Octopus Skrevet 20. mai Forfatter #81 Skrevet 20. mai 5+0 I uke 6! Jeg syns det går sakte. 1. juni og ultralyd føles som en evighet til. Det er så frustrerende at man ikke kan vite. Det kan jo hende alt er i skjønneste orden der inne, men det kan også hende at utviklingen har stoppet Who knows. Krysser fingrene for at alt er bra
Octopus Skrevet 21. mai Forfatter #82 Skrevet 21. mai 5+1 I dag begynner hjertet å slå hvis alt er som det skal Så spennende! Jeg teller dager til ultralyd! 11 dager igjen! Håper inderlig det er en liten spire der inne som skal bli stor og sterk
Octopus Skrevet 22. mai Forfatter #83 Skrevet 22. mai 5+2 I dag var tiden inne for å sjekke om jeg får 3+ på Clearblue. Da den lå og blinket og jeg så på strimmelen tenkte jeg at strimmelen var så svak. Fikk litt panikk over at teststreken var så mye lysere enn kontrollstreken. Men så skjønte jeg at jeg så på feil. Teststreken var så mye sterkere enn kontrollstreken.
Octopus Skrevet 26. mai Forfatter #84 Skrevet 26. mai 5+6 Ny uke i morgen allerede! Nå er Lille like stor som et granateplefrø. Lurer på hvilken frukt det blir i morgen! Jeg har ikke hatt noen blødninger og kjenner at livmoren utvider seg, så jeg tror ting er som det skal der inne I dag er det under en uke til privat ultralyd Jeg er så spent! Håper så inderlig at hjertet slår og alt er i orden
Octopus Skrevet 29. mai Forfatter #85 Skrevet 29. mai 6+2 I går hadde jeg litt ubehagelig i magen. Ble selvfølgelig veldig bekymret. I dag er det heldigvis borte, og jeg har ikke blødd noe. Så jeg satser på at det er helt ufarlig. Bare tre dager til ultralyd nå! Jeg er så spent, men tenker på alt det kjipe som kan være en realitet, MA, EXU, blæremola eller blighted ovum, men jeg satser på at det er en frisk, liten klump inni der og alt er som det skal
Octopus Skrevet 30. mai Forfatter #86 Skrevet 30. mai 6+3 Vekt Start: 78 kg I dag: 79,2 kg Totalt: +1,2 kg Syns det går litt fort opp her Men mulig det bare er litt variasjon og at jeg er nede eller veier det samme om en uke i overimorgen er det tidlig ultralyd!
Octopus Skrevet 31. mai Forfatter #88 Skrevet 31. mai Eris skrev (13 timer siden): Lykke til på ultralyd! Jeg skal på torsdag ☺️ Takk! Så spennende! Kom gjerne innom igjen og fortell hvordan det gikk! Selvfølgelig har guttungen blitt syk, så gubben må være hjemme med han og får ikke vært med. Litt kjipere å være alene hvis det er dårlige nyheter, men satser på at alt er fint
Himmel123 Skrevet 31. mai #89 Skrevet 31. mai Octopus skrev (11 timer siden): Takk! Så spennende! Kom gjerne innom igjen og fortell hvordan det gikk! Selvfølgelig har guttungen blitt syk, så gubben må være hjemme med han og får ikke vært med. Litt kjipere å være alene hvis det er dårlige nyheter, men satser på at alt er fint Lykke til på ultralyden! Ønsker deg gode nyheter 💝. Når har du termin?
Octopus Skrevet 31. mai Forfatter #90 Skrevet 31. mai Himmel123 skrev (4 minutter siden): Lykke til på ultralyden! Ønsker deg gode nyheter 💝. Når har du termin? Tusen takk! Veldig spent 23. januar ifølge siste mens 1
Octopus Skrevet 1. juni Forfatter #91 Skrevet 1. juni 6+5 I dag er dagen for ultralyd! Jeg er veldig spent! Og redd for at det ikke er et bankende hjerte der inne. Heldigvis er det en del å gjøre på jobb, så tiden går
Octopus Skrevet 1. juni Forfatter #92 Skrevet 1. juni 6+1 Da har jeg vært på ultralyd, og det var et lite, bankende hjerte inni der Men! Jeg ble satt tilbake fire dager, så jeg er altså 6+1, og ikke 6+5. Forrige svangerskap hadde jeg også ultralyd da jeg var 6+5. Da ble jeg satt frem til 7+0. Jeg ble litt bekymret, men gynekologen sa at det ikke var noe grunn til det. Så lenge det er et hjerte som banker og det kun er noen få dager er det ingen grunn til bekymring. Dette ser hun hver dag, sa hun. Selv om jeg er så sikkert på eggløsning. Men! Når jeg plotter inn dato for siste mens (15/4) i terminkalkulatoren til NHI står det at befrukningsdato er 29. april, og i og med at jeg vet eggløsning var 30. april, så er jeg i realiteten «bare» satt tilbake tre dager og ikke fire. Sist festa egget seg 7 DPO også, nå festa det seg 10 DPO, så det kan jo ha noe å si. Burde høre på gynekologen og ikke bekymre meg for det Gleder meg til TOUL! 1
Octopus Skrevet 4. juni Forfatter #93 Skrevet 4. juni Eris skrev (På 30.5.2026 den 22.02): Lykke til på ultralyd! Jeg skal på torsdag ☺️ Hvordan gikk det med deg i dag?
Octopus Skrevet 5. juni Forfatter #94 Skrevet 5. juni 6+5 Jeg kjenner jeg fortsatt er litt bekymret etter at jeg ble satt tre dager tilbake ift eggløsning. Gynekologen sa jeg ikke skulle bekymre meg, men jeg gjør det likevel Men det kan jo hende at jeg hadde selve eggløsningen sent på fredag, så ble egget befruktet nærmere 24 t etter. Jeg vet jo også at egget festet seg tre dager senere enn ved forrige graviditet. Men likevel. Jeg skal til jordmor på mandag. Jeg tenkte å høre med henne hva hun tenker, hun sier sikkert det samme. Jeg leker litt med tanken på å ta en ekstra ultralyd for å sjekke utviklingen. Men det er kanskje bortkastet tid og penger. Googler sier Sannsynlighet for spontanabort etter påvist hjerteaksjon: Uke 6: ca. 9,4 % risiko Uke 7: ca. 4,2 % risiko Uke 8: ca. 1,5 % risiko Uke 9: ca. 0,5 % risiko Merk at disse tallene gjelder for kvinner uten spesielle risikofaktorer. Risikoen påvirkes blant annet av mors alder, hvor langt man er på vei, og om man tidligere har opplevd svangerskapstap. Den generelle risikoen for spontanabort i befolkningen er rundt 10-15 %, men det aller meste skjer før hjertet begynner å slå Jeg er 35 og veier litt mer enn jeg burde, så risikoen er nok litt høyere enn tallene her, men likevel er de ikke spesielt høye.
Octopus Skrevet 7. juni Forfatter #95 Skrevet 7. juni 7+0 Endelig i uke 8! Siden jeg ble satt tilbake har jo denne uka vært ekstra lang Jeg skal på første jordmortime i morgen. Gleder meg! Da kan jeg også uttrykke min bekymring for at jeg ble satt tilbake. Veide meg i går, som vanlig på lørdager. Gått ned 0,2 kg siden forrige lørdag Vekt Start: 78 kg I dag: 79 kg Totalt: +1 kg
Octopus Skrevet 8. juni Forfatter #96 Skrevet 8. juni 7+1 I dag har jeg vært på første jordmortime. Veldig trivelig! Jeg var glad for at jeg fikk samme jordmor som sist Hun har sendt inn papirer og søknad til sykehus. Jeg er veldig spent på når jeg får første ultralyd! Det er veldig rart, men jeg føler meg mer gravid nå etter timen hos henne enn jeg gjorde etter ultralyden i forrige uke. Hun var ikke bekymret for at jeg ble satt tilbake tre dager og sa det ikke var noe jeg skulle tenke på. Men hun ville ikke forholde seg til datoen jeg fikk der, og mente fremdeles jeg var 7+5 (basert på sist mensen). Jeg får se hva de sier på ultralyd
Octopus Skrevet 9. juni Forfatter #97 Skrevet 9. juni 7+2 Jeg fikk time til tidlig, ordinær ultralyd i dag! Det gikk fort! Det er 14. juli. 35 dager til! Det er ikke så aller verst. Da vil jeg være 12+2 ifølge ultralydtermin og 12+5 ifølge menstermin. Jeg er så spent! Håper inderlig svangerskapet går bra til da og at det fortsatt er et bankende hjerte der inne og normal vekst Jeg har ikke fått innkalling til ordinær ultralyd enda, men det stod at jeg får time rundt uke 34. De skal vel justere terminen først, og deretter finne en dato for timen hvor jeg er mellom uke 18+0 og 21. 1
Octopus Skrevet 12. juni Forfatter #98 Skrevet 12. juni 7+5 I dag er det 32 dager til ultralyd! Akkurat like mange dager som det er siden jeg fant ut at jeg var gravid Det frister litt med en ny, privat ultralyd før den tid, men er kanskje ikke noe vits? Jeg tenker fortsatt på at jeg ble satt tilbake tre dager sist.
Octopus Skrevet 13. juni Forfatter #99 Skrevet 13. juni 7+6 Lørdag og veiedag! Gått opp 0,2 kg. Sist graviditet hadde jeg gått opp 2,4 kg i uke 8. Vekt Start: 78 kg I dag: 79,2 kg Totalt: +1,2 kg
Eris Skrevet 15. juni #100 Skrevet 15. juni Octopus skrev (På 4.6.2026 den 18.30): Hvordan gikk det med deg i dag? Jeg har jo helt glemt å svare deg! Det gikk veldig bra 🤩🤩 nå er det bare å telle ned til 13/7 og tidlig ultralyd 😍 hvordan går det med deg? Er formen fin? Jeg er så sykt trøtt hele tiden 😫
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå