Gå til innhold

Octopus prøver på andre

Fremhevede innlegg

Skrevet

PP1, CD28, 12DPO, 3+6

Ikke kommet noe mer blod! Jeg syns også det er en økning siden i går. Jeg har tatt vare på testene fra forrige graviditet og da hadde jeg lignende økning helt i starten. Så jeg tror dette går veien :sol: Det er nok en grunn til at det er anbefalt å teste annenhver dag, istedenfor hver :tunge: Jeg kommer nok til å ta en sniktest i løpet av dagen også :plystre:

IMG_0493.jpeg

IMG_0494.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Octopus skrev (22 minutter siden):

God morgen! Så innlegget ditt på samletråden! Gratulerer igjen! Vi er jo så og si helt likt i løpet! Når hadde du sist mens? Jeg hadde 15. april og får derfor 23. januar som foreløpig termindato. 

Det går fint! Ikke noe mer blod! Og jeg syns det er en liten økning på testen også, men skal teste igjen i dag og imorgen! Men jeg har trua :heiajente:

Så gøy!! 

Jeg er litt usikker, da forrige mens egentlig var en SA... Jeg startet å blø 10. april, men "klumpen" med restene fra svangerskapet kom 12. april. Så jeg har lagt inn 10. april i appen foreløpig, slik at foreløpig termin er 18. januar, altså beregnet 4+4 i dag🤩 At det skulle gå på første forsøk etter SA synes jeg er helt utrolig, hadde virkelig ikke forventet det!

Jeg har egentlig legetime for å ta livmorhalsprøve neste tirsdag, men vurderer å ringe legen å be om time tidligere, for å teste HCG med blodprøve. Ettersom det har gått som det har gått tidligere tørr jeg liksom ikke å tro på det før jeg ser at HCG-nivåene stiger som de skal... Er for såvdit ikke sikkert at jeg tørr å tro på det selv om jeg ser stigning da😆

Hva er planen din fremover?

Skrevet
Annanym19 skrev (12 minutter siden):

Så gøy!! 

Jeg er litt usikker, da forrige mens egentlig var en SA... Jeg startet å blø 10. april, men "klumpen" med restene fra svangerskapet kom 12. april. Så jeg har lagt inn 10. april i appen foreløpig, slik at foreløpig termin er 18. januar, altså beregnet 4+4 i dag🤩 At det skulle gå på første forsøk etter SA synes jeg er helt utrolig, hadde virkelig ikke forventet det!

Jeg har egentlig legetime for å ta livmorhalsprøve neste tirsdag, men vurderer å ringe legen å be om time tidligere, for å teste HCG med blodprøve. Ettersom det har gått som det har gått tidligere tørr jeg liksom ikke å tro på det før jeg ser at HCG-nivåene stiger som de skal... Er for såvdit ikke sikkert at jeg tørr å tro på det selv om jeg ser stigning da😆

Hva er planen din fremover?

Veldig lurt! Jeg skal måle med strimler til test- og kontrollstrek er like sterke og sørge for å få 3+ på digital med ukeindikator. Så skal jeg på ultralyd rundt uke 7 for å sjekke at hjertet slår:hjertesmil:

Skrevet
Octopus skrev (3 minutter siden):

Veldig lurt! Jeg skal måle med strimler til test- og kontrollstrek er like sterke og sørge for å få 3+ på digital med ukeindikator. Så skal jeg på ultralyd rundt uke 7 for å sjekke at hjertet slår:hjertesmil:

Det kommer nok jeg også til å gjøre! Trenger hvert eneste tegn jeg kan få på at dette går veien❤️

Jeg er litt fersk på akkurat dette jeg, for første gang jeg var gravid levde jeg i den naive bobla mi og tenkte at det ikke var behov for å sjekke at hjertet slår osv... Hadde vi bare gjort det hadde jeg nok funnet ut av MAen noen uker før... Men hvor tidlig er det man kan sjekke at hjertet slår på ultralyd? Og bare for å dobbeltsjekke, uke 7, det er fra 6+0 - 6+6?

Skrevet
Annanym19 skrev (21 minutter siden):

Det kommer nok jeg også til å gjøre! Trenger hvert eneste tegn jeg kan få på at dette går veien❤️

Jeg er litt fersk på akkurat dette jeg, for første gang jeg var gravid levde jeg i den naive bobla mi og tenkte at det ikke var behov for å sjekke at hjertet slår osv... Hadde vi bare gjort det hadde jeg nok funnet ut av MAen noen uker før... Men hvor tidlig er det man kan sjekke at hjertet slår på ultralyd? Og bare for å dobbeltsjekke, uke 7, det er fra 6+0 - 6+6?

Ja, det er en veldig fin trygghet! Jeg var litt «prøve-junkie» før jeg begynte å prøve på første selv og leste masse dagbøker. Der så jeg at mange sjekka med strimler, gikk på ultralyd osv., så jeg bestemte meg også for å gjøre det, selv om jeg aldri har mistet. 

Ja, hjertet begynner å slå 5+1, men de fleste som tar ultralyd tilbyr ikke det før uke 7, som tilsvarer 6+0 til 6+6, ja. Jeg var på det på 6+5 sist, men ble satt frem til 7+0. Det var de enige med på ordinær ultralyd. Jeg skal bestille det så fort jeg ser en tilfredstillende økning på strimler og ikke opplever mer blødning. :blomst:

Skrevet
Octopus skrev (13 minutter siden):

Ja, det er en veldig fin trygghet! Jeg var litt «prøve-junkie» før jeg begynte å prøve på første selv og leste masse dagbøker. Der så jeg at mange sjekka med strimler, gikk på ultralyd osv., så jeg bestemte meg også for å gjøre det, selv om jeg aldri har mistet. 

Ja, hjertet begynner å slå 5+1, men de fleste som tar ultralyd tilbyr ikke det før uke 7, som tilsvarer 6+0 til 6+6, ja. Jeg var på det på 6+5 sist, men ble satt frem til 7+0. Det var de enige med på ordinær ultralyd. Jeg skal bestille det så fort jeg ser en tilfredstillende økning på strimler og ikke opplever mer blødning. :blomst:

Jeg fikk legetime i dag kl. 13 for å ta blodprøve, så satser jeg på å få ny blodprøve på fredag for å sjekke stigning. I mellomtiden kommer jeg garantert til å teste videre😅 

Shit, 6+5 er jo i slutten av mai! Føles som en evighet til, men samtidig er det bare 2 uker! 

Skrevet (endret)
Annanym19 skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk legetime i dag kl. 13 for å ta blodprøve, så satser jeg på å få ny blodprøve på fredag for å sjekke stigning. I mellomtiden kommer jeg garantert til å teste videre😅 

Shit, 6+5 er jo i slutten av mai! Føles som en evighet til, men samtidig er det bare 2 uker! 

Oi! Så bra! Krysser fingrene for deg! anbefaler å kjøpe strimler på Normal (hvis du har det i nærheten) eller Metode fra apotek. Så slipper du å blakke deg på clearblue.

Jeg glemte å svare på det med SA i stad. Det er skikkelig bra at du ble gravid rett etter! Det skjedde med ei venninne av meg og. Fikk en frisk og fin datter :hjertesmil:

Ja, tiden flyr fort! Særlig nå som det går mot sommer. Deilig å ikke være høygravid på sommeren!

Endret av Octopus
Skrevet
Octopus skrev (12 minutter siden):

Oi! Så bra! Krysser fingrene for deg! anbefaler å kjøpe strimler på Normal (hvis du har det i nærheten) eller Metode fra apotek. Så slipper du å blakke deg på clearblue.

Jeg glemte å svare på det med SA i stad. Det er skikkelig bra at du ble gravid rett etter! Det skjedde med ei venninne av meg og. Fikk en frisk og fin datter :hjertesmil:

Ja, tiden flyr fort! Særlig nå som det går mot sommer. Deilig å ikke være høygravid på sommeren!

Skal ta en tur på normal rett etter legetimen! Også blir det nok en pakke med CBD med ukeindikator i tillegg🤩 Sinnsykt hvor mye penger det går på disse testene... men verdt det for å roe ned hodet litt😅

Vi får håpe at bade jeg og du sitter med en frisk og fin datter/sønn om 8 mnd!❤️

Regner med du kommer til å oppdatere litt her inne? Har du noe i mot om jeg svarer deg en gang i blant? Forsto det litt som at dette var en "privat" tråd/dagbok ish greie🙊 

Skrevet
Annanym19 skrev (5 minutter siden):

Skal ta en tur på normal rett etter legetimen! Også blir det nok en pakke med CBD med ukeindikator i tillegg🤩 Sinnsykt hvor mye penger det går på disse testene... men verdt det for å roe ned hodet litt😅

Vi får håpe at bade jeg og du sitter med en frisk og fin datter/sønn om 8 mnd!❤️

Regner med du kommer til å oppdatere litt her inne? Har du noe i mot om jeg svarer deg en gang i blant? Forsto det litt som at dette var en "privat" tråd/dagbok ish greie🙊 

Så bra! Heldigvis er strimlene billigere enn de andre. Jeg har en pakke med ukeindikator liggende. Jeg tenker jeg skal ta første i morgen og håpe det står 1-2 på den. Må antakelig ha en pakke til også, så jeg kan få en med 2-3 og en med 3+ etterpå:magiker:

Ja, jeg krysser fingrene for oss begge! Åtte måneder er jo heller ikke lenge til. 

Ja, her skal det oppdateres! Uansett om det går bra eller dårlig. Kommer til å fortsette som graviditetsdagbok, selv om den egentlig ligger i feil underforum. Veldig hyggelig at du kommer innom og skravler! Både mye og lite. Alltid velkommen! Vi er jo veldig i samme båt nå:seilbåt:

Skrevet
Octopus skrev (38 minutter siden):

Så bra! Heldigvis er strimlene billigere enn de andre. Jeg har en pakke med ukeindikator liggende. Jeg tenker jeg skal ta første i morgen og håpe det står 1-2 på den. Må antakelig ha en pakke til også, så jeg kan få en med 2-3 og en med 3+ etterpå:magiker:

Ja, jeg krysser fingrene for oss begge! Åtte måneder er jo heller ikke lenge til. 

Ja, her skal det oppdateres! Uansett om det går bra eller dårlig. Kommer til å fortsette som graviditetsdagbok, selv om den egentlig ligger i feil underforum. Veldig hyggelig at du kommer innom og skravler! Både mye og lite. Alltid velkommen! Vi er jo veldig i samme båt nå:seilbåt:

Jeg har igjen 1 med ukeindikator fra sist, men tror ikke jeg tørr å ta den før jeg får positivt på vanlig test (ikke tidligtest), da må man vel ha HCG på 25+, så kanskje i morgen/overimorgen🤞

Åtte måneder kommer forhåpentligvis til å gå kjempefort! Gleder meg til å lese om oppdateringene dine, kommer sikkert til å kjenne meg igjen i mye, vi hadde jo tross alt EL på samme dag🤭

Når tenker du å fortelle folk om det? 
Jeg er litt usikker på om jeg bare vil fortelle det til alle i familien/venner nå med en gang, eller om jeg vil vente litt... Første gang ventet jeg, rakk bare å fortelle det til 2-3 stk før vi fikk beskjed om MAen. Da syntes jeg det var forferdelig å fortelle mamma og pappa at de "egentlig skulle bli besteforeldre, men sånn ble det ikke". 

Gang nr. 2 fortalte jeg det med en gang, men så gikk det jo som det gikk da også...

Lurer på om jeg kanskje vil ha det bekreftet hos lege/på ultralyd nå før jeg sier noe, vil liksom ikke skuffe dem enda en gang😅

Skrevet
Annanym19 skrev (1 minutt siden):

Jeg har igjen 1 med ukeindikator fra sist, men tror ikke jeg tørr å ta den før jeg får positivt på vanlig test (ikke tidligtest), da må man vel ha HCG på 25+, så kanskje i morgen/overimorgen🤞

Åtte måneder kommer forhåpentligvis til å gå kjempefort! Gleder meg til å lese om oppdateringene dine, kommer sikkert til å kjenne meg igjen i mye, vi hadde jo tross alt EL på samme dag🤭

Når tenker du å fortelle folk om det? 
Jeg er litt usikker på om jeg bare vil fortelle det til alle i familien/venner nå med en gang, eller om jeg vil vente litt... Første gang ventet jeg, rakk bare å fortelle det til 2-3 stk før vi fikk beskjed om MAen. Da syntes jeg det var forferdelig å fortelle mamma og pappa at de "egentlig skulle bli besteforeldre, men sånn ble det ikke". 

Gang nr. 2 fortalte jeg det med en gang, men så gikk det jo som det gikk da også...

Lurer på om jeg kanskje vil ha det bekreftet hos lege/på ultralyd nå før jeg sier noe, vil liksom ikke skuffe dem enda en gang😅

ja! Godt mulig vi får samme termindato etter ultralyd også :applaus:

Jeg skal ut og handle etter jobb. Tror jeg skal kjøpe en pakke til med ukeindikator! Hvis jeg har en god stigning på strimmel i morgen skal jeg ta en sånn :sol:

Jeg skal nok fortelle det til de aller nærmeste (mine søsken, mine foreldre, mine nærmeste venner) de neste dagene hvis jeg får en god økning. Resten får vente til etter uke 12 tror jeg. Etter tidlig ordinær ultralyd. Men jeg har gjeng jeg kjenner som fikk barn i fjor og vi oppdaterer hverandre med babysnakk. Jeg tror jeg skal si det til noen av dem etter tidlig ultralyd i uke 7. svigers får vente til etter uke 12. 

Du kan også bare sende meg privat melding her hvis du ikke vil skrive i dagboka :kjærlighetserklæring:

Skrevet

PP1, CD29, 13DPO, 4+0

Ikke noe mer blod! Jeg har fått ømme pupper også. Syns de virker større. Det er en liten økning på testen også. Jeg sammenlignet dem med forrige svangerskap, og de ser veldig like ut:rodmer: Håper og tror den har tenkt å bli værende :gravid:

IMG_0504.jpeg

IMG_0505.jpeg

Skrevet (endret)

PP1, CD29, 13DPO, 4+0
Jeg tok en ny test etter jobb! Tydelig stigning:rodmer: Var bare to timer gammel urin også. 
Plan videre: 

:hjertesmil:fortsette å måle med strimler hver dag

:hjertesmil:satse på 2-3 på Clearblue Digital på lørdag

:hjertesmil:satse på 3+ på Clearblue Digital på lørdag om en uke

Hvis alt går etter planen blir det privat ultralyd i uke 7:sol:

IMG_0511.jpeg

Endret av Octopus
Tenkte feil mtp. ukeindikator
  • Hjerte 1
Skrevet

PP1, CD30, 14DPO, 4+1

Stigning siden i går! Brukte den fra morgenen av til sammenligning. Stigningen samsvarer veldig med forrige graviditet. Da var det også en tydelig økning dag 3 etter første positive test.:strix:

IMG_0523.jpeg

Skrevet (endret)

PP1, CD30, 14DPO, 4+1

Milepæler: 
 IKM
2-3 uker på Clearblue
5+1 - hjertet slår
3+ uker på Clearblue
Tidlig UL ca uke 7
Blodprøver hos lege uke 9
Første kontroll hos jordmor uke 10
12 uker
OTUL og NIPT
Svar på NIPT
Andre trimester
OUL
Glukosebelastning 
Tredje trimester
Uke 37 terminfødt baby
Termin

Endret av Octopus
Skrevet

PP1, CD31, 15DPO, 4+2

Ny økning! Jeg sammenlignet testen med forrige graviditet 15 DPO også. Det virker som jeg snart tar igjen spennet, slik at de stemmer overens. Da var implantasjonen 7 DPO, mens nå var den 10/11 DPO. Nå begynner jeg å få trua på at det kanskje blir en baby i januar :lillesky:

IMG_0585.jpeg

IMG_0587.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

PP1, CD32, 16DPO, 4+3

Yes! I dag fikk jeg 2-3 på Clearblue. Jeg har også booket privat ultralyd til uke 7 for å se etter hjerteslag :hjerter_rundt:

Tenkte å veie meg hver lørdag og se hvordan jeg ligger an. Bør gå opp maks 0,2 kg i gjennomsnitt i uka. Men anbefalt vektoppgang er vel egentlig først i 2. og 3. trimester.

Vekt:vekt:

Start: 78 kg

I dag: 77,9 kg

Totalt: -0,1 kg

IMG_0588.jpeg

IMG_0590.jpeg

Endret av Octopus
  • Hjerte 1
Skrevet

PP1, CD33, 17DPO, 4+4

Dagens test! Snart er teststreken like sterk som kontrollstreken :hjerter_rundt:Ha en strålende 17. mai alle sammen 🇳🇴

IMG_0605.jpeg

• Hjerte 1
Skrevet

PP1, CD34, 18DPO, 4+5

Dagens stigning. Jeg syns teststreken er like sterk som kontrollstreken nå. Tok også en med alle morgentestene fra 11-18 DPO

IMG_0625.jpeg

IMG_0622.jpeg

Skrevet

4+6

Ny uke i morgen allerede! Jeg har bestemt meg for å slutte å teste daglig nå. Jeg skal ta digital på fredag og se om jeg får 3+ uker. Jeg skulle egentlig tatt den på lørdag, men jeg skal på hytta. Jeg gidder ikke å styre med test på utedo. 

I går var det to uker til ultralyd 1. juni. Det føles som en evighet til! Hvis alt er som det skal begynner hjertet å slå i overimorgen :hjertesmil: Så skal det kanskje slå kontinuerlig i 80-90 år fremover. Det er ganske utrolig å tenke på!

Jeg føler meg egentlig ikke gravid. Ikke kvalm, ingen cravings, ikke ekstra trøtt, ikke aversjon mot enkelte ting. Men det kommer vel. Nå har jeg fortalt det til foreldrene og søsknene mine. Mange har klare formeninger om hvilket kjønn det er. Jeg har også sagt det til bestevenninna mi som er i PP11. Hun tok det veldig bra. Jeg følte meg nesten dum som hadde tatt så mye hensyn da jeg fortalte det. Det hadde ikke vært nødvendig. Men det er fortsatt tidlig da. Det er jo ikke gitt at det blir baby i januar, men håpet blir litt sterkere for hver dag :baby:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...