Gjest #Spidergirl# Skrevet 19. september 2006 #161 Del Skrevet 19. september 2006 tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #162 Del Skrevet 19. september 2006 Hvordan synes du det var der da? Var det hyggelige folk som jobbet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 21. september 2006 Forfatter #163 Del Skrevet 21. september 2006 tusen takk. Ja, de var kjempehyggelige de som jobbet der ja... Jeg var så redd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 21. september 2006 Forfatter #164 Del Skrevet 21. september 2006 I går var pappa og jeg først i den gamle leiligheten min å skrudde fra hverandre noen møbler og putta de i bilen også kjørte pappa til den nye leiligheten og skrudde det opp igjen i den nye leiligheten. Og alt dette var kjempeskummelt. Også var det to jenter som bodde der som var veldig hyggelige som snakket til meg. Jeg var så nervøs jeg.- Det var pappa som snakket med de to jentene som bodde der. jeg turte ikke å snakke et eneste ord. Også fikk jeg en liten presang av de jentene. en innflyttings presang. Hyggelig gjort. Jeg var så nervøs og redd da pappa snakket med de to jentene. Jeg skalv sånn. og rødmet. Tenk om de så det. Uff. Også spurte de meg om noe, og jeg turte ikke å svare. flaut det da. veldig flaut. Også smilte og lo jeg hele tiden som den tullingen fordi jeg var så livredd. uff. jeg dummet meg ut der også. Dummer meg ut overalt jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. september 2006 #165 Del Skrevet 21. september 2006 Når du har bodd der en tid så snakker du uten problem med de andre. Det tror jeg! Må bare bli litt kjent først! Så fint at personalet er hyggelig og at de serverer te! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 21. september 2006 #166 Del Skrevet 21. september 2006 så bra at du bor med flere. Dette klarer du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 24. september 2006 #167 Del Skrevet 24. september 2006 Gratulerer med flytting!!! Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. september 2006 #168 Del Skrevet 25. september 2006 Gratulerer med flytting! Så bra at naboene tar kontakt! Husk på at også de bor der fordi de sliter med et eller annet, akkurat som deg. Da er dere på en måte i samme båt. Du får innrede boligen slik at den blir hyggelig å bo i, da. Og så kan du jo invitere noen inn etterhvert som du blir kjent. Det er nok lurt av deg å flytte hjemmefra. Når det gjelder den andre leiligheten, bør du kontakte styret i borettslaget og høre hvilke regler som gjelder for utleie, om du kan leie ut i flere år f.eks. Ofte har borettslagene unntaksregler slik at de som ha en god grunn til ikke å bo i leilgheten selv (slik som du), kan leie den ut for lengre tidsrom enn hva som ellers er tillatt. Ser du for deg at du kan komme til å flytte inn i den i løpet av et år, bør du kanskje beholde den. Hvis ikke, lønner det seg kanskje å selge, fordi at hvis du ikke har brukt leiligheten selv i et av de to siste årene, vil det bli skatt på overskuddet. Alle disse økonomiske tingene bør du sjekke opp, slik at du kan ta en avgjørelse som er mest mulig gunstig for deg økonomisk og praktisk. Hvis du selger, slipper du jo å bekymre deg for den. Og kan du bo i omsorgsboligen så lenge du vil, kan det være lurt å selge. En sosionom vil sikkert kunne hjelpe deg med å undersøke dissse tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 27. september 2006 Forfatter #169 Del Skrevet 27. september 2006 tusen takk for alle svar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 27. september 2006 Forfatter #170 Del Skrevet 27. september 2006 I dag har vi vært i den gamle leiligheten min. Også pappa var med. Også var det en leieboer som kom. Og jeg turte ikke å snakke. Jeg var livredd. Pappa snakket. Også skal han leie leiligheten min. og jeg så ut som den tullingen. Satt der og så ut som en forskremt dritt. Jeg lurer på hva han tenker om meg. hmmm. Og jeg var redd, men jeg gjorde det forde. Jeg er redd hele tiden jeg da. også ryddet vi og sånn i den gamle leiligheten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 27. september 2006 Forfatter #171 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg sa til pappa at tenk hvis jeg ikke skal tørre å bo i den omsorgsboligen heller så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Da svarte han at nå må du gi deg og ta deg sammen og stå på for dette klarer du... Og nå er jeg så redd jeg skal skuffe foreldrene mine ved å ikke tørre å bo i omsorgsboligen for tenk om jeg ikke tør å bo der da? Tenk om jeg ikke klarer å flytte for meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 27. september 2006 #172 Del Skrevet 27. september 2006 Så flott at du fikk ryddet og ordnet i leiligheten. Bra at du får hjelp av faren din og at du har funnet leietaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 27. september 2006 Forfatter #173 Del Skrevet 27. september 2006 tusen takk bellatrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c",) Skrevet 29. september 2006 #174 Del Skrevet 29. september 2006 Hei igjen! Er bare innom for å hilse på Så fint at du har fått ordnet opp med leiligheten din. Tror du klarer deg fint når du først får flyttet inn i den nye boligen. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 30. september 2006 #175 Del Skrevet 30. september 2006 Dette klarer du fint Linnea!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #176 Del Skrevet 4. oktober 2006 tusen takk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #177 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå har pappa og jeg flyttet alt over fra den gamle leiligheten til den nye leiligheten, oså venter vi på at en leieboer skal flytte inn i den gamle leiligheten. Også må jeg levere nøkkelen til han mannen. Jeg gruer meg til det selv om pappa skal være med. Men jeg gruer meg til det uansett. flaut. unnskyld meg. Jeg tror vi skal levere nøkkelen denne uka eller neste uke. Også har vi vasket den gamle leiligheten. Det var masse jobb, og jeg er så sliten av all flyttinga. Jeg blir helt ut slittt jeg da. å flytte er veldig slitsomt. Også er jeg så redd jeg ikke skal tørre å flytte inn i den nye leiligheten min. Jeg har ennå ikke turt å væe i den nye leiligheten min alene. pappa har vært med. Også i går så sa pappa at jeg skulle være i den nye leiligheten min mens han handlet mat. Og jeg turte ikke å være der alene. flaut så jeg ble med han i butikken jeg da. Og i går satt pappa opp sofaen i den nye leiligheten min. så nå er sofaen oppe. alt annet ligger som en haug midt i rommet. kaos. masse rot der, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 4. oktober 2006 #178 Del Skrevet 4. oktober 2006 Lykke til i den nye leiligheten! Dette går nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #179 Del Skrevet 4. oktober 2006 Dette høres jo supert ut! Nå kan du kose deg og sette tingene dine på plass i tiden fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. oktober 2006 #180 Del Skrevet 5. oktober 2006 Flytting er pyton når alt ligger i hauger og man ikke finner noenting og alt ser ut til å være uoverkommelig. Men etterhvert får du satt tingene dine på plass der du vil ha dem og en riktig trivelig liten leilighet dukker opp av rotet. Kan være skummelt å sove i nye omgivelser, ja. Men hold ut. Etter noen dager/uker finner du kanskje ut at du trives. Tenk på at nå er det du som bestemmer i ditt eget hjem. Og foreldrene dine har ingenting med å bestemme hva du gjør eller ikke gjør. I din leilighet bestemmer du. Det blir nok tøft i starten, men dette fikser du Linnea. Helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå