Gå til innhold

Jeg er drit lei mannens holdning..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann jobber jobber turnus, langt unna. Og det tror jeg er veldig enkelt å skylde på…

jeg står med hele huset alene, all oppfølgning av tre små barn, og det har vist seg å være at det må jeg uansett om han er på jobb eller har friperiode. Han bidrar ikke med noe annet enn økonomisk og god sex, basicly… han kan ikke la meg sove ut en dag, han kan ikke levere i bhg(da må jeg være med), han drar ikke å henter barna i barnehagen med mindre jeg SPØR, han har ikke engang giddi å logget seg inn på bhg-appen selv om han har den på telefonen, og fordeling av husarbeid her hjemme er den evige kranglen. Vi krangler sjeldent egentlig, men da vi krangler er det om det samme - husarbeid.

når man har tre barn er det aldri strøkent, men det spiller ingen rolle hvor ryddig eller rotete det er da han kommer hjem, for sur er han uansett fordi det ikke er ryddig nok. Om vi har liggi med spysjuka i en uke spiller ingen rolle, på en måte.. da han kommer hjem har jeg en stille forventning om at han skal bidra, fordi det er nettopp dette han har lovet meg - men det gjør han ikke. Hvis ikke jeg lager middag, da blir det ikke middag. Hvis ikke jeg tar klesvasken, så er det ikke reine klær.. han vil heller titte på biler, og «slappe av».. og jeg skjønner at han er sliten etter jobb da han jobber så intensivt, men når skal jeg få puste?

Og det som plager han, av rot, det gidder han ikke gjøre noe med. Da gir han heller cilent treatment, og går å legger seg i senga på telefonen - så da står jeg plutselig alene med alt likevel.. jeg syns dette er vanskelig, for han betyr så utrolig mye for meg og han er det viktigste jeg har - men denne oppførselen her syns jeg er så urettferdig! Jeg har prøvd å prate med han, men da går han helt i forsvar og setter seg i posisjonen «jada alt jeg gjør er dritt og jeg er skikkelig fæl» og så er det ikke noe mer enn det. Og jeg roser han hele tiden, og viser han at jeg verdsetter han og det han gjør forholdsvis ofte, så det er ikke slik at jeg bare nagger på han heller.. men jeg syns dette er veldig vanskelig. Og det har blitt slik hver gang han kommer hjem nå siste mnd’ene..

Anonymkode: 825e1...49c

• Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor betyr han så mye for deg? Han er jo en dritt. Gå ifra han, så må han være alene med ungene og klare husarbeidet helt alene. 

Anonymkode: 7d297...985

Fordi han stort sett er der for meg når jeg trenger han på et emosjonelt plan… for utenom når det kommer til et issue jeg har med han

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde byttet lås i døra neste gang han kommer hjem 😈😈

Anonymkode: f38f8...cdd

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi han stort sett er der for meg når jeg trenger han på et emosjonelt plan… for utenom når det kommer til et issue jeg har med han

Han er jo egentlig ikke det siden han behandler deg slik han gjør og oppfører seg slik han gjør... sorry for å so det, men du har det nok bedre uten ham❤️

Anonymkode: aee45...8ca

• Liker 25
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, denne mannebabyen er det bare å dumpe. 

Han er «sliten» etter turnusjobb? Og det er ikke du, etter full jobb og 100% av ansvaret for 3 små barn mens han er borte? 

Hva pokker trenger du denne mannebabyen til?!? 
Det normale er at den som jobber borte i turnus gjør alt at husarbeid og oppfølging av barna i friperiodene, slik at partneren som er dobbeltarbeidende når h*n er borte får hentet seg inn. 

Anonymkode: f247b...669

• Liker 33
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

PS: Hvis han jobber på plattform så har han 100% fri og egentid når han ikke jobber, dvs. temmelig mange timer i døgnet. Han må verken lage mat eller gjøre husarbeid, da alt slikt er ivaretatt.

Tipper LETT det er MYE mer slitsomt å være i full jobb og ha eneansvar for 3 små barn. Mannen din er en dust. 

Anonymkode: f247b...669

• Liker 23
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Herlighet. Hvor lenge tenker du at du orker alt dette vare fordi han matcher deg på et emosjonelt plan, TS?

Endret av Gaia
  • Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kg , gå fra han , drit i at dere har barn, krangler sjelden osv , ikke vits å prøve å løse problemer,..

Anonymkode: 72db0...eaf

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det er nok for deg da? Han er der for deg emosjonelt? Han bare bryr seg ikke om deg og barna eller, men emosjonelt? Det gir null mening. Du får spørre han hvordan han har tenkt til å løse det med barna når han blir alenepappa 50%?

Anonymkode: 7d297...985

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

når skal jeg få puste?

Når han har samvær med ungene. 

Ærlig talt! 
Han har faktisk utrolig mye fri! Han jobber turnus, han dra på jobb som er helt uten barn og hus og kun seg og jobben. Han vet ikke hva han snakker om! 

Han oppfører seg som en ungkar som bor hos mammaen sin! 

Anonymkode: 9c5b7...bdb

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilke  turnusordning har husholdersken når mannen er bortreist på turnus, og jobber kanskje 12 t timer.? Regner med han har avspasering når mannen er hjemme fra jobb, og ser alt det ugjorte + en  " sur kjerring"

Mitt råd er at Dere snur på rollebytte /  ansvarsfordelingen, og du kommer deg uti jobb snarest  og så kan mannen din vera hjemme med borna.

Hvordan tror du det var FØR når mødre var hjemme med ungeflokk på 5-6 born + ansvar for husdyrholdet i fjøset  når ferdene var borte på sjøen, og hadde ikkje fast grunn under føttene på flere uker.  Verken mødre eller ferdetene hadde  såvist ikkje noen 8-16 jobb.  Til tross for at folk flest har fått bedre levestandard, og mer fritid så klager de aller fleste, og kjønnsfordelingskampen går sin gang. 

Fortsatt velger både menn og kvinner tradisjonelt, og undres på hvor de er alle kvinnens som er mer strukturert og ordensmennesker en menn ?   

Anonymkode: 8b51b...cfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo sette dere ned å ta en prat om ansvarsfordeling i hjemmet når han er hjemme fra jobb. 

han burde jo egentlig kunne ha middagen klar og hente barna til du kommer hjem. 

pratet dere ikke om noe slikt før dere fikk barn, evt flere? Hvordan var han før dere fikk barn? 

jeg jobber ikke, så da henter/leverer jeg barna og lager middag. Gjør mye husarbeid på dagtid også. Men samboer tømmer oppvaskmaskin og henter barna som ikke er i barnehage på vei hjem fra jobb. Han kjører og henter de på trening og kamper, og andre ting på ettermiddagene

Anonymkode: f995d...c25

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det stemmer jo ikke...hva slags flott emosjonell støtte gir han deg da? Klapp på skuldra?

Han er jo ikke tilstede i heletatt, du er jo alene mor...100 prosent..med en tenåring som kommer hjem innimellom 

Nop...dere må par terapi eller så må dere gå fra hverandre....husk at dette SER deres barn.....

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Men er du hjemmeværende? I så fall er det vel fair at du gjør brorparten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnen skriver ingenting om hun har selv en jobb eller om hun er hjemmeverande. ?

Barna går i baranehage og hva gjør dama  om hun ikkje er yrkesdeltagelse ?

Foreslår eit rollebytte, og, mannen slutter i jobb så kvinnfolket får kome seg uti jobb og ta ansvar for det økonomiske !

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har både adhd og ME. Det finnes det egentlig ingen kur for har jeg hørt.

Anonymkode: 4fe24...aa6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som han har både adhd og ME. Det finnes det egentlig ingen kur for har jeg hørt.

Anonymkode: 4fe24...aa6

høres ut som du like å være en liksom-psykolog på Kvinneguiden. 

en ordentlig psykolog ville selvfølgelig brukt tid, og undersøkelser, på å finne ut om en person faktisk har en eller annen form for diagnose - eller ikke. I motsetning til deg tydeligvis. Du klarer visst å slenge ut alskens diagnoser, bare etter noen poster her på forumet.      

Anonymkode: 07fee...0b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du høres ut som en dørmatte. Men ditt valg - ditt liv. 

Anonymkode: d6425...34a

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda  ein ensidig tråd postet av en  kvinnfolk som skriver nedtalende om partners deltagelse, og som  får umiddelbart mye støtte blandt sine medsøstre på KG og fordømmelse av partner.    

Arbeidsfordeling handler ikkje bare om intern jobb innenfor hjemmet, men også vel så mye utenfor hjemmet,

Dessuten  handler arbeidsfordelingen   om ansvarsforeling av det økonomiske 

Arbeidsfordeling handler også om ansvarsfordeling  i å forhold til å holde orden på fellesutgifter, vedlikehold, byggning, bilhold m.v 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...