Susan Sto Helit Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #141 Del Skrevet 22. mai 2006 *MissS*: Er kjempeglad for å ha en av mine beste venninner med termin så nære meg selv! Vi har allerede begynt å krysse fingrene for at alt går fint for begge to! Da skal vi kose oss stort til vinteren! Babykino, trilleturer, kafeturer og masse mer! Fjellrypa: Er kjempeglad på deres vegne... Nesten mer glad enn jeg er for meg selv. Men det er nok mest fordi jeg ikke har forstått at JEG virkelig er GRAVID! Formen idag har faktisk begynt å være litt i nærheten av hvordan jeg var da jeg var kvalm på det værste. Vurderte til og med ingefærkapsler for å komme meg litt idag. Epica: Ja, jeg mistenker jo også en liten i magen din! plutselig dukker det forhåpentligvis opp noen rundt deg som er gravide også! Rart med det... I venneflokken til Elsklingen var det to som fikk veldig tett i fjor høst. Til jul blir det venninneflokken min som får to tette... Oge den ene er meg! Epona: Jeg tror du og jeg har skummelt like svangerskap! Jeg kjente meg jo igjen i dine beskrivelser veldig tidlig, og nå kjenner du deg igjen i mine! Blir spennende å se hva du får, kanskje vi får samme kjønn? Vilje78: Høres ut som dere er litt motsatte i familien din! Jeg har forresten lest at blandt de som blir VELDIG kvalme, og må på sykehus, så er det en liten overvekt som får gutter... Så det er nok ikke så mye i dette med kvalme og kjønn som folk tror. Vi ønsker ikke å vite kjønnet, så med mindre det er innlysende på UL, så er dette en liten en av ukjent kjønn fram til fødselen! Er jo min første, så det spiller vel liten rolle? Vil ha en av hver til slutt jeg, hvis jeg kan få det som jeg vil! Har sovet litt siden middag, og formen er derfor litt bedre, men jeg er fortsatt trøtt! Blir nok ikke lenge til jeg skal sove mer! En god til dere fantastiske jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 22. mai 2006 #142 Del Skrevet 22. mai 2006 Er kjempeglad på deres vegne... Nesten mer glad enn jeg er for meg selv. Men det er nok mest fordi jeg ikke har forstått at JEG virkelig er GRAVID! ← Som om jeg skulle sagt det selv! Trist å høre at formen din er dårligere igjen. Det er da vel ingen grunn til ikke å ta fram ingefærkapslene, hvis de kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #143 Del Skrevet 22. mai 2006 Som om jeg skulle sagt det selv! Trist å høre at formen din er dårligere igjen. Det er da vel ingen grunn til ikke å ta fram ingefærkapslene, hvis de kan hjelpe deg? ← Holder meg helst unna, for selv om de ikke smaker noe, og som regel hjelper litt på kvalmen, så smaker de noe helt for på tur opp igjen... (Tran smaker faktisk bedre, og kamuflerer ingefærsmaken...) Er redd for at det ikke hjelper, skjønner du... Syntes det på en måte er litt morro at formen snudde i det mamma sa at jeg ventet ! Det betyr vel at knøttet helst ikke vil at vi skal vite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellisiv Skrevet 22. mai 2006 #144 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg visste heller ikke kjønnet første gang, men andre gang visste jeg. Er litt usikker denne gangen - kommer ann på hva min kjære vil. Det er nok litt mer spennende å ikke vite, men samtidig så er det veldig fristende å spørre når man er på ultralyd Håper kvalmen din gir seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2006 #145 Del Skrevet 23. mai 2006 kanskje knøttet ikke vil du skal vite enda nei! Er formen bra idag? Er du endel kvalmen for tiden? Håper det bedrer seg snart!! Jeg syns det er dumt å ikke ha NOEN symptomer.. Håper å få hjertelydmaskinen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #146 Del Skrevet 23. mai 2006 Bedre av kvalmen igjen idag, men ikke så bra som jeg trodde jeg skulle være. Men det går seg til! Jeg synes jo litt det er fint å ha symptomer, så lenge de er såpass greie å leve med. Kan tåle å sove litt ekstra, og å være litt småkvalm og uggen... Men liker det ikke når jeg er skikkelig kvalm og ikke orker tanken på å bevege på meg engang! Føler liksom at babyen har det bra. Men nå skal det ikke være noe problem for sånne som deg som ikke har symptomer heller da. Det er jo ganske vanlig det også! Det blir sikkert deilig å kunne høre hjertelyden når du vil! Jeg har ikke hørt den ennå jeg... Men nå er det snart bare 3 uker igjen! gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 23. mai 2006 #147 Del Skrevet 23. mai 2006 Vet du hva? I morgen er du 12 uker! Hopper litt på forskudd, jeg, for det er en skikkelig milepæl! Godt formen er litt bedre i dag. Håper det holder seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #148 Del Skrevet 23. mai 2006 Vet du hva? I morgen er du 12 uker! Hopper litt på forskudd, jeg, for det er en skikkelig milepæl! Godt formen er litt bedre i dag. Håper det holder seg sånn. ← Jeg vet! (Men venter til i morgen med hoppingen. ) Hyggelig at flere enn meg ser sånne milepæler nærme seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #149 Del Skrevet 23. mai 2006 Hadde tenkt å gå litt før fra jobb, men så åpnet himmelen seg, og regnet bøtter ned! Så da blir jeg inne litt til... Har fått overtalt mannen til tomatsuppemiddag med egg og baguetter til... (Vet ikke om jeg liker egg igjen, men jeg tror hvertfall jeg har lyst på? Han blir nok overlykkelig om jeg ombestemmer meg etter at jeg har laget maten? Har litt hodepine idag, så det blir nok hjem og sove, og overlate klesvask til mannen i huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #150 Del Skrevet 24. mai 2006 for 12 uker!! Endelig forbi de første 3 mnd! Er formen bedre idag vennen? Så gøy det blir om 3 uker, det er sååå spesielt å høre hjertelyden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #151 Del Skrevet 24. mai 2006 Hurra! Endelig kommet til de magiske 12 uker! :hoppe: Hyggelig at du er innom og hopper litt for 12 uker Epica! Formen ser desverre ut til å være nedadgående... Har lurt litt på det... Mener å ha lest at ca i uke 12, så tar morkaken over produksjonen av hormoner. Jeg tror jeg reagerer ganske sterkt på hormonforandringer, og det kan jo være akkurat det som skjer nå? At morkaken produserer mer eller mindre eller kanskje litt anderledes hormoner? Klarte ikke å spise frokosten ferdig før jeg måtte spurte til do i morges! Er utrolig trøtt også! Gleder meg ikke akkurat veldig til å skulle sitte mange timer i bil i kveld og i natt... Men, skal til mormor og få hjemmelaget mat og slappe av, så det blir vel bra til slutt! Så nå blir jeg uten KG tilgang i mange dager! Får sikkert abstinenser og alt! Ha en riktig god langhelg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #152 Del Skrevet 24. mai 2006 Må bare skrive det her, så det er notert et sted... Igår kjente jeg noe i magen som jeg ikke klarer å beskrive helt... Tenkte først det var noen små kynnere, men det passer ikke helt. Kjentes akkurat ut som to bittesmå "lemus-rykkninger". Er jo egentlig VELDIG tidlig å kjenne spark, men jeg begynner nesten å tro det var det det var! (Ikke vondt, bare tydelig "noe" fra livmorområdet.) Selvfølgelig går jeg nå og kjenner etter hele tiden, for å kjenne om jeg kjenner noe sånt igjen... (Men det gjør jeg jo ikke! ) Spennede hvertfall! Det er akkurat som om det begynner å gå opp for meg at det er noe der inne som KAN sparke! Tenk om første livstegn fra ikke er hjertelyd, men spark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 24. mai 2006 #153 Del Skrevet 24. mai 2006 Gratulerer med 12 uker! Og så morsomt hvis du begynner å føle liv allerede! Kjempestas! Så kjedelig at du er så dårlig igjen. Håper virkelig det går over. Skal dere kjøre veldig langt? Jeg krysser i alle fall fingrene for at mormors mat passer en litt fintfølende mage. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #154 Del Skrevet 24. mai 2006 OIOI!!! Kan det være?? Det er visst sånn det typisk kjennes ut også! Så GØY!! Spennende Jeg kjenner etter som en gal jeg, er så klar for å kjenne liv nå!! :-D Dumt at formen er så kjipt da.. Men bedrer seg nok, siden 2.trimester er det beste (sies det da!)- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #155 Del Skrevet 24. mai 2006 OIOI!!! Kan det være?? Det er visst sånn det typisk kjennes ut også! Så GØY!! Spennende Jeg kjenner etter som en gal jeg, er så klar for å kjenne liv nå!! :-D Dumt at formen er så kjipt da.. Men bedrer seg nok, siden 2.trimester er det beste (sies det da!)- ← Det jeg er litt bekymret for, Epica, er at jeg selvfølgelig har lest at det er sånn det skal kjennes ut... Kanskje jeg bare forklarer noe annet med at babyen sparker, for at jeg har så LYST til å kjenne det? Håper du kjenner noe snart også! Men fram til det, så får vi bare gå og kjenne etter alt vi klarer begge to! Jeg regner med mormors mat løser alle problemer, Fjellrypa! Det pleier å være noe av det beste jeg får, og jeg satt virkelig og gledet meg til nybakt brøs med hjemmelaget syltetøy her om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentine Skrevet 24. mai 2006 #156 Del Skrevet 24. mai 2006 for 12 uker! Dette er jo en magisk grense! Kos deg på fridagen i morgen, og kos deg med magen om kvelden Etter min mening er det da det er lettest å kjenne disse tegnene på liv. Gled deg til du bare VET. Det er stort Og enda større når samboeren også kjenner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellisiv Skrevet 25. mai 2006 #157 Del Skrevet 25. mai 2006 Håper du koser deg med mormors mat i helgen og at formen bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 26. mai 2006 #158 Del Skrevet 26. mai 2006 for 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. mai 2006 #159 Del Skrevet 26. mai 2006 for 12 uker! ← Jeg også! :hoppe: :hoppe: God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #160 Del Skrevet 28. mai 2006 Takk for hopping, Valentine, Vilje78, *MissS* og Cr@sh! Har kost meg med masse god mat i helgen, men det ble litt rot i spisemønsteret mitt, så jeg har ikke vært helt i form hele tiden! Har fortalt besteforeldrene mine at jeg skal ha baby! Og ble lovt at jeg kunne få masse babygreier de hadde liggende, både etter egne barn, barnebarn, og oldebarn! Så til høsten får jeg muligheten til å plukke! Det blir gøy! Kvalmen har stort sett gitt seg igjen! Så det kan ha vært hormonovergangen. Orker desverre ikke å besøke alle dagbøker i kveld, men gjør nok et forsøk i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå