Natttåke Skrevet 18. mai #61 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke om du får noe svar av og se det i sammenheng. Tror ikke dette er en type serie vi får alt « servert « er nok meningen vi skal gruble litt og vente . Om det finnes et svar , kanskje andre i tråden vet 😊 Anonymkode: d8190...2c0 Jeg synes til nå at dersom teoriene mine henger på greip, så er dette en enkel serie Små hint legges jo frem hele tiden som peker mot teorien min, men dersom den er feil så er den jo det. Om Susan er Daisys mor så er også broderiet med "Black Susans" et videre underbyggende hint. I tillegg ble de laget av Hulda som i bibelsk sammenheng var en profetinne som forutså fremtiden. (Ja, i dette tilfellet fortiden da, dersom Susan er moren til Daisy,)
AnonymBruker Skrevet 18. mai #62 Skrevet 18. mai Natttåke skrev (1 time siden): Jeg synes til nå at dersom teoriene mine henger på greip, så er dette en enkel serie Små hint legges jo frem hele tiden som peker mot teorien min, men dersom den er feil så er den jo det. Om Susan er Daisys mor så er også broderiet med "Black Susans" et videre underbyggende hint. I tillegg ble de laget av Hulda som i bibelsk sammenheng var en profetinne som forutså fremtiden. (Ja, i dette tilfellet fortiden da, dersom Susan er moren til Daisy,) Kanskje du har rett. Jeg synes ikke det er en enkel serie uansett, da hadde det ikke vært debatt, men godt observert. tror jeg har lest hundre teorier om hvem daisy er på fb 😆 Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 18. mai #63 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du har rett. Jeg synes ikke det er en enkel serie uansett, da hadde det ikke vært debatt, men godt observert. tror jeg har lest hundre teorier om hvem daisy er på fb 😆 Anonymkode: d8190...2c0 Det er tung problematikk da, men det er jo fordi det er sykt det som hender. Haha, mulig denne gamle damen må lage Facebook? Hva trender?
Natttåke Skrevet 20. mai #65 Skrevet 20. mai Ok, nå tror jeg bestemt at Mackensie er Garts handler. Når har vi sett øynene tildekket sånn? Noen av de mørkledte må ha vært kvinner. I tillegg når Hanna sier til faren at han ringte øynene, er det Paula som svarer ikke ham. Er det Mayday eller tanter eller Marthaer som henter henne? Neste uke blir interessant
AnonymBruker Skrevet 20. mai #66 Skrevet 20. mai Natttåke skrev (På 18.5.2026 den 14.00): Det er tung problematikk da, men det er jo fordi det er sykt det som hender. Haha, mulig denne gamle damen må lage Facebook? Hva trender? Vet ikke hva som trender, men typisk Holly/ Nicole , Angela/ Charlotte . Jeg tror alle er nevnt. Natttåke skrev (12 timer siden): Ok, nå tror jeg bestemt at Mackensie er Garts handler. Når har vi sett øynene tildekket sånn? Noen av de mørkledte må ha vært kvinner. I tillegg når Hanna sier til faren at han ringte øynene, er det Paula som svarer ikke ham. Er det Mayday eller tanter eller Marthaer som henter henne? Neste uke blir interessant Hmm ja. Paula svarte. Denne episoden overrasket meg ihvertfall, det var ikke sånn jeg så for meg henrettelsen . Blir spennende ja. Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 21. mai #67 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet ikke hva som trender, men typisk Holly/ Nicole , Angela/ Charlotte . Jeg tror alle er nevnt. Hmm ja. Paula svarte. Denne episoden overrasket meg ihvertfall, det var ikke sånn jeg så for meg henrettelsen . Blir spennende ja. Anonymkode: d8190...2c0 Tusen takk. Ingen av dem passer med tidslinjene da, eller handlingen in tales. Ja, dermed bekrefta aldri han at han hadde kontakte øynene. Er det bare meg som ser noen kvinnelige kropper blant dem som fanger henne? Absolutt, fikk nettopp vite fra min mann at sesong to kommer.
AnonymBruker Skrevet 21. mai #68 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 13.57): Kanskje du har rett. Jeg synes ikke det er en enkel serie uansett, da hadde det ikke vært debatt, men godt observert. tror jeg har lest hundre teorier om hvem daisy er på fb 😆 Anonymkode: d8190...2c0 Jeg tenker at endringen fra boken, der Daisy's identitet som June's datter er et helt sentralt poeng, til at hun ikke er June's datter, gjør at fokus ligger et annet sted i serien. Moren hennes er ikke June. Da er det ikke viktig hvem hun er istedet, for det er ingen karakterer i dette universet som er viktigere enn June. Dvs at alle som fokuserer så veldig på hvem hennes foreldre er, står i stor fare for å avspore fullstendig/misse poenget/ikke se skogen for bare trær. Anonymkode: 2f334...831
Natttåke Skrevet 21. mai #69 Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at endringen fra boken, der Daisy's identitet som June's datter er et helt sentralt poeng, til at hun ikke er June's datter, gjør at fokus ligger et annet sted i serien. Moren hennes er ikke June. Da er det ikke viktig hvem hun er istedet, for det er ingen karakterer i dette universet som er viktigere enn June. Dvs at alle som fokuserer så veldig på hvem hennes foreldre er, står i stor fare for å avspore fullstendig/misse poenget/ikke se skogen for bare trær. Anonymkode: 2f334...831 Jeg skjønner hva du mener, men er uenig. Dersom hun er Susans datter og det viser seg at Susan er den samme som Waterfords tidligere handmade, så binder dette fortellingen svært til June. June er sammenbundet til hennes skjebne og fant styrke i hennes stille motstand. "Dont let the bastards grind you down! Så jeg mener ennå det er logisk om teorien min er riktig. Det vil binde karakterer og fortellinger sammen, gi mening til hintene vi har fått så langt og ta hensyn til tidslinja. Endret 21. mai av Natttåke
AnonymBruker Skrevet 21. mai #70 Skrevet 21. mai Natttåke skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner hva du mener, men er uenig. Dersom hun er Susans datter og det viser seg at Susan er den samme som Waterfords tidligere handmade, så binder dette fortellingen svært til June. June er sammenbundet til hennes skjebne og fant styrke i hennes stille motstand. "Dont let the bastards grind you down! Så jeg mener ennå det er logisk om teorien min er riktig. Hvem er Susan? Jeg har lest boken og sett serien, og har ikke noe minne om noen Susan, så åpenbart ikke en viktig karakter. Dessuten tok den tidligere handmaiden livet av seg. Det er jo derfor rommet June får er fullstendig ribbet. Anonymkode: 2f334...831
AnonymBruker Skrevet 21. mai #71 Skrevet 21. mai Natttåke skrev (1 time siden): Tusen takk. Ingen av dem passer med tidslinjene da, eller handlingen in tales. Ja, dermed bekrefta aldri han at han hadde kontakte øynene. Er det bare meg som ser noen kvinnelige kropper blant dem som fanger henne? Absolutt, fikk nettopp vite fra min mann at sesong to kommer. Nei, det er ingen av de som passer med tidslinjen . Det er så mange teorier at det nå trender og lage tulleteorier om at rosebusken til Serena osv er daisy , så ingen som har overbevist noen. men .. om han bare kontaktet Garth , så kontaktet han jo øynene uten å vite at han kontaktet mayday? 😆 jeg klarte ikke å se kropper i den mølja, men når jeg ser igjen skal prøve å legge merke til det. Anonymkode: d8190...2c0
Natttåke Skrevet 21. mai #72 Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvem er Susan? Jeg har lest boken og sett serien, og har ikke noe minne om noen Susan, så åpenbart ikke en viktig karakter. Dessuten tok den tidligere handmaiden livet av seg. Det er jo derfor rommet June får er fullstendig ribbet. Anonymkode: 2f334...831 Hun er kollegaen til tante Lydia og Vidala (Vivian) på skolen. Vi ser henne i episoden der rektoren blir skutt og vi får bakgrunnshistorien til Lydia og tante Vidala på stadion. Susan er den gravide læreren, som siden blir ført bort. Mot slutten av episode tre sier June til Daisy "Don't Let The Bastards Grind You Down!", hvilket med en gang vekket tanken på inskripsjonen June finner etter den forrige handmaiden. Jeg husker ikke episoden, men ja hun hang seg. I tillegg lager en av jentene et broderi som tante Estees roser. Hun påpeker at det er Black eyed Susans, hvilket kan være et frempek dersom min teori stemmer. Det er ikke takk meg, men Gud- scenen. Ps: Jeg gjentar ting jeg har skrevet i tidligere innlegg i denne tråden her. Endret 21. mai av Natttåke
AnonymBruker Skrevet 21. mai #73 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem er Susan? Jeg har lest boken og sett serien, og har ikke noe minne om noen Susan, så åpenbart ikke en viktig karakter. Dessuten tok den tidligere handmaiden livet av seg. Det er jo derfor rommet June får er fullstendig ribbet. Anonymkode: 2f334...831 Må hun være en viktig person i boken for å være en viktig person i serien? 😆 var ikke bare meg som ikke skjønte hvem Susan er . Les gjennom tråden. Anonymkode: d8190...2c0 1
Natttåke Skrevet 21. mai #74 Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må hun være en viktig person i boken for å være en viktig person i serien? 😆 var ikke bare meg som ikke skjønte hvem Susan er . Les gjennom tråden. Anonymkode: d8190...2c0 Susan er ikke i boken, men laget for serien. Haha, nei du er i godt selskap da. Men Susan er der. Endret 21. mai av Natttåke
Natttåke Skrevet 21. mai #75 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er ingen av de som passer med tidslinjen . Det er så mange teorier at det nå trender og lage tulleteorier om at rosebusken til Serena osv er daisy , så ingen som har overbevist noen. men .. om han bare kontaktet Garth , så kontaktet han jo øynene uten å vite at han kontaktet mayday? 😆 jeg klarte ikke å se kropper i den mølja, men når jeg ser igjen skal prøve å legge merke til det. Anonymkode: d8190...2c0 Haha, rosebusken faktisk Ja, jeg synes jeg er feminine kropper, og vi har aldri sett kvinnelige øyne før?
AnonymBruker Skrevet 21. mai #76 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må hun være en viktig person i boken for å være en viktig person i serien? 😆 var ikke bare meg som ikke skjønte hvem Susan er . Les gjennom tråden. Anonymkode: d8190...2c0 Hvis det skal gi mening å spekulere i hvem Daisys mor er, så må det være fordi hun er viktig i for Gileads myndigheter. I serien. Slik June er det i boken. Og det er jo denne Susan ikke. Folk som fokuserer på alt dette tullet går glipp av poenget, og kunne like gjerne brukt tiden sin på kryssord eller påskenøtter. Anonymkode: 2f334...831
AnonymBruker Skrevet 21. mai #77 Skrevet 21. mai Uansett stemmer ikke tidslinjen med at denne Susan skulle være Daisys mor, for da er ikke Daisy født før kuppet, mens Agnes/Hannah var 5-6 år under kuppet. Og nå er de jevnaldrende. Regnestykket går ikke opp. Anonymkode: 2f334...831
Natttåke Skrevet 21. mai #78 Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det skal gi mening å spekulere i hvem Daisys mor er, så må det være fordi hun er viktig i for Gileads myndigheter. I serien. Slik June er det i boken. Og det er jo denne Susan ikke. Folk som fokuserer på alt dette tullet går glipp av poenget, og kunne like gjerne brukt tiden sin på kryssord eller påskenøtter. Anonymkode: 2f334...831 Vi vet at det som er viktig er å få tilbake tapte barn og June sier selv at de Gilead ikke kommer til å slutte leite etter Daisy. Det er faktisk en godt brukt teknikk å presentere en karakter lett med navn, for at vedkommende får mer betydning siden. Jeg tror absolutt ikke jeg går glipp av poengene, selv om jeg er en oppmerksom seer, og jeg tror jeg kan ha rett For meg er det verdi å drøfte og lage teorier utfra det jeg ser og leser. Mye mer moro da., Endret 21. mai av Natttåke
Natttåke Skrevet 21. mai #79 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansett stemmer ikke tidslinjen med at denne Susan skulle være Daisys mor, for da er ikke Daisy født før kuppet, mens Agnes/Hannah var 5-6 år under kuppet. Og nå er de jevnaldrende. Regnestykket går ikke opp. Anonymkode: 2f334...831 Vi vet ikke nødvendigvis om de var like gamle, eller om Hanna er noe eldre enn Daisy, Ingen har fortalt oss alderen til Daisy, men vi vet Hanna er ca 16 (Hun var tolv da Boston falt og The testament sier det er fire år siden.)
Natttåke Skrevet 21. mai #80 Skrevet 21. mai (endret) Min teori: Susan føder Daisy nært på at hun blir tatt fra skolen. Barnet blir tatt fra henne og hun blir posta som handmade. Muligens hos Waterfords. Dette er gjort for å tette gapet så godt som det går og binde fortellingene sammen. Det betyr ikke at vi ikke skal fokusere på annet, eller at jeg ikke kan ta feil, men jeg tror på dette. Endret 21. mai av Natttåke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå