Gå til innhold

Julegaven


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, iss!

Idag morges var jeg skikkelig deprimert, hadde plutselig ingen symptomer, bortsett fra at jeg var uggen. (Og det kan jeg bli av å bekymre meg også!) Men så ser de ut til å ha kommet litt tilbake. Ble veldig kvalm før frokost!

Heldigvis har jeg gitt forloveden pappabøker om svangerskap, så han var vedig støttende! Han sa at alle kommende mødre er bekymret når de ikke har symptomer, OG når de har symptomer!

Skal alikevel bli godt å høre fra legen min at jeg er gravid! Håper jeg ikke mangler noe vitaminer eller sånt, men da får jeg vel kosttilskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, har vært hos legen, og han var kjempepositiv til at jeg kom så tidlig.

Han fyllte ut skjemaer, tok blodprøver og passet generelt på alt!

Skulle melde meg inn på ullevål allerede nå, så jeg hadde sjangs til å få plass der!

Han anbefalte at jeg gikk til jordmor, men satte alikevel opp en ny time hos seg om 7 uker!

Satte termin til 5. des, men mente min sannsynligvis var riktigere. Men det betyr jo ikke noe, for det er UL som bestemmer uansett!

Håper alle har en like flott dag som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:hoppe:

Så flott at legetimen gikk så bra!

Hvor er tickeren din?..... :sjarmor:

Det må du få deg!! ;)

Jeg har omtrent ikke hatt symptomer jeg!

Merker matlysten er på TOPP.. :ler:

Og ellers ganske oppblåst & full av hormoner.. :sjenert:

Blir gøy å følge deg fremover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip

Så fint at legen var positiv og at du er i bedre humør og mindre bekymra i dag!

Morsomt å lese at du har fått en sunn spire som bare vil ha frukt og grønt, ikke sjokolade og potetgull. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Så flott at legetimen gikk så bra!

Hvor er tickeren din?.....  :sjarmor:

Det må du få deg!! ;)

Jeg har omtrent ikke hatt symptomer jeg!

Merker matlysten er på TOPP..  :ler:

Og ellers ganske oppblåst & full av hormoner..  :sjenert:

Blir gøy å følge deg fremover! :klem:

Tickeren er på vei, men det kan ta opptil en uke å få aktivisert supermedlemskapet. Så da får jeg bare vente i spenning! Skal prøve å skriv det på nederst i innlegg så lenge jeg! :klem:

Hei på deg, *MissS*!

Joda, det var helt herlig med legetime! Godgutten min var også fornøyd med at noen andre bekreftet det!

Så fint at legen var positiv og at du er i bedre humør og mindre bekymra i dag!

Morsomt å lese at du har fått en sunn spire som bare vil ha frukt og grønt, ikke sjokolade og potetgull. :ler:

Jeg var så redd for å få beskjed av legen om at vi sjekket det jg var mest redd for, og så tok vi resten når jeg var ca 8 - 12 uker på vei. Men han var bare positiv. Husket plutselig hvorfor jeg valgte å ha han som fastlege!

:ler: Rare, lille spiren er veldig sunn, ja, kanskje fordi jeg ikke er så sunn normalt? (Har blitt mye bedre det siste året, altså!)

Det går litt is for tiden da, men det er jo ikke så ille så lenge fruktbehovet er der ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh så spennende med legebesøk :hoppe:

Godt å høre at alt står bra til med både deg og spiren :) . Jeg gleder meg voldsomt til min første legetime i morgen.

Skulle melde meg inn på ullevål allerede nå, så jeg hadde sjangs til å få plass der!

Er dette noe legen tok opp helt av seg selv eller må jeg huske på å nevne det allerede nå jeg også? Dette visste jeg ikke var noe man måtte tenke på så tidlig :roll: Godt dette forumet fins!

Kos deg videre med isen din, sommerbruden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh så spennende med legebesøk :hoppe:

Godt å høre at alt står bra til med både deg og spiren :) . Jeg gleder meg voldsomt til min første legetime i morgen.

Er dette noe legen tok opp helt av seg selv eller må jeg huske på å nevne det allerede nå jeg også? Dette visste jeg ikke var noe man måtte tenke på så tidlig  :roll: Godt dette forumet fins!

Kos deg videre med isen din, sommerbruden  ;)

Hos meg var det faktisk legen som tok opp dette. Han skrøt veldig av A-hus også, men mente jo at de fleste i oslo ønsker seg til et sted i oslo, ikke utenfor. Siden det er ført til mølla på dette, så er det jo greit å søke allerede nå.

Jeg regner med legen din tar opp dette, men hvis ikke må du si ifra. Det er legen som sender søknaden for deg!

Har lært utrolig mye selv ved å smuglese litt rundt her på forumet. Godt jeg kan hjelpe andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen?  :kose:

GOD PÅSKE!!  ;)

God påske til deg også! :klem:

Har ikke helt ferie ennå, for jeg jobbet ikke fullt i fjor, så det spares på ferien der vi kan.

Hektisk på jobb om dagen, men formen ellers er fin! Bortsett fra at jeg plutselig har blitt kjempetrøtt. (Sov som en stein i natt, og måtte sove 2t etter jobb idag også!)

Apetitten er også rar. Må spise hele tiden, ellers blir jeg kvalm. Og så er det masse jeg ikke orker å tenke på å spise, som brød...?

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som du tippet tok legen opp det med sykehusvalg med meg også, uten at jeg slapp å spørre. Han anbefalte Ullevål, så det blir det på meg også :)

Ellers vil jeg bar si at du får bruke de få fridagene du har til å slappe godt av og nyte den voksende magen!

Ha en strålende påske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra da, Valentine!

Håper du får plass på Ullevål! (For min del bør det jo gå bra, siden jeg var kjempetidlig ute! De fleste søkes det jo ikke for før de er 8 uker på vei.)

Tviler på at magen vokser så mye i løpet av påsken. (Selv om jeg er overbevist om at det harde lille området nederst på magen har blitt større.)

Men, antagelig skal vi være litt tidlig ute, og fortelle nyheten til foreldrene våre! Vi skal samle dem i forbindelse med noe bryllupsgreier, så nå kan det hende de snart får vite! Gleder meg til å kunne snakke om det.

Hadde SÅ lyst til å fortelle da Mamma snakket om at hun hadde funnet en aktuell syerske hvis vi trengte hjelp til det lille som skal fikses på kjolen. (Må jo sikkert legges ut rundt magen, tror dere ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, merker dette med lørdagskos her blitt rare greier...

Jeg spiser kun middag som normalt, alt annet har blitt litt ettersom hva jeg vil ha.

Elsklingen måtte lage ristet brød med smør til meg i morges, for jeg orket ikke noe annet. (Han spiste egg og bacon på brød...) Har ikke lyst på brød, ikke egg, ikke ost og ikke kjøttpålegg? Bacon er godt, men smaker annerledes enn det gjorde før.

I kveld har jeg forsøkt å finne noe å kose meg med. Er alene hjemme, og har sett Anne fra Bjørkely, mens jeg kosespiste... Sjokolade er ordentlig æsj, det blir jeg kvalm av. Potetgull har jeg ikke lyst på. Dermed ble det fruktsalat med vaniljesaus. Og så har jeg kjøpt inn masse is, for det er kjempegodt!

Lurer på hvordan jeg kan forklare omverdenen at jeg nesten ikke spiser noe lenger?

Matpakka på jobb går ned fordi jeg har agurk på leverposteien. (Har da bare lyst på agurken!?)

Ingen som har gode forslag til mat vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, er så trøtt idag! Angrer plutselig på et jeg ikke tok meg fri disse dagene!

Men jeg kunne vel egentlig ikke gjette på at jeg plutselig skulle få fullstendig sovekick heller....

Sov mye av dagen igår, og i hele natt. Ville nesten ikke høre vekkeklokka i morges. Hadde vel ikke stått opp i det hele tatt hvis jeg ikke hadde måttet så fælt på do!

Så nå sitter jeg på jobb og gjesper, og gleder meg til jeg kan gå hjem og sove!

:sove:

5+5

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Snart 6 uker på vei! :hoppe:

Kjipt du er så trøtt, får håpe det bedrer seg snart! :klem:

Så morsomt egentlig, at maten smaker annerledes nå. :ler:

Jeg klaaaarer ikke brunost lengre... :sprettoy:

Gode forslag til mat? Tjaaaa...

Kanskje du skal kjøpe inn endel som du IKKE pleier å spise? ;)

Jeg har sjokoladedilla :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg syter mye om graviditeten for tiden. Får legge inn litt positive ting her også, så dere faktisk kan se at jeg gleder meg, MASSE! :hoppe::hoppe:

På lørdag, da elsklingen var hos noen kompiser og spillte poker, så lette jeg fram litt av det jeg har handlet til "min sterkt etterlengtede :babysmokk:".

For flere år siden, da noen av mine venner begynte å få barn, måtte jeg jo ut i babybutikker og kjøpe ting og tang. Fant ut at jeg har en egen evne til å finne ting og klær som er meget tidløse, samtidig som de er mye brukte og praktiske. Irriterte meg masse over at mange av disse tingene bare fantes i butikker i kort tid. Dermed tenkte jeg at jeg sikkert skal ha barn selv en gang, og det trenger jo mange av disse tingene. Dermed startet "hamstringen" og "redebyggingen".

Det var altså en pose med masse ubrukte babyklær jeg fant fram. Oppi denne posen lå bl.a. en liten "sparkedress" i hvitt og lysebrunt, med Ole Brum på fronten. (Verdens søteste sådan.) Begynte nesten å gråte av glede når jeg tenkte på at det kan hende jeg får muligheten til å bruke denne dressen på min egen lille baby om ikke altfor lenge!... :grine:

(Og, joda, elsklingen min vet det finnes en slik "samling", og har faktisk hjulpet til å kjøpe noe til den. Vi kjøpte en bitteliten "borte drakt" fra riktig fotballlag da vi var i london i høst.

Men han lo jo litt da han flyttet inn, og jeg allerede hadde en hel pappeske med babyting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa soett med en egen pose innkjoepte babyklaer - ble helt roert her jeg sitter! :grine:

Ha en kjempefin paaske og lykke til videre i graviditeten!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...