Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke Ts

Vil bare si til dere som ikke viser medfølelse for hennes situasjon:

du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

For makan til usympatiske svar folk kommer med her 😖

Anonymkode: 5ea37...cd2

Takk❤️

For alt jeg prøvde å oppnå var råd/tips til hva jeg kan gjøre og som funker for å unngå at røyklukten kommer inn til meg. Og høre hva andre i samme situasjon har gjort som funket for å unngå røyklukt i eget hjem

Anonymkode: 331a1...392

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke Ts

Vil bare si til dere som ikke viser medfølelse for hennes situasjon:

du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

For makan til usympatiske svar folk kommer med her 😖

Anonymkode: 5ea37...cd2

Det spiller forsåvidt ikke noen rolle om man føler med eller ikke i denne situasjonen, resultatet er det samme. Vi må diskutere ut fra hvordan det er og ikke hvordan det burde være. Og det er slik at man har en soleklar rett til å forpeste sin egen bolig både innenfra og utenfra, uavhengig av hvor nær naboen bor og hvor mye man forpester dem. Og så er det opp til naboen å beskytte seg mot dette så best man kan. Det burde ikke være sånn, det er sant. Men slik er realiteten. 

Men de som spekulerer i om TS er for sensitiv, kan holde snavla. Uavhengig av hvor mye jeg eller du eller noen andre reagerer er det et reelt problem for TS. Det går ikke an å slutte å være sensitiv på røyklukt. Ikke uten å begynne å røyke selv, og det er vel litt for ekstremt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du prata med nabo. Ville gjort hun oppmerksom på hvordan lukta går inn til deg. Her vi bor røyker ikke folk ved utgangsdørene sine. Da det står luker inn til ventilasjon. Ta en prat med styre om at ventilasjon må ses på. Forstår ikke at folk røyker inne i 2026. 

Anonymkode: 7f48d...093

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mulig det, men etter det jeg har lest så er fremdeles partiklene fra tredjehåndsrøyking også skadelige og kreftfremkallende både for meg og min katt. 
Dette har jo gjort at jeg er bekymret og mistrives i eget hjem. 

Jeg er også redd for at denne lukten skal sette seg permanent i mine ting som klær, dyne, møbler, osv. Fordi det innebærer at jeg må kjøpe alt nytt senere når røykeren eller jeg flytter, noe som vi bli alt for dyrt for meg.

Litt eddik i et eggeglass vil ta lukten

Anonymkode: 7c624...204

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ts her, problemet er også at det kommer røyklukt inn fra hennes innendørs røyking og inn til min leilighet, da vi har soverom vegg i vegg. Jeg og mitt kjæledyr blir jo passiv røyker og blir utsatt for helserisiko pga hennes røyking. 

Nå lager du unødvendig drama, lukt er ikke helseskadelig.

Anonymkode: c0063...ece

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forferdelig om du skal ha lukt av sur røyk inne hos deg. Det setter seg i alt av møbler sengetøy og klær 😢

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om du troller…

En som røyker så massivt både inne og ute hele året i 2026?

Jeg røyker, kun ute. Det er sjelden en røyker gjør begge deler, utenom sommeren. Det er sikker noe plagsomt for mine naboer over i min blokk at jeg røyker ute. Men jeg gjør det ikke konstant og pga balansert ventilasjon er det lite åpen vinduer her. 
Det skal røykes voldsomt mye inne med veldige lekkasjer inn til nabo for at det skal ødelegge klær, møbler osv. 

Det er forskjell på å ikke like røyklukt og være allergisk/svært sensitiv. 

Anonymkode: 164da...b3a

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 10.50):

De røyker jo på utsiden? 

Anonymkode: 8e69e...be9

Kan ikke nekte de det heller 

Anonymkode: fea42...361

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 11.05):

Ts her, problemet er også at det kommer røyklukt inn fra hennes innendørs røyking og inn til min leilighet, da vi har soverom vegg i vegg. Jeg og mitt kjæledyr blir jo passiv røyker og blir utsatt for helserisiko pga hennes røyking. 

Nei du blir ikke utsatt for passiv røyking av dette 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det bør du ikke være for sikker på...

Jeg anbefaler TS å sende en skriftlig klage til Styret, og vise til at røykingen er sjenerende og forringer livskvaliteten for henne og familien. Røyking som er til ulempe for andre kan reguleres. 

Anonymkode: 34a60...76c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 8.50):

Har du prata med nabo. Ville gjort hun oppmerksom på hvordan lukta går inn til deg. Her vi bor røyker ikke folk ved utgangsdørene sine. Da det står luker inn til ventilasjon. Ta en prat med styre om at ventilasjon må ses på. Forstår ikke at folk røyker inne i 2026. 

Er litt redd for å gjøre det da jeg har blitt advart fra andre om å komme på hennes dårlige side, da hun er kjent for å ikke være så hyggelig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 9.03):

Nå lager du unødvendig drama, lukt er ikke helseskadelig.

Anonymkode: c0063...ece

Søk opp tredjhånds røyking, det er også farlig og det jeg blir utsatt for

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei du blir ikke utsatt for passiv røyking av dette 

Nei det heter vel tredjehånds røyking, men det er også farlig . Det er også forbundet med økt helserisiko!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det bør du ikke være for sikker på...

Jeg anbefaler TS å sende en skriftlig klage til Styret, og vise til at røykingen er sjenerende og forringer livskvaliteten for henne og familien. Røyking som er til ulempe for andre kan reguleres. 

Anonymkode: 34a60...76c

Ja det er mulig jeg kan prøve det, men vet om andre i lignede bygg som har slitt med samme problem (men vet ikke om de sa fra eller gjorde noe da). Ene naboen som bor på skrått over (i samme bygg som meg) hadde noen som røykte her i første etasje for mange mange år siden, da slet han mye med røyklukt inne hos seg den gangen også (dette fant jeg ut i går), han prøvde med nye lister på/rundt ytterdør uten at det hjalp, men han sa ikke noe om at de klagde så de gjorde sikkert ikke det. Så kan prøve det.

Takk for tipset❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, men da hjelper det vel lite å sette å lufte? 
det blir heldigvis flere og flere røykfri borettslag . Er ikke det der jeg bor , så nei kan ikke nekte den nye naboen å stopp resten av oss fra å bruke våre verandaer og lufte , men neste kjøpt blir i røykfritt . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 13.18):

Lurer på om du troller…

En som røyker så massivt både inne og ute hele året i 2026?

Jeg røyker, kun ute. Det er sjelden en røyker gjør begge deler, utenom sommeren. Det er sikker noe plagsomt for mine naboer over i min blokk at jeg røyker ute. Men jeg gjør det ikke konstant og pga balansert ventilasjon er det lite åpen vinduer her. 
Det skal røykes voldsomt mye inne med veldige lekkasjer inn til nabo for at det skal ødelegge klær, møbler osv. 

Det er forskjell på å ikke like røyklukt og være allergisk/svært sensitiv. 

Anonymkode: 164da...b3a

Du kan lure så mye du vil, men dette er et stor og reelt problem som har gjort at jeg har gått fra å stortrives til å virkelig mistrives i eget hjem. 
Så ja det er dessverre enda noen som stor røyker både om det er inne eller ute i eget hjem.

Føler det er innendørs røykingen som er verst. Og gjør at mitt soverom og gang lukter mye røyk. Hun røyker veldig mye, og det er et gammelt bygg fra 50-tallet så røyklukten kommer godt inn til meg dessverre, da det ikke er tett. Det som skiller leilighetene er bare vanlige tynne vegger. Derfor er målet med dette innlegget å få tips til hva jeg kan gjøre for å få slutt på at røyklukten kommer inn til meg. Hadde jeg bare kjent røyklukten på utsiden og når jeg var ute selv så skulle det ha gått veldig bra, men det er når røyklukten kommer inn til meg det er et stort problem. Hadde flyttet om jeg har muligheten/råd til det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men da hjelper det vel lite å sette å lufte? 
det blir heldigvis flere og flere røykfri borettslag . Er ikke det der jeg bor , så nei kan ikke nekte den nye naboen å stopp resten av oss fra å bruke våre verandaer og lufte , men neste kjøpt blir i røykfritt . 

Skulle gjerne ha kjøpt noe som var helt røykfritt med tror dessverre det ikke finnes i min kommune (bor på en litt liten plass), pluss det hadde ikke kunne vært dyrere enn det jeg har i dag for da hadde jeg ikke hatt råd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle gjerne ha kjøpt noe som var helt røykfritt med tror dessverre det ikke finnes i min kommune (bor på en litt liten plass), pluss det hadde ikke kunne vært dyrere enn det jeg har i dag for da hadde jeg ikke hatt råd.

Ja, de er dyrere. Nå tenker jeg den jeg har falt drastisk i verdi med ny røykenabo , men kan jo ikke ha det sånn. Jeg tipper det blir røykfritt overalt , men det tar tid. 
noen røykere er så tette , står på røykfri sone på tog / buss / t- bane stasjoner og røyker . De må visst få forbud . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, de er dyrere. Nå tenker jeg den jeg har falt drastisk i verdi med ny røykenabo , men kan jo ikke ha det sånn. Jeg tipper det blir røykfritt overalt , men det tar tid. 
noen røykere er så tette , står på røykfri sone på tog / buss / t- bane stasjoner og røyker . De må visst få forbud . 

Ja det er akkurt det. Og per nå har jeg ikke råd til å selge, og viser det seg at røykingen gjør at jeg får enda mindre for leiligheten den gangen jeg kan selge (noe jeg regner med det gjør) bil det da enda lengre tid før jeg får råd til å selge og dermed må jeg selv bo her i røyken. Blir vare en ond og vanskelig sirkel dette. 

Jeg håper at hun ikke blir boende så lenge og at hun selger, men hun er jo snart i slutten av 60åra. Så regner egentlig med at hun blir boende ut livet når hun nå har kjøpt leilighet og ikke skal leie lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med naboen? Jeg hadde samme problem, spurte pent om de kunne røyke på andre siden av bygget etter kl 19:00 når barna var i seng. Ville unngå røyklukt på soverommene deres. Naboen min hadde full forståelse for dette og sluttet med en gang. 

Anonymkode: 16179...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...