Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som så episode fem?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre her?

Skrevet

Jeg er her! Synes serien er kjempebra!

Skrevet

Jeg liker serien kjempegodt! Elsker at vi får se mer detaljer omkring ritualene i deres verden.

Skrevet

Også her :) akkurat sett den nye episoden. Kjenner jeg ikke vil at Hulda skal gå til tannlegen… 

Skrevet

Og! Jeg har nå fått lest boken😊 

Episoden nå synes jeg var bra, så vi fikk se Aunt Lydias bakgrunnshistorie. Judd virker ikke så grusom i serien som i boka. 

Skrevet (endret)
Snabeltann skrev (1 time siden):

Og! Jeg har nå fått lest boken😊 

Episoden nå synes jeg var bra, så vi fikk se Aunt Lydias bakgrunnshistorie. Judd virker ikke så grusom i serien som i boka. 

Vet ikke helt hva jeg syntes om den bakgrunnshistorien til Lydia, hvorfor kunne man ikke fått visst noe om det i The handmaids tale, der var hun jo ytterst grusom. Vanskelig å ta seriøst i The Testaments at hun "spilte spillet" hele veien i den første serien.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Skrevet

Husker jeg feil når jeg trodde vi fikk vite litt om hennes historie i handmaids tale også?

Skrevet
Rosenrød skrev (7 minutter siden):

Husker jeg feil når jeg trodde vi fikk vite litt om hennes historie i handmaids tale også?

Det var 1 gjenblikkhistorie (så nettopp serien på nytt) som tok for seg noe av hennes tid som lærer og hennes forhold med rektoren.

• Liker 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (12 timer siden):

Det var 1 gjenblikkhistorie (så nettopp serien på nytt) som tok for seg noe av hennes tid som lærer og hennes forhold med rektoren.

Takk😊

Skrevet

Supert å se flere. 

Da er jeg ganske sikker på at gravide kollega Susan er moren til Daisy. To frempek jeg ikke så før denne episoden: Don't let the bastards grind you down", sa June til Daisy. Kan Daisys mor og handmaden til Waterfords være den samme personen, siden hun skrev dette på veggen hos dem funnet av June? 

I tillegg så lager en av jentene et broderi og blir rosa for det av ei tante. Var det Huldah? Hun sier det er Black eyed Susans. 

Mulig jeg legger for mye i dette nå :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Man er litt skuffet, så langt. Korte episoder som gir lite, og selv om det som hender er rystende synes jeg den ikke er særlig god. Jeg har også gjennomskuet en del plott, og er ganske sikker på hovedunkt neste episode. Skal jeg se videre? Usikker.

Skrevet

Hvor mange episoder er det i sesong 1? Mange igjen. Jeg begynte på Handmaids tale igjen først og tenkte og vente til alle episodene i sesong en er ute, før jeg starter på denne. Men sant som en skrev lengre opp…mye man har glemt fra de første sesongene. Innimellom ganske langtekkelig så da må jeg spole litt 😁

Anonymkode: 1a4ad...44e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange episoder er det i sesong 1? Mange igjen. Jeg begynte på Handmaids tale igjen først og tenkte og vente til alle episodene i sesong en er ute, før jeg starter på denne. Men sant som en skrev lengre opp…mye man har glemt fra de første sesongene. Innimellom ganske langtekkelig så da må jeg spole litt 😁

Anonymkode: 1a4ad...44e

Ti episoder, vi er på åtte. :)

Skrevet (endret)

Er visst planlagt sånn 4-5 sesonger. Må jo det i dette tempoet 🙄

Endret av Hatsumomo
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Er visst planlagt sånn 4-5 sesonger 

Ja, men jeg er usikker på om det er godt nok til at folk følger det så lenge. 

Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg er usikker på om det er godt nok til at folk følger det så lenge. 

Det kan du si. Har skjønt det sånn at handlingen er veldig annerledes fra boken, antagelig for å skvise ut formatet for en lengre serie - spørs om det er en bra ting 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Jeg synes den er spennende jeg, men irriterende korte episoder. Jo man skjønner jo litt av plottet, men det at de har forandret så mye fra bøkene gjør at ikke noen i kommentarfeltet har fasitsvaret. Veldig nysgjerrig på hvem daisy er . Hvem er gravide kollega Susan? 

Anonymkode: d8190...2c0

Skrevet
Hatsumomo skrev (23 minutter siden):

Det kan du si. Har skjønt det sånn at handlingen er veldig annerledes fra boken, antagelig for å skvise ut formatet for en lengre serie - spørs om det er en bra ting 🤷🏼‍♀️

Ja, de har forandra på mye, også pga tidslinjene, 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes den er spennende jeg, men irriterende korte episoder. Jo man skjønner jo litt av plottet, men det at de har forandret så mye fra bøkene gjør at ikke noen i kommentarfeltet har fasitsvaret. Veldig nysgjerrig på hvem daisy er . Hvem er gravide kollega Susan? 

Anonymkode: d8190...2c0

Jeg tror kollega Susan er Daisys mor, og jeg er relativt sikker på at Susan er Waterfords handmade som hengte seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...