AnonymBruker Skrevet 15. februar #41 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan oppleves abstinenser? Har aldri opplevd det, tror jeg, når jeg har hatt opphold på alt fra 5 dager, til 35 i fjor sommer. Anonymkode: 7f7a3...6bb Merk at denne personen drakk sprit i store mengder. Du drikker vin. Jeg har vært behandlet for alkoholproblemer og drakk også bare vin ca på ditt nivå eller litt mer. Jeg fikk ingen abstinenser utover angst, men det hadde jeg fra før. Anonymkode: f616a...937 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #42 Skrevet 15. februar Men jeg nekter å tro at du har like mye overskudd med så høyt alkoholinntak. Når jeg en skjelden gang tar et par glass vin er jeg skjelven og ødelagt dagen etterpå. Har definitivt ikke like mye å gi til barna. Det er jo inmari dumt å skade seg selv og helsen sin med så mye alkohol. Håper du får hjelp Anonymkode: 8429c...a6e 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #43 Skrevet 15. februar Du skriver at du tenker å håndtere det selv, men rus og psykiske plager er gjerne noe som henger sammen hos de aller fleste. De fleste som er alkoholikere er jo ikke det fordi det er så utrolig god smak på vinen, liksom. Det handler jo gjerne om at man ruser seg for en grunn, for å døyve en psykisk smerte. Og det er tydelig at du ikke håndterer den smerten selv når du tyr til rus, så da trenger du profesjonell hjelp. Anonymkode: 63ec5...294 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #44 Skrevet 15. februar Det er ingen automatikk i at barnevernet blir påkoblet via fastlegen og skulle barnevernet bli påkoblet, så er det snakk om hjelpetiltak i første omgang. Ta i mot den hjelpen du kan få. Det at de har en trygg far uten de samme problemene er et godt utgangspunkt. Jeg har vært med på å melde mange saker som omhandler alkoholmisbruk hos foreldre. Ingen av barna er hentet ut av hjemmet, noen får det bedre, da de takker ja til hjelpetiltak. Andre barn går i samme tralten i åresvis til de blir så gamle at de velger å flytte selv. Det er veldig sjeldent man flytter barn fra kontrollerte alkoholikere, som du høres ut til å være. Det vil si, klarer å delta til en viss grad i familielivet, har en jobb og ser vellykket utenifra. Hvis du tror at barna ikke blir påvirket av ditt misbruk, har du lullet deg inn i store skylapper som alkoholikere gjør. De blir påvirket selv om du ikke ser det og kanskje ikke barna selv ser det enda. Får du ikke kontroll på dette, vil barna etter hvert merke det i enda større grad og det vil bli en stor kløft i mellom dere. Så lenge du har dette suget, vil det komme foran barna, bevist og ubevist. Din styrke er at du ser selv at dette må tas tak i. Lykke til. Jeg heier på deg! Anonymkode: e342e...e91 6 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar #45 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Merk at denne personen drakk sprit i store mengder. Du drikker vin. Jeg har vært behandlet for alkoholproblemer og drakk også bare vin ca på ditt nivå eller litt mer. Jeg fikk ingen abstinenser utover angst, men det hadde jeg fra før. Anonymkode: f616a...937 Ok. Har angstlidelse, men den forverres jo med alkoholinntak selvsagt. Takk for svar Anonymkode: 7f7a3...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #46 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men jeg nekter å tro at du har like mye overskudd med så høyt alkoholinntak. Når jeg en skjelden gang tar et par glass vin er jeg skjelven og ødelagt dagen etterpå. Har definitivt ikke like mye å gi til barna. Det er jo inmari dumt å skade seg selv og helsen sin med så mye alkohol. Håper du får hjelp Anonymkode: 8429c...a6e Det er fordi du drikker sjeldent. Det er normal reaksjon for meg også når jeg går på fest, altså. Men når du drikker over tid fungerer kroppen så og si normalt, men nervesystemet jobber på spreng og stressnivået i kroppen er skyhøyt. Litt sliten på jobb, men hverdagen går som normalt. Bortsett fra at jeg ofte sovner med barna og sover natta gjennom til tider. Uten alkohol inntak, de gangene det skjer. For ordens skyld. Eller sovner i 20 tida... Anonymkode: 7f7a3...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #47 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ingen automatikk i at barnevernet blir påkoblet via fastlegen og skulle barnevernet bli påkoblet, så er det snakk om hjelpetiltak i første omgang. Ta i mot den hjelpen du kan få. Det at de har en trygg far uten de samme problemene er et godt utgangspunkt. Jeg har vært med på å melde mange saker som omhandler alkoholmisbruk hos foreldre. Ingen av barna er hentet ut av hjemmet, noen får det bedre, da de takker ja til hjelpetiltak. Andre barn går i samme tralten i åresvis til de blir så gamle at de velger å flytte selv. Det er veldig sjeldent man flytter barn fra kontrollerte alkoholikere, som du høres ut til å være. Det vil si, klarer å delta til en viss grad i familielivet, har en jobb og ser vellykket utenifra. Hvis du tror at barna ikke blir påvirket av ditt misbruk, har du lullet deg inn i store skylapper som alkoholikere gjør. De blir påvirket selv om du ikke ser det og kanskje ikke barna selv ser det enda. Får du ikke kontroll på dette, vil barna etter hvert merke det i enda større grad og det vil bli en stor kløft i mellom dere. Så lenge du har dette suget, vil det komme foran barna, bevist og ubevist. Din styrke er at du ser selv at dette må tas tak i. Lykke til. Jeg heier på deg! Anonymkode: e342e...e91 Men hvilken hjelp kan barnevernet bidra med er det jeg har vansker for å se. Vi trenger ikke hjelp. JEG trenger hjelp. Anonymkode: 7f7a3...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #48 Skrevet 15. februar Select a Date & Time - Calendly Her kan du bestille avtale med Julie Winge i Tilbake til livet. Anonymt og på nett. Anonymkode: 84b50...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #49 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvilken hjelp kan barnevernet bidra med er det jeg har vansker for å se. Vi trenger ikke hjelp. JEG trenger hjelp. Anonymkode: 7f7a3...6bb Det er antagelig ikke så enkelt. Dere trenger hjelp, for du har et problem som går ut over hele familien. Barnevernet har mange ulike tiltak, det er ingen bestemt mal. Skulle de bli påkoblet, så møt de med et åpent sinn. Dersom de mener barna ikke blir påvirket av dette, trekker de seg ut. Men det kan også være at de tilbyr ulike frivillige tiltak som rustester, som blir litt mer forpliktende, enn å gjøre alt på egenhånd. Jeg har jobbet med og møtt så mange alkoholikere, at jeg vet en ting "dette klarer du ikke alene" Dessverre er tralten for de fleste at dette kan jeg kontrollere, dette får jeg til, i stede så mister de alle relasjoner på veien. Anonymkode: e342e...e91 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #50 Skrevet 15. februar Hva sier mannen din til at du drikker så mye? Anonymkode: 70939...6ad 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #51 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Select a Date & Time - Calendly Her kan du bestille avtale med Julie Winge i Tilbake til livet. Anonymt og på nett. Anonymkode: 84b50...3a6 Jeg er med i TTL. Bare ikke vert flink å bruke det aktivt. Må bli flinkere og være med på møter der, har bare ikke våget enda å være med.. har du kjennskap til det? Har ikke snakket med Julie siden august, er det slik at en kan ringe hele det første året å snakke med henne eller er det bare de første mnd? Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #52 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sier mannen din til at du drikker så mye? Anonymkode: 70939...6ad Skjuler det for han i ukedagene. Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #53 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan oppleves abstinenser? Har aldri opplevd det, tror jeg, når jeg har hatt opphold på alt fra 5 dager, til 35 i fjor sommer. Anonymkode: 7f7a3...6bb For min del var det uro,angst,oppkast,søvnløshet,selvmordstanker,epileptiske anfall sykehus innleggelser. Var til og med på polet mens jeg var innlagt på sykehuset,smugdrakk på do. Så jeg vet hvor hardt det er å slutte.... Ingen rundt meg trodde jeg hadde alkoholproblemer,var først da jeg sluttet det kom for en dag. Da urinprøver er blodfarget er det greit å gi seg med å drikke... Anonymkode: c86e5...742 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #54 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hilsen en alkoholiker? Anonymkode: a6767...921 Farmor drakk hele dagen, også når jeg var der. Hun satt mye på rommet sitt, mens jeg var sammen med farfar. Jeg merker aldri noe, og føler fremdeles at farmor og farfar er de snilleste menneskene jeg har hatt i livet mitt. Anonymkode: f40de...340 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #55 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvilken hjelp kan barnevernet bidra med er det jeg har vansker for å se. Vi trenger ikke hjelp. JEG trenger hjelp. Anonymkode: 7f7a3...6bb Du virker veldig reflektert så det forundrer meg både at du lot deg overtale av en venninne til å drikke, til å tro at barna ikke blir påvirket og nå til å tenke at det er kun du som trenger hjelp. Hele familien trenger hjelp. Du beskriver å streve med angst. Du drikker i skjul for mannen din. Du trenger åpenhet, hjelp til psykisk helse, støtte av mannen din (og venninner som støtter deg og forstår , ikke noen som hiver deg under bussen fordi de selv vil drikke vin). Kjenner jeg blir både berørt og engasjert av problematikken. Anonymkode: a6767...921 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #56 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er med i TTL. Bare ikke vert flink å bruke det aktivt. Må bli flinkere og være med på møter der, har bare ikke våget enda å være med.. har du kjennskap til det? Har ikke snakket med Julie siden august, er det slik at en kan ringe hele det første året å snakke med henne eller er det bare de første mnd? Anonymkode: 7f7a3...6bb Jeg har vært med i lavterskel et par-tre år. Det er helt anonymt. Anonyme møter to eller tre ganger pr uke på Zoom. I tillegg til å bruke "veggen". Jeg har ikke gått de tolv trinnene, men vurderer fortsatt å gjøre det, selv om jeg ikke drikker nå. Har ikke drukket på 2 1/2 år. Har hatt god støtte gjennom de anonyme sendingene til Julie Winge. Hun legger om hvordan hun driver, så det første er vel å sjekke ut om du finner noe på nett/Facebook. Så ta kontakt med henne pr melding på telefon eller på e-post. Hun har iallfall tidligere sagt at hun ikke svarer på telefonnummer hun ikke kjenner, så å sende en SMS først er nok lurt. Jeg var drittlei meg selv som alkohol(mis)bruker da jeg begynte i TTL. Verd hver krone. Livet uten alkohol er mye, mye bedre. (Pass på å lage et anonymt navn til å logge inn på møtet, vet mange bruker eget navn, og blir litt satt ut når navnet kommer opp hvis du skriver et innlegg under møtet) Anonymkode: 84b50...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #57 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du virker veldig reflektert så det forundrer meg både at du lot deg overtale av en venninne til å drikke, til å tro at barna ikke blir påvirket og nå til å tenke at det er kun du som trenger hjelp. Hele familien trenger hjelp. Du beskriver å streve med angst. Du drikker i skjul for mannen din. Du trenger åpenhet, hjelp til psykisk helse, støtte av mannen din (og venninner som støtter deg og forstår , ikke noen som hiver deg under bussen fordi de selv vil drikke vin). Kjenner jeg blir både berørt og engasjert av problematikken. Anonymkode: a6767...921 Det krever jo at de som skal hjelpe faktisk er oppegående da. De vokser ikke på trær. Anonymkode: 69f2c...23f 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #58 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Varierer mellom 3-8 flasker i uka. Stort sett en dunk og en til to flasker. Av og til mindre, av og til mer Anonymkode: 7f7a3...6bb Såpass ja. Du skriver at du er aktiv, jeg hadde ikke klart det med det inntaket. Er du i jobb også? Anonymkode: 15c42...c47 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #59 Skrevet 15. februar Var på fest i går og i dag skjønner jeg hvorfor det går månedsvis mellom hver gang. Skjønner ikke at folk orker dette hver dag. Vet det er sykdom, men likevel. Er bedre å ta tak i problemene enn å løse det med alkohol. Anonymkode: f48be...597
AnonymBruker Skrevet 15. februar #60 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er der, bare ikke så flink å være aktiv. Er en terskel. Bør medlem i juli! Er det slik at jeg kan ringe Julie enda eller er det bare de 3 første mnd? Klarte en mnd før en venninne mente at jeg ikke hadde et problem overtalte meg til å drikke en kveld, så siden har det vert tilbake til gamle trakter.... Anonymkode: 7f7a3...6bb Om du er i «sonen» så kan du ringe. Send en sms først slik at hun vet og får lagret nr ditt. Om du er i «lavterskel» så har du ikke alle fordelene, som mange møter + tilgang til å ringe ved behov. Anbefaler virkelig sonen. Anonymkode: a0ab7...4ce 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå