Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Masse grising og kaker som faller fra hverandre hver gang på hun jordmora😳.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Babyface skrev (På 6.4.2026 den 23.18):

Julie er en bedre programleder enn Ulrikke. 

Som vanlig er kunnskapsnivået i den norske versjonen av programmet lav. 

Liker ikke Julie som programleder heller. Ulrikke var adhd-varianten, mens Julie er  ganske dau og uengasjert. En mellomting mellom de to hadde vært best. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke savnet det om dette programmet ikke hadde hatt en programleder i det hele tatt. En standard fortellerstemme, som mange andre programmer har, og en person bak kamera som stiller spørsmål underveis hadde holdt i massevis.

Enig i at det var kjedelig med krav om at kakene skulle være så høye. Det utelukker veldig mange dyr. Jeg ville jo se artige design, men så blir det masse nødløsninger og fokus på høyde i stedet for smak og pynt. Som i tidligere programmer blir det maks 2-3 kaker som ser bra ut per oppgave. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Grüner skrev (27 minutter siden):

Masse grising og kaker som faller fra hverandre hver gang på hun jordmora😳.

Hun kaver og stresser noe vanvittig, jeg fatter ikke at hun kan være jordmor, hun må jo stresse de fødende voldsomt, i steden for å roe de ned. 🙈

• Liker 7
Skrevet
Babyface skrev (22 minutter siden):

Hun kaver og stresser noe vanvittig, jeg fatter ikke at hun kan være jordmor, hun må jo stresse de fødende voldsomt, i steden for å roe de ned. 🙈

Får håpe hun har mer kontroll på fødestua 😬

• Liker 1
Skrevet
os Maxilla skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde ikke savnet det om dette programmet ikke hadde hatt en programleder i det hele tatt. En standard fortellerstemme, som mange andre programmer har, og en person bak kamera som stiller spørsmål underveis hadde holdt i massevis.

Enig i at det var kjedelig med krav om at kakene skulle være så høye. Det utelukker veldig mange dyr. Jeg ville jo se artige design, men så blir det masse nødløsninger og fokus på høyde i stedet for smak og pynt. Som i tidligere programmer blir det maks 2-3 kaker som ser bra ut per oppgave. 

Grüner skrev (49 minutter siden):

Liker ikke Julie som programleder heller. Ulrikke var adhd-varianten, mens Julie er  ganske dau og uengasjert. En mellomting mellom de to hadde vært best. 

Jeg tenker at man må ha i bakhodet at Julie kom inn hals over hode, og at det kanskje preger de aller første episodene litt. Jeg håper også på litt mer futt utover, men foretrekker uansett Julie over Ulrikke. 

• Liker 5
Skrevet
NedOpp skrev (1 time siden):

Jeg tenker at man må ha i bakhodet at Julie kom inn hals over hode, og at det kanskje preger de aller første episodene litt. Jeg håper også på litt mer futt utover, men foretrekker uansett Julie over Ulrikke. 

Har ikke noe problem med Julie, hundre av hundre ganger henne over Ulrikke. Ulrikke håper jeg aldri jeg ser igjen i noe som helst program etter hvordan hun har holdt på i det siste :risterpåhodet:

Synes bare at hele denne greia rundt programleder i bakermesterskapet har blitt altfor blåst opp, spesielt for en rolle som egentlig ikke er særlig viktig. En programleder er viktigere på en scene eller i en forsamling der noen må lede ordet.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
os Maxilla skrev (8 timer siden):

Har ikke noe problem med Julie, hundre av hundre ganger henne over Ulrikke. Ulrikke håper jeg aldri jeg ser igjen i noe som helst program etter hvordan hun har holdt på i det siste :risterpåhodet:

Synes bare at hele denne greia rundt programleder i bakermesterskapet har blitt altfor blåst opp, spesielt for en rolle som egentlig ikke er særlig viktig. En programleder er viktigere på en scene eller i en forsamling der noen må lede ordet.

Eller i talkshow som «Lindmo». Som flere har påpekt i denne debatten er deltakerne i bakemesterskapet viktigst, en god programleder framhever dem, ikke seg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Synes krem.no aka Elin hadde en fin analyse av programmet på sin Instagramkonto. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke helt sansen for disse høye kakene. De med best utseende blir da faste bunner, lite fyll og stort sett smørkrem, og det er ikke gode kaker.

Vanlige kaker med mye godt fyll, fin pynt osv. hadde vært bedre. Kan lage det avansert på den måten også, og skille ut de beste.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Syns Julie funker som programleder men det er litt tamt? Savner litt av energien til Ulrikke. 

Fin gjeng i år syns jeg. Liker godt Ida og Andrea. Marte er veldig kaotisk 😅 Regner med hun er mye roligere som jordmor, håper det hvertfall haha 

Skrevet (endret)

Julie gjør en utmerket jobb. Hun fremhever deltagerne, ikke seg selv. 

Endret av Natttåke
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

10/10 for en nydelig Julie :klappe:Elsker den nedpå energien, som lar andre enn seg selv, ta rommet :nikke: 

Dumt at kakene for de fleste er mislykket, i en oppgave hvor de burde hatt lave skuldre og roen til å klinke til 🍰 

Gøye vinger av rispapir! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg likte veldig godt Morten som programleder i Bakemesterskapet junior, og skulle faktisk ønske han kunne vært programleder her også! 😄

Litt enig i at Ulrikke ble litt for slitsom, og hun nye litt for anonym. Morten var perfekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker at situasjonen med styrtfødsel og en dags utsettelse samtidig som at Julie blir kastet inn i det uten noe særlig forberedelse preger de første episodene. Ikke sett makan til kaos som i den første episoden. Julie er litt anonym, men noe annet hadde vært oppsiktsvekkende. Får se hvordan det setter seg i de neste episodene. Håper programlederen får litt mer kontakt med deltakerne og klarer å støtte dem litt mer når det røyner på, og at deltakerne får litt mer fokus på oppgaven. Deltakerne skal jo fokusere på bakingen, så programlederen/erne kan godt ha litt seerfokus innimellom. Men synes det er veldig deilig at deltakerne kommer mer i fokus nå og at sirkuset og programlederfokuset er tonet sterkt ned. 

Endret av Minthia
  • Liker 3
Skrevet

Bare ett utrolig kjedelig og kleint program. Dumme folk gjør dumme ting. Bagemesterskapet Junior , Danmark, er så mye bedre.

• Liker 1
Skrevet

Sjelden jeg gidder å se en hel episode i sammenheng - tar gjerne bare høydepunktene utover i sesongen. Men synes de generelt var gode på lefesebaking - nokså vanskelige greier. Ellers ganske hinsides å lage en perfekt fletteloff, uteseendemessig, og så er den helt rå inni... Merkelig tabbe. 

Skrevet

Sett den nye episoden nå, hva synes dere?:)

Synes det var spennende med lefser, artige smaker. Den fra røros såg skikkelig god ut! Den gatekjøkken lefsen var jo bare kjempe kul!  Tror jeg kommer til å holde meg til det tradisjonelle, men gøy med litt inspirasjon.  Men for et stress! Er det bare på tv som gjør at det ser så stressende og kaotisk ut? Eller mangler samtlige stress håndtering? 🤭 

Litt juks med ferdig bolle deig. Men da får man ihverfall se håndverk over bake kunnskap. Skjønner ikke hvordan de kan slite så med den flettingen 😂 men steking det er vanskelig når man aldri har lagd det før 🫣  var så synd med den fine fletta som ikke var ferdig stekt. Siri fortjente å vinne den, hun er så langt den flinkeste og den med mest ro 😊

Skrevet
filifjonka skrev (4 timer siden):

Bagemesterskapet Junior , Danmark, er så mye bedre.

Hvor ser du det? 

Skrevet

Lavt nivå,..kjedelig å se..langt gjesp..Vil tro at sesong 4 blir den siste.Dette kan da umulig være stort mer å bygge på(?)De forsøker å få deltakere med litt personlighet,og gjerne en utlending som forsøk på å gjøre det internasjonalt og spennende,men det hjelper bare så lite. Husker TVnorge hadde en silk serie for lenge siden,og de kom kun til sesong 4 der også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...