AnonymBruker Skrevet 15. februar #61 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du virker veldig reflektert så det forundrer meg både at du lot deg overtale av en venninne til å drikke, til å tro at barna ikke blir påvirket og nå til å tenke at det er kun du som trenger hjelp. Hele familien trenger hjelp. Du beskriver å streve med angst. Du drikker i skjul for mannen din. Du trenger åpenhet, hjelp til psykisk helse, støtte av mannen din (og venninner som støtter deg og forstår , ikke noen som hiver deg under bussen fordi de selv vil drikke vin). Kjenner jeg blir både berørt og engasjert av problematikken. Anonymkode: a6767...921 Er veldig vanlig å tro i begynnelsen at en har kontroll. Det er jo den evige drømmen å drikke "normalt"... Dessverre er det ikke mulig som avhengig, men en skikkelig kjipt kamel å svelge at det er enten eller, jeg tror dessverre enda ikke det og har troen på at det går an å kontrollere til en viss grand:) Hjelp trenger vi nok ja, men først må jeg jobbe på egenhånd før eg tør fortelle mannen alt... Frykten for å bli forlatt er for stor til at jeg kan åpne meg helt. Han vet at jeg har vert i kontakt med ruskonsulent og at jeg drikker mer enn jeg selv er komfortabel med, men ikke hvor mye... Takk for fint svar:) Anonymkode: 7f7a3...6bb 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #62 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var på fest i går og i dag skjønner jeg hvorfor det går månedsvis mellom hver gang. Skjønner ikke at folk orker dette hver dag. Vet det er sykdom, men likevel. Er bedre å ta tak i problemene enn å løse det med alkohol. Anonymkode: f48be...597 Som alkoholiker så kjenner en ikke på det som det kjennes ut etter fest. Når jeg går på fest en sjelden gang har jeg også lyst å dø dagen etter og ute av stand til å ta vare på meg selv. Er noe annet når en drikker en flaske alene en kveld, for å si det sånn:) Anonymkode: 7f7a3...6bb 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #63 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du er i «sonen» så kan du ringe. Send en sms først slik at hun vet og får lagret nr ditt. Om du er i «lavterskel» så har du ikke alle fordelene, som mange møter + tilgang til å ringe ved behov. Anbefaler virkelig sonen. Anonymkode: a0ab7...4ce Jeg er i sonen:) hun har mitt nummer og vi har hatt kontakt. Men var usikker på om de telefonsamtalene var forbeholdt de første mnd eller om det var ut de 12 mnd som er betalt for,, for å få tilgang til alt i TTL:) Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #64 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Såpass ja. Du skriver at du er aktiv, jeg hadde ikke klart det med det inntaket. Er du i jobb også? Anonymkode: 15c42...c47 Jobber 100%. Det blir en vane, kroppen venner seg til å jobbe på overtid dessverre, hadde jeg blitt sengeliggende eller det hatt påvirket jobben hadde det nok vert enda mer motiverende å la være.. Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #65 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er i sonen:) hun har mitt nummer og vi har hatt kontakt. Men var usikker på om de telefonsamtalene var forbeholdt de første mnd eller om det var ut de 12 mnd som er betalt for,, for å få tilgang til alt i TTL:) Anonymkode: 7f7a3...6bb Da har du «tilgang på henne» fremdeles 😊 Men uansett lurt å sende en sms først. Ta en tlf til henne i morgen når hun er ferdig med sending og møter. Du er på god vei til å få til dette allerede ❤️ God klem fra en medkriger. Anonymkode: a0ab7...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #66 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jobber 100%. Det blir en vane, kroppen venner seg til å jobbe på overtid dessverre, hadde jeg blitt sengeliggende eller det hatt påvirket jobben hadde det nok vert enda mer motiverende å la være.. Anonymkode: 7f7a3...6bb Flott du skaffer deg hjelp i hvert fall. Jeg jobber på sykehjem og ser resultatene av slik rovdrift på seg selv. Du er i høyrisikogruppen for hjerteinfarkt fex, i tillegg til de sosiale konsekvensene dette får. Anonymkode: 15c42...c47 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #67 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da har du «tilgang på henne» fremdeles 😊 Men uansett lurt å sende en sms først. Ta en tlf til henne i morgen når hun er ferdig med sending og møter. Du er på god vei til å få til dette allerede ❤️ God klem fra en medkriger. Anonymkode: a0ab7...4ce Tusen takk! Da gjør jeg det. Har ikke snakket med hun siden august, så er litt terskel det også. Meldte meg inn første juli, så har fire mnd til, heldigvis. Enda mer motivert nå som jeg har sitt hvor det har eskalert. ❤️ Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #68 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Flott du skaffer deg hjelp i hvert fall. Jeg jobber på sykehjem og ser resultatene av slik rovdrift på seg selv. Du er i høyrisikogruppen for hjerteinfarkt fex, i tillegg til de sosiale konsekvensene dette får. Anonymkode: 15c42...c47 Takk. Veldig fort gjort å tenke "siste gang, siste gang" og den siste tiden har det eskalert ift hvor gale det har vert før, grunnet at barna er mindre hjemme nå dei siste tre ukene, og da har det vært gale... Livredd for sykdom og plutselig død og kjenner kroppen kjemper, så blir godt å få avstand og finne hjelpen som trengs for å kutte helt! Anonymkode: 7f7a3...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #69 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk. Veldig fort gjort å tenke "siste gang, siste gang" og den siste tiden har det eskalert ift hvor gale det har vert før, grunnet at barna er mindre hjemme nå dei siste tre ukene, og da har det vært gale... Livredd for sykdom og plutselig død og kjenner kroppen kjemper, så blir godt å få avstand og finne hjelpen som trengs for å kutte helt! Anonymkode: 7f7a3...6bb Jeg tenker særlig på en av beboerne der jeg jobber når jeg leser din historie. Skremmende likt. Om du fortsetter slik, vil du bli syk. Du vil miste forholdet ditt. Langvarig alkoholmisbruk brenner hjerneceller, slik at du utvikler alkoholdemens slik som «min» beboer. En flott dame, som jeg er sikker på at du også er. Barna hennes elsker henne fortsatt. Og gud bedre, kan ikke forestille meg hvilke ressurser du har, og som du misbruker med å påføre kroppen din dette stresset. Fungere normalt, gå på jobb, skjule misbruket…det koster jo penger også. Ta grep nå og redd deg selv! Heier på deg ♥️ Klem fra anonym helsearbeider og medsøster. Anonymkode: 15c42...c47 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #70 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker særlig på en av beboerne der jeg jobber når jeg leser din historie. Skremmende likt. Om du fortsetter slik, vil du bli syk. Du vil miste forholdet ditt. Langvarig alkoholmisbruk brenner hjerneceller, slik at du utvikler alkoholdemens slik som «min» beboer. En flott dame, som jeg er sikker på at du også er. Barna hennes elsker henne fortsatt. Og gud bedre, kan ikke forestille meg hvilke ressurser du har, og som du misbruker med å påføre kroppen din dette stresset. Fungere normalt, gå på jobb, skjule misbruket…det koster jo penger også. Ta grep nå og redd deg selv! Heier på deg ♥️ Klem fra anonym helsearbeider og medsøster. Anonymkode: 15c42...c47 Takk for et fint svar!:) jeg er veldig motivert og skal ta kontakt med ruskonsulent i morgen. Skal og være flink å fullføre 12 stegsmetoden og være aktiv på møter. Er så lei og har ikke lyst å ende opp slik når jeg har gode mulighet til å få et fint liv og se barna vokse opp❤️ Anonymkode: 7f7a3...6bb 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar #72 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): En dunk er det en kartong? Da har du sannsynligvis store skader innvendig også, eller...? Må være noe leverskader av såpass stort forbruk Anonymkode: 89a14...cbc Hva rabler du om, skal nok mye mere til enn som så… Anonymkode: f9a22...e11 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #73 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja jeg ser mest siden til barn som er «offeret». Bare lurte på hvorfor barna er på overnatting 3-5 ganger per uke? Det i seg selv virker ustabilt. Opp mot 8 flasker per uke er alt for mye. Bare et tankeeksperiment. Vil du for din egen del ta ukentlige urinprøver og jevnlige peth prøver? Anonymkode: a6767...921 No shit Sherlock! Ts sier jo selv at dette er for mye, hun trenger ikke deg til å fortelle henne det. Peth prøver er aldri for «din egen del» og hvorfor i all verden skal hun ta urinprøver? Anonymkode: f9a22...e11 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #74 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du skriver at du tenker å håndtere det selv, men rus og psykiske plager er gjerne noe som henger sammen hos de aller fleste. De fleste som er alkoholikere er jo ikke det fordi det er så utrolig god smak på vinen, liksom. Det handler jo gjerne om at man ruser seg for en grunn, for å døyve en psykisk smerte. Og det er tydelig at du ikke håndterer den smerten selv når du tyr til rus, så da trenger du profesjonell hjelp. Anonymkode: 63ec5...294 Mange slutter på egenhånd. Det er faktisk det aller vanligste. Jeg hadde prøvd det først TS. Prøv alt du kan å slutte selv uten å snakke med fastlegen. De melder neppe til bv men lappen ryker ganske konsekvent. så kan du heller gå til legen og få skjekket elvebredder etc. etterpå. Anonymkode: f9a22...e11 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #75 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvilken hjelp kan barnevernet bidra med er det jeg har vansker for å se. Vi trenger ikke hjelp. JEG trenger hjelp. Anonymkode: 7f7a3...6bb Helt enig, det er ingen grunn til at barnevernet skulle komme inn med tiltak her. Det er DU som evt. trenger hjelp. Anonymkode: f9a22...e11 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #76 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er antagelig ikke så enkelt. Dere trenger hjelp, for du har et problem som går ut over hele familien. Barnevernet har mange ulike tiltak, det er ingen bestemt mal. Skulle de bli påkoblet, så møt de med et åpent sinn. Dersom de mener barna ikke blir påvirket av dette, trekker de seg ut. Men det kan også være at de tilbyr ulike frivillige tiltak som rustester, som blir litt mer forpliktende, enn å gjøre alt på egenhånd. Jeg har jobbet med og møtt så mange alkoholikere, at jeg vet en ting "dette klarer du ikke alene" Dessverre er tralten for de fleste at dette kan jeg kontrollere, dette får jeg til, i stede så mister de alle relasjoner på veien. Anonymkode: e342e...e91 Det er ingen grunn til av barnevernet skulle inn her. Ts har et fungerende liv, fungerende familieliv og barn som er godt ivaretatt av TO foreldre. De har større saker å jobbe med. Anonymkode: f9a22...e11 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #77 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du virker veldig reflektert så det forundrer meg både at du lot deg overtale av en venninne til å drikke, til å tro at barna ikke blir påvirket og nå til å tenke at det er kun du som trenger hjelp. Hele familien trenger hjelp. Du beskriver å streve med angst. Du drikker i skjul for mannen din. Du trenger åpenhet, hjelp til psykisk helse, støtte av mannen din (og venninner som støtter deg og forstår , ikke noen som hiver deg under bussen fordi de selv vil drikke vin). Kjenner jeg blir både berørt og engasjert av problematikken. Anonymkode: a6767...921 Du sier at «hele familien trenger hjelp,» men beskriver da bare hjelp som går på TS. Hva i all verden skulle bv bidra med her? Anonymkode: f9a22...e11 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #78 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mange slutter på egenhånd. Det er faktisk det aller vanligste. Jeg hadde prøvd det først TS. Prøv alt du kan å slutte selv uten å snakke med fastlegen. De melder neppe til bv men lappen ryker ganske konsekvent. så kan du heller gå til legen og få skjekket elvebredder etc. etterpå. Anonymkode: f9a22...e11 Takk for råd. Da avventer jeg legen, om lappen er i fare. Den er jeg avhengig av i jobbsammenheng og henting av barn! Så dersom jeg går til legen å ønsker sjekk av kropp grunnet stort inntak frem til nå, så kan den ryke? Det er jo ganske drøyt og en god grunn til å la være å gå... Jeg har kjøpt abonnement i TTL juli i fjor og kommer til å bruke det aktivt igjen. Hadde liksom glemt det litt. Blir også redd når jeg leser om hva folk skriver om hva som kan skje om jeg fortsetter så håper det hjelper på motivasjonen fremover. Åpnet meg helt for min mor i helgen og tømte ut vin i vasken i går, var kanskje litt over en halv flaske igjen, men det er nå det jeg hadde igjen stående så fristelsen ikke skulle bli for stor! Anonymkode: 7f7a3...6bb 1 9
Melus Skrevet 15. februar #79 Skrevet 15. februar Første steg er å innse at man har et problem, så du er allerede på vei. ❤️ Var det pga kreftbehandlingen du begynte å drikke? Mange forstår ikke at kreftfri ikke er det samme som helt frisk. Det er vondt og tungt å få livet sitt forandret, og i noen tilfeller ganske så ødelagt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #80 Skrevet 15. februar Melus skrev (2 minutter siden): Første steg er å innse at man har et problem, så du er allerede på vei. ❤️ Var det pga kreftbehandlingen du begynte å drikke? Mange forstår ikke at kreftfri ikke er det samme som helt frisk. Det er vondt og tungt å få livet sitt forandret, og i noen tilfeller ganske så ødelagt. Nei, slet lenge før det, dessverre. Vert opp og ned, men det ble vel et reelt problem i 2014 kanskje... Da begynte hyppighet og skjuling smått. Fikk samboer i 2016, og det ble bedring... Men det var absolutt et problem selv og det var i betydelig mindre mengder. Men etter sykdom har vel mengde tatt seg opp siden jeg har vert mer alene hjemme på kveldene "må jo utnytte" var tanken, men når vi er oppe i 3-4 netter i uka så er ikke det en god unnskyldning lengre... Helt idiotisk, men slik er det nå. Har tatt kontakt med rustelefon i sene nattetimer timer og begynte å åpne meg i beruset tilstand til flere ila de siste 3 årene. Har nå lagt alle kortene på bordet til min mor der jeg setter ord, høyt, på at jeg er alkoholiker og har et alvorlig problem. Det hjelper også. Er på dag fire uten alkohol, dag fem uten å være beruset og det føles godt og kjennes på kroppen allerede! Barna er igjen på overnatting etter flere netter hjemme, men har ikke vin så det slipper jeg å stresse med også ❤️ gleder meg til i morgen, våkne uthvilt og se fine tall på klokka. Og en hel natts søvn uten masse oppvåkninger som det blir når barna er hjemme Anonymkode: 7f7a3...6bb 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå