Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har fortiden til din potensielle kjæreste å si? Hvor mye trenger du å vite om kjæresten din? Spør du om navnet på tidligere kjærester/hvor mange partnere de har hatt?

Anonymkode: ca9f3...65a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mye har fortiden til din potensielle kjæreste å si? Hvor mye trenger du å vite om kjæresten din? Spør du om navnet på tidligere kjærester/hvor mange partnere de har hatt?

Det kommer jo ofte opp - særlig om man er voksen, har barn og er skilt

Anonymkode: 7d134...575

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tidligere kjærlighetsliv finner jeg ikke spesielt interessant. Jeg aner ikke konas hvem og hvor mange, jeg har aldri spurt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har vært I ett voldelig forhold, så både oppvekst og fortid har noe å si for min del. I dette tilfellet vet jeg hvordan fyren er. Enten så bryr ikke ny dame seg om fortid, eller så sluker hun narrativet. Derfor mener jeg at fortid har noe å si, og årsaken til at man burde være litt skeptisk og veldig nysgjerrig/ observant. Antall partnere hadde jeg ikke brydd meg noe om, så lenge de er ett genuint godt menneske.

Anonymkode: 3d1ff...ce5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Navn er irrelevant, antall ekser er relevant til en viss grad. Jeg er mer nysgjerrig på hva de har lært av sine tidligere forhold, om de klarer å se sin rolle i hvorfor det ble brudd, hvordan de snakker om eksene sine osv. 

Anonymkode: 49f4f...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortid har noe å si hvis det forteller litt om hvem du er i dag, hvilke valg du tar i dag og i fremtiden, hva du har lært, og mulige problemområder.

Anonymkode: abb55...151

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er fortid viktig. Da kan jeg lære mye om mannen. Jeg er mest interessert i å høre mannens refleksjoner om seg selv og sin egen fortid. Jeg vil vite hvordan han ser på seg selv, hvordan han se på andre, hvordan han forstår seg selv/ikke forstår sin egen oppførsel. 

Jeg har alltid vært veldig trygg på meg selv, så jeg føler meg aldri truet av livet han levde før han møtte meg. 

Anonymkode: 9bfeb...8a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Navn er irrelevant, antall ekser er relevant til en viss grad. Jeg er mer nysgjerrig på hva de har lært av sine tidligere forhold, om de klarer å se sin rolle i hvorfor det ble brudd, hvordan de snakker om eksene sine osv. 

Anonymkode: 49f4f...2a9

Veldig enig i dette. Mannen må forstå hvorfor det ble brudd tidligere og reflektere over sitt eget bidrag til bruddet. Hvis han bare skylder på dama er det bare å løpe fort som fy. 

Anonymkode: 9bfeb...8a8

• Liker 1
Skrevet

Det har en del og si, og jeg ønsker full åpenhet. Det går selvfølgelig begge veier.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (På 1.4.2026 den 17.51):

Det har en del og si, og jeg ønsker full åpenhet. Det går selvfølgelig begge veier.

Kan jeg spørre hva slags erfaringer i fortiden ser du på som betydningsfulle? 😊

Anonymkode: ca328...4ae

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jeg spørre hva slags erfaringer i fortiden ser du på som betydningsfulle? 😊

For min egen del er jeg glad for at mannen min ikke har en lang og brokete fortid. Han har ikke ligget rundt med masse damer, har ikke hatt mange løse relasjoner. Han har ikke en fortid med masse festing og rus i særlig grad (han har prøvd alkohol, men aldri vært full og er avholds slik som meg). Han har heller aldri vært involvert i større ting av alvorlig art.

Jeg ville nok ikke valgt en mann som har ligget rundt, og jeg ville nok ikke valgt en som har vært, eller er, opptatt av rus.

Han har dog to lengre relasjoner bak seg, og et barn fra før. Det er ikke et problem for meg, selv om det kan være utfordrende.

Endret av SPOCA
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortid har ekstremt  mye å si for meg, for mange grunner. Jeg vil ha noen med godt rykte, noen gode mennesker respekterer. Fortid sier mye om hvem du er som person. Fortid sier mye om sannsynlig fremtid. Fortid kommer ofte med bagasje. Jeg vil også føle meg spesiell for partneren min, jeg vil ikke være #12 i rekken.

Jeg tror også ikke at mennesker forandrer seg så utrolig mye, de som stjal på ungdomskolen er ikke til å stole på i dag, de som var utro i 20årene er utro i 40årene osv. osv.

Anonymkode: 46dac...576

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (6 minutter siden):

For min egen del er jeg glad for at mannen min ikke har en lang og brokete fortid. Han har ikke ligget rundt med masse damer, har ikke hatt mange løse relasjoner. Han har ikke en fortid med masse festing og rus i særlig grad (han har prøvd alkohol, men aldri vært full og er avholds slik som meg). Han har heller aldri vært involvert i større ting av alvorlig art.

Jeg ville nok ikke valgt en mann som har ligget rundt, og jeg ville nok ikke valgt en som har vært, eller er, opptatt av rus.

Han har dog to lengre relasjoner bak seg, og et barn fra før. Det er ikke et problem for meg, selv om det kan være utfordrende.

Takk for at du deler. Det høres ut som du har funnet en som matcher deg veldig godt! Tipper du er en veldig god bonus mamma også 😊 Mente du det er utfordrende at han har hatt to forhold tidligere, eller at han har barn? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for at du deler. Det høres ut som du har funnet en som matcher deg veldig godt! Tipper du er en veldig god bonus mamma også 😊 Mente du det er utfordrende at han har hatt to forhold tidligere, eller at han har barn? 

Barnet har spesielle behov, så det kan være utfordrende. Og at foreldrene har sine uenigheter. Heldigvis har jeg et godt forhold til både mann, barn og eks. Men, jeg elsker barnet som det er mitt eget, og vi fungerer godt.

Det var mer ment som at det kan være ganske slitsomt. Jeg gikk jo fra en tilværelse der jeg var singel og levde for meg selv i egen leilighet, til plutselig bli kastet inn i en hverdag med hus, barn og bil. :)

Jeg trives godt altså, men en stor omveltning. Heldigvis er barnet veldig glad i meg, og jeg i det.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2026 den 16.47):

Om det har skjedd noe i fortiden av stor betydning så trenger jeg ærlighet rundt det, og høre hans tanker i forhold til det.

Det er det som har mest og si for min del. Jeg er i stand til å danne meg min egen oppfatning.

Ryktespredning eller lignende betyr ingenting for meg. Bare for å ta et eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2026 den 16.47):

Jeg er generelt nysgjerrig men ikke dømmende. Jeg vil gjerne vite alt men ikke fordi jeg trenger det. Jeg deler også. For meg er det omsorg og interesse. 

Anonymkode: 2b6ba...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I 20-årene trodde jeg det var viktig å vite om tidligere kjærester, antall partnere, hva slags sex han hadde prøvd. Nå vet jeg at jeg bare trengte å føle meg som et bedre menneske og bedre partner enn hans ekser.

Anonymkode: f177c...d1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet absolutt om alt og alle.

Nå er vi veldig trygg i oss selv da. Ingen av oss finnes sjalu og vi er bestevenner. Så det finnes ingen hemmeligheter mellom oss.

Anonymkode: c8cef...a27

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortid sier mye om et menneske, så å ikke ta det med i beregningen er vel å be om bråk 

Anonymkode: 0baa8...352

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor mye fortiden påvirker nåtiden. Fire barn med tre menn blir fort ganske uaktuelt. Er hun typen som har pleide å pule rundt utgår det fort også, siden hun da gjerne har vært med masse folk jeg kjenner. Synes ikke det er så trivelig når halve kameratgjengen har tatt henne med hjem fra byen.

Anonymkode: 243ae...24b

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...