AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar God morgen. Legger denne her og håper det er riktig. Jeg har slitt med alkoholmisbruk over flere år og har nå oppsøkt hjelp. Ønsker også å ha dialog med legen min så hun forstår hvorfor jeg har så helseangst også for å ha en åpen dialog. Er det slik at barnevern blir koblet på med en gang dersom en nevner alkoholmisbruk? Anonymkode: 7f7a3...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): God morgen. Legger denne her og håper det er riktig. Jeg har slitt med alkoholmisbruk over flere år og har nå oppsøkt hjelp. Ønsker også å ha dialog med legen min så hun forstår hvorfor jeg har så helseangst også for å ha en åpen dialog. Er det slik at barnevern blir koblet på med en gang dersom en nevner alkoholmisbruk? Anonymkode: 7f7a3...6bb Er far i bildet? Bra du søker hjelp, hilsen datter av alkoholikere med ødelagt liv! BV kan hjelpe deg og, du vil jo ha hjelp! Ikke vær redd, ta i mot hjelpen! Så lenge du selv tar kontakt så går det nok helt fint! Anonymkode: 4d38d...276 3 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): God morgen. Legger denne her og håper det er riktig. Jeg har slitt med alkoholmisbruk over flere år og har nå oppsøkt hjelp. Ønsker også å ha dialog med legen min så hun forstår hvorfor jeg har så helseangst også for å ha en åpen dialog. Er det slik at barnevern blir koblet på med en gang dersom en nevner alkoholmisbruk? Anonymkode: 7f7a3...6bb Neida, sannsynligvis ikke. Anonymkode: c833b...767 3
TinaChristina Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar Tenk hvor mange som hadde søkt hjelp og reddet barnas liv og sitt eget hvis "trusselen" om barnevern og tap av førerkort ikke var til stede. 8 2 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar Nei, det er det ikke. Det er generelt svært uvanlig at fastleger melder bekymring, og da som oftest for vesentlig mer omfattende ting enn voksen som beskriver alkoholutfordringer. Kriteriet for å kunne melde, er grunn til å tro at aktuelt barn er utsatt for mishandling eller alvorlig omsorgssvikt. Anonymkode: 740b4...cdb 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar TinaChristina skrev (1 time siden): Tenk hvor mange som hadde søkt hjelp og reddet barnas liv og sitt eget hvis "trusselen" om barnevern og tap av førerkort ikke var til stede. Absolutt. Er godt klar over problemet, bor med far til barna og han er så og si avholds. Barna lider ingen nød, er supermamma sånn sett, er jo meg og helsa og fremtiden jeg er bekymret for. Ikke barna.. de har det helt fint! Anonymkode: 7f7a3...6bb 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar TinaChristina skrev (1 time siden): Tenk hvor mange som hadde søkt hjelp og reddet barnas liv og sitt eget hvis "trusselen" om barnevern og tap av førerkort ikke var til stede. Det er derfor jeg søkte meg til TTL i stedet for lege. Jeg er nå tørrlagt alkoholiker på 3. året Tenk om folk bare kunne skjønne at man ikke må til lege for å få hjelp! Anonymkode: a0ab7...4ce 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er far i bildet? Bra du søker hjelp, hilsen datter av alkoholikere med ødelagt liv! BV kan hjelpe deg og, du vil jo ha hjelp! Ikke vær redd, ta i mot hjelpen! Så lenge du selv tar kontakt så går det nok helt fint! Anonymkode: 4d38d...276 Vi bor sammen. Han er avholds. Ja, jeg vil ha hjelp. Til meg og mine utgangspunkt, jeg vil ikke ha barnevernet inn i bildet fordi barna har det veldig fint og har en supermamma om stille opp, lager mat, rydder, vasker, er aktiv og osv. Anonymkode: 7f7a3...6bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er derfor jeg søkte meg til TTL i stedet for lege. Jeg er nå tørrlagt alkoholiker på 3. året Tenk om folk bare kunne skjønne at man ikke må til lege for å få hjelp! Anonymkode: a0ab7...4ce Jeg er der, bare ikke så flink å være aktiv. Er en terskel. Bør medlem i juli! Er det slik at jeg kan ringe Julie enda eller er det bare de 3 første mnd? Klarte en mnd før en venninne mente at jeg ikke hadde et problem overtalte meg til å drikke en kveld, så siden har det vert tilbake til gamle trakter.... Anonymkode: 7f7a3...6bb 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt. Er godt klar over problemet, bor med far til barna og han er så og si avholds. Barna lider ingen nød, er supermamma sånn sett, er jo meg og helsa og fremtiden jeg er bekymret for. Ikke barna.. de har det helt fint! Anonymkode: 7f7a3...6bb Jeg har vanskelig for å tro at barna ikke er lidende når ett av foreldrene er avhengig av alkohol. Hvordan kan du for eksempel være emosjonelt tilstede for barna når du er ruset, eller når ønsket om å innta rus er så sterkt at man velger å ruse seg? Er selv vokst opp med mor som er alkoholiker. Og vet 100% sikkert at alkoholen reduserer omsorgsevnen. Vi bodde i et pent hjem, alltid matpakke og middag. Fine klær og for øvrig ryddig hjem. En far som steppet opp. Men mor var fraværende i dagevis når rusen sto i sentrum. Det er først i voksen alder jeg ser de emosjonelle skadene jeg har. Men klarer meg dog godt og er høyt utdannet og godt etablert i parforhold. Jeg syns det er veldig flott at du oppsøker hjelp. Gjerne gå inn på avtaler om å levere urinprøver og Peth blodprøve. Det vil øke troverdigheten din om ønske om hjelp. Anonymkode: a6767...921 13 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar #12 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vanskelig for å tro at barna ikke er lidende når ett av foreldrene er avhengig av alkohol. Hvordan kan du for eksempel være emosjonelt tilstede for barna når du er ruset, eller når ønsket om å innta rus er så sterkt at man velger å ruse seg? Er selv vokst opp med mor som er alkoholiker. Og vet 100% sikkert at alkoholen reduserer omsorgsevnen. Vi bodde i et pent hjem, alltid matpakke og middag. Fine klær og for øvrig ryddig hjem. En far som steppet opp. Men mor var fraværende i dagevis når rusen sto i sentrum. Det er først i voksen alder jeg ser de emosjonelle skadene jeg har. Men klarer meg dog godt og er høyt utdannet og godt etablert i parforhold. Jeg syns det er veldig flott at du oppsøker hjelp. Gjerne gå inn på avtaler om å levere urinprøver og Peth blodprøve. Det vil øke troverdigheten din om ønske om hjelp. Anonymkode: a6767...921 Er ikke ruset rundt barna, har heller ikke et sterkt ønske om å innta rus når jeg er med barna. Opplever i ditt innlegg at du kun ser en side av saken, den som er påvirket av andres sykdom, og ikke ser den med sykdom sin side. Veldig forståelig altså, siden du er offer for et svikt... Men blir da ord mot ord mellom meg og deg siden jeg kun ser min side, den med sykdommen, sin side. Kan være barna blir negativt påvirket selvsagt, men det ser ikke jeg nå. Vil og informere om at alkoholmisbruk har flere former. Jeg for min del drikker vin når barna er på overnatting, noe de er 3-5 ganger i uka. Eller jeg drikker etter leggetid... Å være avhengig betyr ikke at du har "sug" eller "lyst på". Det er en avhengighet. Den tar over kontrollen på kroppen som gjør at ikke styrer alt selv. Vanskelig å forklare, dessverre enda vanskeligere å forstå... Anonymkode: 7f7a3...6bb 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Skrevet 15. februar Jann111 skrev (4 minutter siden): Hvor mye drikker du? Varierer mellom 3-8 flasker i uka. Stort sett en dunk og en til to flasker. Av og til mindre, av og til mer Anonymkode: 7f7a3...6bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Skrevet 15. februar Har ei venninne som er som deg, ts. Hun er en supermamma på overflaten. Varm og kjærlig mot barna sine, men også elendig på å se hvor dysfunksjonelt ekteskap hun er i og at hun på mange måter ikke viser barna hvordan være en autentisk mamma. Hun er et ja- menneske som kun tar fram dårlige følelser og grenser når hun har drukket, ellers er det "JA!!" hele dagen. Det er ikke noe opplagt at dette går ut over barna, men indirekte så gjør det jo det. Anonymkode: 89a14...cbc 3 1 3
Gjest M0NSTER Skrevet 15. februar #15 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke ruset rundt barna, har heller ikke et sterkt ønske om å innta rus når jeg er med barna. Opplever i ditt innlegg at du kun ser en side av saken, den som er påvirket av andres sykdom, og ikke ser den med sykdom sin side. Veldig forståelig altså, siden du er offer for et svikt... Men blir da ord mot ord mellom meg og deg siden jeg kun ser min side, den med sykdommen, sin side. Kan være barna blir negativt påvirket selvsagt, men det ser ikke jeg nå. Vil og informere om at alkoholmisbruk har flere former. Jeg for min del drikker vin når barna er på overnatting, noe de er 3-5 ganger i uka. Eller jeg drikker etter leggetid... Å være avhengig betyr ikke at du har "sug" eller "lyst på". Det er en avhengighet. Den tar over kontrollen på kroppen som gjør at ikke styrer alt selv. Vanskelig å forklare, dessverre enda vanskeligere å forstå... Anonymkode: 7f7a3...6bb Når du sender bort barna på overnatting 3-5 ganger i uka for at du skal drikke er det jo klart at de blir negativt påvirket.
AnonymBruker Skrevet 15. februar #16 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Varierer mellom 3-8 flasker i uka. Stort sett en dunk og en til to flasker. Av og til mindre, av og til mer Anonymkode: 7f7a3...6bb En dunk er det en kartong? Da har du sannsynligvis store skader innvendig også, eller...? Må være noe leverskader av såpass stort forbruk Anonymkode: 89a14...cbc 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #17 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke ruset rundt barna, har heller ikke et sterkt ønske om å innta rus når jeg er med barna. Opplever i ditt innlegg at du kun ser en side av saken, den som er påvirket av andres sykdom, og ikke ser den med sykdom sin side. Veldig forståelig altså, siden du er offer for et svikt... Men blir da ord mot ord mellom meg og deg siden jeg kun ser min side, den med sykdommen, sin side. Kan være barna blir negativt påvirket selvsagt, men det ser ikke jeg nå. Vil og informere om at alkoholmisbruk har flere former. Jeg for min del drikker vin når barna er på overnatting, noe de er 3-5 ganger i uka. Eller jeg drikker etter leggetid... Å være avhengig betyr ikke at du har "sug" eller "lyst på". Det er en avhengighet. Den tar over kontrollen på kroppen som gjør at ikke styrer alt selv. Vanskelig å forklare, dessverre enda vanskeligere å forstå... Anonymkode: 7f7a3...6bb Ja jeg ser mest siden til barn som er «offeret». Bare lurte på hvorfor barna er på overnatting 3-5 ganger per uke? Det i seg selv virker ustabilt. Opp mot 8 flasker per uke er alt for mye. Bare et tankeeksperiment. Vil du for din egen del ta ukentlige urinprøver og jevnlige peth prøver? Anonymkode: a6767...921 10 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #18 Skrevet 15. februar M0NSTER skrev (5 minutter siden): Når du sender bort barna på overnatting 3-5 ganger i uka for at du skal drikke er det jo klart at de blir negativt påvirket. Å nu va du smart.... Nu va du veldig smart🤪👌 Anonymkode: 7f7a3...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #19 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har vanskelig for å tro at barna ikke er lidende når ett av foreldrene er avhengig av alkohol. Hvordan kan du for eksempel være emosjonelt tilstede for barna når du er ruset, eller når ønsket om å innta rus er så sterkt at man velger å ruse seg? Er selv vokst opp med mor som er alkoholiker. Og vet 100% sikkert at alkoholen reduserer omsorgsevnen. Vi bodde i et pent hjem, alltid matpakke og middag. Fine klær og for øvrig ryddig hjem. En far som steppet opp. Men mor var fraværende i dagevis når rusen sto i sentrum. Det er først i voksen alder jeg ser de emosjonelle skadene jeg har. Men klarer meg dog godt og er høyt utdannet og godt etablert i parforhold. Jeg syns det er veldig flott at du oppsøker hjelp. Gjerne gå inn på avtaler om å levere urinprøver og Peth blodprøve. Det vil øke troverdigheten din om ønske om hjelp. Anonymkode: a6767...921 👏👏👏👏 Anonymkode: 6e561...dca 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #20 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Absolutt. Er godt klar over problemet, bor med far til barna og han er så og si avholds. Barna lider ingen nød, er supermamma sånn sett, er jo meg og helsa og fremtiden jeg er bekymret for. Ikke barna.. de har det helt fint! Anonymkode: 7f7a3...6bb Såklart lider barna under at du er alkoholiker. Men rusmisbrukere generelt er gode på unnskyldinger og bortforklaringer Anonymkode: 8429c...a6e 9 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå