Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #41 Skrevet 11. mai PP1, CD27, 11DPO Tja. Tok ca. tre timer så røk jeg på alle punktene jeg ikke skulle gjøre. Det var en festeblødning jeg hadde i natt! Jeg drakk ikke noe etter jeg stod opp og testet igjen tre timer senere. Jeg er gravid 1
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #42 Skrevet 11. mai 3+5 Fortsatt tidlig. Mye kan skje. Nå som jeg har landet litt skal jeg prøve å skrive en liten oppsummering. Siste mens: 15. april 2026 Foreløpig termindato: 23. januar 2027 Ny uke starter: onsdager Tanker: Jeg som var helt sikker på at den ikke skulle sitte denne perioden er fortsatt ganske oppspilt Tenk at det skulle gå på første! Og så mye senere enn ved forrige graviditet. Ikke sånn kjempesent da, alt er relativt. Men tre dager senere. Det eneste som er dritt, og som er skikkelig dritt er bestevenninna mi. Hun er i PP11 nå uten en eneste positiv test. Jeg gruer meg sånn til å fortelle henne det, selv om jeg vet hun unner meg alt godt. Fertilitet er noe urettferdige greier. Milepæler: positiv graviditetstest ✅ IKM 5+1, hjertet slår Tidlig UL, ca. uke 7 Første kontroll hos jordmor Blodprøver hos legen, ca. uke 9 12 uker OTUL og NIPT Svar på NIPT Andre trimester OUL Glukosebelastning Tredje trimester Uke 37 terminfødt baby Termin
Annanym19 Skrevet 11. mai #43 Skrevet 11. mai Octopus skrev (1 time siden): 3+5 Fortsatt tidlig. Mye kan skje. Nå som jeg har landet litt skal jeg prøve å skrive en liten oppsummering. Siste mens: 15. april 2026 Foreløpig termindato: 23. januar 2027 Ny uke starter: onsdager Tanker: Jeg som var helt sikker på at den ikke skulle sitte denne perioden er fortsatt ganske oppspilt Tenk at det skulle gå på første! Og så mye senere enn ved forrige graviditet. Ikke sånn kjempesent da, alt er relativt. Men tre dager senere. Det eneste som er dritt, og som er skikkelig dritt er bestevenninna mi. Hun er i PP11 nå uten en eneste positiv test. Jeg gruer meg sånn til å fortelle henne det, selv om jeg vet hun unner meg alt godt. Fertilitet er noe urettferdige greier. Milepæler: positiv graviditetstest ✅ IKM 5+1, hjertet slår Tidlig UL, ca. uke 7 Første kontroll hos jordmor Blodprøver hos legen, ca. uke 9 12 uker OTUL og NIPT Svar på NIPT Andre trimester OUL Glukosebelastning Tredje trimester Uke 37 terminfødt baby Termin Hei, og gratulerer igjen! Er inne her og snoker litt etter at du svarte meg i den andre tråden "Samletråd for tolkning av graviditetstester" 😅 Sitter her på jobb og klarer nesten ikke konsentrere meg, gleder/gruer meg så fælt til å komme hjem å ta digital test!🫣 Med tanke på venninna di har jeg et tips. Etter at jeg hadde mine 2 SAer tidligere i år er det 3 venninner av meg som har blitt gravide. De sendte meg melding med nyhetene i stedet for å "overraske" meg med det ansikt til ansikt, med en invitasjon til en kaffe senere i uka, og det setter jeg uendelig stor pris på! Det lot meg få den reaksjonen jeg fikk for meg selv, for jeg ble uten tvil lei meg på mine vegne, selv om jeg ble veldig glad på deres vegne! Så blir nok venninna di glad på dine vegne uansett❤️ 1
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #44 Skrevet 11. mai (endret) Annanym19 skrev (11 minutter siden): Hei, og gratulerer igjen! Er inne her og snoker litt etter at du svarte meg i den andre tråden "Samletråd for tolkning av graviditetstester" 😅 Sitter her på jobb og klarer nesten ikke konsentrere meg, gleder/gruer meg så fælt til å komme hjem å ta digital test!🫣 Med tanke på venninna di har jeg et tips. Etter at jeg hadde mine 2 SAer tidligere i år er det 3 venninner av meg som har blitt gravide. De sendte meg melding med nyhetene i stedet for å "overraske" meg med det ansikt til ansikt, med en invitasjon til en kaffe senere i uka, og det setter jeg uendelig stor pris på! Det lot meg få den reaksjonen jeg fikk for meg selv, for jeg ble uten tvil lei meg på mine vegne, selv om jeg ble veldig glad på deres vegne! Så blir nok venninna di glad på dine vegne uansett❤️ Hei igjen! Takk igjen Det skjønner jeg godt! Jeg klarer ikke tenke på noe annet selv! Jeg er heldigvis på hjemmekontor, så jeg kan skrive og google og holde på mellom slagene! Så spent på resultatet ditt etterpå! Ja, det er nok lurt som du sier! Jeg hadde egentlig tenkt å ringe henne og si det. Ikke juble osv., men presisere at jeg syns det er litt dritt. Men det er kanskje bedre å sende melding, så kan hun reagere i fred sammen med mannen sin. Huff, syns det er skikkelig dumt hele greia. Hadde håpet hun skulle være gravid da vi startet å prøve Endret 11. mai av Octopus Mannen sin! Ikke min
Annanym19 Skrevet 11. mai #45 Skrevet 11. mai Octopus skrev (25 minutter siden): Hei igjen! Takk igjen Det skjønner jeg godt! Jeg klarer ikke tenke på noe annet selv! Jeg er heldigvis på hjemmekontor, så jeg kan skrive og google og holde på mellom slagene! Så spent på resultatet ditt etterpå! Ja, det er nok lurt som du sier! Jeg hadde egentlig tenkt å ringe henne og si det. Ikke juble osv., men presisere at jeg syns det er litt dritt. Men det er kanskje bedre å sende melding, så kan hun reagere i fred sammen med mannen sin. Huff, syns det er skikkelig dumt hele greia. Hadde håpet hun skulle være gravid da vi startet å prøve Skjønner den ja! Har ikke vært effektiv på jobb i dag for å si det sånn😆 Men klokka nærmer seg snart 15 nå! Da jeg ble gravid første gang hadde jeg også en venninne som hadde prøvd i ca. 12 mnd, og hadde akkurat samme problemstilling som du har nå. Dette var aller første gang jeg var gravid, og hadde derfor aldri mistet før heller. Jeg gruet meg skikkelig til å si det, og sa det ansikt til ansikt. I ettertid har vi har snakket om det, og hun har sagt at hun kunne tenkt seg at jeg hadde sendt melding, men at hun absolutt ble glad på mine vegne! Så dette ordner seg nok for deg også❤️ Hennes sjanse til å bli gravid påvirkes jo heldigvis ikke av at du ble gravid!
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #46 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (10 minutter siden): Skjønner den ja! Har ikke vært effektiv på jobb i dag for å si det sånn😆 Men klokka nærmer seg snart 15 nå! Da jeg ble gravid første gang hadde jeg også en venninne som hadde prøvd i ca. 12 mnd, og hadde akkurat samme problemstilling som du har nå. Dette var aller første gang jeg var gravid, og hadde derfor aldri mistet før heller. Jeg gruet meg skikkelig til å si det, og sa det ansikt til ansikt. I ettertid har vi har snakket om det, og hun har sagt at hun kunne tenkt seg at jeg hadde sendt melding, men at hun absolutt ble glad på mine vegne! Så dette ordner seg nok for deg også❤️ Hennes sjanse til å bli gravid påvirkes jo heldigvis ikke av at du ble gravid! Ja, kl. 15 nærmer seg! Krysser fingrene veldig her! Når hadde du sist mens? Ja, sant! Takk for gode råd! Jeg tror jeg bare sender en kort melding med at jeg er gravid uten å utbrodere noe mer. Hva tenker du om det?
Annanym19 Skrevet 11. mai #47 Skrevet 11. mai Octopus skrev (4 minutter siden): Ja, kl. 15 nærmer seg! Krysser fingrene veldig her! Når hadde du sist mens? Ja, sant! Takk for gode råd! Jeg tror jeg bare sender en kort melding med at jeg er gravid uten å utbrodere noe mer. Hva tenker du om det? Siste mens startet 12.04, og ut fra konsistensen på utfloden hadde jeg eggløsning rundt 29./30.04. Litt vanskelig å si, da syklusen kan være litt rar etter SA... Har testet hver dag siden lørdag, og alle har vært helt hvite, helt til den jeg tok i morges, der jeg ser et strek, selv om det er skikkelig svakt🙈 Veldig godt å ha deg her å sparre med i dag for å si det sånn! Tenker det kan være en god ide ja! Kanskje slenge på en setning om at du synes at dere bør møtes når hun ønsker det?🤷♀️
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #48 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (12 minutter siden): Siste mens startet 12.04, og ut fra konsistensen på utfloden hadde jeg eggløsning rundt 29./30.04. Litt vanskelig å si, da syklusen kan være litt rar etter SA... Har testet hver dag siden lørdag, og alle har vært helt hvite, helt til den jeg tok i morges, der jeg ser et strek, selv om det er skikkelig svakt🙈 Veldig godt å ha deg her å sparre med i dag for å si det sånn! Tenker det kan være en god ide ja! Kanskje slenge på en setning om at du synes at dere bør møtes når hun ønsker det?🤷♀️ Veldig likt som meg! Jeg hadde sist mens 15/4 og eggløsning 30/4. alle mine tester har også vært helt hvite før i dag! Veldig godt å ha deg å skravle/spamme med i dag også! Har bare sagt det til mannen og søstera mi foreløpig. Tenker at bestevenninna blir neste, og da trenger jeg å manne meg litt opp. Ja, lurt! Vi har egentlig avtale om å drikke øl sammen på onsdag. Da blir det alkoholfri på meg i så fall. under en time igjen for deg nå!
Annanym19 Skrevet 11. mai #49 Skrevet 11. mai Octopus skrev (2 minutter siden): Veldig likt som meg! Jeg hadde sist mens 15/4 og eggløsning 30/4. alle mine tester har også vært helt hvite før i dag! Veldig godt å ha deg å skravle/spamme med i dag også! Har bare sagt det til mannen og søstera mi foreløpig. Tenker at bestevenninna blir neste, og da trenger jeg å manne meg litt opp. Ja, lurt! Vi har egentlig avtale om å drikke øl sammen på onsdag. Da blir det alkoholfri på meg i så fall. under en time igjen for deg nå! Hvilke tester er det du har brukt, tenker på stripsene? Jeg har brukt clearblue ultratidlig, men er litt redd for at streket i morges var litt for svakt mtp. at det er tidligtest🫣 De skal jo egentlig kunne vise graviditet 5/6 dager før uteblitt mens, jeg skulle egentlig hatt mens i går/i dag...
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #50 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (36 minutter siden): Hvilke tester er det du har brukt, tenker på stripsene? Jeg har brukt clearblue ultratidlig, men er litt redd for at streket i morges var litt for svakt mtp. at det er tidligtest🫣 De skal jo egentlig kunne vise graviditet 5/6 dager før uteblitt mens, jeg skulle egentlig hatt mens i går/i dag... Jeg har brukt noen fra eBay. De første som kommer opp når man søker. Den streken jeg fikk 0930 var betydelig sterkere enn den jeg fikk 0645, selv om det ikke var morgenurin. Men det er litt individuelt. Nå som du i det hele tatt har fått en strek tyder det på at egget har festet seg. Jeg skulle egentlig hatt mensen i dag eller i morgen selv. Men egget har bare festet seg senere enn vanlig. Men du kan jo teste i dag med digital, men huske at det fortsatt er håp, selv om den eventuelt skulle vise negativ
Annanym19 Skrevet 11. mai #51 Skrevet 11. mai Octopus skrev (23 minutter siden): Jeg har brukt noen fra eBay. De første som kommer opp når man søker. Den streken jeg fikk 0930 var betydelig sterkere enn den jeg fikk 0645, selv om det ikke var morgenurin. Men det er litt individuelt. Nå som du i det hele tatt har fått en strek tyder det på at egget har festet seg. Jeg skulle egentlig hatt mensen i dag eller i morgen selv. Men egget har bare festet seg senere enn vanlig. Men du kan jo teste i dag med digital, men huske at det fortsatt er håp, selv om den eventuelt skulle vise negativ Så dessverre sånn ut hos meg… får prøve igjen i morgen tidlig🙈
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #52 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (11 minutter siden): Så dessverre sånn ut hos meg… får prøve igjen i morgen tidlig🙈 Krysser fingrene for i morgen! 🤞eventuelt i overimorgen!
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #53 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (1 time siden): Hvilke tester er det du har brukt, tenker på stripsene? Forresten! De stripsene de selger på Normal syns jeg ligner veldig på de fra EBay. Jeg brukte begge forrige graviditet og syns ofte at de fra Normal viste sterkere strek enn de fra eBay .
Annanym19 Skrevet 11. mai #54 Skrevet 11. mai Octopus skrev (31 minutter siden): Krysser fingrene for i morgen! 🤞eventuelt i overimorgen! Åååh, har ikke tålmodighet til dette🫣😂 har så innmari lyst til at det skal sitte denne gangen, etter de 2 tapene… tok en ny «vanlig» test rett etter den negative digitale. Ser fortsatt strek der, men er så redd for at jeg bare ser det for meg🫣
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #55 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (23 minutter siden): Åååh, har ikke tålmodighet til dette🫣😂 har så innmari lyst til at det skal sitte denne gangen, etter de 2 tapene… tok en ny «vanlig» test rett etter den negative digitale. Ser fortsatt strek der, men er så redd for at jeg bare ser det for meg🫣 Det skjønner jeg sååå godt! Kjenner meg igjen! Hvor lenge har dere prøvd? Har dere barn? Hvor gammel er du? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil tok du bilde? Skal jeg være med å tolke?
Annanym19 Skrevet 11. mai #56 Skrevet 11. mai Octopus skrev (37 minutter siden): Det skjønner jeg sååå godt! Kjenner meg igjen! Hvor lenge har dere prøvd? Har dere barn? Hvor gammel er du? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil tok du bilde? Skal jeg være med å tolke? Har prøvd siden april 2025, ikke så alt for lenge, men likevel lenge nok synes jeg🥵 Har dessverre ingen barn, men har vært gravid 2 ganger, første gang med tvillinger. Fant ut at vi hadde hatt en MA da vi var på ultralyd i uke 11, rett før jul, endte med utskrapning i januar. Og andre gang som endte som en «vanlig» SA i uke 5… Jeg er 26 og mannen er 32. Tok dessverre ikke bilde rett etter, men sånn ser den ut nå (den øverste er i morges og den nederste var etter jobb)😊
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #57 Skrevet 11. mai Annanym19 skrev (1 time siden): Har prøvd siden april 2025, ikke så alt for lenge, men likevel lenge nok synes jeg🥵 Har dessverre ingen barn, men har vært gravid 2 ganger, første gang med tvillinger. Fant ut at vi hadde hatt en MA da vi var på ultralyd i uke 11, rett før jul, endte med utskrapning i januar. Og andre gang som endte som en «vanlig» SA i uke 5… Jeg er 26 og mannen er 32. Tok dessverre ikke bilde rett etter, men sånn ser den ut nå (den øverste er i morges og den nederste var etter jobb)😊 Jeg syns det er lenge å prøve! Så Kjedelig å oppleve både MA og SA Håper den sitter nå! Har dere vært hos legen? Man kan vel få hjelp hvis man har prøvd et år uten hell. Jeg syns jeg ser noe på den fra senere i dag og! Det pleier vel ikke være skyggestreker på dem? Jeg er ikke vant til å bruke dem. Sverger til strimler og digital. Krysser fingrene for deg i morgen!! 🤞🏻
Octopus Skrevet 11. mai Forfatter #58 Skrevet 11. mai PP1, CD27, 11DPO, 3+5 Hmm. Jeg hadde jo en frisk, rød blødning i morges (festeblødning). Jeg har ikke blødd noe i dag. Frem til nå Fikk en skikkelig brun, mørk blødning nå. Ikke mye, fikk det på papiret bare, men var likevel nok til at jeg ble litt engstelig. Jeg har hørt noen kjipe historier med mørke blødninger Jeg får se i morgen og fremover om HCG-nivået øker. Satser på at det bare er etterslep fra festeblødningen
Annanym19 Skrevet 12. mai #59 Skrevet 12. mai Octopus skrev (12 timer siden): Jeg syns det er lenge å prøve! Så Kjedelig å oppleve både MA og SA Håper den sitter nå! Har dere vært hos legen? Man kan vel få hjelp hvis man har prøvd et år uten hell. Jeg syns jeg ser noe på den fra senere i dag og! Det pleier vel ikke være skyggestreker på dem? Jeg er ikke vant til å bruke dem. Sverger til strimler og digital. Krysser fingrene for deg i morgen!! 🤞🏻 God morgen 😊 Våknet opp til + på CBD i dag! Har ikke fått hjelp av legen, da vi åpenbart ikke har noen problemer med å bli gravide (3 ganger nå på et halvt år)... Også vil de ikke undersøke hvorfor jeg mister før jeg har mistet 3 ganger på rad... Får virkelig håpe at vi slipper å miste igjen nå! Hvordan går det med deg i dag etter blødningen i går?
Octopus Skrevet 12. mai Forfatter #60 Skrevet 12. mai Annanym19 skrev (22 minutter siden): God morgen 😊 Våknet opp til + på CBD i dag! Har ikke fått hjelp av legen, da vi åpenbart ikke har noen problemer med å bli gravide (3 ganger nå på et halvt år)... Også vil de ikke undersøke hvorfor jeg mister før jeg har mistet 3 ganger på rad... Får virkelig håpe at vi slipper å miste igjen nå! Hvordan går det med deg i dag etter blødningen i går? God morgen! Så innlegget ditt på samletråden! Gratulerer igjen! Vi er jo så og si helt likt i løpet! Når hadde du sist mens? Jeg hadde 15. april og får derfor 23. januar som foreløpig termindato. Det går fint! Ikke noe mer blod! Og jeg syns det er en liten økning på testen også, men skal teste igjen i dag og imorgen! Men jeg har trua
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå