Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,

reddelinnea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Linnea - jeg visste ikke at du var tilbake engang jeg, det er så lenge siden jeg har sett deg her inne.

Du fikser helt fint å bo i den nye leiligheten, men du må kanskje bare venne deg til det litt først. Og så tøff som du er (selv om du ikke ser det selv) så klarer du nok det skjønner du. Du er jo verdensmester i å gjøre ting du egentlig ikke tør ;)

Lykke til!! Dette kommer til å gå bra, det er jeg helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Very Victoria

Det er en ting som slår meg når du skiver Linnea. Alt er så skummelt, du har sååå mye angst og må hele tiden understreke hvor redd du er. Så sier du i en setning at du ikke tør si noe, mens tre setninger lenger ned skriver du at du "pratet å lo masse". Blir litt forvirret jeg.

Alt er så skummelt skriver du, men du gjør det jo og det går bra, gang på gang. Å handle, lage mat, vaske klær etc. Hvis hverdagen din er slik du beskriver burde du ikke tørre å stå opp om morgenen.

Naboene dine er hyggelige, personalet er hyggelige, du fikk te og det virket som om du hadde det fint, men alt du skriver om er hvor redd du er.

Klarer ikke & tør ikke ser ut til å være ditt mantra. Kan du ikke heller begynne å skrive om hverdagen din, uten å øse ut om hvor skummelt alt er?

Endret av Very Victoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det søndag og jeg vet ikke om vi skal i den nye leiligheten i dag. Vet ikke om pappa orker å dra eller gidder. Nå driver pappa med å vaske bilen sin også vet jeg ikke om vi skal dra til leiligheten min etterpå for å rydde. Det er så rotete der. I morra skal jeg være i den nye leiligheten. Personalet i boligen sa jeg skulle komme for å øve på å være der lissom. Øve på å trene lissom. Jeg er redd jeg. Også gruer jeg meg til i morra fordi jeg skal dit. Jeg er redd for å være i leiligheten jeg da. uff. flaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå klokke 14.00 så begynte et møte som mamma og pappa skal være med på. De er der nå. Også snakker de med psykologen, psykiatriske sykepleieren og legen min om meg. Flaut. DE skal få informasjon om meg og leiligheten og sånn. Flaut. Jeg vet ikke helt hva de skal snakke om men de er på det møtet mens jeg skriver her. Jeg gruer meg til når de kommer hjem og forteller hva de har snakket om på det møtet. Jeg skal få referat fra møtet. Jeg er så nervøs til de kommer hjem igjen. Jeg kunne også være med på det møtet, men jeg turte ikke. jeg tør ikke å sitte der sammen med masse mennesker rundt meg. da får jeg jo helt panikk angst da jo. uff. Tryggere å være hjemme. Jeg gruer meg sånn til de kommer hjem. Jeg lurer sånn på hva de har snakket om meg. flaut det da. Jeg synes det er veldig flaut og pinlig, men alt er jo flaut og pinlig da. uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Noen råd til deg:

1. Bytt navn på dagboken din fra "Dagen i dag er en grusom dag" til "Herfra går det bare oppover". Med et slikt håpløst mantra og predikering av hvordan dagene dine kommer til å bli, vil de aldri forandre seg.

2. Prøv å ikke si "flaut" og "pinlig" og "uff" mange ganger pr. setning. Du bare bryter ned deg selv enda mer. Selv om det er det du føler for og har lyst til å skrive - bare ikke gjør det!

3. Vis litt oppmerksomhet til dem (her i dagboken din) som faktisk prøver å gi deg konstruktive råd. Det ser ikke ut som om du merker det i det hele tatt? Du bare takker dem som sier "stå på" og "du greier det", og overser ellers alle andre innspill.

Jeg tviler ikke på at du har det fælt og at du er syk. Men denne dagboken tror jeg gjør vondt verre for deg, med mindre du makter å tvinge deg selv til å endre fokus ørlite granne.

I god mening. :)

Endret av Camelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Very Victoria

Så hjertens enig med Camelia. Skriveriene dine bryter deg bare ytterligere ned. Dessuten strør du om deg med psykologiske begreper du åpenbart ikke aner hva betyr og det er litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Camelia!

(Ikke at jeg tror det hjelper - for både jeg og flere med meg har forsøkt før - men jeg (vi) lever i håpet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært i den nye leiligheten for å trene på å være der. Oxo fikk jeg te av dem. Jeg skal dit i morra oxo. Og jeg gruer meg selv om jeg har vært der flere ganger nå, men det er like skummelt å skremmende hver dag uansett om jeg har gjort det før. Uff. Fælt at det ikke bli bedre lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvalm som vanlig. Oxo fikk jeg kokosbolle av mamma og pappa og den smakte pyton. Og jeg ble veldig kvalm. Oxo fikk jeg sånn etter smak i munnen. ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke flyttet inn i den nye leiligheten ennå. jeg bare trener på å være der noen timer om dagen sammen med personalet der. hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Linnea :)

Så bra at du trener på å være i den nye leiligheten da.

Skjønner godt at du syns det er skummelt, men det vil nok gå bedre etterhvert som du blir mere kjent med personalet og beboerne.

Du får bare fortsette å stå på. Dette klarer du fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag er en stor fæl dag. Uff. Og jeg dummet meg ut i dag også. Jeg skulle egentlig til behandleren min i dag klokka halv elve. Og vekkeklokka sto på klokka halv ti. Også ringte den klokka halv ti. Og jeg slo de av for å slappe av litt til. Jeg var så trøtt og sliten. Også sovna jeg. Og skvatt opp da jeg så på klokka fordi da var klokke halv tolv. Og jeg hadde forsovet meg. Uff. Såp flaut og dumt. Og jeg er så lei meg fordi jeg forsov meg. Stakkars behandleren min som ventet på meg også kom jeg ikke. uff. stakkars henne. Uff. Jeg er så slem jeg da. Også turte jeg ikke å ringe i telefonen til henne heller og jeg skrev en email til henne. Uff. Jeg er så knekt i dag og hele dagen er helt ødelagt bare pga. dumme meg som forsovet meg. jeg er så trøtt og sliten om morran. og uff. dette ble mye dumt. jeg er slem jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart til omsorgsboligen for å trene på å være der litt. Jeg skal dit klokka fem. Jeg får håpe jeg ikke forsover meg til det også da. Dumme meg lissom. Jeg gruer meg til jeg skal dit selv om jeg har vært der flere ganger på dagtid, men det er like skummelt hver gang å være der.Jeg vet ikke hvorfor det ikke blir mindre skummelt på å være der jeg da. Men jeg er like redd uansett om jeg har vært der flere ganger før. Angsten min den er så stor uansett. Jeg er så lei av dennne angsten som snart kveler meg lissom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...