AnonymBruker Skrevet 16. mai #41 Skrevet 16. mai Natttåke skrev (2 minutter siden): Jeg tror kollega Susan er Daisys mor, og jeg er relativt sikker på at Susan er Waterfords handmade som hengte seg. Jo, men hvem er hun? Kollega? Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 16. mai #42 Skrevet 16. mai (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo, men hvem er hun? Kollega? Anonymkode: d8190...2c0 Hun er kollegaen til tante Lydia og Vidala (Vivian) på skolen. Vi ser henne i episoden der rektoren blir skutt og vi får bakgrunnshistorien til Lydia og tante Vidala på stadion. Susan er den gravide læreren, som siden blir ført bort. Endret 16. mai av Natttåke
Hatsumomo Skrevet 16. mai #43 Skrevet 16. mai Jeg har ikke lest bøkene, så for meg spiller det ikke noe rolle hva de har forandret. Men det må jo være forvirrende for de som har lest bøkene da.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #44 Skrevet 16. mai Natttåke skrev (7 minutter siden): Hun er kollegaen til tante Lydia og Vidala (Vivian) på skolen. Vi ser henne i episoden der rektoren blir skutt og vi får bakgrunnshistorien til Lydia og tante Vidala på stadion. Susan er den gravide læreren, som siden blir ført bort. Aha, hun lesbiske. Jeg trodde faktisk hun ble skutt, så sånn ut, men det gir jo ingen mening med tanke på graviditet . Interessant . Anonymkode: d8190...2c0
AnonymBruker Skrevet 16. mai #45 Skrevet 16. mai Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke lest bøkene, så for meg spiller det ikke noe rolle hva de har forandret. Men det må jo være forvirrende for de som har lest bøkene da. Å gud de krangler på fb. Det virker som om noen ikke aksepterer at de ikke følger bøkene, så jo, dette vet jeg for jeg har lest bøkene nemlig ! 😆 Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 16. mai #46 Skrevet 16. mai (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aha, hun lesbiske. Jeg trodde faktisk hun ble skutt, så sånn ut, men det gir jo ingen mening med tanke på graviditet . Interessant . Anonymkode: d8190...2c0 Vi vet ikke om hun var lesbisk. Hun sa partner, hvilket kan bety kjæreste og samboer også. Husk at Emilie var lesbisk og ble en handmade ettersom hun var fruktbar. Så det kan være, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis var slik med Susan. Endret 16. mai av Natttåke
Natttåke Skrevet 16. mai #47 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å gud de krangler på fb. Det virker som om noen ikke aksepterer at de ikke følger bøkene, så jo, dette vet jeg for jeg har lest bøkene nemlig ! 😆 Anonymkode: d8190...2c0 Haha, har ikke Facebook, men det gir mening å bryte med bøkene pga tidslininjene og dersom man skal strekke boka over flere sesonger. Det gjorde jo også serien etter hvert. 1
Hatsumomo Skrevet 16. mai #48 Skrevet 16. mai Natttåke skrev (2 minutter siden): Haha, har ikke Facebook, men det gir mening å bryte med bøkene pga tidslininjene og dersom man skal strekke boka over flere sesonger. Det gjorde jo også serien etter hvert. Vet du hvor boka stoppet i The handmaids tale, og fra hvor i serien de egentlig bare begynte å dikte?
Natttåke Skrevet 16. mai #49 Skrevet 16. mai Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Vet du hvor boka stoppet i The handmaids tale, og fra hvor i serien de egentlig bare begynte å dikte? Ja, når de kjører bort med June er slutten på boka. Men de har smådiktet noe innimellom hele veien. Feks så er Waterford eldre i boka.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #50 Skrevet 16. mai Natttåke skrev (8 minutter siden): Vi vet ikke om hun var lesbisk. Hun sa partner, hvilket kan bety kjæreste og samboer også. Husk at Emilie var lesbisk og ble en handmade ettersom hun var fruktbar. Så det kan være, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis var slik med Susan. Okei, jeg må se på nytt 😆 ja, om det var partner kan jeg bare ha misforstått, og har selvsagt misforstått at hun ble skutt som gravid og fruktbar. ja, husker jo Emily så det ga ikke mening slik jeg opplevde det. er imponert over at du husker navnet på småroller om du bare har sett en gang , jeg bare… kollega Susan, hvilken kollega 😅 må se ting 2 ganger for å få med alt, så tar hele som maraton etter siste episode. Tviler på at vi får så mye svar denne sesongen, men bare 2 korte episoder igjen. Anonymkode: d8190...2c0
AnonymBruker Skrevet 16. mai #51 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei, jeg må se på nytt 😆 ja, om det var partner kan jeg bare ha misforstått, og har selvsagt misforstått at hun ble skutt som gravid og fruktbar. ja, husker jo Emily så det ga ikke mening slik jeg opplevde det. er imponert over at du husker navnet på småroller om du bare har sett en gang , jeg bare… kollega Susan, hvilken kollega 😅 må se ting 2 ganger for å få med alt, så tar hele som maraton etter siste episode. Tviler på at vi får så mye svar denne sesongen, men bare 2 korte episoder igjen. Anonymkode: d8190...2c0 Tusen takk. Jeg tror jeg husker relativt godt. Kunne følge med på skolen og gjøre det bra på prøver. Men det er nok ting jeg går glipp av og da. Anonymkode: 71625...b2f
AnonymBruker Skrevet 16. mai #52 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Okei, jeg må se på nytt 😆 ja, om det var partner kan jeg bare ha misforstått, og har selvsagt misforstått at hun ble skutt som gravid og fruktbar. ja, husker jo Emily så det ga ikke mening slik jeg opplevde det. er imponert over at du husker navnet på småroller om du bare har sett en gang , jeg bare… kollega Susan, hvilken kollega 😅 må se ting 2 ganger for å få med alt, så tar hele som maraton etter siste episode. Tviler på at vi får så mye svar denne sesongen, men bare 2 korte episoder igjen. Anonymkode: d8190...2c0 Og det er godt mulig jeg tar helt feil og hun ble skutt altså Anonymkode: 71625...b2f
Natttåke Skrevet 16. mai #53 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tusen takk. Jeg tror jeg husker relativt godt. Kunne følge med på skolen og gjøre det bra på prøver. Men det er nok ting jeg går glipp av og da. Anonymkode: 71625...b2f AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og det er godt mulig jeg tar helt feil og hun ble skutt altså Anonymkode: 71625...b2f Disse er mine, Aner ikke hvorfor de kom anonym. unnskyld. 1
Snabeltann Skrevet 16. mai Forfatter #54 Skrevet 16. mai Godt å høre at det evt blir flere sesonger. Synes det var mye som måtte «wrappes up» i løpet av to episoder! 😅 Synes også at episodene virker så korte! Men nå begynner det å bli mer relasjon mellom Agnes og Daisy, og det er bra!
AnonymBruker Skrevet 16. mai #55 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk. Jeg tror jeg husker relativt godt. Kunne følge med på skolen og gjøre det bra på prøver. Men det er nok ting jeg går glipp av og da. Anonymkode: 71625...b2f Sånn var jeg og på skolen, har aldri gjort lekser eller pugga. Tror jeg har mista litt fokus med årene og, kan jo bare ha vært en melding på tlf eller at tankene vandret. Nå husker jeg i hvert fall at kollegaen heter Susan 😅 skal se hele på nytt , får alltid med meg flere detaljer da. Og synes serien er bra da, ser det er litt uenighet om det her. Liker serier som ikke er så åpenbart og klisje, de vi sitter og diskuterer potensielle plott med, og som jeg må se 2 ganger for å få med alt 😆🤦♀️ Anonymkode: d8190...2c0
AnonymBruker Skrevet 16. mai #56 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det er godt mulig jeg tar helt feil og hun ble skutt altså Anonymkode: 71625...b2f Må se den scenen igjen. Jeg oppfattet det sånn, men det gir ingen mening når jeg tenker meg om. Interessant teori . Og hvordan juni evt har funnet henne . Det gir jo òg mening i forhold til aunt Lydias involvering. det eneste som forvirrer meg, i alle teorier i hvem daisy er, er tidsperspektivet. For arrestasjonen av june kan jo ikke ha skjedd lenge etter Lydias eller? Og jentene er vel ca samme alder? Mener Hannah / Agnes er 14, og daisy kan jo ikke være 10- 11. hun virker jo eldre enn 14 med tanke på hvordan hun levde i Canada. Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 16. mai #57 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånn var jeg og på skolen, har aldri gjort lekser eller pugga. Tror jeg har mista litt fokus med årene og, kan jo bare ha vært en melding på tlf eller at tankene vandret. Nå husker jeg i hvert fall at kollegaen heter Susan 😅 skal se hele på nytt , får alltid med meg flere detaljer da. Og synes serien er bra da, ser det er litt uenighet om det her. Liker serier som ikke er så åpenbart og klisje, de vi sitter og diskuterer potensielle plott med, og som jeg må se 2 ganger for å få med alt 😆🤦♀️ Anonymkode: d8190...2c0 Ja, vil høre hva du tenker etter å ha sett igjen. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må se den scenen igjen. Jeg oppfattet det sånn, men det gir ingen mening når jeg tenker meg om. Interessant teori . Og hvordan juni evt har funnet henne . Det gir jo òg mening i forhold til aunt Lydias involvering. det eneste som forvirrer meg, i alle teorier i hvem daisy er, er tidsperspektivet. For arrestasjonen av june kan jo ikke ha skjedd lenge etter Lydias eller? Og jentene er vel ca samme alder? Mener Hannah / Agnes er 14, og daisy kan jo ikke være 10- 11. hun virker jo eldre enn 14 med tanke på hvordan hun levde i Canada. Anonymkode: d8190...2c0 Ja, og ikke minst sier June til "Daisy: "Don't let the bastards grind you down" Det er det samme som hun finner på veggen etter den tidligere handmaiden, Det gir mening både som påskeegg og dersom Susan og tidligere handmade er samme person og Daisys mamma. Men dersom dette stemmer har Rita møtt Susan og det får jeg ikke til å passe helt med reaksjonene når hun drøfta moren med Daisy. Hanna er 16 ifølge serien, Det er fire år siden Handmades tale sluttet og da var Hanna tolv. Alderen på Daisy er jeg usikker på.
AnonymBruker Skrevet 17. mai #58 Skrevet 17. mai Natttåke skrev (12 timer siden): Ja, vil høre hva du tenker etter å ha sett igjen. Ja, og ikke minst sier June til "Daisy: "Don't let the bastards grind you down" Det er det samme som hun finner på veggen etter den tidligere handmaiden, Det gir mening både som påskeegg og dersom Susan og tidligere handmade er samme person og Daisys mamma. Men dersom dette stemmer har Rita møtt Susan og det får jeg ikke til å passe helt med reaksjonene når hun drøfta moren med Daisy. Hanna er 16 ifølge serien, Det er fire år siden Handmades tale sluttet og da var Hanna tolv. Alderen på Daisy er jeg usikker på. Jeg så den ene episoden i går, fordi jeg ble nysgjerrig på hva jeg hadde gått glipp av. Tror jeg har halvsovet 😅 ja, Susan er gravid med partner, og ikke nødvendigvis lesbisk. Oversettelsen var litt teit, de spurte om hun hadde ektemann og hun svarte nei partner, ikke om hun hadde en mann og hun svarte nei partner. Så enig. Jeg klarte ikke helt å se om hun ble skutt eller ikke, men om hun er et plot videre er det kanskje meningen at det skulle være utydelig. I følge serien skal de være jevngamle , og synes også 16 høres riktig ut for slik daisy levde i Canada. Kan det være mange år mellom arrestasjonen av Lydia + Susan og June da? Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 18. mai #59 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 17.5.2026 den 9.42): Jeg så den ene episoden i går, fordi jeg ble nysgjerrig på hva jeg hadde gått glipp av. Tror jeg har halvsovet 😅 ja, Susan er gravid med partner, og ikke nødvendigvis lesbisk. Oversettelsen var litt teit, de spurte om hun hadde ektemann og hun svarte nei partner, ikke om hun hadde en mann og hun svarte nei partner. Så enig. Jeg klarte ikke helt å se om hun ble skutt eller ikke, men om hun er et plot videre er det kanskje meningen at det skulle være utydelig. I følge serien skal de være jevngamle , og synes også 16 høres riktig ut for slik daisy levde i Canada. Kan det være mange år mellom arrestasjonen av Lydia + Susan og June da? Anonymkode: d8190...2c0 Jeg er usikker på dette? Må jeg se alt igjen for å få sammenheng, muligens?
AnonymBruker Skrevet 18. mai #60 Skrevet 18. mai Natttåke skrev (9 minutter siden): Jeg er usikker på dette? Må jeg se alt igjen for å få sammenheng, muligens? Jeg vet ikke om du får noe svar av og se det i sammenheng. Tror ikke dette er en type serie vi får alt « servert « er nok meningen vi skal gruble litt og vente . Om det finnes et svar , kanskje andre i tråden vet 😊 Anonymkode: d8190...2c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå