AnonymBruker Skrevet 18. februar #121 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (1 time siden): Ærlighet er selvfølgelig veldig viktig. Det er det mange som ikke er. Leser om det stadig vekk her på KG... Så jeg har mine tvil i forhold til hvor "ærlig" menn er... Jeg leser veldig mange poster her på KG av kvinner som er uærlige med mannen sin. Kan jeg vha din logikk da «ha mine tvil i forhold til hvor «ærlig» kvinner er»? Eller ønsker du at kvinner skal behandles som individer mens menn skal behandles som en gruppe? Anonymkode: 4c9e2...a20 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #122 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leser veldig mange poster her på KG av kvinner som er uærlige med mannen sin. Kan jeg vha din logikk da «ha mine tvil i forhold til hvor «ærlig» kvinner er»? Eller ønsker du at kvinner skal behandles som individer mens menn skal behandles som en gruppe? Anonymkode: 4c9e2...a20 Jeg ønsker at alle mennesker skal behandles som individer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #123 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (8 minutter siden): Jeg ønsker at alle mennesker skal behandles som individer. Takk. Så da vil du kanskje gi oss andre menn «benefit of doubt» selv om du leser historier her på KG av (primært) kvinner som har blitt bedratt av (primært) menn? Jeg har såret og forlatt partnere og jeg har begått store feil (som også mine partnere har). Men jeg har aldri bedratt, løyet eller vært slem for å være slem. Noen ganger sier og gjør man ting man angrer på. Andre ganger gjør og sier man ting som kommer til å såre men det er den minst dårlige tingen man kan gjøre. Anonymkode: 4c9e2...a20 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #124 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (1 time siden): Ærlighet er selvfølgelig veldig viktig. Det er det mange som ikke er. Leser om det stadig vekk her på KG... Så jeg har mine tvil i forhold til hvor "ærlig" menn er... Her tror jeg ikke kvinner nødvendigvis er særlig bedre. Vi damer kjenner jo damer. Har du virkelig aldri tenkt at du har damer i kretsen som holder menn på gress eller som egentlig ikke er så investert i forholdet sitt, men de bare er litt for feige til å slå opp? Jeg synes jeg kan se dette forholdvis ofte. I hvert fall periodevis i livet og spesielt da vi var yngre. Det er ikke som at damer alltid er ærlige. Opplever mer typisk at damer er lett-irriterte og finner mye feil med typen sin når de egentlig ikke er investert i vedkommende. Man får ikke inntrykk av at de egentlig er gira på dem. Og man ser at de ikke er forelska fordi man kjenner dem når de er det. Anonymkode: f0566...665 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #125 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk. Så da vil du kanskje gi oss andre menn «benefit of doubt» selv om du leser historier her på KG av (primært) kvinner som har blitt bedratt av (primært) menn? Jeg har såret og forlatt partnere og jeg har begått store feil (som også mine partnere har). Men jeg har aldri bedratt, løyet eller vært slem for å være slem. Noen ganger sier og gjør man ting man angrer på. Andre ganger gjør og sier man ting som kommer til å såre men det er den minst dårlige tingen man kan gjøre. Anonymkode: 4c9e2...a20 Jeg har mitt eget indre kompass som jeg følger. Min hensikt med å være på KG er å dele erfaringer, opplyse og hjelpe. Jeg prøver og ikke dømme, for en slik person ønsker ikke jeg å være. 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #126 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her tror jeg ikke kvinner nødvendigvis er særlig bedre. Vi damer kjenner jo damer. Har du virkelig aldri tenkt at du har damer i kretsen som holder menn på gress eller som egentlig ikke er så investert i forholdet sitt, men de bare er litt for feige til å slå opp? Jeg synes jeg kan se dette forholdvis ofte. I hvert fall periodevis i livet og spesielt da vi var yngre. Det er ikke som at damer alltid er ærlige. Opplever mer typisk at damer er lett-irriterte og finner mye feil med typen sin når de egentlig ikke er investert i vedkommende. Man får ikke inntrykk av at de egentlig er gira på dem. Og man ser at de ikke er forelska fordi man kjenner dem når de er det. Anonymkode: f0566...665 Egentlig ikke. Jeg kjenner mange damer som har latt seg behandle stygt, for noe de trodde var kjærlighet. Dessverre. Kall det redsel eller feighet. Det spiller ingen rolle. Det var ikke rett for dem. Jeg dømmer ikke. Min erfaring er at mange menn snakker ikke så mye om dette. Damer er mer åpne. Det er en grunn til at mange menn tar livet sitt. Det er veldig trist, for vi har ingen å miste. 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #127 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Her tror jeg ikke kvinner nødvendigvis er særlig bedre. Vi damer kjenner jo damer. Har du virkelig aldri tenkt at du har damer i kretsen som holder menn på gress eller som egentlig ikke er så investert i forholdet sitt, men de bare er litt for feige til å slå opp? Jeg synes jeg kan se dette forholdvis ofte. I hvert fall periodevis i livet og spesielt da vi var yngre. Det er ikke som at damer alltid er ærlige. Opplever mer typisk at damer er lett-irriterte og finner mye feil med typen sin når de egentlig ikke er investert i vedkommende. Man får ikke inntrykk av at de egentlig er gira på dem. Og man ser at de ikke er forelska fordi man kjenner dem når de er det. Anonymkode: f0566...665 Kjenner dem? Generaliserer du ikke litt nå? 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #128 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (3 minutter siden): Egentlig ikke. Jeg kjenner mange damer som har latt seg behandle stygt, for noe de trodde var kjærlighet. Dessverre. Kall det redsel eller feighet. Det spiller ingen rolle. Det var ikke rett for dem. Jeg dømmer ikke. Min erfaring er at mange menn snakker ikke så mye om dette. Damer er mer åpne. Det er en grunn til at mange menn tar livet sitt. Det er veldig trist, for vi har ingen å miste. Nei, jeg snakker ikke om dem. Jeg har også venner som lot seg behandle stygt. Det er som regel ikke de samme som var for feige til å slå opp, i hvert fall ikke i samme forhold. Jeg har også sett venner som lot seg behandle stygt i et forhold, ha en forholdsvis nedlatende eller irritert holdning til partner i et annet forhold, hvor partneren får følelsen av å ikke være eller gjøre nok. Og jeg vet at de innimellom har følt seg berettiget til å være sånn, og har skyldt på partner for at de er sånn. Det er ingen motsetning. Det er ikke sånn at kvinner bare er ofre. Hvis de ikke egentlig er investert nok, eller tar partnerens kjærlighet til dem for gitt, så opplever jeg at kvinner også kan få partneren sin til å føle seg usikker og underlegen. Og kvinner kan, som menn, ønske seg en kjæreste og ikke ville være alene, og gi en mann falske forhåpninger, hvis hun har lyst til å være sammen med noen, men ikke egentlig med ham. Å være emosjonelt utilgjengelig er et ganske stabilt karaktertrekk hvis det ikke jobbes med. Men det er veldig vanlig at mennesker er emosjonelt utilgjengelige overfor en de ikke egentlig er investert i, uten at de er det generelt, og med noen de er investert i. Resultatet er det samme. Det er krevende å være med en som opptrer emosjonelt utilgjengelig, uansett hva grunnen er. Og kvinner kan også opptre sånn i relasjoner, selv om de nok er mer påkobla i gjennomsnitt. Alle lurer vi oss selv, noen mer kronisk enn andre, men alle iblant. Anonymkode: f0566...665 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #129 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (31 minutter siden): Kjenner dem? Generaliserer du ikke litt nå? Jo. Som alle som mener at menn er sånn, men ikke kvinner. Kall det generalisering. Eller kall det å åpne rommet. Jeg synes ikke det er så rart å påsta at de fleste mennesker kan opptre emosjonelt utilgjengelig iløpet av livet og i visse relasjoner, uten at man trenger å være unnvikende generelt. Og så har du de som har det som et mer stabilt karaktertrekk. Det er de jeg regner med du prater om. Samtidig er det ikke alltid enkelt å vite om man er sammen med en som er det med deg, men ikke med alle andre. Anonymkode: f0566...665
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #130 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo. Som alle som mener at menn er sånn, men ikke kvinner. Kall det generalisering. Eller kall det å åpne rommet. Jeg synes ikke det er så rart å påsta at de fleste mennesker kan opptre emosjonelt utilgjengelig iløpet av livet og i visse relasjoner, uten at man trenger å være unnvikende generelt. Og så har du de som har det som et mer stabilt karaktertrekk. Det er de jeg regner med du prater om. Samtidig er det ikke alltid enkelt å vite om man er sammen med en som er det med deg, men ikke med alle andre. Anonymkode: f0566...665 Og det er det som er bakgrunnen for at jeg har opprettet denne tråden. Jeg er nysgjerrig.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #131 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (1 time siden): Jeg har mitt eget indre kompass som jeg følger. Min hensikt med å være på KG er å dele erfaringer, opplyse og hjelpe. Jeg prøver og ikke dømme, for en slik person ønsker ikke jeg å være. Sett i lys av den du ønsker å være, forstår du da at jeg reagerte litt når du sa: Så jeg har mine tvil i forhold til hvor "ærlig" menn er... Anonymkode: 4c9e2...a20
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #132 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sett i lys av den du ønsker å være, forstår du da at jeg reagerte litt når du sa: Så jeg har mine tvil i forhold til hvor "ærlig" menn er... Anonymkode: 4c9e2...a20 Så la meg omformulere meg. Jeg tror det er mange menn som er feige. Det tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #133 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Her tror jeg ikke kvinner nødvendigvis er særlig bedre. Vi damer kjenner jo damer. Har du virkelig aldri tenkt at du har damer i kretsen som holder menn på gress eller som egentlig ikke er så investert i forholdet sitt, men de bare er litt for feige til å slå opp? Jeg synes jeg kan se dette forholdvis ofte. I hvert fall periodevis i livet og spesielt da vi var yngre. Det er ikke som at damer alltid er ærlige. Opplever mer typisk at damer er lett-irriterte og finner mye feil med typen sin når de egentlig ikke er investert i vedkommende. Man får ikke inntrykk av at de egentlig er gira på dem. Og man ser at de ikke er forelska fordi man kjenner dem når de er det. Anonymkode: f0566...665 Jeg har definitivt opplevd at damer «skrur av» eller gradvis gjør forholdet mindre koselig når det nærmer seg slutten. Jeg har tenkt for meg selv at dette (bevisst eller ubevisst) er en måte å oppnå brudd på, men overlate ansvaret og skylden til meg. En annen og mer kynisk mulighet er at de allerede er ferdige, men ønsker å se hvor mye fordeler de selv kan melke ut av det uten å gi noe selv. Jeg har aldri vært i en relasjon med en mann så jeg har aldri opplevd menn som gjør noe sånt mot meg. Når jeg observerer meg selv og kamerater så ser jeg ikke så mange tegn på noe sånt når man først har kommet dit at man introduserer dama for venner. Jeg er inneforstått med at mange menn gjør utrivelige ting for å få seg no i tidlig datingfase. Anonymkode: 4c9e2...a20 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #134 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Her tror jeg ikke kvinner nødvendigvis er særlig bedre. Vi damer kjenner jo damer. Har du virkelig aldri tenkt at du har damer i kretsen som holder menn på gress eller som egentlig ikke er så investert i forholdet sitt, men de bare er litt for feige til å slå opp? Jeg synes jeg kan se dette forholdvis ofte. I hvert fall periodevis i livet og spesielt da vi var yngre. Det er ikke som at damer alltid er ærlige. Opplever mer typisk at damer er lett-irriterte og finner mye feil med typen sin når de egentlig ikke er investert i vedkommende. Man får ikke inntrykk av at de egentlig er gira på dem. Og man ser at de ikke er forelska fordi man kjenner dem når de er det. Anonymkode: f0566...665 Damer som holder menn på gress? Hvem er det som lar seg holde på gress? Altså alle mennesker må ta ansvar for seg selv. Klarer man ikke det, så har man en stor utfordring...
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #135 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har definitivt opplevd at damer «skrur av» eller gradvis gjør forholdet mindre koselig når det nærmer seg slutten. Jeg har tenkt for meg selv at dette (bevisst eller ubevisst) er en måte å oppnå brudd på, men overlate ansvaret og skylden til meg. En annen og mer kynisk mulighet er at de allerede er ferdige, men ønsker å se hvor mye fordeler de selv kan melke ut av det uten å gi noe selv. Jeg har aldri vært i en relasjon med en mann så jeg har aldri opplevd menn som gjør noe sånt mot meg. Når jeg observerer meg selv og kamerater så ser jeg ikke så mange tegn på noe sånt når man først har kommet dit at man introduserer dama for venner. Jeg er inneforstått med at mange menn gjør utrivelige ting for å få seg no i tidlig datingfase. Anonymkode: 4c9e2...a20 Penger er roten til alt som er ondt. Bare jeg klarer meg så er jeg fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #136 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (26 minutter siden): Damer som holder menn på gress? Hvem er det som lar seg holde på gress? Altså alle mennesker må ta ansvar for seg selv. Klarer man ikke det, så har man en stor utfordring... Man har selvsagt en egeninteresse av å være løpende orientert om hvor engasjert partneren din er. Men i lys av tidligere utsagn om ærlighet så synes jeg at det er bedritent å være ferdig med partneren men heller enn å si noe «holde dem på gress» eller være utålelig for å få den andre til å bryte opp, heller enn å si det enkelt og greit selv. Anonymkode: 4c9e2...a20 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #137 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har definitivt opplevd at damer «skrur av» eller gradvis gjør forholdet mindre koselig når det nærmer seg slutten. Jeg har tenkt for meg selv at dette (bevisst eller ubevisst) er en måte å oppnå brudd på, men overlate ansvaret og skylden til meg. En annen og mer kynisk mulighet er at de allerede er ferdige, men ønsker å se hvor mye fordeler de selv kan melke ut av det uten å gi noe selv. Jeg har aldri vært i en relasjon med en mann så jeg har aldri opplevd menn som gjør noe sånt mot meg. Når jeg observerer meg selv og kamerater så ser jeg ikke så mange tegn på noe sånt når man først har kommet dit at man introduserer dama for venner. Jeg er inneforstått med at mange menn gjør utrivelige ting for å få seg no i tidlig datingfase. Anonymkode: 4c9e2...a20 Jeg har sett flere som ordlegger seg på en måte hvor det høres ut som det er bevisst. Det finnes noen som er så utspekulerte, men da tenker jeg at man begynner å nærme seg dyssosiale personligheter, som trives med kynisme og kalkulasjon i relasjoner, og som ikke ser noe problem med å være en som får andre til å jobbe for seg mens de lener seg tilbake. De fleste mennesker synes ikke dette er litt kult engang, ikke å tenke det om seg selv heller, og de forstår ikke vitsen. De aller fleste ønsker å være autentiske, ikke emosjonelt frakobla bedragere. Jeg tror de aller fleste lurer seg selv i stedet. Det gir ikke nødvendigvis noe godt resultat, men det er å foretrekke fremfor en som i voksen alder lever fint med å se på seg selv som en utnytter og som til og med kan legge ære i å være en som lurer andre. Det er som regel den æren de har. Jeg tror det er forholdsvis vanlig å bli ganske kjip mot slutten, kanskje spesielt i unge år. Og også i relasjoner med latent konflikt over lang tid. Jeg har liten tro på at personer bevisst eller ubevisst prøver å få den andre til å slå opp. Men jeg tror likevel det gjerne har med relasjonelt selvbedrag å gjøre. Mange vet nok også egentlig bedre, hvis de tør å være ærlige med seg selv. Når den andre parten gjør det slutt, er det mange som blir letta, tror jeg. Men frem til det skjer så tror jeg de fleste av dem, med ulikt hell, overbeviser seg om at de ønsker å fortsette. Anonymkode: f0566...665
AnonymBruker Skrevet 18. februar #138 Skrevet 18. februar Strigiformes skrev (33 minutter siden): Damer som holder menn på gress? Hvem er det som lar seg holde på gress? Altså alle mennesker må ta ansvar for seg selv. Klarer man ikke det, så har man en stor utfordring... Så hvor mener du da utfordringen med at emosjonelt utilgjengelige menn prøver seg på damer ligger? Hvis det ikke egentlig er noe problem å holde andre på gress og det eneste problemet er folk som lar seg holde på gress, hvor ligger galskapen i det du spør om? Anonymkode: f0566...665
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #139 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man har selvsagt en egeninteresse av å være løpende orientert om hvor engasjert partneren din er. Men i lys av tidligere utsagn om ærlighet så synes jeg at det er bedritent å være ferdig med partneren men heller enn å si noe «holde dem på gress» eller være utålelig for å få den andre til å bryte opp, heller enn å si det enkelt og greit selv. Anonymkode: 4c9e2...a20 Det er så lett å skylde på alle andre er det jeg leser her.. Du bestemmer jo selv hvordan du ønsker å bli behandlet? Gjør du ikke? Forholdssjekk 👇 - hvor ofte er man fornøyd og tilfreds? - tar forholdet mer enn det gir? - opplever man at man blir ivaretatt eller lyttet til? - klarer man å le sammen? - ønsker man å tilbringe tid sammen? - har man mye til felles? - felles verdier? - klarer man å si unnskyld og tilgi hverandre? - klarer man å si ifra om man opplever seg urettferdig behandlet? Hvordan er denne balansen mellom to individer i et forhold? Jeg mener at man trenger ofte påminnelser om å være gode og rause med hverandre. Føler man seg ikke elsket så har man det fryktelig vondt. Da er det på høy tid å gjøre noe med det, mener jeg. Dialog med partneren sin. Jeg vil mye heller være alene, enn og ikke føle meg elsket. 1
Strigiformes Skrevet 18. februar Forfatter #140 Skrevet 18. februar (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så hvor mener du da utfordringen med at emosjonelt utilgjengelige menn prøver seg på damer ligger? Hvis det ikke egentlig er noe problem å holde andre på gress og det eneste problemet er folk som lar seg holde på gress, hvor ligger galskapen i det du spør om? Anonymkode: f0566...665 Utfordringen er når mange menn ikke er ærlige i forhold til sine hensikter. Jeg synes mange menn er feige. De sier ikke at det er sex og kun sex de ønsker seg, for da vet de at damen sier nei, for mange damer ønsker seg forhold. Jeg synes dette er galskap 👆 Jeg leser dette om og om igjen her på KG i diverse tråder. Spørsmålene damene ofte stiller er: - Hva er han egentlig ute etter? - Liker han meg? Menn som lar damer få lov til å velge er menn jeg kan få respekt for, og i likhet med damer så må menn også lære seg og tåle avslag. Endret 18. februar av Strigiformes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå