Gå til innhold

Julegaven


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Snart 6 uker på vei!  :hoppe:

Kjipt du er så trøtt, får håpe det bedrer seg snart! :klem:

Så morsomt egentlig, at maten smaker annerledes nå. :ler:

Jeg klaaaarer ikke brunost lengre...  :sprettoy:

Gode forslag til mat? Tjaaaa...

Kanskje du skal kjøpe inn endel som du IKKE pleier å spise? ;)

Jeg har sjokoladedilla  :sikle:

Jo, det er faktisk litt morsomt at maten smaker annerledes. Er også litt morsomt med alle de merkverdige rare luktene som plutselig dukker opp over alt!

Du må gjerne spise all sjokoladen i verden for min del, Epica. Jeg klarer ikke sjokolade nå. (Første gang i mitt liv kampen mot sjokolade ikke har vært vanskelig! :ler: )

Begynner å gå seg til i matveien nå. Har funnet ut litt av hva jeg klarer å spise, og når.

Vi får være glade vi ikke er som kona til min tidligere kollega. Hun er gravid for andre gang nå, og har vært sykehusinnlagt første trimester begge gangene, sor hun klarer ikke holde på maten... :tristbla:

Egentlig har jeg jo bare kosesymptomer.... De som forteller meg at babyen er der, og at den fortsatt påvirker systemet mitt.

Vil hjem fra jobb nå.... Glad jeg har kort dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa soett med en egen pose innkjoepte babyklaer - ble helt roert her jeg sitter!  :grine:

Ha en kjempefin paaske og lykke til videre i graviditeten!

:kose:

Tusen takk! Håper det løser seg for dere også snart! :klem:

(Var litt bekymret for dette med alt jeg har i hus av babyting, siden vi brukte lang tid på å bli gravide, og fikk tid til å tenke "hva hvis....")

Ha en kjempefin påske du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så deilig at du ikke har sjokokick da! ;)

Jeg er nemlig litt engstelig for ekstra kilo.. :sjenert:

Håper jeg får dilla på mer sunne ting etterhvert :ler:

Godt at du bare har "kose"symptomer da! :sjarmor:

Håper du slipper å være trøtt hele tiden, er ganske slitsomt ja.. :tunge1:

Kooooose deg i påsken!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte nyheten til foreldre igår. De ble veldig overrasket og kjempeglade.

Svigers la inn bestilling på jente. (Litt seint, for babyen har nok bestemt hvilket kjønn den skal bli for lenge siden.)

Min kjære vil ha gutt, for foreldrene hans vil gå bananas hvis det blir jente. De har ingen jenter selv, og ingen jentebarnebarn.

Foreldrene mine synes ikke kjønn har noen betydning.

Fikk høre litt om hvordan mammas graviditeter var, og det lover absolutt ikke godt for de neste månedene.... :tristbla:

Hun var :kvalm: til siste dag, og da hun skulle ha meg spiste hun nesten ingenting, og gikk ned masse!

(Så det kan tenkes brudekjolen heller blir stor enn liten... :sjarmor: )

Morro at de ikke hadde mistanke i det hele tatt, siden vi har prøvd så lenge og alt. :ler:

Ønsker forøvrig alle en riktig god påske! :klem:

Når jeg kommer meg hjem idag, skal jeg sove! (Og det gjør jeg nok framover også, så det er ikke sikkert jeg er så aktiv her i påsken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt og fortsatt har en god påske!

Takk miip! :klem:

Jeg har vel egentlig ikke en forferdelig bra påske, men alt tyder på at lille klumpen har en ordentlig "party" påske! (Og jeg tar gladelig støyten!)

Sover og sover, er veldig kvalm, og spiser veldig lite. (Selv om jeg prøver å spise mye.) Orker egentlig ingenting, og gruer meg til å prøve å komme meg på jobb i morgen!

Men så lenge klumpen ser ut til å ha det bra og vokser, så skal jeg være kjempefornøyd!

Er deilig å ha fri, og kunne være slapp og sliten! (Og ha en gående rundt seg som forstår og er hjelpsom!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har vondt av deg som er så kvalm. Jeg er utrolig glad for at jeg slipper akkurat det, men tenker på dere som er plaget. Håper det går seg til og at du snart er over det verste!

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Cr@sh, Jettes og Valentine!

Det er nok lite som tyder på at kvalmen skal gå over... Blir værre for hver dag...

Men, jeg har anskaffet ingefærkapsler, og det ser ut til å være et vidundermiddel! Spiser 2 i løpet av en dag, testet igår og idag, og har nesten ikke vært kvalm i det hele tatt. (Er kjempetrøtt fortsatt.)

Eneste er at når jeg ikke er kvalm, så er jeg bekymret! Uff :tristbla:, kan liksom ikke vinne her!

Men, ingefær må til, ellers kunne jeg ikke vært på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også endel kvalm i begynnelsen, verst var det i uke 6-8. Etter det har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt! Så jeg håper det snart går over for deg også.

Godt du har funnet et middel som fungerer hvertfall!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel bestemt meg så smått for å forvente at jeg er kvalm og kresen ut svangerskapet. Siden min mor hadde akkurat dette.

(Det er bedre med en positiv overraskelse enn en negativ.)

Har forsket litt mer på dette med hvordan kroppen min reagerer på ingefærkapslene, og dermed blir dagen som følger:

Må våkne tidlig, og huske å ta en kapsel. (Svelges på senga, med nærmeste drikke.)

Ligge helt rolig minst en halv time. (Til kvalmen forsvinner)

Deretter kan jeg stå opp og ordne meg i rolig tempo. Må huske å få i meg noe mat.

Spiser jevnt og lite gjennom hele dagen, og forsøker å lytte til kroppens signaler ang. anstrengelse. (Vanskelig, siden jeg er på jobb, men ønsker å sove.)

Helst sove ettermiddagslur.

Har nesten blitt 8 uker nå. Da synker jo sjansen for at noe skal gå galt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, idag er jeg alene hjemme, og har egentlig en avtale om trening. (Vet ikke helt om jeg har overskudd til å trene, men ønsker jo å gjøre det!)

Savner å ha noen som ordner mat til meg. Er blitt så dårlig på det nå!

Elsklingen min sendte melding i morges etter at han hadde reist. (Egentlig ikke til meg, til babyen! :) ) Høres ut som han kanskje kommer til å kjøpe en liten babyting mens han er på tur! Søte gutten!

Lurer på om han vet hva han gjør? Hormonell som jeg er kommer jeg til å strigråte hvis han kommer hjem med noe søtt babyaktig!

Virker også som han foreløpig har bestemt seg for å omtale babyen som jente. Synes det er søtt jeg. (Kanskje jeg må kompansere og omtale den som gutt?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende om det blir jente eller gutt! Naar faar dere evt. vite det? Kan vel ikke vaere saa mange ukene naa?

Takk for koselige hilsener, forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende om det blir jente eller gutt! Naar faar dere evt. vite det? Kan vel ikke vaere saa mange ukene naa?

Takk for koselige hilsener, forresten!  :klem:

:ler::ler:

Er jo bare 8 uker på vei, så om vi ser det på ultralyd er vel det tidligst om 10 uker. Men jeg håper vi ikke ser, for vi vil ikke vite.

Så, hvis alt går som vi vil, så kan jeg fortelle om det er gutt eller jente en gang før jul. :ler::ler:

Hyggelig at du kommer innom her på besøk!

Gleder meg fortsatt til å høre hva slags resultat du får 1. mai! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Innom å ønsker deg en fin fredag og ei god helg!

En riktig god helg til deg også, *MissS*! :klem:

Nå har jeg akkurat snakket med helsestasjonen, og fått time hos jordmor. (Ikke før om leeenge, men jeg har hvertfall fått den.)

Hun jeg snakket med var kjempepositiv, og sa at selv om jeg EGENTLIG ikke skulle ha time hos jordmor før i uke 24, så passet det jo ganske bra med en i uke 14-16.

Så da fikk jeg time 15. juni.

Har fortalt elsklingen min at jeg gjerne vi ha han med, tilfelle vi får høre hjertelyd. (Det er jo et håp rundt den tiden, er det ikke? :sjarmor: )

Dessuten har jo han masse spørsmål også.

Skal til legen igjen 10. mai, så da blir nok han bombadert med spørsmål. :ler: Dessuten kan det hende vi må snakke om sykmelding/jobbsituasjon.

Har en god dag idag, men føler meg veldig babyfiksert, og klarer ikke konsentrere meg så mye om jobb. :ler:

En riktig god langhelg til alle besøkende i dagboka mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy med kommende jordmortime!! Og legetime! Hjertelyden kan du nok høre mye tidligere enn uke 14/15! Jeg hørte hejrtelyd med doppler sist jeg var hos legen (11+6). Nydelig lyd!!! Og hørte hjertet første gang 8+1, men det var på UL på sykehuset, og via UL-apparatet da..

Vi skal også vente til fødselen med å vite kjønnet! :Nikke: Man trenger ikke vite alt her i verden!

Leit med kvalmen din.. :troest: Artig at du kjente deg igjen i mine kvalmebeskrivelser, selv om det ikke er så artig i seg selv da.. Mine beste råd mot kvalmen er å lytte til kroppen. Spise ofte, og hver gang du er sulten. Spise lite hver gang. Hvile mye, ofte hjelper det å sove bort noe av kvalmen.

Jeg prøvde meg en periode med tørre kjeks før jeg stod opp, men det smakte meg ikke i lengden og gikk over til frukt. En lang lang periode nå har jeg måttet spise om natten også, gjerne bare en drue eller to, men har vært helt avhengig av frukt ved sengen, og en flaske vann. Har hele veien våknet om natten og må opp og tisse, og da har jeg samtidig kjent jeg var sulten og tom i magen. Da var det godt å ha vannflaske og litt frukt lett tilgjengelig. Og før jeg står opp, spiser jeg alltid! Spiser druer eller et eple, og drikekr litt vann. Bare litt, så jeg ikke er helt tom i magen. Da hadde jeg nemlig tid å lage frokost på ordentlig vis før kvalmen kom for fullt. Selv omkvalmen var slitsom, så har trøttheten faktisk vært min største plage så langt. Huttetu.. Kjenner det går langsomt oppover nå, og det erlitt godt!

Lang utgreiing dette her, du får bære over med mine teskje-forklaringer! :ler2:

Uansett: Lytt til kroppen og hil mest mulig nå i begynnelsen, det er mitt beste råd. Er du skrekkelig sliten, så be om sykmelding en periode. Det er ikke bra å gjøre mer enn man egentlig orker. Og sliter du med kvalme og trøtthet, er det bedre å kunne roe helt ned, enn å putte i seg allverdens vidundermidler og tyne kroppen for mer enn den egentlig klarer. Mener jeg i hvertfall!

Sånn! Da har jeg kuppet dagboken din nok for i dag, skulle jeg tro! :ler2:

Riktig god fredag, Sensommerbruden, og god bedring med kvalmen! Og husk: Kvalmen er et godt tegn! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...