Gå til innhold

Julegaven


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Da var det vel på tide å starte med en liten dagbok her også, så ikke bryllupsdagboken min blir full av spire-snakk!

Etter ca 14pp satt det plutselig fast en uventet, men veldig velkommen, liten spire i magen!

Kanskje ødelegger den mors drøm om den perfekte brudekjole, og bryllupsdag med masse champagne og jordbær, men mest sannsylig kan kjolen syes ut litt, og champagnen byttes ut med champagnebrus...?

Antatt termin (Regnet ut fra ca EL) er 8. desember, så det kan bli tidlig julegave i år!

Hadde rar syklus denne måneden, har tempet en stund nå! (Har bare vanlig digitaltermometer, men det funker det og...) EL var for en gangs skyld ikke helt lett å stadfeste, og fra ca dag 7 etter EL steg tempen til 37, og ble der ut syklusen! (Sluttet å tempe da jeg plutselig fikk de to rosa!)

Har lest at en slik stigning faktisk kan være et tegn på graviditet... Det skulle jeg visst da!

Da mensen ikke kom, og kvalmen, tissetrengtheten, de vonde puppene og en generell avsmak for sjokolade begynte å dukke opp, slo det meg plutselig at det var på tide å teste.

Testen ble tatt 1. april, og jeg tror elsklingen trodde det var en aprilspøk da jeg kom og fortalte at det så ut som testen var positiv. (Hadde faktisk to klare rosa streker med en gang!)

Hadde kjøpt svangerskapsbøker for far til han, som han fikk med en gang han godkjente testresultatet. (Det første han gjorde var faktisk å hente kameraet for å ta bilde av den positive testen!)

Håper noen av dere tar dere tid til å stikke innom og hilse på, og gi gode råd på veien, for jeg har aldri gjort dette før! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer fra meg også :klem: Da er vi i alle fall to som er ferske i gamet her. Jeg vet ikke enda hvor langt jeg er på veg, men oppdagelsen er like ny som din, så da har vi noe felles!

Jeg ser at dere har prøvd mye lenger enn oss, så du fortjener de hjerteligste gratulasjoner og lykkeønsker :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk og takk!

Regnet ut ifra ca EL, og ikke ut ifra merkelige kalkulatorer som mener EL er 14 dager før mens, (16-17 dager hos meg.) Så er jeg nå 4+5 på vei.

Er bekymret for å miste, for jeg tror jeg har hatt 4 veldig tidlige SA i løpet av dette året vi har prøvd. (Har gjerne hatt de samme symptomene som nå, men så kom mensen litt seint, og jeg fikk aldri blått kryss.. :tristbla:)

På grunn av dette har jeg mast meg til tidlig legetime. (Sa ifra da jeg bestillte at jeg ønsket å komme inn snart, selv om jeg ikke var så langt på vei. Begrunnet med at min mor hadde jernmangel i sitt siste svangerskap, og jeg tror det er noe som er vanlig i familien.)

Skal hvertfall til lege allerede på onsdag, så da får jeg hvertfall vite om jeg mangler noe.

Jeg vil jo at den lille spiren skal få alt den trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Velkommen inn i nabolaget og gratulerer så mye med spire i magen! :blomst:

Håper du får noen fine måneder her inne, på veien til å bli mamma til et lite gull! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Fikk bare lyst å kikke innom dagboken din, og gratulere litt her også!! Det er så koselig hver gang det klaffer for noen!

Vil ønske deg masse lykke til, prøv å ikke bekymre deg for mye!

Jeg krysser fingrene og har tro på at det går bra denne gangen!

hilsen seterjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! :klem:

Ååååå.... Er hyggelig med besøk i dagboka! Blir litt sånn sentimental og sippete!

Skal ta meg tid til å titte innom andres dagbøker etter hvert også. Må bare føle litt mer på den lille spiren min først! Vanskelig å forstå, og venne seg til!

Har fått en veldig sunn liten spire jeg, den vil absolutt ikke ha sjokolade, har ikke lyst på potetgull, og er gal etter frukt og grønt!

Kanskje jeg ikke går opp så mye før bryllupet!

Dessuten våkner jeg jo grisetidlig for tiden, og har tid til å gå til jobb. (Halvtimes rask gange hver morgen!)

Sliter litt med å sovne om kvelden, men sovner som en stein på ettermiddagen!

Håper masse på at spiren klamere seg fast, men har jo håp, siden den fortsatt er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, hyggelig med ennå mere besøk! :klem:

Idag har det nok vært en veldig "bekymret for spiren" -dag.

Har knapt nok hatt symptomer, men det er nok fordi jeg ikke har hatt tid til å sitte stille og føle, sånn som jeg pleier!

Har vært i full aktivitet i hele dag, og det gjorde etter hvert at jeg fikk litt ekstra vondt i magen. Vet ikke om det var for at jeg var sulten eller sliten eller hadde vært for sjelden på do? (Eller om det er no galt med spiren! :tristbla: )

Får passe på å slappe av og kjenne etter i kveld , så kanskje gravid-følelsen kommer tilbake! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...