium kan ha skjedd samtidig som da June mistet jobben for eksempel. June rømte veldig sent, det var mye som allerede hadde skjedd, Lydia var godt etablert i indoktrineringssenteret f.eks. 

Anonymkode: 4f724...5ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi vet ikke helt tidslinjen for kuppet eller Handmaid Tale-serien. Agnes får ikke ha en kalender, og det får ikke vi heller.

Aunt Lydia og The Stadium kan ha skjedd samtidig som da June mistet jobben for eksempel. June rømte veldig sent, det var mye som allerede hadde skjedd, Lydia var godt etablert i indoktrineringssenteret f.eks. 

Anonymkode: 4f724...5ab

Ja, de sier det Luke og June at de burde reist da Moira gjorde det. Altså, mye tidligere. Så jeg signerer deg. Godt sett.

Skrevet
Natttåke skrev (23 minutter siden):

Jeg må se den igjen i helhet siden jeg gjerne vil vite hvem Gartsh handler er. :) Mistenker som sagt Agnes far, men det er ikke sikkert. Kan og være en tante. 

Det er nok tante Lydia skal du se

Skrevet

Nei, tror ikke det. Men det finner vi ut.

Skrevet

Jeg har sett den igjen i kveld og denne gangen ba jeg fokusgruppen min (familie. Haha) se den med tanke på om de sortkledte var menn eller kvinner. Alle her mener å se kvinner blant dem, bla ved hår og former som tildekket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ville hun ikke da matchet Garth med Agnes?

Anonymkode: b10ca...fb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 6.33):

Ville hun ikke da matchet Garth med Agnes?

Anonymkode: b10ca...fb1

Er det ( om det er forelskelse , kåtskap, kjærlighet ) en fordel da?  Man vil vel være bedre « soldat « uten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...