Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #101 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får du begynne å vanke med Asperger og Autister da skjønner du. Anonymkode: bd9b7...ae2 Jeg er ikke så opptatt av diagnoser. Ser hele mennesket for den de er på godt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar #102 Skrevet 17. februar M0NSTER skrev (7 timer siden): Når du ikke er psykolog eller ekspert, burde du heller ikke bruke fagbegreper du ikke fullt ut forstår eller kan redegjøre for. Hard i kritikken? Jeg stiller ganske enkle spørsmål. Og jeg regner med at spørsmålet i HI ikke kommer av generell nysgjerrighet rundt menn, men heller egne opplevelser med såkalte "emosjonelt utilgjengelige menn". Har du noe du vil si? Anonymkode: f0566...665 1
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #103 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da får du begynne å vanke med Asperger og Autister da skjønner du. Anonymkode: bd9b7...ae2 Det spørs...
AnonymBruker Skrevet 17. februar #104 Skrevet 17. februar Strigiformes skrev (9 timer siden): Jeg kjenner ikke til slike kvinner. Det gjør jeg. De vil ha nærhet. Som alle andre. De er bare redd for det. Mennesker øver seg på hverandre, om de så vil eller ikke. Og de lærer av det og får selvinnsikt. Man får ikke det alene. Selvfølgelig må alle få lov til å prøvde og få se kjæreste. Hvis noen aldri ser at det er de selv som har issues, så blir det som regel verst for dem. De ender opp alene eller urolige. Drikker, er ulykkelige, får vondt alle steder. Etc. Etc. Anonymkode: f0566...665
AnonymBruker Skrevet 17. februar #105 Skrevet 17. februar Strigiformes skrev (9 timer siden): https://utforsksinnet.no/hvordan-gjenkjenne-en-emosjonelt-utilgjengelig-person/ Dette er ikke en mening jeg har. Det bare er slik 👆 Det er ganske mye mer enn det her, strigiformes. Du kan jo kanskje spørre noen som faktisk opplever det. Spesielt de som har utforsket det mye, for å finne ut av greiene sine. I stedet for å konkludere med at du kan masse ved å henvise til enkle artikler. Det er ganske komplekst. Anonymkode: f0566...665 1
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #106 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør jeg. De vil ha nærhet. Som alle andre. De er bare redd for det. Mennesker øver seg på hverandre, om de så vil eller ikke. Og de lærer av det og får selvinnsikt. Man får ikke det alene. Selvfølgelig må alle få lov til å prøvde og få se kjæreste. Hvis noen aldri ser at det er de selv som har issues, så blir det som regel verst for dem. De ender opp alene eller urolige. Drikker, er ulykkelige, får vondt alle steder. Etc. Etc. Anonymkode: f0566...665 Så utrolig trist å lese. Jeg har kjent slike kvinner, men gjør det ikke nå. Menn også for den saks skyld.
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #107 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ganske mye mer enn det her, strigiformes. Du kan jo kanskje spørre noen som faktisk opplever det. Spesielt de som har utforsket det mye, for å finne ut av greiene sine. I stedet for å konkludere med at du kan masse ved å henvise til enkle artikler. Det er ganske komplekst. Anonymkode: f0566...665 Jeg er klar over det. Det har jeg ikke behov for kjenner jeg. Hva er det som gir deg grunn til å tro at jeg konkluderer?
AnonymBruker Skrevet 17. februar #108 Skrevet 17. februar Det er liksom ikke vits lenger.. Snakker kun med kvinner på et helt overfladisk nivå. Når jeg må. Kvinner anno 2026 er ikke verdt innsatsen. Man får ikke noe tilbake. Ingen kvinner er opptatt av hva de selv kan tilføre i et forhold. Alt handler om hva mannen kan tilføre. Det er ikke noe flott samfunn å skulle føde unger inn i heller. Verden har nok av jenter med prinsesse-syndromet og nok av gutter som er tapere. Anonymkode: 37612...918
AnonymBruker Skrevet 17. februar #109 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eneste måten å være sammen med en utilgjengelig mann er å ikke ha særlig behov selv, eller trenge noe, da koser de seg. All form for emosjonell nærhet eller tilknytting så er de borte vekk. Anonymkode: 9fe44...e8f Absolutt også min erfaring. Bortsett fra en ting. Når du faktisk har gitt opp og du har kommet dit at du ikke lenger trenger noe fra dem, og du er med dem som de er med deg, da synes de ikke det er noe gøy mer. Da blir de bekymra. De vil ha det de ikke vil gi selv. De vil at du gjør en innsats. Men de later gjerne som de ikke vil ha det, sånn at de får deg til å høres ut som du aldri har gitt dem noe som betydde noe for dem. Og akkurat det trekket der, er helt jævlig. De utsletter deg nærmest. Du betyr ikke egentlig noe. Og det tror de er helt greit, de av dem som ikke har selvinnsikt, som er mange nok. Anonymkode: f0566...665 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #110 Skrevet 17. februar Strigiformes skrev (3 minutter siden): Jeg er klar over det. Det har jeg ikke behov for kjenner jeg. Hva er det som gir deg grunn til å tro at jeg konkluderer? At du gjør det. Anonymkode: f0566...665
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #111 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er liksom ikke vits lenger.. Snakker kun med kvinner på et helt overfladisk nivå. Når jeg må. Kvinner anno 2026 er ikke verdt innsatsen. Man får ikke noe tilbake. Ingen kvinner er opptatt av hva de selv kan tilføre i et forhold. Alt handler om hva mannen kan tilføre. Det er ikke noe flott samfunn å skulle føde unger inn i heller. Verden har nok av jenter med prinsesse-syndromet og nok av gutter som er tapere. Anonymkode: 37612...918 Dette var dyster lesning. Håper det kan endre seg for din del. 2
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #112 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At du gjør det. Anonymkode: f0566...665 Hva er det jeg har konkludert med da?
Trolltunge Skrevet 17. februar #113 Skrevet 17. februar (endret) Strigiformes skrev (33 minutter siden): Det er jo sant. Ja du har jo rett. Alle vi som opplever ekte og gjensidig kjærlighet er svært heldige. 🥰 Så er ikke alt bestandig enkelt av den grunn, men som vi pleier å fleipe med i min familie er litt galskap mye mer moro enn absolutt ingen galskap. 😁 (Jeg og sønn har ADHD, og min mann c- ptsd, så vi har mer enn nok galskap, men vi har det ikke kjedelig. 😅😂😂😂) Endret 17. februar av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 17. februar #114 Skrevet 17. februar Strigiformes skrev (6 minutter siden): Så utrolig trist å lese. Jeg har kjent slike kvinner, men gjør det ikke nå. Menn også for den saks skyld. Selvfølgelig er det trist. Men sånn er det. Hvis man har tilknytningsvansker (som regel på grunn av relasjonstraumer), så er det vanskelig å være med andre. Ofte har de utrolig dårlig selvbilde. De med engstelig, unnvikende og desorganisert tilknytningsstil har ofte dårlig selvbilde. Det kan fint jobbes med. Men tar man ikke tak i det, kan det gi mye problemer med relasjoner, ensomhet og ulykkelighet. Anonymkode: f0566...665 1
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #115 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det trist. Men sånn er det. Hvis man har tilknytningsvansker (som regel på grunn av relasjonstraumer), så er det vanskelig å være med andre. Ofte har de utrolig dårlig selvbilde. De med engstelig, unnvikende og desorganisert tilknytningsstil har ofte dårlig selvbilde. Det kan fint jobbes med. Men tar man ikke tak i det, kan det gi mye problemer med relasjoner, ensomhet og ulykkelighet. Anonymkode: f0566...665 Helt sant. Det er det som gjør det så trist.
AnonymBruker Skrevet 17. februar #116 Skrevet 17. februar Strigiformes skrev (14 minutter siden): Helt sant. Det er det som gjør det så trist. Ja. Jeg er enig. Men det er masse håp. De må bare ta tak i det. Det hjelper hvis de ser at det er ufordelaktig. Det største problemet er hvis de bare projiserer problemet på omgivelsene sine sånn at de ikke "har noe skyld selv". Da kommer man ikke særlig langt. Og da prøvde de som regel ikke å fikse noe heller. Anonymkode: f0566...665 3
Strigiformes Skrevet 17. februar Forfatter #117 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg er enig. Men det er masse håp. De må bare ta tak i det. Det hjelper hvis de ser at det er ufordelaktig. Det største problemet er hvis de bare projiserer problemet på omgivelsene sine sånn at de ikke "har noe skyld selv". Da kommer man ikke særlig langt. Og da prøvde de som regel ikke å fikse noe heller. Anonymkode: f0566...665 Det er ikke alle som har den selvinnsikten dessverre. Det er veldig lett å se alle andre, men ikke seg selv. Så lenge det er liv er det håp.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #118 Skrevet 18. februar Blått skrev (15 timer siden): Akkurat dette er hvorfor min mor valgte å få en mann og barn, kjøpe seg hus - for fasaden. Tror ikke hun føler noe for noen andre enn seg selv. Det var trist å høre at du har en sånn mor. Det finnes mennesker som ikke er så veldig trivelige når man lærer dem å kjenne - av begge kjønn. Anonymkode: 4c9e2...a20
AnonymBruker Skrevet 18. februar #119 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (13 timer siden): Det er ikke min oppfatning. Jeg tenker at det er helt fair å ønske å ha sex med et annet menneske uten å ønske en kjærlighetsrelasjon. Det er ikke «galskap». Men vanlig folkeskikk tilsier at man er ærlig om det og ikke gir noen falske forhåpninger. Anonymkode: 4c9e2...a20 3
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #120 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg tenker at det er helt fair å ønske å ha sex med et annet menneske uten å ønske en kjærlighetsrelasjon. Det er ikke «galskap». Men vanlig folkeskikk tilsier at man er ærlig om det og ikke gir noen falske forhåpninger. Anonymkode: 4c9e2...a20 Ærlighet er selvfølgelig veldig viktig. Det er det mange som ikke er. Leser om det stadig vekk her på KG... Så jeg har mine tvil i forhold til hvor "ærlig" menn er... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå