Gå til innhold

Jeg er drit lei mannens holdning..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 17.08):

Hadde byttet lås i døra neste gang han kommer hjem 😈😈

Anonymkode: f38f8...cdd

Skal han bryte seg inn i eget hjem? Det er så mange syke svar her inne.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 17.18):

Typisk kg , gå fra han , drit i at dere har barn, krangler sjelden osv , ikke vits å prøve å løse problemer,..

Anonymkode: 72db0...eaf

10/10  Helt enig.     Er dere single bitre kjerringer hele gjengen, dere som leder "dump ham dump ham"-koret  ?

Anonymkode: a655f...cc6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

10/10  Helt enig.     Er dere single bitre kjerringer hele gjengen, dere som leder "dump ham dump ham"-koret  ?

Anonymkode: a655f...cc6

Ok kanskje du skal forklare meg hvordan problemet skal løses når ts tar opp problemet med sin mann og han bare går rett i forsvar eller gir Silent treatment og går og furter på soverommet?

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Skrevet
Runnah skrev (45 minutter siden):

Skal han bryte seg inn i eget hjem? Det er så mange syke svar her inne.

Kanskje det ikke skulle vært hans hjem mer...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel? Så da er det fasiten? Min mor jobbet, og min far var sjømann. Det som er annerledes den gang er at mødrene på den tiden var og er mye sterkere enn dagens mødre som syter og klager. Blir bare oppgitt over wnkelte venninner som gråter over hvor hardt og vanskelig det er å ha barn I dagens samfunn. Patetisk.

Anonymkode: 2f7a0...4fd

Samt at barna gikk på frislipp. De ble bedt om å gå ut å leke og komme hjem til middag. Eldre søsken passa småsøsken. Barna fikk mindre oppfølging før. 

Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

Kanskje det ikke skulle vært hans hjem mer...

Eller ikke hennes hjem, alt ettersom.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (15 timer siden):

Samt at barna gikk på frislipp. De ble bedt om å gå ut å leke og komme hjem til middag. Eldre søsken passa småsøsken. Barna fikk mindre oppfølging før. 

Noe som ga robuste og mer selvstendighet. Nå I dag er alle barna helt invalidet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 18.10):

Enda  ein ensidig tråd postet av en  kvinnfolk som skriver nedtalende om partners deltagelse, og som  får umiddelbart mye støtte blandt sine medsøstre på KG og fordømmelse av partner.    

Arbeidsfordeling handler ikkje bare om intern jobb innenfor hjemmet, men også vel så mye utenfor hjemmet,

Dessuten  handler arbeidsfordelingen   om ansvarsforeling av det økonomiske 

Arbeidsfordeling handler også om ansvarsfordeling  i å forhold til å holde orden på fellesutgifter, vedlikehold, byggning, bilhold m.v 

Anonymkode: 8b51b...cfc

Arbeidsfordeling inkluderer litt mer enn holde orden på fellesutgifter (altså betale regninger?) , bilhold (vaske bil? kjøre bil på service?) og vedlikehold (fikse på huset?), byggning (fikse på huset..?) når en har barn.. 

Har selv jobbet turnus, kunne ikke kommet hjem og bare lagt meg på senga med mobilen. Brukte all min tid på barnet, og følge opp alt jeg hadde gått glipp av, tok mer husarbeid da jeg hadde fri, middag.. og orden i fellesutgifter, handling, bilhold, vedlikehold på ulike ting..ja you name it. For de ukene hadde jeg ingenting annet, ingen jobb, men lange dager hjemme. Ikke fordi jeg måtte, men fordi jeg ønsket det. Fordi jeg er ei mamma. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noe som ga robuste og mer selvstendighet. Nå I dag er alle barna helt invalidet. 

Men dette er irrelevant det du skriver nå. Poenget mitt er at det er mer stress å ha barn nå enn før da ungene bare fikk gjøre hva de ville og foreldre ikke måtte følge opp alle ting

Skrevet
Runnah skrev (19 timer siden):

Eller ikke hennes hjem, alt ettersom.

Hun har da ikke gjort noe galt

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 20.40):

Dersom hun velger å flytte så kan hun ikkje fraskrive seg  omsorgsansvaret for barna, og de vil bare kreve  det same av i forhold  til klesvask, barnehage, bursdager, kravene vil øke ytterligere etterhvert som de blir eldre.

Dersom hun velger å flytte så handler det også om en økonomisk omstilling både for henne, og borna, hvilke råd har du her ?

Dersom  din  holdning  er representativ for eit flertall for mange av din  medsøstre på KG, bør det  kanskje ringe noen varselklokker.  Når hun er ferdig med sin masterjobb så inngår dei ein rolle-endring, med han hjemme, og hun uti jobb.

Det er mer samfunnsnyttig å bruke mer ressurs, på forebygbin både økonomisk og mentalt på å holde familie samlet en splitte dem. Nå  er det vel engang blitt slik at vårt  velferdsnettverk  er bygd opp til å møte folk i en krise, men lmindre  fokus på å vera løsningsorientert. 

Det høres ut som du er det som mange foreldre før omtalte som " umodne foreldre" av mangel på erfaringer.   

Men forskjellen blir at hun slipper omsorgsansvar for en voksen baby

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Men dette er irrelevant det du skriver nå. Poenget mitt er at det er mer stress å ha barn nå enn før da ungene bare fikk gjøre hva de ville og foreldre ikke måtte følge opp alle ting

Om dine foreldrene ikke fulgte deg opp, betyr ikke at andre foreldre fulgte opp sine barn på den tiden. Ikke la din barndom være fasiten på alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 17.01):

Min mann jobber jobber turnus, langt unna. Og det tror jeg er veldig enkelt å skylde på…

jeg står med hele huset alene, all oppfølgning av tre små barn, og det har vist seg å være at det må jeg uansett om han er på jobb eller har friperiode. Han bidrar ikke med noe annet enn økonomisk og god sex, basicly… han kan ikke la meg sove ut en dag, han kan ikke levere i bhg(da må jeg være med), han drar ikke å henter barna i barnehagen med mindre jeg SPØR, han har ikke engang giddi å logget seg inn på bhg-appen selv om han har den på telefonen, og fordeling av husarbeid her hjemme er den evige kranglen. Vi krangler sjeldent egentlig, men da vi krangler er det om det samme - husarbeid.

når man har tre barn er det aldri strøkent, men det spiller ingen rolle hvor ryddig eller rotete det er da han kommer hjem, for sur er han uansett fordi det ikke er ryddig nok. Om vi har liggi med spysjuka i en uke spiller ingen rolle, på en måte.. da han kommer hjem har jeg en stille forventning om at han skal bidra, fordi det er nettopp dette han har lovet meg - men det gjør han ikke. Hvis ikke jeg lager middag, da blir det ikke middag. Hvis ikke jeg tar klesvasken, så er det ikke reine klær.. han vil heller titte på biler, og «slappe av».. og jeg skjønner at han er sliten etter jobb da han jobber så intensivt, men når skal jeg få puste?

Og det som plager han, av rot, det gidder han ikke gjøre noe med. Da gir han heller cilent treatment, og går å legger seg i senga på telefonen - så da står jeg plutselig alene med alt likevel.. jeg syns dette er vanskelig, for han betyr så utrolig mye for meg og han er det viktigste jeg har - men denne oppførselen her syns jeg er så urettferdig! Jeg har prøvd å prate med han, men da går han helt i forsvar og setter seg i posisjonen «jada alt jeg gjør er dritt og jeg er skikkelig fæl» og så er det ikke noe mer enn det. Og jeg roser han hele tiden, og viser han at jeg verdsetter han og det han gjør forholdsvis ofte, så det er ikke slik at jeg bare nagger på han heller.. men jeg syns dette er veldig vanskelig. Og det har blitt slik hver gang han kommer hjem nå siste mnd’ene..

Anonymkode: 825e1...49c

Det overrasker meg hvor mange kvinner anno 2026 som basically fortsatt lever som 50-talls-kvinner

Lærte ikke dine foreldre deg å bli økonomisk uavhengig og aldri finne deg i slikt fra en mann??!

jeg spør fordi jeg ofte ser at kvinner som finner seg i slikt vokste opp i et hjem med tilsvarende holdninger.. 

Det betyr ikke at det er greit å la seg bli behandlet slik. 
Start bevisstgjøring nå. Finn ut av hva DU aksepterer og hvordan DU ønsker å leve ditt liv

Anonymkode: daff1...d9f

Skrevet
Maleficenta skrev (4 timer siden):

Hun har da ikke gjort noe galt

Er det relevant? Tilgang til boligen påvirkes ikke av skyld

Skrevet
Runnah skrev (1 time siden):

Er det relevant? Tilgang til boligen påvirkes ikke av skyld

De kjøpte vel boligen sammen vil jeg tro men kan jo og være at det er hun som eier boligen 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om dine foreldrene ikke fulgte deg opp, betyr ikke at andre foreldre fulgte opp sine barn på den tiden. Ikke la din barndom være fasiten på alt. 

Meg? Trodde vi snakket om i gamle dager, typ 50 tallet. Jo barna fikk mye mindre oppfølging dem gangen

Endret av Maleficenta
AnonymBruker
Skrevet

Så alt fungerer utenom husarbeid?

Da hadde jeg krevd hushjelp 2 ganger i uka.

Enten bidrar han eller betaler han seg ut 🤗

Anonymkode: b12cf...6a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så alt fungerer utenom husarbeid?

Da hadde jeg krevd hushjelp 2 ganger i uka.

Enten bidrar han eller betaler han seg ut 🤗

Ikke bare husarbeid visst. Ivaretakelse av barna og.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Ikke bare husarbeid visst. Ivaretakelse av barna og.

Ja, da er nok skilsmisse bedre...

Fatter ikke foreldre som svikter egne barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 19.36):

Undres på hvor de er alle desse kvinnfolka som er så strukterte, ryddige som det ofte blir gitt utrykk for HER på KG..

Her i huset er det han som er ordensperson, og holder orden i regneskapet, og hennes konto er som oftast tømt før den den 20 neste månad, og det meste går til klær,sko, og røyk.  Sneiper låg strødd utover helt  til han  satte opp en skål m/vann , og "rart hun ikkje kom på det selv "

På badet har hun okkupert dei fleste skap til egne klær,og tuppervarer. Hun har også okkupert dei fleste klæskap i huset til egne klær, sko m.m. Dersom eg prøver å seie ifra om noko som eg er missfornøyd med blir hun sur.

Ulike holdninger til hvordan ein ønsker å ha det rundt seg, og utfordringer i forhold til det er vel  blitt en av de vanligste årsaker til samlivbrudd.  Her i huset er det HAN som er ordensmenneske både innom hus, og utenom hus , og holder orden på utgiftspostene, og partner er "bløyd "i den  økende grad av elektronisk /digitalisering av samfunnet, og hører dette er også blitt en utfordring i mange hjem.   

Du vet at du kan skille deg om det er så ille? Og ja, folk i syttiåra skilles de også. 

Anonymkode: 3c19b...9a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...