AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Vel det er sikker inntekt. Hvis det er ekstremt lytt og mye bråk og dere ikke vil ta like mye hennsyn synes jeg dere skal være vennlige å si ifra hvis denne personen skal være mye hjemme for det er ikke kjekt! Ingen liker det for å si det sånn er en risiko😊 Anonymkode: 271dd...32f 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Folk i jobb kan bli syke og få mindre utbetalt, og miste jobb og stå der uten inntekt. Uføre har stabil og livsvarig inntekt. Kjemi trenger dere ikke, for dere skal jo ikke henge sammen på fritiden, men sørg for at de virker som ordensmennesker. Anonymkode: e70e8...54a 17 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars for en teit ting å si, en som er ufør har fast inntekt og de "sitter ikke hjemme hele dagen" makan til tullball.. sier mer om den som har en slik mening enn noen andre tenker jeg. Anonymkode: a5933...869 11 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): for en teit ting å si, en som er ufør har fast inntekt og de "sitter ikke hjemme hele dagen" makan til tullball.. sier mer om den som har en slik mening enn noen andre tenker jeg. Anonymkode: a5933...869 Vel spørs jo syldommen da! Er mangen uføre som MÅ være hjemme mye Anonymkode: 271dd...32f 1 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Skrevet 9. mars Se an folkene og sett regler for støy og adferd både inne og utenfor boenheten. At en ufør er hjemme hele dagene er vel ikke noe problem? Hvis det er så lytt at dette er et problem, ville jeg vurdert å ikke leie ut i det hele tatt. Eller prøve å etterisolere og ordne bedre lyddemping. Anonymkode: 54dbb...4ba 4 11
moomino Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars Faktisk sikrere inntekt på de med iføretrygd en en ikke jobb. En ikke jobb kan bli permittert, sagt opp, bedriften gå ko kurs eller bli syk og havne på aap 5 5
Mezzosoprena Skrevet 9. mars #8 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d Uførepensjon er en tryggere inntekt enn arbeidsinntekt. Jobben kan man strengt tatt miste når som helst. Det er heller ikke slik at en utleier bør legge noen føringer på hvor mye leietaker befinner seg i leiligheten - hvis man betaler for å bo et sted, har man da vitterlig lov til å være der 24/7 hvis det er det man vil. Spørsmålet er mer hvordan de oppfører seg når de er der, og slik sett kan du få en mye mer rotete og bråkete person som er i jobb. 11 1 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars Jeg tror ikke det har noe å si på om dem er uføre eller ikke Det er mange uføre som sliter med å få det til å gå rundt med det er også mange I fast jobb Samme som om man bråker eller ikke både uføre og folk i jobb kan bråke Anonymkode: ec02b...9e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Man kan ikke skjære alle uføre over en kam. De er ulike, som alle andre mennesker. Men de har fast inntekt livet ut da. Jeg er ufør, og tilbringer mye av dagene i senga pga sykdom. Er ellers stille, rolig og ordentlig av meg. Ordnet økonomi, og et par mill i banken. Men jeg eier hus selv. På den helt andre siden, så har du folk som er ufør pga alkoholisme eller annen rusbruk. Da ville jeg som utleier ha vært redd for brann f.eks. kokeplater som ikke blir slått av pga rus osv. Og kanskje bråk i tilfelle samling av likesinnede. Så har du enkelte psykisk syke som ikke dusjer, rydder og vasker, fordi de ikke klarer. Går de ikke med søppel, vil det bli lukt. Men de aller fleste uføre er nok helt vanlige folk 🙂. Be om referanser fra tidligere leieforhold. Anonymkode: 710dd...c91 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #11 Skrevet 9. mars Mange utleiere vil ha høyest mulig pris, og leietakere som er minst mulig i boligen. Ser en del gjerne vil leie ut til pendlere... De jobber jo gjerne lange dager og reiser hjem hver helg... De kan jo risikere slitasje på boligen Anonymkode: 2b878...db6 6 4
Tvist Skrevet 9. mars #12 Skrevet 9. mars Jeg er i jobb. Mye ute på ettermiddagen, men har stort sett hjemmekontor, så tilbringer mye tid hjemme. 2
Mardina Skrevet 9. mars #13 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d Ikke bli en av de utleierne som ser ned på uføre og de som ikke er i jobb. Man blir ikke automatisk et dårligere menneske av å være ufør. Eller ikke ha jobb. Jeg kjenner både uføre og folk som ikke er i jobb og de klarer seg helt fint. Jeg er selv ufør og leier leilighet. Jeg er stille og rolig og gjør lite utav meg. Betaler alltid når jeg skal. I det siste har jeg heller ikke vært mye hjemme. På mange måter vil jeg si at jeg er en drømme-leietaker 😊 Jeg er ganske sikker på at utleier er veldig fornøyd med å ha meg som leietaker. 5 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars #14 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d Hva mener du normalt lytt? Jeg flyttet inn i en dum kjeller hvor det var "ikke ille lytt", men hører alt gjennom gulv og veggen, herlig.. Anonymkode: 10824...e6a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #15 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Er det ikke nettopp fordommer jeg leser her? Hvorfor skulle ikke en ufør være livsglad og høflig? Og uheldig? Hva er det jeg leser egentlig? Anonymkode: e436d...2f5 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #16 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d Hvorfor er det et problem om vedkommende sitter hjemme hele dagen? Du leier bort et areal hvor leietaker får eksklusiv bruksrett, hvor mye vedkommende bruker leiligheten er ene og alene den personen sin sak. Du sier du ikke bryr deg i siste avsnitt, men trekker det frem som noe andre har sagt - hvorfor det? Kjenner jeg blir matt av utleiere som egentlig bare vil ha penger uten å merke at de har leietaker. Hvorfor skulle ikke en ufør klare å "ta normalt hensyn til folk rundt seg...." på lik linje med absolutt alle andre? Og jo - du insinuerer det i siste avsnitt, når du skriver som du gjør. Nå har mange andre allerede sagt det, men du finner knapt sikrere inntekt enn en uføreytelse da den er en av svært få inntekter som gis varig. Anonymkode: 12969...fff 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars #17 Skrevet 9. mars Jeg ville ikke leid ut til uføre, de har ofte veldig dårlig råd Anonymkode: 29e63...756 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #18 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal leie ut kjelleren vår i samme hus som vi bor i. Det er normalt lytt her, vi er rolige ordensfolk. Har i utgangspunktet ingen fordommer mot uføre, har venner som er uføre og de er livsglade, høflige mennesker som bare har vært uheldige i livet sitt. Når vi snakker med andre som leier ut, så sier de at de har som krav at leietaker må være i jobb. De mener det er bedre både mtp inntekt, og at leietaker ikke sitter hjemme hele dagen. Hva slags erfaringer har dere med dette? Utgangspunktet vårt var å treffe folk og se hvem vi har kjemi med og liker og som også forholder seg til de kravene vi har satt i kontrakten og rundt depositum. Vi har adskilte innganger, og har ikke noe imot leietakere som er mye hjemme så lenge de tar normalt hensyn til folk rundt seg... Anonymkode: 76e23...48d Husk å minne potensielle leietakere om at det er normalt lytt. Egentlig det den eneste relevante og saklige informasjonen du klarer å uttrykke. Alt annet er bare fordomsfullt piss. Å nevne at de uføre du kjenner er livsglade og høflige…..hva faen? Du er nedlatende i bøtter og spann. Nevner for ordens skyld at jeg er selv ufør og utleier. Den eneste relevante informasjonen er fast inntekt, at depositum kan betales inn og at husregler respekteres. Selvfølgelig møtes og kjenne på om tonen er der. Men husk å advare at den såkalte «normalt lytt» ikke er innenfor standarden på etg skiller. Egen utleiedel skal har ekstra isolasjon etter nyeste byggtekniske forskrifter. Stakkers leietakere som skal høre på føtter som trasker deler av dagen. Anonymkode: c2ce9...e78 1 3 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars #19 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke leid ut til uføre, de har ofte veldig dårlig råd Anonymkode: 29e63...756 Noen, men langt fra alle. Med kun trygd + forsikringsutbetaling har jeg helt normal lønnsinntekt. Anonymkode: f7b77...f0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #20 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen, men langt fra alle. Med kun trygd + forsikringsutbetaling har jeg helt normal lønnsinntekt. Anonymkode: f7b77...f0a … og i gode perioder har jeg også lønnsinntekt. Anonymkode: f7b77...f0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå