Gå til innhold

Hva mener dere er lavstatusnavn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Liam Matheo Celina Monica Ronny Glenn André Jeanette Estelle Timotheus Leander

Anonymkode: 7671d...74b

Estelle er nr to i arverekkefølgen til den svenske tronen. Lavstatus?

Anonymkode: 42e69...16e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Emrik

Anonymkode: 1a064...282

Jimmy Embrik.

Anonymkode: 85855...e49

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har misforstått. De som er steinrike trenger ikke bry seg om slikt, de kan kalle ungen Dokost og ungen kommer fremdeles til å være steinrik og slippe å jobbe resten av livet.

Det er middelklassen som må passe på å gi ungen et vettugt navn, siden de har noe å tape. Kaller du ungen Mirelle-Michelle, så vil jo hun slite med å passe inn blant alle Sigrid, Signe, Solveigene. Folk kommer til å tenke "hun har sikkert en Only-fans konto".

Anonymkode: ae6ab...b5f

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Neo..

Anonymkode: a1b4b...e5e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tidsklemmen skrev (21 timer siden):

Hege, Anne, Silje, Astri, Karianne, Tanya, Marie/a, Kari, Anja, Trude, Gerd, Wanja, Sigrid, Julie, Guri, Merete, Marit, Cecilie, Marlene, Madeleine, Ida, Sara, Line, Lene/a, Berit, Heidi, Juliane, Margaret, K/Camilla, K/Caroline, K/Carina, Gunnhild, Angelica, Jessica… det er så mange, kvalme fitter. 

Jøss. Har du ramset opp navnene på alle kvinner som en eller annen gang har gjort deg noe vondt, eller…?

Anonymkode: 14a03...15b

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jøss. Har du ramset opp navnene på alle kvinner som en eller annen gang har gjort deg noe vondt, eller…?

Anonymkode: 14a03...15b

Kanskje alle som har dumpet han etter første date?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Michelle, Veronica, Savannah, Noelle. 
Ronny, Chrisander. 

Generelt rare dobbeltnavn-kombinasjoner for begge kjønn, som Nathaniel-Leander og lignende. Og håpløse måter å stave helt normale navn på (ekstra h-er, c-er og lignende). 

Anonymkode: c8367...838

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Tidsklemmen skrev (21 timer siden):

Hege, Anne, Silje, Astri, Karianne, Tanya, Marie/a, Kari, Anja, Trude, Gerd, Wanja, Sigrid, Julie, Guri, Merete, Marit, Cecilie, Marlene, Madeleine, Ida, Sara, Line, Lene/a, Berit, Heidi, Juliane, Margaret, K/Camilla, K/Caroline, K/Carina, Gunnhild, Angelica, Jessica… det er så mange, kvalme fitter. 

Du har misforstått spørsmålet. Og bør nok få litt hjelp med kvinnehatet ditt. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 16.12):

Mener helt bestemt at både Ragnhild og Gunhild er «høystatusnavn». Sånne navn som foreldre med høy utdanning og solid økonomisk og kulturell kapital kaller barna sine. Gjerne som oppkalling. 
Mulig jeg er positivt fordomsfull😀

Det samme gjelder mange tradisjonelle norske navn. Mitt inntrykk er at disse navnene er i ferd med å bli mer populære. 

Anonymkode: efbf6...f09

-hild-navnene er ikke lavstatus, nei. De er mer et tegn på sosial kapital hos foreldrene. Ragnhild har jeg inntrykk av har blitt litt mer vanlig, men mange av -hild-navnene oppfattes som såpass gammeldagse at jeg tviler på at de kommer tilbake igjen. Selv om mange av dem «burde» komme tilbake, mtp syklusen som navn gjerne har, er den ikke på rundt 120 år? Folk gir ikke ungene sine de navnene som tantene deres har, men de går gjerne til oldeforeldrene sine. Eksempler på navn som «burde» komme tilbake nå, men ikke har gjort det, er for eksempel Gunnhild, Magnhild, Borghild… Du har også enda mer sjeldne navn, som Kårhild og Jonil. Tror ikke det er håp for disse navnene popularitetsmessig, men lavstatus er de ikke. Det er som regel ressurssterke foreldre som gir ungene sine slike navn. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

-hild-navnene er ikke lavstatus, nei. De er mer et tegn på sosial kapital hos foreldrene. Ragnhild har jeg inntrykk av har blitt litt mer vanlig, men mange av -hild-navnene oppfattes som såpass gammeldagse at jeg tviler på at de kommer tilbake igjen. Selv om mange av dem «burde» komme tilbake, mtp syklusen som navn gjerne har, er den ikke på rundt 120 år? Folk gir ikke ungene sine de navnene som tantene deres har, men de går gjerne til oldeforeldrene sine. Eksempler på navn som «burde» komme tilbake nå, men ikke har gjort det, er for eksempel Gunnhild, Magnhild, Borghild… Du har også enda mer sjeldne navn, som Kårhild og Jonil. Tror ikke det er håp for disse navnene popularitetsmessig, men lavstatus er de ikke. Det er som regel ressurssterke foreldre som gir ungene sine slike navn. 

Dere er jo enige? 

Anonymkode: b3e2d...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeanette, Renate, Kenneth, Ronny er belasta i min generasjon

Anonymkode: a7636...cb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeanette, Renate, Kenneth, Ronny er belasta i min generasjon

Og Rita! Uff,  det er virkelig belasta

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Navnet skjemmer ingen, men mange skjemmer navnet. 

Anonymkode: ccca7...4e0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mette, Vidqun, Espen, Gro.

Anonymkode: 7090f...93b

AnonymBruker
Skrevet
Tidsklemmen skrev (På 23.2.2026 den 22.45):

er dette de som mobbet deg?

Anonymkode: d00e1...843

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og Leah Isadora er nummer 6 (eller noe sånt) til den norske :P Jeg synes alle er ganske harry. Men som en annen bruker skrev, de som er helt på toppen, bryr seg ikke om sånt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 time siden):

Og Leah Isadora er nummer 6 (eller noe sånt) til den norske :P Jeg synes alle er ganske harry. Men som en annen bruker skrev, de som er helt på toppen, bryr seg ikke om sånt.

Alle ungene til Märtha har midtside-pike navn. Men dama er jo litt harry da. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle ungene til Märtha har midtside-pike navn. Men dama er jo litt harry da. 

Skal ikke motsi deg der.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...