Gå til innhold

Julegaven


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Bryllupet har forsvunnet litt i bakgrunnen ja... Men nå MÅ jeg bare ta meg sammen og begynne å tenke på det igjen, ellers blir det stress for veldig mange! (Og det ønsker jeg jo ikke.)

Kjolen har jeg ikke prøvd på en stund, men ut ifra korsettet og resten av klærne mine, bør den være litt løsere enn før. (Skal prøve snart, når frisøren sier ifra at hun er klar.) :)

Elsklingen gir ikke så mye uttrykk for hva han egentlig tenker og føler rundt dette med babyen. Han snakker masse med magen min, og gleder seg tydelig, og ikke minst bygger rede alt han kan... Alikevel snakker han ikke noe om hva han tenker og føler.

Han er hvertfall enig i mesteparten av det jeg foreslår, som fødselsforberedende kurs, og å være med til jordmor.

Tror han er litt redd for å glede seg for mye, siden vi ikke har fått noe bekreftet livstegn fra babyen ennå. Tror han tenker litt mer på "hva hvis noe er galt?" enn det han gir uttrykk for.

Jeg har nok fulgt med på denne utviklingen til babyen mye lenger, og er kjempefacinert! Det går jo så fort. Nå er det en ordenltlig liten baby, bare bitte-bitte-liten! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått sniklest litt og fått lest litt oppdateringer hos deg igjen!

Ååå nå er det ikke lenge til JM og UL! Er spent på dine vegne, og gleder meg enda mer til det er min tur! Er så spent på å få vite kjønnet, allerede, hehe:P Vi har bestemt oss for at vi skal vite det, og siden vi begge er enige så er det ikke noe å spekulere i. Så da er det bare å håpe at den lille ikke kniper sammen beina eller at navlestrengen kommer i veien, slik det ofte kan bli, så vi ikke får sett noen ting! ;) Men det får vi se på når den tid kommer.

Hørtes så koselig ut at den vordrende pappa har egen bok og leser hva som skjer i magen din uke for uke! Hva slags bok er det? Kan jo være at man skulle fått en sånn til sambo her også;)

Og så du som skal ha bryllup også, oppi alt dette, ikke rart at du stresser, eller føler du har det travelt. Jeg hadde nok hatt panikk. Det må da bli noe omtrent som når jeg egentlig burde lese til eksamen, men istedet ofte leste om baby? :ler:

To så store begivenheter på en gang, men det går nok bare bra skal du se. Kanskje magen buler ut til bryllupet så du får en fin kul under kjolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått sniklest litt og fått lest litt oppdateringer hos deg igjen!

Ååå nå er det ikke lenge til JM og UL! Er spent på dine vegne, og gleder meg enda mer til det er min tur! Er så spent på å få vite kjønnet, allerede, hehe:P Vi har bestemt oss for at vi skal vite det, og siden vi begge er enige så er det ikke noe å spekulere i. Så da er det bare å håpe at den lille ikke kniper sammen beina eller at navlestrengen kommer i veien, slik det ofte kan bli, så vi ikke får sett noen ting! ;) Men det får vi se på når den tid kommer.

Hørtes så koselig ut at den vordrende pappa har egen bok og leser hva som skjer i magen din uke for uke! Hva slags bok er det? Kan jo være at man skulle fått en sånn til sambo her også;)

Og så du som skal ha bryllup også, oppi alt dette, ikke rart at du stresser, eller føler du har det travelt. Jeg hadde nok hatt panikk. Det må da bli noe omtrent som når jeg egentlig burde lese til eksamen, men istedet ofte leste om baby? :ler:

To så store begivenheter på en gang, men det går nok bare bra skal du se. Kanskje magen buler ut til bryllupet så du får en fin kul under kjolen!

Hmmm... Ja, bryllupet var jo egentlig først, men baby er liksom mer spennende og livsendrende! (Men jeg har vært flink og tenkt mye bryllup idag!) Litt bekymret for kjolen da, siden den ble kjøpt lenge før graviditeten, og satt som støpt da! (Men vi får skaffe en flink sydame hvis ting ikke passer når det nærmer seg!) Den skal kunne legges ut ganske greit. Regner jo med litt mage før bryllupet, er jo tross alt 21 uker på vei da!

Elsklingesn bok heter "Verdens beste Pappa", og anbefales på det aller varmeste! Har lest den selv, og den er morsom og nyttig! Men han er ganske så flink til å si at det er hans bok, og jeg kan lese mine egne... :ler::ler:

Vi er ganske enige om å ikke vite kjønnet vi da... Jeg ser ikke noen grunn for å vite. Det er en baby, og jeg vil kjøpe akkurat det samme uansett hva slags kjønn det blir!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du år nok helt sikkert ordent kjolen om det trengs:)

Den boken må jeg se nærmere på, hørtes veldig fint ut!

Det er vel veldig forskjellig det om man vil vite kjønnet. for oss er det vel litt det at vi har mange som vil strikke, og har lyst på noe som er litt typisk jente/gutte farger, og for å kunne si han eller hun og kjøpe noe jente/guttete selv;) Men det blir spennende å se hva du får, som ikke skal vite det:) Men vi kommer nok til å kjøpe en del nøytrale farger uansett, med tanke på senere søsken, og som nevnt i en tråd tidligere, så er det mange av de som skal kjøpe gaver som vil velge noe typisk kjønnet, så da kan vi stå for det litt mer nøytrale og spesielle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka skulle jeg kjøpt til sambo også :Nikke:

Må ta meg en tur i en bokhandel og se på utvalget av babybøker. Håper jeg greier å begrense meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka skulle jeg kjøpt til sambo også :Nikke:

Må ta meg en tur i en bokhandel og se på utvalget av babybøker. Håper jeg greier å begrense meg  ;)

Det går nok bra skal du se! En trøst er at det står mye det samme i disse bøkene.

Jeg ville gått for en omfattende en om graviditet, fødsel og barseltid, med litt om alt til deg selv/dere sammen, og en dedikert pappabok. (Jeg kjøpte to pappabøker, men det er bare den ene som leses fortsatt. Den andre ble bare morsom lesing der og da.)

Prøv å holde deg unna babyklær butikker isteden, det er mye vanskeligere! ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får vel fortsette nedtellingen.

Nå er det bare 7 dager igjen til JM og hjertelyd! :hjerte:

Og så er det 4 uker og 4 dager til ordinær UL!

Igår var jeg en tur hos foreldrene mine. Mamma hadde funnet en hel bunke med oppskrifter på babyklær som hun hadde fra jeg var liten... Morro! Bare synd ingen av oss kan strikke. Tror uansett det er mye å hente der.

Litt 70-talls stil har ikke babyen vondt av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

70 talls stil er kult da! ;)

Jeg kommer til å SLITE med å holde meg unna babyklærbutikker etter UL.. :sjenert:

Kjøpt noe mer siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har ikke kjøpt noe siden fredag... ;)

Da ble det shopping på nett, og det kom igår! Til og med Elsklingen måtte innrømme at den søte bodyen med maur i rompa var veldig søt! (Har siklet på sånn siden første gang jeg så den!)

Tror kanskje dette har blitt mer virkelig for han etter at han kunne begynne å snakke med andre om det. (Nå kan han snakke baby med kamerater, og det er visst litt gøy.) :ler:

Etter UL kommer jeg knapt til å ha tid til å tenke annet enn bryllup, så det blir vel helt bonanza etter bryllupet! (Kanskje litt shopping på bryllupsreise?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettop en kommentar fra ei her på jobben som lurte på om brudekjolen min fortsatt passet.... :overrasket:

(Jeg har ikke fortalt noen på jobb at det er baby på gang! :overrasket: )

Hun syntes nemlig jeg hadde blitt så tynn i det siste... :legrine:

Hmmm... Nå blir det ennå mer spennede å prøve kjolen igjen. Kanskje jeg har fått bedre plass til mage?

(Jeg har alltid trodd litt at det var en mening bak alt, og at alt ordner seg... Vel, det ser ut som også dette ordnes av seg selv! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen mye å glede deg til! :hoppe:

Jordmor og UL og bryllup.... Jehji.... Moro!

Ha en flott dag....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så du har skrevet at typen din snakket ikke såmye om hva han tenker og føler ..

Min tar meg masse på magen men ikke såmye mer ;)

De viser mer at de bryr seg istedenfor å si såmye.

Men tror nok de viser mer senere, når magen buuuler. :sjarmor::ler:

Oi, hun mente du var blitt tynn! :overrasket::legrine:

Da har de vertfall ingen mistanke!! ;)

Ikke lenge til du forteller nå...

JM , UL og bryllup ja, massssse å glede deg til!!

Har du følelse av om du får gutt eller jente??

:klem:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh

Masse å glede seg til framover ja! Nå begynner jo ting virkelig å skje! :hoppe:

Epica

Jeg er nok enig med deg i at de viser det mer enn de sier det. Men jeg merker at det å begynne å snakke med folk om det, annet enn meg, har begynt å gjøre det hele mye virkeligere for han.

Han har jo et par kamerater med små barn, så det er masse kunnskap å hente!

(Noen ganger høres han nesten ut som meg i begynnelsen, da jeg allerede tenkte på vogn og bilsete og klær og seng og alt... Nå tenker jeg på UL og Bryllup, og lar resten vente til etterpå.)

Har forresten følelsen av at jeg får gutt eller jente... ;) Har faktisk ingen anelse. Heller litt i begge retninger. Tror jente, men tror gutt. (Så når den kommer blir det vel "Det var det jeg visste" samtidig som jeg blir litt skuffet over at det ikke er det motsatte :ler: )

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

:ler: Gutt eller jente ja

Det er sånn jeg tror også for tiden.. Har ikke peiling lengre, men følte gutt før.

Tenk at vi skal bli MOR! :overrasket:;)

Er jo helt syyykt.... :sjenert::hjerte:

Fantastisk... Spesielt ... Krevende.. Blir så kos!

Ser fram til høytider særlig, tradisjoner, julaften m/ julesokk osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ja, gleder meg allerde til neste julaften. Juletre, kaker, gaver og ikke minst gavepapir. (Alle små barns favoritt!)

Blir morro det! :hoppe:

Helt sikkert slitsomt å ha barn, men tror fortsatt det er mest kos!

Så blide av lille Brangelina-nurket idag. Hvordan er det mulig å IKKE forelske seg i et sånt nydelig lite nurk? :hjerte: Gleder meg bare masse til å få mitt eget lille troll!

Har ikke helt gått opp for meg at jeg skal bli noens mamma... Lurer på når jeg innser det?

Ble litt :overrasket: når jeg så hvor kort tid det er til permisjonen din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen til JM og hjertelyd!

4 uker og 3 dager til ordinær UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Hvor er det bilde av Brangelina?? :hoppe:

Å... jeg tror jeg kommer til å bli helt betatt av lille skatten min..

Må passe på så mannen også får litt oppmerksomhet da ja! :ler:

Ja, tenk... Noen skal rope "mamma!", til meg, helt fjeeernt! :hjerte:

Det blir kjempegøy, stress men mest kos! :sjarmor:

Håper du får en superduuuper fredag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bildet via en eller annen nettavis, som linket til forsiden til Hello.

Blir viktig å huske å være kjærester, selv etter at man får et lite knøtt som begge er forelsket i! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det jenter... Det er aller aller mest kos med å være mamma! Man glemmer så fort det som er slitsomt (nattevåk, ørten bæsjebleier på 1 time, hyling om natta osv)... Kosen og nærheten og det at den lille faktisk er et resultat av kjærligheten mellom mamma'n og pappa'n er en helt vanvittig følelse! Dere kan glede dere! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det jenter... Det er aller aller mest kos med å være mamma! Man glemmer så fort det som er slitsomt (nattevåk, ørten bæsjebleier på 1 time, hyling om natta osv)... Kosen og nærheten og det at den lille faktisk er et resultat av kjærligheten mellom mamma'n og pappa'n er en helt vanvittig følelse! Dere kan glede dere! :Nikke:

:hoppe: :hoppe: *gleder seg vilt, og maser på babyen om at den må forte seg å bli ferdig!* :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...