AnonymBruker Skrevet 24. februar #121 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Liam Matheo Celina Monica Ronny Glenn André Jeanette Estelle Timotheus Leander Anonymkode: 7671d...74b Estelle er nr to i arverekkefølgen til den svenske tronen. Lavstatus? Anonymkode: 42e69...16e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #122 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Emrik Anonymkode: 1a064...282 Jimmy Embrik. Anonymkode: 85855...e49 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #123 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Estelle er nr to i arverekkefølgen til den svenske tronen. Lavstatus? Anonymkode: 42e69...16e Du har misforstått. De som er steinrike trenger ikke bry seg om slikt, de kan kalle ungen Dokost og ungen kommer fremdeles til å være steinrik og slippe å jobbe resten av livet. Det er middelklassen som må passe på å gi ungen et vettugt navn, siden de har noe å tape. Kaller du ungen Mirelle-Michelle, så vil jo hun slite med å passe inn blant alle Sigrid, Signe, Solveigene. Folk kommer til å tenke "hun har sikkert en Only-fans konto". Anonymkode: ae6ab...b5f 10 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #125 Skrevet 24. februar Tidsklemmen skrev (21 timer siden): Hege, Anne, Silje, Astri, Karianne, Tanya, Marie/a, Kari, Anja, Trude, Gerd, Wanja, Sigrid, Julie, Guri, Merete, Marit, Cecilie, Marlene, Madeleine, Ida, Sara, Line, Lene/a, Berit, Heidi, Juliane, Margaret, K/Camilla, K/Caroline, K/Carina, Gunnhild, Angelica, Jessica… det er så mange, kvalme fitter. Jøss. Har du ramset opp navnene på alle kvinner som en eller annen gang har gjort deg noe vondt, eller…? Anonymkode: 14a03...15b 14 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar #126 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jøss. Har du ramset opp navnene på alle kvinner som en eller annen gang har gjort deg noe vondt, eller…? Anonymkode: 14a03...15b Kanskje alle som har dumpet han etter første date? Anonymkode: ae6ab...b5f 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #127 Skrevet 24. februar Michelle, Veronica, Savannah, Noelle. Ronny, Chrisander. Generelt rare dobbeltnavn-kombinasjoner for begge kjønn, som Nathaniel-Leander og lignende. Og håpløse måter å stave helt normale navn på (ekstra h-er, c-er og lignende). Anonymkode: c8367...838 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #128 Skrevet 24. februar Tidsklemmen skrev (21 timer siden): Hege, Anne, Silje, Astri, Karianne, Tanya, Marie/a, Kari, Anja, Trude, Gerd, Wanja, Sigrid, Julie, Guri, Merete, Marit, Cecilie, Marlene, Madeleine, Ida, Sara, Line, Lene/a, Berit, Heidi, Juliane, Margaret, K/Camilla, K/Caroline, K/Carina, Gunnhild, Angelica, Jessica… det er så mange, kvalme fitter. Du har misforstått spørsmålet. Og bør nok få litt hjelp med kvinnehatet ditt. Anonymkode: c8367...838 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #129 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 16.12): Mener helt bestemt at både Ragnhild og Gunhild er «høystatusnavn». Sånne navn som foreldre med høy utdanning og solid økonomisk og kulturell kapital kaller barna sine. Gjerne som oppkalling. Mulig jeg er positivt fordomsfull😀 Det samme gjelder mange tradisjonelle norske navn. Mitt inntrykk er at disse navnene er i ferd med å bli mer populære. Anonymkode: efbf6...f09 -hild-navnene er ikke lavstatus, nei. De er mer et tegn på sosial kapital hos foreldrene. Ragnhild har jeg inntrykk av har blitt litt mer vanlig, men mange av -hild-navnene oppfattes som såpass gammeldagse at jeg tviler på at de kommer tilbake igjen. Selv om mange av dem «burde» komme tilbake, mtp syklusen som navn gjerne har, er den ikke på rundt 120 år? Folk gir ikke ungene sine de navnene som tantene deres har, men de går gjerne til oldeforeldrene sine. Eksempler på navn som «burde» komme tilbake nå, men ikke har gjort det, er for eksempel Gunnhild, Magnhild, Borghild… Du har også enda mer sjeldne navn, som Kårhild og Jonil. Tror ikke det er håp for disse navnene popularitetsmessig, men lavstatus er de ikke. Det er som regel ressurssterke foreldre som gir ungene sine slike navn. Anonymkode: c8367...838 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar #130 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): -hild-navnene er ikke lavstatus, nei. De er mer et tegn på sosial kapital hos foreldrene. Ragnhild har jeg inntrykk av har blitt litt mer vanlig, men mange av -hild-navnene oppfattes som såpass gammeldagse at jeg tviler på at de kommer tilbake igjen. Selv om mange av dem «burde» komme tilbake, mtp syklusen som navn gjerne har, er den ikke på rundt 120 år? Folk gir ikke ungene sine de navnene som tantene deres har, men de går gjerne til oldeforeldrene sine. Eksempler på navn som «burde» komme tilbake nå, men ikke har gjort det, er for eksempel Gunnhild, Magnhild, Borghild… Du har også enda mer sjeldne navn, som Kårhild og Jonil. Tror ikke det er håp for disse navnene popularitetsmessig, men lavstatus er de ikke. Det er som regel ressurssterke foreldre som gir ungene sine slike navn. Anonymkode: c8367...838 Dere er jo enige? Anonymkode: b3e2d...04e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #133 Skrevet 25. februar Jeanette, Renate, Kenneth, Ronny er belasta i min generasjon Anonymkode: a7636...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #134 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeanette, Renate, Kenneth, Ronny er belasta i min generasjon Anonymkode: a7636...cb2 Og Rita! Uff, det er virkelig belasta Anonymkode: a7636...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #135 Skrevet 25. februar Navnet skjemmer ingen, men mange skjemmer navnet. Anonymkode: ccca7...4e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #136 Skrevet 25. februar Mette, Vidqun, Espen, Gro. Anonymkode: 7090f...93b
AnonymBruker Skrevet 25. februar #137 Skrevet 25. februar Tidsklemmen skrev (På 23.2.2026 den 22.45): Hege, Anne, Silje, Astri, Karianne, Tanya, Marie/a, Kari, Anja, Trude, Gerd, Wanja, Sigrid, Julie, Guri, Merete, Marit, Cecilie, Marlene, Madeleine, Ida, Sara, Line, Lene/a, Berit, Heidi, Juliane, Margaret, K/Camilla, K/Caroline, K/Carina, Gunnhild, Angelica, Jessica… det er så mange, kvalme fitter. er dette de som mobbet deg? Anonymkode: d00e1...843 5
Uanonym bruker Skrevet 25. februar #138 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Estelle er nr to i arverekkefølgen til den svenske tronen. Lavstatus? Anonymkode: 42e69...16e Og Leah Isadora er nummer 6 (eller noe sånt) til den norske Jeg synes alle er ganske harry. Men som en annen bruker skrev, de som er helt på toppen, bryr seg ikke om sånt. 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar #139 Skrevet 25. februar Uanonym bruker skrev (1 time siden): Og Leah Isadora er nummer 6 (eller noe sånt) til den norske Jeg synes alle er ganske harry. Men som en annen bruker skrev, de som er helt på toppen, bryr seg ikke om sånt. Alle ungene til Märtha har midtside-pike navn. Men dama er jo litt harry da. Anonymkode: ae6ab...b5f 6 1
Uanonym bruker Skrevet 25. februar #140 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle ungene til Märtha har midtside-pike navn. Men dama er jo litt harry da. Anonymkode: ae6ab...b5f Skal ikke motsi deg der. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå