Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
NedOpp skrev (11 timer siden):

Det er helt sjukt at Birgitte «bare» har vært ensemble, det er helt vilt hvor god og stor stemme hun har. Ikke et sekund er man i tvil om hun kommer opp, treffer, har kontroll osv. Og helt nydelig med noen som bare er faglig bunnsolid, uten «trist historie for å slå seg opp». Dette er et klasseeksempel på at kombo av talent og hardt arbeid er fasiten for å få en bunnsolid og dyktig fagperson. Det holder ikke med bare et av dem for å nå øverste nivå.

Dette! :strix:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn at mentorene helst ikke skal gi kritikk og korrigere når de gir tilbakemelding? Spesielt når det er kommet til live-sendinger?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sikkert ganske alene om det, men jeg har virkelig ikke sansen for Magnus på noen måte, hverken musikalsk eller personlighet. Heier på Eskil og Nora 🥳

• Liker 8
Skrevet
Mollebolle skrev (1 time siden):

Jeg er sikkert ganske alene om det, men jeg har virkelig ikke sansen for Magnus på noen måte, hverken musikalsk eller personlighet. Heier på Eskil og Nora 🥳

Jeg ser for meg at han er litt sånn type man enten elsker, eller ikke liker i det hele tatt

• Liker 1
Skrevet

Har stemt på Nora og Trym. Mange flinke,  men de skiller seg ut synes jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Andre var min favoritt i dag. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
  • Liker 3
Skrevet

Ja, dette var tull... gidder ikke se finalen. 

Vi har Birgitte som synger bedre enn noen andre i Norge, står og synger helt ville toner som om det ikke krever en eneste kalori, og så går hun ikke videre..? Som Jarle sa; hun ER The Voice!! Helt latterlig...

Av de tre som gikk videre, så var det kanskje fortjent for André. Nora sang utrolig falskt, og Eskil synger helt greit, men ikke i forhold til flere av de andre!! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
mammalie skrev (14 timer siden):

Vi har Birgitte som synger bedre enn noen andre i Norge, står og synger helt ville toner som om det ikke krever en eneste kalori, og så går hun ikke videre..? Som Jarle sa; hun ER The Voice!! Helt latterlig...

Av de tre som gikk videre, så var det kanskje fortjent for André. Nora sang utrolig falskt, og Eskil synger helt greit, men ikke i forhold til flere av de andre!! 

Bra hun ikke gikk videre, orker ikke operasynging, så jeger fornøyd. Glad for at Eskil(min favoritt) gikk videre og Nora.❤️ Nydelig stemme på begge.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
mammalie skrev (15 timer siden):

Men dette er jo DIN mening. Ja, Birgitte kan synge som bare det, hun, men det rører meg ikke. Det handler ikke om henne, men min preferanse innen musikk. Jeg liker ikke den måten å synge på. Jeg kan derimot bli skikkelig rørt og følelsesmessig påvirket av en som Eskil. Det treffer for MEG. Jeg kan til og med like det godt når folk ikke synger "perfekt", men synes det uperfekte kan være like fint. Så for meg blir mange for polerte og "flinke" og da stemmer jeg heller ikke på dem. Mine stemmer gikk til Eskil i går, og det må jo være fullstendig lov å stemme på den man liker best. 

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Cookiesandcream skrev (1 time siden):

Men dette er jo DIN mening. Ja, Birgitte kan synge som bare det, hun, men det rører meg ikke. Det handler ikke om henne, men min preferanse innen musikk. Jeg liker ikke den måten å synge på. Jeg kan derimot bli skikkelig rørt og følelsesmessig påvirket av en som Eskil. Det treffer for MEG. Jeg kan til og med like det godt når folk ikke synger "perfekt", men synes det uperfekte kan være like fint. Så for meg blir mange for polerte og "flinke" og da stemmer jeg heller ikke på dem. Mine stemmer gikk til Eskil i går, og det må jo være fullstendig lov å stemme på den man liker best. 

Helt enig! Dessuten, nå har Birgitte fått “stå fremst”, så en skal ikke se bort fra at hun er blitt lagt merke til, og får tilbud fremover. Tror også det var hensikten til Marion : å vise henne frem! 

• Liker 2
Skrevet
mammalie skrev (18 timer siden):

100% enig, en skandale at den med den udiskutabelt beste stemmen ikke gikk videre, men Nora, som riktignok er ung og pen, men synger så falskt at det vrir seg i alle som er det minste musikalske stemmes videre, uff har ikke ord. Men finalen gidder jeg ikke se, det er helt sikkert!

• Liker 1
Skrevet
mammalie skrev (19 timer siden):

En trøst er at det ofte er de som ikke går til topps i The Voice, som utretter mest, og får de største mulighetene senere (min erfaring og hypotese). Vinnerne forsvinner, men de som faller fra tidligere i konkurransen herjer videre.

Jeg har nesten ikke hørt et pip fra de som har vunnet The Voice de siste årene. Mens andre deltakere har vært med i blant annet MGP (for eksempel Jonas Lovv, Leonardo Amor, Oda Gondrosen og Lavrans som trakk seg i siste liten - som jeg kommer på i farten).

Så jeg tror at Birgitte kommer til å bli lagt merke til andre steder.

• Liker 4
Skrevet

Håper Nora vinner, men hadde håpet Leo og stod i finalen. 

• Liker 1
Skrevet
mammamia1 skrev (20 timer siden):

100% enig, en skandale at den med den udiskutabelt beste stemmen ikke gikk videre, men Nora, som riktignok er ung og pen, men synger så falskt at det vrir seg i alle som er det minste musikalske stemmes videre, uff har ikke ord. Men finalen gidder jeg ikke se, det er helt sikkert!

Når folk stemmer så legger de vekt på hele pakka, og da er det nok en fordel å være ung og pen ja.🙄 

• Liker 1
Skrevet

Begge de oransje guttene er flinke.

• Liker 2
Skrevet
Cookiesandcream skrev (På 23.5.2026 den 13.31):

Du beskriver hva jeg føler, exactly👍Birgitte rørte heller ikke noe i meg, jeg var helt flat. Når Eskil synger, jeg får helt gåsehud, fy flate for en stemme han har og hvor mye han kan formidle.👏🏼👏🏼

Nora også, hele jenta er helt nydelig. Håper en av de to vinner.👌🏻Andre er også flink og skikkelig god gutt.

• Liker 2
Skrevet
BeeKind skrev (På 22.5.2026 den 21.41):

Jeg ser for meg at han er litt sånn type man enten elsker, eller ikke liker i det hele tatt

Sant det😅Jeg likte han jeg mens mannen min klarer han ikke.😅

• Liker 3
Skrevet
Cookiesandcream skrev (På 23.5.2026 den 13.31):

Sen ve ben skrev (20 timer siden):

Du beskriver hva jeg føler, exactly👍Birgitte rørte heller ikke noe i meg, jeg var helt flat. Når Eskil synger, jeg får helt gåsehud, fy flate for en stemme han har og hvor mye han kan formidle.👏🏼👏🏼

Nora også, hele jenta er helt nydelig. Håper en av de to vinner.👌🏻Andre er også flink og skikkelig god gutt.

Og derfor får vi heller ingen store artister ut av dette programmet. Fordi deler av publikummet har enkle ganer som må ha gåsehud og triste historier hele tiden. Og enkle ganer velger ofte enkle artister med lite spenn. For hverken Nora eller Eskil har noe mer å gå på enn det de leverer her. Dette er deres beste. Og artister uten mulighet til å utvikle seg, dør fort ut i dagens musikkmiljø.

Mens artister som Birgitte, Trym og flere som ble sendt hjem før, har store stemmer som kan gjøre så mye mer. Birgitte kunne helt klart gjort det Nora gjorde, bare uten at det var falskt og skjelvent.

Men Nora blir stemt videre fordi det er så stakkarslig - tenk, hun har bare sunget i dusjen - og altfor mange i Norge heier automatisk på underdogen. Leste noen som syntes det var fantastisk at en ungdom som aldri har sunget før, skal få en sjanse. Vel, 1) hun er en 26 år gammel arkitekt som har tatt sangtimer og opptredd før, og 2) er det ikke like fortjent når man har folk som Birgitte, Leo og Trym, som har jobbet hardt for det, og endelig får en ordentlig sjanse?

Men det verste er all nettmobbingen hun har gjennomgått disse ukene. Stakkars dame, jeg håper hun har holdt seg unna kommentarfeltene. For der er en liten gruppe sure, gamle kjerringer som har hudflettet henne. Det er så smålig misunnelse, og på et innlegg ble det så ille at TV2 måtte inn og stenge for å rydde opp.

Jeg håper at noen plukker opp ydmyke Trym og sprudlende Birgitte, for de fortjener det virkelig.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sen ve ben skrev (På 23.5.2026 den 12.49):

Bra hun ikke gikk videre, orker ikke operasynging, så jeger fornøyd. Glad for at Eskil(min favoritt) gikk videre og Nora.❤️ Nydelig stemme på begge.

Operasynging...jeg gir opp... ikke rart at vi ikke får frem de beste sangerne, når folk er komplett idioter. Operasynging??! Altså..Jeg..nei, jeg har ikke ord. Operasynging. Nå har jeg hørt det også! 

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...