Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
mammalie skrev (11 minutter siden):

Og derfor får vi heller ingen store artister ut av dette programmet. Fordi deler av publikummet har enkle ganer som må ha gåsehud og triste historier hele tiden. Og enkle ganer velger ofte enkle artister med lite spenn. For hverken Nora eller Eskil har noe mer å gå på enn det de leverer her. Dette er deres beste. Og artister uten mulighet til å utvikle seg, dør fort ut i dagens musikkmiljø.

Mens artister som Birgitte, Trym og flere som ble sendt hjem før, har store stemmer som kan gjøre så mye mer. Birgitte kunne helt klart gjort det Nora gjorde, bare uten at det var falskt og skjelvent.

Men Nora blir stemt videre fordi det er så stakkarslig - tenk, hun har bare sunget i dusjen - og altfor mange i Norge heier automatisk på underdogen. Leste noen som syntes det var fantastisk at en ungdom som aldri har sunget før, skal få en sjanse. Vel, 1) hun er en 26 år gammel arkitekt som har tatt sangtimer og opptredd før, og 2) er det ikke like fortjent når man har folk som Birgitte, Leo og Trym, som har jobbet hardt for det, og endelig får en ordentlig sjanse?

Men det verste er all nettmobbingen hun har gjennomgått disse ukene. Stakkars dame, jeg håper hun har holdt seg unna kommentarfeltene. For der er en liten gruppe sure, gamle kjerringer som har hudflettet henne. Det er så smålig misunnelse, og på et innlegg ble det så ille at TV2 måtte inn og stenge for å rydde opp.

Jeg håper at noen plukker opp ydmyke Trym og sprudlende Birgitte, for de fortjener det virkelig.

Jaaaa!!👏👏👏 

Vi får krysse fingrene for de! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sen ve ben skrev (På 23.5.2026 den 12.49):

Bra hun ikke gikk videre, orker ikke operasynging, så jeger fornøyd. Glad for at Eskil(min favoritt) gikk videre og Nora.❤️ Nydelig stemme på begge.

Operasynging, faktisk. Sånne som deg burde jo egentlig ikke få lov til å stemme😂😂😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
mammalie skrev (1 time siden):

Og derfor får vi heller ingen store artister ut av dette programmet. Fordi deler av publikummet har enkle ganer som må ha gåsehud og triste historier hele tiden. Og enkle ganer velger ofte enkle artister med lite spenn. For hverken Nora eller Eskil har noe mer å gå på enn det de leverer her. Dette er deres beste. Og artister uten mulighet til å utvikle seg, dør fort ut i dagens musikkmiljø.

Mens artister som Birgitte, Trym og flere som ble sendt hjem før, har store stemmer som kan gjøre så mye mer. Birgitte kunne helt klart gjort det Nora gjorde, bare uten at det var falskt og skjelvent.

Men Nora blir stemt videre fordi det er så stakkarslig - tenk, hun har bare sunget i dusjen - og altfor mange i Norge heier automatisk på underdogen. Leste noen som syntes det var fantastisk at en ungdom som aldri har sunget før, skal få en sjanse. Vel, 1) hun er en 26 år gammel arkitekt som har tatt sangtimer og opptredd før, og 2) er det ikke like fortjent når man har folk som Birgitte, Leo og Trym, som har jobbet hardt for det, og endelig får en ordentlig sjanse?

Men det verste er all nettmobbingen hun har gjennomgått disse ukene. Stakkars dame, jeg håper hun har holdt seg unna kommentarfeltene. For der er en liten gruppe sure, gamle kjerringer som har hudflettet henne. Det er så smålig misunnelse, og på et innlegg ble det så ille at TV2 måtte inn og stenge for å rydde opp.

Jeg håper at noen plukker opp ydmyke Trym og sprudlende Birgitte, for de fortjener det virkelig.

Ja, alt det eller så kan man godta at folk har ulike preferanser. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk stemmer på Birgitte, hun er kjempeflink og kan åpenbart synge. Men hvorfor tenker du at jeg skal stemme på henne når jeg hverken blir rørt, liker måten å synge på eller sangvalgene? Som sagt, Birgitte er flink og fortjener suksess, men man kan ikke forvente at alle skal ha samme smak.  Jeg har et viktig kriterie når jeg velger musikk, og det er at det skal vekke en eller annen følelse i meg. Om det er glede eller gåsehud spiller ingen rolle, men jeg kommer ikke til å stemme på noen som ikke berører meg, uansett hvor enkel gane du måtte mene at jeg har. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mammalie skrev (På 22.5.2026 den 22.25):

Ja, dette var tull... gidder ikke se finalen. 

Vi har Birgitte som synger bedre enn noen andre i Norge, står og synger helt ville toner som om det ikke krever en eneste kalori, og så går hun ikke videre..? Som Jarle sa; hun ER The Voice!! Helt latterlig...

Av de tre som gikk videre, så var det kanskje fortjent for André. Nora sang utrolig falskt, og Eskil synger helt greit, men ikke i forhold til flere av de andre!! 

mammamia1 skrev (På 23.5.2026 den 16.49):

100% enig, en skandale at den med den udiskutabelt beste stemmen ikke gikk videre, men Nora, som riktignok er ung og pen, men synger så falskt at det vrir seg i alle som er det minste musikalske stemmes videre, uff har ikke ord. Men finalen gidder jeg ikke se, det er helt sikkert!

mammalie skrev (1 time siden):

msnerland skrev (1 time siden):

Operasynging, faktisk. Sånne som deg burde jo egentlig ikke få lov til å stemme😂😂😂

Hvor ignorant er det egentlig mulig å bli? Jeg antar dere vet at musikksmaken er subjektiv? Det finnes ingen fasit, så det å harselere over andres syn og meninger er bare smålig i mine øyne.

Jeg kan gjerne stille meg opp for hugg med min mening, som tydeligvis er upopulær hos enkelte.

For meg er musikk følelser og ikke prikkfri sangteknikk. Birgitte har en stor stemme og er teknisk god, men hun treffer ingen nerve i meg. Mulig er det fordi jeg ikke er særlig begeistret for en oppbygging av sangen hvor det alltid skal kulminere i hvor stort det kan synges og hvor høyt det kan gås. Det fungerer fint i en musikal forestilling hvor dette understreker historien. Men det gir meg absolutt ingenting i en setting som The Voice.

Eskil derimot treffer nerven i meg. Han har en stemme med særpreg. En fantastisk falsett. Og han beveger seg uanstrengt gjennom hele sitt register. Av de tre som er i finalen er han min soleklare favoritt. Jeg skulle forøvrig gjerne sett Leo og Trym der også. Disse tre er de som har utmerket seg for min del.

Så tenker jeg det er greit å ha i bakhodet at i tillegg til å være en konkurranse er The Voice underholdning. Ikke et alvor på liv og død. Det er også et springbrett for de som vet å forvalte det riktig. Som for eksempel Kristian Kristensen og fjorårets deltaker Jonas Lovv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Cookiesandcream skrev (2 timer siden):

Ja, alt det eller så kan man godta at folk har ulike preferanser. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk stemmer på Birgitte, hun er kjempeflink og kan åpenbart synge. Men hvorfor tenker du at jeg skal stemme på henne når jeg hverken blir rørt, liker måten å synge på eller sangvalgene? Som sagt, Birgitte er flink og fortjener suksess, men man kan ikke forvente at alle skal ha samme smak.  Jeg har et viktig kriterie når jeg velger musikk, og det er at det skal vekke en eller annen følelse i meg. Om det er glede eller gåsehud spiller ingen rolle, men jeg kommer ikke til å stemme på noen som ikke berører meg, uansett hvor enkel gane du måtte mene at jeg har. 

Miominoen skrev (1 time siden):

Hvor ignorant er det egentlig mulig å bli? Jeg antar dere vet at musikksmaken er subjektiv? Det finnes ingen fasit, så det å harselere over andres syn og meninger er bare smålig i mine øyne.

Jeg kan gjerne stille meg opp for hugg med min mening, som tydeligvis er upopulær hos enkelte.

For meg er musikk følelser og ikke prikkfri sangteknikk. Birgitte har en stor stemme og er teknisk god, men hun treffer ingen nerve i meg. Mulig er det fordi jeg ikke er særlig begeistret for en oppbygging av sangen hvor det alltid skal kulminere i hvor stort det kan synges og hvor høyt det kan gås. Det fungerer fint i en musikal forestilling hvor dette understreker historien. Men det gir meg absolutt ingenting i en setting som The Voice.

Eskil derimot treffer nerven i meg. Han har en stemme med særpreg. En fantastisk falsett. Og han beveger seg uanstrengt gjennom hele sitt register. Av de tre som er i finalen er han min soleklare favoritt. Jeg skulle forøvrig gjerne sett Leo og Trym der også. Disse tre er de som har utmerket seg for min del.

Så tenker jeg det er greit å ha i bakhodet at i tillegg til å være en konkurranse er The Voice underholdning. Ikke et alvor på liv og død. Det er også et springbrett for de som vet å forvalte det riktig. Som for eksempel Kristian Kristensen og fjorårets deltaker Jonas Lovv.

Og jeg mener at dere tror og lever dere litt for hardt inn i historien dere blir fortalt. Hadde dette vært en sang på et annet program, f.eks. et talkshow eller lignende, og en artist hadde levert dette uten noe bakhistorie og konsept, så hadde ikke mange vært nådige.

Og derfor dere tenker feil når det kommer til konseptet. "Ååh, hun har aldri sunget før" tilgir dårlig synging, og så stemmer man frem noen som ikke har den beste stemmen.

Jeg ser heller på en mesterlig formidler, enn å høre på noen jeg er redd ikke skal treffe tonene, og som knapt gir noe som helst med kropp og ansikt. Å holde seg på magen og å skjelve, er ikke godt nok for finalen, synes jeg.

Det har vært slik som regel, og jeg har ikke brydd meg noe særlig, men denne gangen var det krise. Det er ikke bare Birgitte jeg reagerer på, det er mange som burde vært med både til live, semifinalen og finalen fremfor Eskil og Nora. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mammalie skrev (5 timer siden):

Operasynging...jeg gir opp... ikke rart at vi ikke får frem de beste sangerne, når folk er komplett idioter. Operasynging??! Altså..Jeg..nei, jeg har ikke ord. Operasynging. Nå har jeg hørt det også! 

Ja, operasynging. Whitney Houston hadde en stemme ingen på jord kan måle seg med men hun skrek heller ikke i hver sang. Birgitte har nydelig stemme, men jeg får vondt i ørene rett og slett, hun må skrike i hver eneste sang. Det er min mening, du får vær så god ha din menig også. Og takk for at du kalte meg idiot, veldig voksent.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
msnerland skrev (5 timer siden):

Ntåååå😘

• Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (3 timer siden):

👏🏼👏🏼

• Hjerte 2
Skrevet
mammalie skrev (4 timer siden):

Og jeg mener at dere tror og lever dere litt for hardt inn i historien dere blir fortalt. Hadde dette vært en sang på et annet program, f.eks. et talkshow eller lignende, og en artist hadde levert dette uten noe bakhistorie og konsept, så hadde ikke mange vært nådige.

Og derfor dere tenker feil når det kommer til konseptet. "Ååh, hun har aldri sunget før" tilgir dårlig synging, og så stemmer man frem noen som ikke har den beste stemmen.

Jeg ser heller på en mesterlig formidler, enn å høre på noen jeg er redd ikke skal treffe tonene, og som knapt gir noe som helst med kropp og ansikt. Å holde seg på magen og å skjelve, er ikke godt nok for finalen, synes jeg.

Det har vært slik som regel, og jeg har ikke brydd meg noe særlig, men denne gangen var det krise. Det er ikke bare Birgitte jeg reagerer på, det er mange som burde vært med både til live, semifinalen og finalen fremfor Eskil og Nora. 

Eskil var flott, men Nora med en ABBA låt!? Skjønner ikke hva hun har tenkt her??

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mammalie skrev (6 timer siden):

Vel, hadde du sett gjennom spillelista mi hadde du sett at jeg ikke har en eneste artist som synger som Birgitte på den, men mange som synger som Eskil. Helt uten bakhistorie, kun preferanse innen musikk. Er det så vanskelig å forstå at jeg faktisk ikke liker den måten å synge på og at det ikke har noe med historien rundt å gjøre? Om Birgitte hadde presentert en tåredryppende historie, hadde jeg ikke stemt noe mer på henne likevel. Jeg stemte heller ikke på vinneren i fjor, som hadde en vanskelig livshistorie, så det sier vel sitt. Jeg har heller aldri stemt på Nora, så hvorfor du siterer mitt innlegg og skriver masse om henne, forstår jeg ikke.

Skrevet
mammalie skrev (10 timer siden):

Hvorfor tillegger du meg meninger? Jeg har ikke nevnt Nora så hvorfor drar du opp henne? Forøvrig er det ikke en artists livshistorie som treffer nerven i meg, men stemmen.

Men er det kanskje historien om at Birgitte endelig står foran på scenen og skinner som treffer deg? For maken til reaksjon over finalister i et underholdningsprogram har jeg sjeldent opplevd.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
mammalie skrev (På 25.5.2026 den 10.27):

Men Nora blir stemt videre fordi det er så stakkarslig - tenk, hun har bare sunget i dusjen - og altfor mange i Norge heier automatisk på underdogen.

Enig med deg og tror du er inne på noe her. Har fulgt med på The Voice i flere år og blir alltid skuffet over hvor mange ekstremt dyktige sangere, både teknisk og formidlingsmessig, taper publikumsstemmer mot deltakere som er på et langt lavere nivå  ... Men så er det noe med at de er så søte og beskjedne og liksom ikke klar over hvor flinke de egentlig er 🙄 

Mine favoritter i år var Trym, Thea og Selma, hadde håpet å få se minst en av dem i finalen.

Endret av Amnesia
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så kjedelig denne sesongen har vært, dårlige låtevalg. På tide å bytte ut dommere og få inn flere sjangere. Bør bytte navnet da det er kun pop artister som vinner og beste sanger kan bli stemt hjem

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det gjør så vondt å se hvor nervøs og skjelven Nora blir, jeg lurer på om hun egentlig vil være der i det hele tatt eller om hun synes det bare er vondt 💔

• Liker 1
Skrevet

Hurra for Eskil! :duskedame:

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
QuestionForYou skrev (På 29.5.2026 den 21.30):

Så kjedelig denne sesongen har vært, dårlige låtevalg. På tide å bytte ut dommere og få inn flere sjangere. Bør bytte navnet da det er kun pop artister som vinner og beste sanger kan bli stemt hjem

Ingebjørg er fantastisk, både som menneske og sanger. Marion refererer litt for ofte til sin egen karriere, “da jeg var kjent”, ellers er den hyppigste kommentaren fra henne : “å jeg kosa meg!”uansett hva de synger, så kanskje de kan begynne med henne?! Jeg “tror” liksom ikke på henne.

Skrevet (endret)

Trodde The Voice var for ungdom og gi de unge en sjanse til å komme inn på arenaen.

I denne sesongen har det vært mye voksne sangere innom, som har holdt på med teater og musicals og noen har holdt på med musikk i åresvis, andre er innom for å vise frem noe visesang som er så "smalt" at det er bare spesielle folk som liker det. 

Mye ballader og visesang (Ingebjørg er jo visesanger) og kjedelige sanger. Espen er blitt blaut denne sesongen, lurer på om han begynner å bli lei. 

Noen brukte unger og familie i salen for så å si det er så viktig for familien at de at de må komme videre..(oppgitt) 

Nora kommer pokker meg ikke rett fra dusjen til scenen, ikke f... om hun hadde fått til dette da.

Heldigvis sto det tre unge uerfarne igjen i finalen. Jeg heier på alle 3. 

Endret av makkapakka
  • Liker 1
Skrevet
makkapakka skrev (56 minutter siden):

Trodde The Voice var for ungdom og gi de unge en sjanse til å komme inn på arenaen.

I denne sesongen har det vært mye voksne sangere innom, som har holdt på med teater og musicals og noen har holdt på med musikk i åresvis, andre er innom for å vise frem noe visesang som er så "smalt" at det er bare spesielle folk som liker det. 

Mye ballader og visesang (Ingebjørg er jo visesanger) og kjedelige sanger. Espen er blitt blaut denne sesongen, lurer på om han begynner å bli lei. 

Noen brukte unger og familie i salen for så å si det er så viktig for familien at de at de må komme videre..(oppgitt) 

Nora kommer pokker meg ikke rett fra dusjen til scenen, ikke f... om hun hadde fått til dette da.

Heldigvis sto det tre unge uerfarne igjen i finalen. Jeg heier på alle 3. 

Det er et program for å vise frem norske ukjente talenter, uansett alder og erfaring. Det eneste kriteriet er at de ikke kan være kjendis.

Maia, Leo og 3TOS var jo litt på kanten, jeg synes de var litt for profilerte til å delta. Men resten var good to go.

En høy andel av de beste deltakerne blir jo headhuntet til programmet, det har jo flere av årets live-gjeng bekreftet at de ble.

Jeg synes ikke at ung alder og uerfarenhet er noe som automatisk skal sette noen foran andre i denne konkurransen. Jeg synes at stemmen må bestemme, ikke historien rundt. Men dessverre er det slik at en høy andel av seerne stemmer på trynefaktor og Askeladden-historier.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har faktisk heiet på alle 3 fra begynnelsen men Eskil har alltid vært min favoritt ❤️ Glad for at han vant og at jeg hadde på følelsen at han skulle bli vinneren av The Voice 2026.

• Liker 1
Skrevet

Jeg datt ut allerede i duettene og Edvard var min favoritt. Ikke sett på etter han røk ut. Kanskje jeg ser siste del av finalen på play i kveld. Husker ikke Eskil, men så alle blindauditionene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...