Sioux Skrevet 15. februar #21 Skrevet 15. februar Ardwinna skrev (22 minutter siden): Håper Romania går for denne! Da kommer jeg til å heie så innmari på dem! Hva slags sadistisk f***skap er dette? Do what I say And don't you ever betray me You are here to obey me Born for you to control I want you to choke me 2
Ardwinna Skrevet 15. februar #22 Skrevet 15. februar Sioux skrev (3 timer siden): Hva slags sadistisk f***skap er dette? Do what I say And don't you ever betray me You are here to obey me Born for you to control I want you to choke me Kanskje hun liker det litt røft, eller bare liker å synge om det? Ser ikke problemet. Liker låta! 1
NordicViking Skrevet 15. februar Forfatter #23 Skrevet 15. februar Ardwinna skrev (5 timer siden): Håper Romania går for denne! Da kommer jeg til å heie så innmari på dem! Dette er utvilsomt den beste låten blant de 12 artistene som knives om å få representere Romania. Den får også en høy rating på nettstedet EurovisionWorld, pluss at den topper en 'snap poll' på samme sted. Jeg ser også at mange Eurovision YouTubere liker denne låten. Blir veldig overrasket - og skuffet - dersom denne låten ikke blir Romanias bidrag i år. https://eurovisionworld.com/national/romania/selectia-nationala-2026 2
NordicViking Skrevet 15. februar Forfatter #24 Skrevet 15. februar (endret) Bidraget fra Kroatia er klart. Det er Lelek med sangen 'Andromeda'. (LINK) ... Endret 17. februar av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 15. februar Forfatter #25 Skrevet 15. februar (endret) Bidraget fra Hellas er klart. Det er Akylas med sangen 'Ferto'. (LINK) ... Endret 16. februar av NordicViking Lagt til link. 1 1
Tonus Skrevet 16. februar #26 Skrevet 16. februar Så kult å se at Danmark faktisk sender noe som er ungt, moderne og ikke minst på morsmål! Denne tror jeg fort kan havne på topp 5 (om ikke jeg er blendet av at jeg gjerne skulle sett Søren i eurovision med det bidraget han prøvde seg med allerede i 2023 da). 1 1
NordicViking Skrevet 18. februar Forfatter #27 Skrevet 18. februar NRK søker etter Eurovision entusiaster til å sitte i Folkejuryen i programmet 'Adresse Wien'. Noen som føler seg kallet til å delta? 🤓 https://bidra.nrk.no/adresse-wien 2
Ronaldo85 Skrevet 18. februar #28 Skrevet 18. februar Har troa på Norge i Eurovision i år HVIS vi sender Emma eller Mileo. 1
NordicViking Skrevet 19. februar Forfatter #29 Skrevet 19. februar Bidraget fra Belgia er klart. Det er Essyla med sangen 'Dancing on the Ice'. (LINK) ... 1
Zenhouse Skrevet 19. februar #30 Skrevet 19. februar NordicViking skrev (På 15.2.2026 den 23.45): Bidraget fra Hellas er klart. Det er Akylas med sangen 'Ferto'. (LINK) ... Å nei!!! De fant jo tilbake til den greske sjelen i fjor. Jeg personlig synes fjorårets bidrag var strålende, og ikke minst var det rørende å se grekere så stolte over bidraget sitt uavhengig av plassering de fikk. Og så sender de dette i år…. 1
NordicViking Skrevet 20. februar Forfatter #31 Skrevet 20. februar (endret) Bidraget fra Østerrike er klart. Det er Cosmó med sangen 'Tanzschein'. (LINK) ... Endret 27. februar av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 21. februar Forfatter #32 Skrevet 21. februar Resultatene fra Melodifestivalens fjerde delfinale er klar: Direkte til finalen: 1. Smash Into Pieces med sangen 'Hollow' (VIDEO) 2. Cimberly med sangen 'Eternity' (VIDEO) ... Til oppsamlingsheat (etter femte delfinale): 3. Meira Omar med sangen 'Dooset Daram' (VIDEO) ... https://eurovisionworld.com/esc/sweden-melodifestivalen-2026-smash-into-pieces-and-cimberly-to-the-final
NordicViking Skrevet 25. februar Forfatter #33 Skrevet 25. februar Sanremo-festivalen er i gang i Italia. De startet tirsdag, og vil holde det gående til lørdag. Da blir det finale, hvor vinneren får tilbud om å representere Italia i Eurovision. (LINK) 🟩⬜🟥 1
NordicViking Skrevet 27. februar Forfatter #34 Skrevet 27. februar (endret) Bidraget fra Litauen er klart. Det er Lion Ceccah med sangen 'Sólo quiero más'. (LINK) ... Endret 27. februar av NordicViking Ny link.
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #35 Skrevet 28. februar (endret) Det skjer mye i Europa i kveld. I tillegg til at det er finale i MGP, så er det finaler i følgende land: Bulgaria, Finland, Tyskland, Italia og Serbia. Det er også semifinale i Portugal, og femte delfinale - pluss oppsamlingsheat - i Sverige. I Italia går Sanremo-festivalen mot slutten, og vinneren kåres i kveld. Oddsfavoritten er Sal da Vinci, foran Fedez & Masini. En mulig 'dark horse' er Ditonellapiaga. (LINK) I Tyskland er det Sarah Engels og Wavvyboi som er de to største favorittene. Bela og Ragazzki følger hakk i hæl. (LINK) I Finland skjer det mye spennende - som vanlig. 😁 Jeg vil våge å påstå at de fleste finske artistene som deltar i UMK-finalen er mange hakk bedre enn de norske artistene. Og den aller største favoritten i kveld er Linda Lampenius & Pete Parkkonen. De troner øverst på den finske Oddslista, og de har skapt stor begeistring blant Eurovision YouTubere. De har en knakende god låt, og jeg vil bli overrasket - og sjokkert - om de ikke vinner den finske finalen. Så det er bare å merke seg de to navnene med en gang. Finland er for øvrig - når dette skrives - også favoritt til å vinne Eurovision i år, selv om det er litt tidlig. (LINK). Endret 28. februar av NordicViking
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #36 Skrevet 28. februar (endret) Så blir det Jonas Lovv som skal representere Norge i Wien med sangen 'Ya ya ya'. (LINK) ... Endret 28. februar av NordicViking Ny link. 1 1
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #38 Skrevet 28. februar Det finske bidraget ble klart i kveld. Storfavorittene Linda Lampenius & Pete Parkkonen vant en knusende seier. De skal nå representere Finland i Wien med sangen 'Liekinheitin'. (LINK) ...
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #39 Skrevet 28. februar (endret) Resultatene fra Melodifestivalens femte delfinale er klar: Direkte til finalen: 1. Lilla Al-Fadji med sangen 'Delulu' (VIDEO) 2. Sanna Nielsen med sangen 'Waste Your Love' (VIDEO) ... Til oppsamlingsheat (etter femte delfinale): 3. AleXa med sangen 'Tongue Tied' (VIDEO) Delfinale fem link ... Oppsamlingsheatet helt til slutt bestod av de artistene som endte på tredjeplass i hver av de fem delfinalene. To av disse artistene gikk direkte til finalen. 1. Meira Omar med sangen 'Dooset Daram' (VIDEO) 2. Robin Bengtsson med sangen 'Honey Honey' (VIDEO) Oppsamlingsheat link ... Finalen i Melodifestivalen er lørdag 7. mars. Alle finalister er nå klare. https://eurovisionworld.com/national/sweden/melodifestivalen-2026#final Endret 28. februar av NordicViking Lagt til link.
NordicViking Skrevet 28. februar Forfatter #40 Skrevet 28. februar (endret) Bidraget fra Tyskland er klart. Det er Sarah Engels med sangen 'Fire'. (LINK) ... Endret 2. mars av NordicViking Ny link.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå