AnonymBruker Skrevet 6. april #21 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mulig det, men etter det jeg har lest så er fremdeles partiklene fra tredjehåndsrøyking også skadelige og kreftfremkallende både for meg og min katt. Dette har jo gjort at jeg er bekymret og mistrives i eget hjem. Jeg er også redd for at denne lukten skal sette seg permanent i mine ting som klær, dyne, møbler, osv. Fordi det innebærer at jeg må kjøpe alt nytt senere når røykeren eller jeg flytter, noe som vi bli alt for dyrt for meg. Anonymkode: 331a1...392 Da ville jeg rett og slett sett meg etter et eget hus. Så slipper du dette. Anonymkode: a4f52...1ea 4 2
Hjerte Skrevet 6. april #22 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ts her, problemet er også at det kommer røyklukt inn fra hennes innendørs røyking og inn til min leilighet, da vi har soverom vegg i vegg. Jeg og mitt kjæledyr blir jo passiv røyker og blir utsatt for helserisiko pga hennes røyking. Anonymkode: 331a1...392 Problemet er høyst reelt, men det er nok desverre ditt problem og ditt alene. Kanskje går det an å isolere bedre på din side av veggen? 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #23 Skrevet 6. april Du har tre valg: 1 Akseptere det og la det ligge. 2 Snakke med naboen og kanskje komme frem til en enighet 3 Flytte. Anonymkode: eecec...c4d 5
AnonymBruker Skrevet 6. april #24 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er bare å flytte dessverre ☹️ Anonymkode: 8a5f7...687 Hadde gjort det om jeg kunne, men jeg har ikke råd. Skal jeg selge så må jeg ha noen som er villig til å by en sum som dekker hele boliglånet mitt + alle kostnader forbundet med salg, og helst slik at jeg får nok egenkapital til ny bolig (hvis ikke får jeg nok aldri mulighet til å kjøpe igjen). Det er nok ganske usannsynlig at jeg får i og med at jeg ga 200 000kr over takst når jeg kjøpte og det var i sommer, altså under 1 år siden. Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #25 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da ville jeg rett og slett sett meg etter et eget hus. Så slipper du dette. Anonymkode: a4f52...1ea Skulle gjerne ha gjort det, men har ikke pengene til det Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #26 Skrevet 6. april Hjerte skrev (3 minutter siden): Problemet er høyst reelt, men det er nok desverre ditt problem og ditt alene. Kanskje går det an å isolere bedre på din side av veggen? Ja kan prøve dette, men har du noen tips til hvordan og hva som kan fungere? Er det mulig å gjøre selv for en person som ikke har noe erfaring med opp pussing, jeg har familie som av og til ka hjelpe, men ingen av oss har gjort noe særlig opp pussing. Tror dessverre det blir for dyrt med innleie av snekker Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #27 Skrevet 6. april Er det en hyggelig nabo? Kan jo være at det er mulig å ta en prat og bli enig om å unngå å røyke i enkelte rom. For selv om vedkommende har lov til å røyke i eget hjem, så er det lov å ta litt hensyn. Så er det bare å håpe det etterhvert kommer en ny lov mot å røyke i flermannsboliger. Anonymkode: c859d...e1f 2
Hjerte Skrevet 6. april #28 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja kan prøve dette, men har du noen tips til hvordan og hva som kan fungere? Er det mulig å gjøre selv for en person som ikke har noe erfaring med opp pussing, jeg har familie som av og til ka hjelpe, men ingen av oss har gjort noe særlig opp pussing. Tror dessverre det blir for dyrt med innleie av snekker Anonymkode: 331a1...392 Nå snakker jeg langt utenfor mitt kompetanseområde. Men det finnes jo forskjellige sperreduker. Jeg vil tro du må ta av veggplatene på din side, legge en duk og så på igjen med platene. Oppsøk et byggevarefirma som Maxbo, Obs bygg eller lignende og spør om de har et tips til en som må utføre jobben selv og har begrensa erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. april #29 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjente jo også en eim av parfymelukt fra tidligere eier når det var undertrykk i min leilighet Anonymkode: 331a1...392 Snakk med naboen om de kan ha stengt alt av avtrekk. Anonymkode: b106e...278
AnonymBruker Skrevet 6. april #30 Skrevet 6. april TS, dersom du ikke ønsker å flytte (noe som er forståelig), så invester i en luftrenser. Les deg opp, de er ikke svimlende dyre heller, og det er ofte tilbud. Anonymkode: 9e3d3...32b 3 2
Forundret.. Skrevet 6. april #31 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å være sensitiv betyr jo at du avviker fra normalen. Du er hysterisk.. det er generelt skadelig å puste pga forurensninger i lufta. Tenk hvordan ett samfunn hadde blitt deraom det ble forbudt å kjøre bil pga forurensning fra diesel/bensin som plager astmatikere, eller f, eks vedfyring, parfyme, dyr, nøtter osv. lista er lang. Dersom du er så sensitiv slik du hevder må du flytte i bolig langt fra alle mennesker. Anonymkode: 50b7b...74e Så da konkluderer du med at jeg er hysterisk. Snodig, spesielt siden jeg tolker resonnement ditt som en smule hysterisk 😂 For det første så er ikke jeg ts. Men jeg forstår at dette er vanskelig for henne. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april #32 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har tre valg: 1 Akseptere det og la det ligge. 2 Snakke med naboen og kanskje komme frem til en enighet 3 Flytte. Anonymkode: eecec...c4d Svar til nr1, det er jo ikke bare å akseptere at en annen person plutselig kommer og ødelegger mitt hjem og mine eiendler. Jeg har jobbet hardt for å i det hele tatt kunne kjøpe denne leiligheten og å trives i eget hjem. Men nå er alt dette ødelagt og jeg mistrives og gråter hver dag over dette. Svar til nr2, mulig jeg kan prøve, men de i rundt med har sagt at det er om å gjort å ta avstand til denne personen da hun ofte kan være uhyggelig mot andre. Hun har et voldsomt dårlig rykte på seg i hele kommunen. Nesten redd for at om jeg sier i fra vil hun på purr f, sette seg helt ved veggen som er vegg i vegg med meg å røyke. Eller gå enda nærmere vinduet/ventilen min å røyke. (Merk dette er det jeg er redd for, har ikke skjedd nei). Svar til nr 3, skulle ønske det var mulig og at jeg hadde råd. Anonymkode: 331a1...392 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #33 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det en hyggelig nabo? Kan jo være at det er mulig å ta en prat og bli enig om å unngå å røyke i enkelte rom. For selv om vedkommende har lov til å røyke i eget hjem, så er det lov å ta litt hensyn. Så er det bare å håpe det etterhvert kommer en ny lov mot å røyke i flermannsboliger. Anonymkode: c859d...e1f Nei, hun er beryktet i kommunen for å være veldig uhyggelig så har prøvd å unngå henne for å ikke havne på hennes «dårlige side». Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #34 Skrevet 6. april Hjerte skrev (5 minutter siden): Nå snakker jeg langt utenfor mitt kompetanseområde. Men det finnes jo forskjellige sperreduker. Jeg vil tro du må ta av veggplatene på din side, legge en duk og så på igjen med platene. Oppsøk et byggevarefirma som Maxbo, Obs bygg eller lignende og spør om de har et tips til en som må utføre jobben selv og har begrensa erfaring. Ja det var et godt forslag, kan prøve dette, takk Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #35 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snakk med naboen om de kan ha stengt alt av avtrekk. Anonymkode: b106e...278 Ja kan prøve det Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #36 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS, dersom du ikke ønsker å flytte (noe som er forståelig), så invester i en luftrenser. Les deg opp, de er ikke svimlende dyre heller, og det er ofte tilbud. Anonymkode: 9e3d3...32b Akkurat nå ønsker jeg å flytte, men har ikke mulighet økonomisk til å gjøre det siden jeg eier. Ja det skal jeg gjøre, takk for tips. Tror du en luftrenser vil klare å ta all røyklukt? Anonymkode: 331a1...392
AnonymBruker Skrevet 6. april #37 Skrevet 6. april Jeg skulle til å skrive at jeg er en røyker, og ville ha satt pris på om en nabo fortalte meg at røyken plaget dem, så ville jeg gjort det jeg kunne for at de skulle slippe røyklukta.. men så leste jeg de siste meldingene du skrev her og ser at naboen din kanskje er en helt annen type person enn meg.. Anonymkode: a055c...a02 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #38 Skrevet 6. april Helt hinsides at noen skal måtte godta både støy og lukt fordi naboer ikke tar hensyn. Anonymkode: 5ccd5...b7c 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. april #39 Skrevet 6. april Jeg er ikke Ts Vil bare si til dere som ikke viser medfølelse for hennes situasjon: du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. For makan til usympatiske svar folk kommer med her 😖 Anonymkode: 5ea37...cd2 6 3
AnonymBruker Skrevet 6. april #40 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg skulle til å skrive at jeg er en røyker, og ville ha satt pris på om en nabo fortalte meg at røyken plaget dem, så ville jeg gjort det jeg kunne for at de skulle slippe røyklukta.. men så leste jeg de siste meldingene du skrev her og ser at naboen din kanskje er en helt annen type person enn meg.. Anonymkode: a055c...a02 Skulle ønske naboen min var som deg, men ihvetfall takk for at du tar hensyn til de i rundt Anonymkode: 331a1...392
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå