Gå til innhold

Julegaven


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

I morges syntes jeg jaggu det så ut til at magen hadde funnet på å sprette litt ut. :overrasket:

Gikk i går kveld og lurte på hvordan den flate, fine magen min klarte å gjemme en 12cm lang baby... Men det klarte den visst ikke lenger?

Ikke synlig helt for andre tror jeg, men en liten mage som jeg kan kose med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker og 3 dager til ordinær UL! Her raser det nedover!

Har ikke hatt tid til å spise noe på jobb idag, har blitt sittende fast med noe fra 09.00, og var tilbake på kontoret for 10 min siden... Sulten og sliten! :sur:

Og i morgen tidlig reiser Elsklingen bort, og kommer ikke hjem før tirsdag. (Så da blir det ensomt hjemme!)

Får se hva jeg kan finne på med venninner og sånn, kanskje noen vil gå på kino en dag?

Idag tenker jeg det blir grilling igjen, for været er glimrende! Gleder meg! Skal snart komme meg hjem, for jeg synes jeg har jobbet nok idag!

Ha en herlig helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja kino er alltid kos! ;)

Kjipt når mannen reiser da :klem:

Ah, så gøy at magen viser litt! :legrine:

Er litt deilig når den spretter ut og man føler at noe er der inne.. :sjarmor:

Kose deg masse i helgen! :kyss:

De mistenkte på jobb ja? ;) Godt å få det sagt tenker jeg.

Jep, jeg låner hjertelydmåleren.. :hjerte: Godt å ha!

Men blir så avhengig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Føles det ikke godt at de på jobben vet?! Jeg syntes det var morsomt å fortelle det, men hos meg fikk alle vite det stort sett samtidig siden vi arrangerte fest samme uke. Da kom det automatisk ut til alle når jeg bare drakk vann.. Du som har kjent til den lille så lenge, må jo synes det er deilig at det endelig er ute??! Jeg er imponert over at du har klart å holde deg helt til nå.

Veldig spennende at det begynner å vise også. Jo mer magen vokser, jo mer virkelig blir det liksom. Nå kommer du sikkert til å synes at tiden raser avgårde frem mot UL. Det er så morsomt og rart og spennende å kikke :hoppe:

Slapp av og kos deg deg selv om din kjære er borte. Sikkert litt deilig å ha tid til seg selv også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker og 1 dag til ordinær UL.

Valentine: jeg synes faktisk det er vanskelig å fortelle folk, for jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Litt merkelig at noen på jobben vet, og andre ikke, men greit å slippe å holde det hemmelig hvis det skulle komme opp.

(Har lyst til å rope det ut til alle, men har samtidig blitt litt for vant til at det er "hysj"?)

Skal kose meg masse i helga, og bare ta det med ro. Skal bli deilig det også! :klem:

iss: :blomst:

Epica: Er rart å begynne å føle at det virkelig er noen der inne. Den sparket litt idag også, så nå begynner jeg snart bare å nyyytte!

:klem:

Ellers er lua nesten ferdig! :overrasket: Var fryktelig gøy når jeg først kom ordentlig igang, og det begynte å gå fort! Siden har jeg skullet bare... Men nå blir nok siste rest liggende til i morgen.

(Men jeg var ute og kjøpte noen småting idag, så alt er klart til å starte på vottene jeg hadde sett meg ut først. ;) )

Ellers fant jeg ut at Svigermor strikker. (Og hun er helt i 100 over babyen! Kanskje hun kan lures til å strikke litt utover høsten? :sjarmor: ) Har begynt å få veldig lyst på jente. (Og jeg som alltid har syntes det så så morro ut med gutt...) Litt fordi familien til Elsklingen "trenger" en liten jente. Litt fordi det hadde vært gøy å se hvor mye Svigermor egentlig kommer til å ta av hvis knøttet er jente... :ler: Og litt fordi jeg nå er helt sikker på hva hun skal hete. (Jeg ØNSKER virkelig å få en jente før noen andre tar fra meg navnet som betyr så utrolig mye for meg!)

Har nesten begynt å glede meg til å kunne fortelle omverdenen at lille jenta vår har fått navnet **********!

Og så har jeg en bisarr ide om at hvis det blir gutt nå, så vil vi bare få gutter, men hvis vi får jente nå, så får vi sannsynligvis gutt neste gang. :klø: :legrine:

Men jeg har fortsatt ingen følelser for hva det er! Blir fryktelig spennende å se! Og så må vi finne et par aktuelle guttenavn. (Og så må jeg finne en måte å få Elsklingen til å bli enig i jentenavnet på... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er da bilde av den søte lille lua jeg har strikket. Helt ferdig, og ganske fornøyd. (Litt knot her og der, og en og annen feil som egentlig ikke synes!)

Ble veldig lyst i blitsen fra kameraet, for lua er mørkebrun.

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin!

Jeg har også en drøm om å bli en strikkende mor, som min mor og mormor... Du er jo litt inspirerende da!! Lykke til med vottene, er sikker på de også blir fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Seterjenta!

Er egentlig veldig fornøyd med meg selv. Trodde ikke jeg skulle få det til så bra.

Men nå er jo finværet borte igjen, så det blir vel litt tid til jeg får kommet igang med vottene.

Satser på mer finvær snart! :klem:

Ellers teller jeg fortsatt ned:

Kun 3 uker til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg forresten ikke mye lyst til å stå opp. Var kjempetrøtt, og ville bare sove. (Hørte ikke klokka de to første gangene den ringte heller.)

Og så drømte jeg at jeg forsov meg... :tristbla:

Heldigvis gjorde jeg ikke det. Har kommet meg på jobb. Noe som er bra, siden jeg har gjort en avtale som ingen andre vet om, nå 09.00.

Håper jeg føler meg bedre utover dagen, for jeg blir så kvalm når jeg er sliten. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper du føler deg bedre snart vennen! :klem:

Var gruuusomt å stå opp idag...... :sprettoy::Gjesp::gape::erter:

:hoppe: 3 uker til UL!!

OI, sparket mer?

Jeg har ikke kjent noe enda.. :grine:

Men bare alt er fint på UL så slapper jeg helt av.

Hvordan kjennes det ut, som bobler eller spark?

Var ganske tidlig å kjenne, så herlig da! ;)

FLINK å strikke!! :klappe:

Svigermor er også en kløpper på strikkerfronten.. Men syns det er litt flaut å spørre.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter Epica!

Spennede med UL! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Hvis du har en svigermor som er flink til å strikke, kan du ikke forsøke å smigre inn noen babyplagg? (Det skal jeg prøve på.)

"Jeg skulle ønske jeg kunne strikke like pent som deg, for da hadde babyen hatt masse fine ullklær til vinteren."

Eller

" Hvis jeg spør riktig pent, og betaler alt av garn o.l., hadde det da vært mulig å spørre om du ville strikke denne søte genseren til babyen?" (Har nemlig fått et helt hefte med strikkeoppskrifter, men tør ikke prøve meg på så mye annet enn luer og votter og kanskje en ensfarget bukse hvis jeg blir tøff...)

Har nå en mening om at jeg har kjent spark flere ganger. Det kjennes litt forkjellig ut fra gang til gang, men litt likt også.

Første gangen kjentes det ut som to "lemus rykkninger". Og det har det vel også kjentes ut som de siste gangene, men da kanskje tre og fire på rad.

Men et par av gangene har det vært som om noen dyttet svakt i meg fra innsiden.

Det kommer sikkert for deg også etter hvert. De skal jo sparke ganske hardt om noen måneder! ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Skal prøve å smigre og smiske med svigermor... :sjarmor:

Var jo en grei måte å si det på, at hvis jeg kjøper garn..

Hun sier nok ja til det, er kjempesnill :)

Er ikke typen til å være frempå, er mer reservert når jeg ikke kjenner henne supergodt, da blir det litt flaut..

Men hun nevner det kanskje selv. ;)

Lemus rykninger ja.. Har hørt det er sånn de kjennes ut.. :hjerte:

Så DEILIG da!!

Ja, jeg får smøre meg med tålmodighet! ... :sjarmor:

Håper du får en kooooselig dag! :klem:

På jobb du også?

Hva er neste plagg på strikke-planen?:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epica:

På jobb jeg også! Har mye "punktjobbing" idag. Veldig opptatt en stund, for så å vente på at neste ting skjer.... :forvirret:

Neste plagg på strikkeplanen er vottene jeg hadde tenkt å begynne med. (Må forske ut hvordan jeg øker antall masker først.)

Er litt redd for at de kan bli store, for de minste er str. 6mnd...

Neste blir nok en lue som kan strikkes fram og tilbake på vanlige pinner.... (Sånn som når man måtte strikke grytekluter på skolen.) Og så bare syes den sammen bak etterpå...

Må uansett tigge sivgermor om de litt vanskeligere tingene... (Og love at hun kan få strikke kjole som matcer hvis det blir jente!)

Cr@sh:

Takk for ros! :klem:

Synes tiden flyr veldig fort nå! (Og så skjer det noe baby-relatert nesten hver uke.) Så det er absolutt ikke lenge til UL! :)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja ikke sant tiden flyr?! :overrasket::sjarmor:

Før du vet ordet av det så er du på vei til UL! :klem:

Planer for kvelden?

Hvordan er det med kvalmen, holder den seg unna? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så kvalm lenger Epica, men det blir nok soving når jeg kommer hjem. Er veldig sliten.

Hadde tenkt å invitere bestefaren min på middag hvis han hadde tid, men jeg orker ikke. Kanskje i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ååå ja.. skal sove jeg også :Gjesp:

Sov lite i natt, eller generellt sliten om dagene?

Ja se det an imorgen, med besøk. Viktig å slappe av når du kjenner kroppen ber om det :klem:

Håper du får en koselig kveld!

Min blir nok like avslappende som din.. :sjarmor:

Men... jeg kommer aldri til å få sove inatt!! :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten idag, kunne sikkert sovet til 12! (Men måtte jo opp klokka 7 likevel!)

Går fint å sove til natta hvis jeg bare holder meg til å sove et par timer etter jobb, så jeg er nok litt ekstra sliten.

Lurer litt på om baby har "voksedag" for jeg har hatt mye voksesmerter i magen siden igår kveld. (Ikke hele tiden, men litt nå og da, og mer enn jeg pleier.) Og hvis baby bruker all energien jeg får i meg til å vokse, så er det vel ikke rart jeg er sliten? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja jeg hadde også endel voksesmerter for noen uker siden.. ;)

Da er vertfall alt som det skal!

Dvs. livmoren vokser og babyen utvikles en del på den tiden, skjer mye, så det er normalt at du er sliten.

:klem:

Kose deg ikveld, og ta vare på deg selv.. :)

Jeg er tidlig trøtt om kveldene men har vert veldig trøtt allerede rett etter jobb i det siste..

Er kjipt å være trøtt så ofte men sånn er det nok bare ja.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...