Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

wow, så fort tiden går! allerede 10 uker på vei!! :hoppe:

Er det ikke godt å nærme seg de 3 første mnd? :-D

Håper du føler deg mer opplagt etterhvert!

Kan trøste deg med at jeg føler meg kvikkere nå! :)

:ler: Jeg kommer garanteeeert til å sprekke om jeg tar turen på H&M....

Håper det går greitt hos legen idag!

Alt er nok helt ok, siden du ikke har merka noe ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Epica!

Det er godt å se at alt fortsatt er bra med deg og lille knøttet i magen!

Hopper litt for 10 uker jeg! :hoppe:

Deilig å nærme seg 12 uker! Synes faktisk tiden har begynt å gå litt fortere nå, fra uke 8 og utover, enn den gjorde de første ukene. Så hvis alt går som det skal, er jeg snart 12 uker på vei, og litt mer trygg.

Elsklingen var forresten kjempefornøyd med den søte "babyfotballen" jeg kjøpte igår. (Resten lo han bare av, men den så jeg at han virkelig likte!) Han synes jo jeg tar litt av, og kanskje burde vente litt med innkjøpene, for han er redd for at jeg blir knust hvis noe går galt.

Men det blir jeg nok uansett nå, så jeg tror ikke noen små klær vil gjøre noen stor forskjell.

Alt så fint ut når jeg var hos legen idag, men han noterte jeg at jeg har gått ned i vekt, og jeg tror han begynner å se en minking av jern i kroppen min. (Ikke så rart, siden jeg ikke lenger spiser leverpostei daglig?) Fikk hvertfall beskjed om at jeg gjerne kunne velge et kosttilskudd med litt jern, så urovekkende høyt er det nok ikke!

Jeg har funnet ut at jeg har mistet ca 3-4 kg på fem uker. Tror det har stagnert nå, men jeg startet på 68, og legen målte meg idag til 65,5. (På vekta hjemme er altså nedgangen større enn hos legen.)

Tok celleprøve, siden det var lenge siden sist, så nå har jeg litt noia, siden det kom litt blod av det. :ler: Skal jo ikke være farlig, og det ser ut til å ha begrenset seg til det som kom akkurat da legen tok prøven. Ser hvertfall ikke noe mer nå.

Han forsøkte å kjenne på livmoren min, men fikk det ikke ordentlig til.... Det skremte meg litt når jeg kom ut fra legekontoret og fikk tenkt på det.

Livmoren lå visst veldig langt ned.... Hørtes jo ikke ut som det var så farlig, men det er jo oss førstegangs da, vi blir jo hysteriske av alt!

Han ventet visst at den skulle være på vei over bekkenet snart, men det var den altså ikke, den gjemte seg laangt nedi der.

(Tenk om :babysmokk: har sluttet å vokse? )

Men, men... regner jo med han ville sagt noe hvis noe var galt. Slimproppen var på plass, og det så jo tydelig ut som jeg var gravid. :forvirret:

Ellers har jeg begynt å planlegge ting på ettermiddagene igjen. Klarer faktisk å holde meg våken! (Men sovner kjempefort om kvelden, og sover natta gjennom. Og helst morgenen også!)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg føler meg så mye mer trygg nå.. Etter 12 uker er forbi..

Og etter jeg har sett lille knøtt og hørt hjertelyden..

Har så lyst å bestille en ny UL time for det var så fantastisk! :grine2:

Men det koster jo nesten 1000,-....... :sjenert:

GLED deg til å føle deg mer kvikk og i bedre form.

2. trimester er MYYYYE bedre!

Og jeg merker at tiden raser forbi nå, etter jeg passerte 3 mnd.

Du får en helt spesiell ro. ;)

Selfølgelig er alt ok!! :klem:

Han hadde sagt det om det var noe.

Men alltid lett å bli bekymret, det forstår jeg godt vennen!

Gleder meg til å følge deg videre! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, etter celleprøvetakingen igår, så blødde jeg litt. Jeg har jo ikke blødd noe så langt, så det var en litt ekkel opplevelse. Helt greit at legen sa ifra på forhånd, og at det ikke var farlig... Men det sitter i hodet alikevel!

Hadde fortsatt litt brunt blod i bindet igår kveld.

Derfor var det vel kanskje ikke noen bombe at jeg hadde mareritt i natt? :tristbla: Jeg drømte jo selvfølgelig at jeg var på do, og plutselig begyten å blø friskt blod, istedenfor at det bare var de små dråpene med brunt.

I drømmen "forsto" jeg der og da at jeg mistet babyen og måtte begynne prøvingen på nytt. :tristbla:

Bråvåknet selvfølgelig, og løp rett på do. Der var det hvertfall ikke noe blod på papiret. :smile: Så da kunne jeg gå og legge meg igjen. Heldigvis snudde Elsklingen seg og holdt rundt meg da jeg kom tilbake. Trengte det akkurat da! :klem:

Husker bare den forferdelige følelsen av å plutselig VITE at babyen ikke var i magen lenger! :grine:

Synes det er så forferdelig å plutselig sitte og sjekke alt papir etter at jeg har vært på do igjen. Trodde jeg var over den fasen nå! (Sjekker jo at jeg ikke blør, men at alt skal studeres, tilfelle det er en anelse rosa, det er litt ille.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Er så bra tittel på dagboka, Julegaven.. ;)

En perfekt julegave! :hoppe:

Hva du har kjøpt til babyen sålangt? :-D

Gleeeder meg å kikke i butikkene.... :sjarmor:

Uff stakkars deg vennen!!! :klem:

Jeg hadde blitt like bekymra!

Godt å ha mannen der sa tenker jeg.

Det går så bra skal du se, er helt normalt å blø litt etter celleprøve.

Det var det min lege sa da hun tok prøven.

:kose:

Snart lunsj! :sikle:

Trøtt enda? Jeg er så trøtt idag.. Og legger meg ganske tidlig om kveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk mindre trøtt nå jeg, Epica! Har våknet til den siste uka!

(Var derfor jeg klarte å kjøpe småting til babyen også, for jeg måtte ikke hjem og sove!)

Ja, det er jo den perfekte julegave! Den er jo SÅ ønsket, og bør jo komme før jul, ut ifra menstermin hvertfall!

Dette blir sikkert den beste julen så langt!

Elsklingen var fantastisk å ha i natt! Han kommer til å bli en fantastisk pappa og ektemann, det er jeg helt sikker på!

Hva har jeg kjøpt så langt.... :klø: :rodme::babysmokk:

Har en bitteliten fotball i stoff, som rangler...

Noen bodyer, et par snekkerbukser, et teppe, en sparkebukse, en "joggedress" eller to, lue og votter, masse sokker, smokkholder, noen smekker, et par fotballsko, fotballdrakt, babyleker ligger det både her og der..... (Men det har det gjort lenge! Gjestene våre tenker ikke over det lenger!)

Har handlet litt her og litt der i årevis, så det er litt vanskelig å vite hva vi egentlig har. Gleder meg masse til å hente esken jeg fikk satt i kjelleren da jeg og Elsklingen flyttet sammen! (Han visst om den allerede da altså!)

Syntes det var så grusomt å kjøpe fine ting bare til alle andre, når det forsvant ut av butikkene så fort! Dermed ble det litt hamstring og håp om at det en dag ble baby på meg også!

Gleder meg masse til å bli mamma! Tror det er så utrolig mye mere herlig enn slitsomt! Barn gjør jo de mest fantastiske ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Fæl drøm da.. Har også hatt sånne drømmer.. :troest:

Det med livmoren - den vokser vanligvis ikke ut av bekkenet før uke 12. Så det er ikke vanlig å kjenne den på utsiden før uke 12 altså. Ikke farlig at "den ligger langt nede".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å :hoppe: for 10 uker, tenk da er 1/4 av ventetida allerede unnagjort! :danse:

Håper du får en fin dag, godt å høre at trettheten er mindre så du orker litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle klemmer og hilsener jenter! :klem:

Har blitt skikkelig bekymret idag jeg, for nå kommer det like mye brun utflod som det gjorde igår! (Og jeg har ikke tid til å ringe legen, for jeg skal på jobbseminar fra nå og ut kvelden!) :tristbla:

Regnet jo med at det ga seg etter det værste igår! Eller at det hvertfall ble mindre og mindre!

Nå er det brunt på papiret når jeg tørker meg også! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst bare et blaff igår. :)

Ga seg igjen med en gang, og jeg tror jeg sluttet å spotte helt utover kvelden.

Og i natt sov jeg godt, uten et eneste mareritt!

Så da har jeg igjen begynt å gå og glede meg til juni, når jeg skal til jordmor, og forhåpentligvis høre et lite hjerte som slår! :hoppe:

Men nå er det snart helg! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Ha en flott helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja du kommer til å høre :hjerte: slå, og det er en fantastisk opplevelse! :hoppe:

Godt å høre du slipper mareritt, det er det verste!

Har du ringt legen og fortalt om spottingen?

Har hørt det kan være normalt.

Kan du kanskje få time hos jormor mandag så du slapper mer av?

Ha en fin helg! :klem: Planer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: iss,

Herlig med helg! Sitter nesten og venter på at den kan begynne!

Hadde litt lyst til å ta ut egenmelding idag, siden jeg var sliten og stresset igår. (Hadde fortsatt litt vondt i hodet da jeg våknet idag!) Men så fant jeg ut at det er fredag, og jeg kan spare egenmeldingen til senere.

Jeg tenkte å se an spottingen over helgen jeg, Epica.

Er det ikke borte da, ringer jeg nok både lege og jordmor, og forlanger nok mer eller mindre henvisning til UL, så jeg vet hvordan knøttet har det.

Er ikke så bekymret idag, og satte spottingen igår på kontoen for "rester fra dagen før".

I helgen skal jeg slappe av!

Får besøk av en venninne i morgen, regner med det blir stille og rolig, bare lager litt mat og leker litt med dansemattene til Xboxen.

Koselig! Elsklingen skal nemlig i bursdag/pokerlag, så da kan vi jentene gjøre hva vi vil hjemme.

Gleder meg masse til å komme meg så langt at jeg får høre lille :hjerte:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper spottingen er borte nå, og holder seg borte! :kyss:

Høres ut som en SUUUPER helg! ;)

Kose deg masse!

Tiden går bare fortere og fortere, lover deg! :-D

Gled deg til å høre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig rydde litt før venninna kommer, men havnet visst her på KG istedenfor...

Ingen antydning til spotting idag, men masse kvalme som kommer og går....

Har snakket med Elsklingen om at jeg har tenkt en stund på å anskaffe meg noen pene "babydoll" topper som jeg kan bruke utover sommeren. De tåler nok litt mage, og jeg synes jeg ser gravid ut i sånne uansett.

Så hva gjorde ikke min kommende ektemann? Jada, han gikk en tur etter jobb en dag, og kom hjem med to flotte topper! Den ene er nesten en kjole, og kan brukes til det på varme sommerdager, samtidig som den er fin til olabukse. Den andre er bare en pen topp! :hjerter_rundt: Herlige mannen! :hjerter_rundt:

Ha en fortsatt flott helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Innom for å lese hvordan det går med deg :) Har vært her, men har ikke fått tid til å sette meg ned å skrive.

Jeg husker jeg også blødde en del etter min første legekontroll, men det er heldigvis helt normalt :)

Hvordan var venninnekvelden med dansematte? jeg har også dansematte til PS2, heisann det er gøy, men ikke like lett å stokke fotene til tider :ler:

For en herlig mann - ikke alle som kan kjøpe klær som faller i smak! min kjære kom med flaxlodd til meg i går - jeg ble ikke millionær, men 50 kr ble det :)

Når skal du til legen å høre hjertet til den lille? jeg får nok høre det 1. juni :hoppe:

Ha en fantastisk helg vidre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så skjønn mann du har! ;)

Jeg har også lyst på noen baby doll topper, de er så søte.

Fant dessverre ingen på H&M istad, men var bare en kjapp tur innom.

Jeg har også en tendens til å ende opp på KG fremfor å rydde i huset :ler:

Kose deg ikveld & håper kvalmern går over! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilje78!

Jeg regner med vi får høre hjertet når vi skal til jordmor 15. juni. (Skal ha med Elsklingen, selvfølgelig. Han må jo få HØRE at han virkelig skal bli pappa.) Gleder meg utrolig mye, og satser på at Jordmor har bedre tid til å besvare spørsmål enn legen har.

Dansematte med venninne er kjempegøy. Jeg bruker dem nesten bare når hun er her. Ingen av oss som klarer å stokke beina, så det blir bare morro! Men det er litt trening også!

Er overlykkelig over å ha en mann som klarer å kjøpe klær til meg som jeg liker! Han har kjøpt så mye fint som jeg gjerne bruker masse! Synes også det er hyggelig at han involverer seg i graviditeten, selv om den ikke er så virkelig for han ennå.

Vet du, Epica, jeg har alltid syntes babydoll topper var søte, men at jeg så gravid ut i dem. Dermed er det vel bare å benytte sjansen, jeg kommer jo snart til å se gravid ut uansett! :sjarmor:

Tror det er mange av oss her inne som har lettere for å havne på KG og lese litt enn for å rydde, når det er rydde man skal!

Ha en fortsatt herlig helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig omtenksomt gjort av mannen din!!! Han fortjener en stooor :klem:

Dere kan virkelig glede dere til å høre hjertelyden :hoppe: Jeg tror nok disse guttene plutselig føler det blir litt virkeligere da.

Ha en fin søndag da :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...