Octopus Skrevet 15. juni Forfatter #101 Skrevet 15. juni Eris skrev (6 minutter siden): Jeg har jo helt glemt å svare deg! Det gikk veldig bra 🤩🤩 nå er det bare å telle ned til 13/7 og tidlig ultralyd 😍 hvordan går det med deg? Er formen fin? Jeg er så sykt trøtt hele tiden 😫 Så bra! Ble litt bekymret da du ikke svarte. Jeg har ultralyd dagen etter deg! Spent! Vurderer å ta en ny, privat før det, men klarer ikke bestemme meg Her begynner trøttheten å snike seg på og! Akkurat samme som forrige gang! Heldigvis ikke skikkelig kvalm, men mer uggen/uvel enn jeg var sist. 1
Eris Skrevet 15. juni #102 Skrevet 15. juni Octopus skrev (16 minutter siden): Så bra! Ble litt bekymret da du ikke svarte. Jeg har ultralyd dagen etter deg! Spent! Vurderer å ta en ny, privat før det, men klarer ikke bestemme meg Her begynner trøttheten å snike seg på og! Akkurat samme som forrige gang! Heldigvis ikke skikkelig kvalm, men mer uggen/uvel enn jeg var sist. Jeg vurderte også det! Haha 😂 men jordmor viste meg på ultralyd i forrige uke så da har jeg fått en ekstra titt allerede 😅 det blir veldig spennende med tidlig ultralyd! Så bra du ikke er kvalm! Jeg er heller ikke noe kvalm. Bare trøtt og sulten 😅😂🙈
Octopus Skrevet 15. juni Forfatter #103 Skrevet 15. juni Eris skrev (41 minutter siden): Jeg vurderte også det! Haha 😂 men jordmor viste meg på ultralyd i forrige uke så da har jeg fått en ekstra titt allerede 😅 det blir veldig spennende med tidlig ultralyd! Så bra du ikke er kvalm! Jeg er heller ikke noe kvalm. Bare trøtt og sulten 😅😂🙈 Ja, jeg og! Spiser sååå mye! Trøtt og sulten! Og forstoppelse da 1
Octopus Skrevet 17. juni Forfatter #104 Skrevet 17. juni 8+3 Bare denne dagen og to dager igjen, så er det ferie i tre uker Når jeg kommer tilbake på jobb er jeg 13+1! Hvis alt går som det skal da Jeg tør aldri slippe jubelen løs før alt ser bra ut på første ordinære ultralyd.
Octopus Skrevet 18. juni Forfatter #105 Skrevet 18. juni 8+4 Da har jeg bestilt tidlig ultralyd igjen. Førstkommende mandag. Føler både det er nødvendig og unødvendig. Men det er mest sannsynlig siste gang jeg er gravid, så tenker det er innafor å svi av litt penger på å føle meg betrygget Spent på hvor langt på vei hun måler meg og spent på om alt er som det skal
Octopus Skrevet 20. juni Forfatter #106 Skrevet 20. juni 8+6 Veiedag! start: 78,0 kg i dag: 79,7 kg Totalt: +1,7 kg
Octopus Skrevet 22. juni Forfatter #108 Skrevet 22. juni 9+3 I dag var jeg på ultralyd og alt gikk fint Jeg ble satt frem to dager igjen, så nå er jeg bare en dag etter det jeg regnet utifra eggløsning. Så ny uke starter på fredager. Sjekk den lille der da! Kan se ut som det blir bebis i januar 2
Octopus Skrevet 22. juni Forfatter #109 Skrevet 22. juni Juss-jenta skrev (55 minutter siden): Håper at ultralyden gikk fint i dag 💛 Takk som spør! Gikk veldig bra! Skrev et innlegg over her 👆 1
Octopus Skrevet 25. juni Forfatter #110 Skrevet 25. juni 9+6 Ny uke i morgen allerede! Jeg skjønner hva folk mener med at svangerskap nummer to går fortere enn nummer en. Syns ukene raser av gårde. 19 dager til tidlig, ordinær ultralyd og NIPT. Bestevenninna mi og mannen hennes har fortsatt ikke hatt en eneste positiv test, nå har de prøvd i 12 PP. Det er rart hvor urettferdig fertilitet er. Eller egentlig helse generelt. De er også kjempesunne, spiser skikkelig sunt, er slanke og er flinke til å trene ukentlig. Når de skal på ferie drar de på spreke skiferier til alpene og står opp tidlig på søndager for å stå på ski eller bestige fjelltopper. Jeg og gubben ser ut som et takras i forhold til dem. Likevel kunne vi bare kikke på hverandre omtrent før det ble barn i magen. To ganger! Man skal ikke ta det for gitt. Jeg er så takknemlig for sønnen min og barnet som forhåpentligvis holder hele veien frem til januar 1
Eris Skrevet 27. juni #111 Skrevet 27. juni Octopus skrev (På 25.6.2026 den 7.57): 9+6 Ny uke i morgen allerede! Jeg skjønner hva folk mener med at svangerskap nummer to går fortere enn nummer en. Syns ukene raser av gårde. 19 dager til tidlig, ordinær ultralyd og NIPT. Bestevenninna mi og mannen hennes har fortsatt ikke hatt en eneste positiv test, nå har de prøvd i 12 PP. Det er rart hvor urettferdig fertilitet er. Eller egentlig helse generelt. De er også kjempesunne, spiser skikkelig sunt, er slanke og er flinke til å trene ukentlig. Når de skal på ferie drar de på spreke skiferier til alpene og står opp tidlig på søndager for å stå på ski eller bestige fjelltopper. Jeg og gubben ser ut som et takras i forhold til dem. Likevel kunne vi bare kikke på hverandre omtrent før det ble barn i magen. To ganger! Man skal ikke ta det for gitt. Jeg er så takknemlig for sønnen min og barnet som forhåpentligvis holder hele veien frem til januar Så fint ultralydbilde og godt å høre alt er bra 🤩 Tiden flyr avgårde her og!! På mandag er jeg 11+0 😱 helt ufattelig hvor fort det har gått.
Octopus Skrevet 27. juni Forfatter #112 Skrevet 27. juni Eris skrev (1 time siden): Så fint ultralydbilde og godt å høre alt er bra 🤩 Tiden flyr avgårde her og!! På mandag er jeg 11+0 😱 helt ufattelig hvor fort det har gått. Ja Så liten og fin der inne! Ja, det går så utrolig fort! Nå har jeg fullført 25,1 % av svangerskapet ifølge Preggers-appen. Jeg kan ikke fatte det. Men veldig moro da 1
Eris Skrevet 1. juli #113 Skrevet 1. juli Octopus skrev (På 27.6.2026 den 23.09): Ja Så liten og fin der inne! Ja, det går så utrolig fort! Nå har jeg fullført 25,1 % av svangerskapet ifølge Preggers-appen. Jeg kan ikke fatte det. Men veldig moro da I dag har jeg vært på ultralyd og nipt test i Danmark 😅 ble endret til 11+4 og ny termin er 16 januar nå. Blir spennende å se hva de sier på ordinær tidlig ultralyd 13/7 😂😜 gleder meg til å få svar på alle prøvene neste uke og ikke minst få vite kjønn, selv om jordmor var 90% sikker allerede i dag da 😅😍
Octopus Skrevet 1. juli Forfatter #114 Skrevet 1. juli Eris skrev (2 timer siden): I dag har jeg vært på ultralyd og nipt test i Danmark 😅 ble endret til 11+4 og ny termin er 16 januar nå. Blir spennende å se hva de sier på ordinær tidlig ultralyd 13/7 😂😜 gleder meg til å få svar på alle prøvene neste uke og ikke minst få vite kjønn, selv om jordmor var 90% sikker allerede i dag da 😅😍 Åå! Så moro! Se så fin Takk for oppdatering! Jeg skal ta nipt på ordinær ultralyd. Får ikke vite kjønn da, men skal vente til fødsel uansett. Hva trodde jordmor?
Eris Skrevet 1. juli #115 Skrevet 1. juli Octopus skrev (9 minutter siden): Åå! Så moro! Se så fin Takk for oppdatering! Jeg skal ta nipt på ordinær ultralyd. Får ikke vite kjønn da, men skal vente til fødsel uansett. Hva trodde jordmor? Hun trodde jente! Blir spennnede til uka 😍 imponerende at du klarer å vente helt til fødsel! Hva føler du selv da?
Octopus Skrevet 1. juli Forfatter #116 Skrevet 1. juli Eris skrev (5 minutter siden): Hun trodde jente! Blir spennnede til uka 😍 imponerende at du klarer å vente helt til fødsel! Hva føler du selv da? Så moro! Hold meg oppdaterHar dere begynt å diskutere navn? Ja, klarte det sist, så vil klare igjen! Jeg trodde først gutt sist, men så var mannen så sikker på jente, så da ble jeg påvirket av det og trodde jente. Ut kom en gutt! Det jeg egentlig hadde mest lyst på. Føler jeg er mer kvalm nå enn sist, og myten sier at det er typisk hvis man venter jente. Men jeg vet egentlig ikke. Syns det er vanskelig å gjette siden jeg tok feil sist. Da følte jeg meg så sikker.
Octopus Skrevet 6. juli Forfatter #117 Skrevet 6. juli 11+3 i morgen er det bare en uke til tidlig, ordinær ultralyd! Jeg gleder meg! Håper så inderlig det er liv og røre der inne og at alt ser bra ut Og hvis NIPT også er negativ kan jeg begynne å glede meg sånn på ordentlig. Jeg har ikke turt det helt enda. Selv om alt tilsynelatende virker bra. Magen har begynt å vokse også, så jeg føler det er veeeldig synlig Gubben mente det knapt var synlig, men jeg er uenig. Jeg føler alle på jobb kommer til å se det når jeg kommer tilbake fra ferie på mandag.
Octopus Skrevet 10. juli Forfatter #118 Skrevet 10. juli (endret) 12+0! Over i uke 13! Det kjennes som en milepæl. 12 uker✅ Men tør ikke slippe jubelen løs før etter ultralyd. Den er på tirsdag, 12+4. Jeg starter på jobb igjen på mandag. Magen har blitt svær, men jeg vet ikke hvor synlig det er for kolleger. Jeg hadde jo egentlig tenkt å ikke si noe før etter NIPT-svaret. Edit: Forresten! Jeg har fått innkalling til ordinær ultralyd. 24. august. Sist jeg var gravid føltes det ut som en evighet mellom de to ultralydene. Nå føles de nesten unødvendig nære hverandre Endret 10. juli av Octopus
Octopus Skrevet 13. juli Forfatter #119 Skrevet 13. juli (endret) 12+3 Under et døgn til ultralyd! Jeg er så spent! Håper det er liv og at alt ser normalt ut! Jeg skal ta NIPT også. Håper ikke jeg må vente altfor lenge på svar Gleder meg til å fortelle det til folk hvis alt er i orden Endret 13. juli av Octopus
Octopus Skrevet 14. juli Forfatter #120 Skrevet 14. juli 13+0 Da har jeg vært på ultralyd! Alt så fint ut med lille! Jeg ble satt frem tre dager, så nå er jeg 13+0, og ikke 12+4 som jeg trodde. Første private ultralyden jeg var på ble jeg satt tilbake tre dager, så ble jeg satt frem to dager og nå ble jeg satt frem tre dager. Så oppsummert er jeg satt frem to dager ift. menstermin. Det er akkurat samme som jeg ble med storebror. Så min termin er da 22. januar. Nå kommer de ikke til å endre den igjen. Spent på om det er gutt eller jente i magen Jeg skal ta såkalte "kjønnstester" etter hvert og sjekke hva den sier. Jeg gjorde det sist også, da fikk jeg ca. 50/50 for gutt og jente. Jeg tror det er en gutt til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå